ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
پروژه مسکونی ۲۳۰
طراح : mohammad karimi
پروژه مسکونی ۲۲۵
طراح : زهرا بهنام
پروژه مسکونی ۲۲۵
طراح : زهرا بهنام
مجتمع مسکونی
طراح : امین حسینقلی پور
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
هتل فیرا در بارسلونا از ژان نوول ؛ کنتراست سفید و سیاه در نمایی از برگ درختان
لامپ اقتصادی؛ ترکیب دی اکسید کربن و انرژی جلبک
کتاب خانه ی اتووود ـ مفهوم سکونت ـ کریستین نوربرگ – شولتز
آرکی پلی از فدریکو بابینا؛ سبک شناسی نمادین 27 معمار معاصر
کامنـــــــــت پــــروژه ها
حسین حسینی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
در این فرودگاه طبق تریدی ها ارباس 380 لندینگ کرده... یعنی فرودگاه شما تایپ f است. درسته؟ ...
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
فاطمه میرخانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار بر گرفته شده از کوه های مریخی چابهار نوشته است:
سلام.کار خیلی خوبی هست .کانسپت روی ججم و سایت ب خوبی نشان داده شده.رندر ها و طراحی با چه نرم افزاری انجام دادی ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
فرهاد احمدی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    دانشگاه هنر اصفهان
    دانشـــــــــــگاه : هنر تهران
    سال طـــــراحی : 1386
    مـــــــــــــــــکان : اصفهان
    کـــــارفـــــــــرما : دانشگاه هنر اصفهان
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/04/10
    مســــــــــــاحت : 120000
    تعـــداد بازدیـــــد : 12576
    محــــدوده سنی : 50_60
    نــــوع کاربـــــری : آموزشي
    مرحـــــــــله اجرا : در حال ساخت
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : دانشگاه هنر اصفهان که ابتدا تحت عنوان مدرسۀ فارابی و سپس دانشگاه پردیس شکل گرفت، به ترتیبی مأموریت داشت تا دیدگاه مکتب اصفهان را در هنر امروز بازنمایی کند و در بخش‌های معماری، هنرهای تجسمی، مرمت و احیای آثار و هنرهای کاربردی آن را ترویج نماید. بدین ترتیب تلاش نمود تا به تدریج ساختمان‌هایی را در بافت تاریخی تملک و مرمت و بدین منظور به کار گیرد. اما در رابطه با نیازهای دانشگاه شاید بهترین ساختمان مجموعه، توحیدخانه نیز، در مقایسه با یک ساختمان آموزشی استاندارد واجد نارسایی کمی و کیفیست. از طرف دیگر، در چهارچوب برنامه توسعه آموزش عالی، دانشگاه هنر اصفهان در نظر دارد تا رشته‌هایی چون هنر ادیان، پژوهش هنر، موسیقی مقامی و نمایش‌های آیینی را تاسیس نماید، بخش‌های خدماتی دانشگاه را توسعه داده، تعداد هنرجویان را به سه هزار نفر افزایش دهد،که بدین ترتیب به فضایی حدود یکصدهزار مترمربع دیگر نیاز دارد که با محدودیت‌های کنونی در مرکز تاریخی شهر دستیابی بدان ممکن نبود، بدین جهت مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند تا در نزدیک‌ترین زمین مرغوب اهدایی در شهر، دانشگاهی برای دوره کارشناسی تأسیس نموده و از فضاهای بافت تاریخی جهت تحصیلات تکمیلی استفاده نمایند. از اینرو با توجه به کمبود و گرانقیمتی زمین در مرکز شهر اصفهان، زمین‌هایی در حومه شرقی و غربی در نظر گرفته شد که نهایتاً زمین کنونی واقع در کلیشاد انتخاب شد. این زمین که در شبه‌جزیره‌ای حاصل از آبرفت زاینده‌رود قرار دارد در سه وجه چون کمانی با رودخانه زاینده‌رود مجاورت دارد ودر جبهه شرقی با یک مادی از زمین‌های بالادست جدا می‌شود که فعلاً خشک است. این زمین فعلاً به پارک شهر کلیشاد اختصاص یافته و مساحتی حدود 20 هکتار دارد که از سوی غرب به زاینده‌رود و جنگل فلاورجان مشرف است و در شرق با سطحی از مزارع، از شهر جدا می‌شود و بنابراین در یک مکان بسیار سبز قرار دارد. دانشگاه در زمین باریکی در منتهاالیه شرقی و با حداکثر فاصله از رودخانه ساخته و بخش‌های کوتاه آن که ممکن است در معرض سیل قرار گیرند به صورت مخزنی بتونی و قابل جداسازی از سطح پارک در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب تناسبات سطح اشغال (عرض به طول) حدود یک به دوازده، بستر کشیده ای را پدید می آورد و دسترسی‌های سواره و خدماتی از مسیر شرقی ، امکان احیای مادی در ضلع شرقی و فشردگی سطح اشغال در منتهاالیه بخش شرقی، از میان روش‌های مختلف استقرار ابنیه در دانشگاه، روش خطی را القا می‌کرد. از سوی دیگر تأکید کارفرما بر تداوم و استفاده از الگوهای معماری ایرانی با توجه به شرایط زمانی، خواسته‌ها و محدودیت‌ها در طراحی، موجب شد تا عناصری مانند بازار و حیاط مرکزی، حوضخانه و بادگیر، باغ ایرانی، جلوخان و عمارت سردرب ، کاربندی ومشربیه و ...... در شکل‌گیری طرح موثر افتند.. همچنین مباحث مطرح در معماری سبز که اتفاقاً با محدودیت‌های طراحی بسیار هماهنگ بود، نیز در شکل‌گیری بنا نقش کلیدی یابند. مسائلی چون ، معماری درهم تنیده، معماری زمین‌مدار، معماری فرافن آور (Hi- Tech) ، ، به کارگیری سقف سبز Green Roof، بدنه‌های چندلایه (شفاف و سایبان‌ها، Double Skin) ، استفاده از تهویه طبیعی( Ventilation (Natural، درهم آمیختگی کارکردها (Mix Use) و........ با توجه به مسائل فوق ده‌ها ایده معماری شکل گرفت، که برخی ترکیبی از تجمع دانه‌های مجزا به صورت دانه تسبیحی و برخی دیگر به صورت درهم تنیده و پیوسته بود، در تعدادی ، اشکال منحنی و یا شکسته، نقاط عطفی در طول طرح ایجاد می کرد و در گزینه های دیگر از خطوط متعامدی استفاده شده بود که با یک محور اصلی ویا خطوطی طبیعی زاینده‌رود و بستر زمین ساختارشکنی می شدند. اغلب این گزینه‌ها تا حد یک طرح اجرایی پیش رفته و کنار گذاشته شدند. در طرح نهایی با توجه به اینکه بستر با مسیرهای آب احاطه شده بود و با توجه به مسأله سبزی و کشیدگی مکان قرار گیری، نظام آبیاری ومسیرهای حرکت آب به سازمان‌دهی فضاهای دانشگاه شکل داد. ساختمان چون دهانه های پل خواجو که وظیفه تقسیم آب را به عهده دارند، بر روی جریان آب استقرار یافت و مسیرهای حرکت آب با برش در بستر ساختمان حوزه‌های فضایی را پدید آوردند. برای اجتناب از تقلیل سطح سبز در پارک ، بخش انتهای شرقی سطح پارک به صورت مورب خم ، (مانند اینکه پوست زمین از آن جدا شده به سوی آسمان حرکت کند) و در زیر این سطح بنای دانشگاه نهاده شد، همچنین برای اجتناب از افزونی شیب و بلندی زیاد بخشی از ساختمان به درون زمین فرو رفت. بدین ترتیب خطی آسمان مرز شرقی پارک که حدود 700 متر درازا دارد. ساختمان‌های اطراف را پوشانده و سبزی آن به نمای سلسله کوه‌های شرقی گره می‌خورد. در واقع ساختمان دانشگاه از سوی پارک نمایی نداشته و تنها سطوح فرارونده سبز و مسیرهای آب دیده می‌شوند که در حول آن ردیف درختان و بالاخره در انتهای آن حیاطک‌ها قرار دارند که در سه جهت با شیشه‌های منعکس‌کننده محاط شده‌اند. بدین ترتیب تمامی سطح بستر به صورت باغ و فضای سبز درمی آید، در حالیکه نمای اصلی ساختمان از سوی خیابان شرقی که خیابان اصلی دانشگاه است دیده خواهد شد. حداکثر بلندي ساختمان شش طبقه است، اما به دلیل فرو رفتن در زمین و اختلاف سطح خیابان با پارک، حداکثر چهار طبقه دیده می‌شود. ورودی اصلی و پیاده دانشگاه در شمال بستر قرار دارد و یک صفه وسیع به صورت جلوخان در برابر آن نهاده شده،. بر فراز این صفه برج اداری با نمایی دوپوسته در شکل یک منشور مثلث‌القاعده همچون عمارت سردرب طراحی شده، این بنای نسبتاً مرتفع (عمودی)در تضاد با خفتگی (افقی) بنای دانشگاه به صورت نشانه ای شهری عمل میکند، یک دیوار مطول که در امتداد کل طرح کشیده شده به صورت تاشده پایه این برج را در بر میگیرد.. در درون این صفه یک گودال باغچه به صورت فضای منفی در برابر برجستگی مثبت برج ایجاد شده که حول آن مرکز خرید قرار گرفته است. یک دالان با الهام از بازار حیاط‌دار کرمان مانند نخ تسبیحی دانه‌های طرح یا دانشکده‌ها را پیوند داده است. مادی شرقی کوچه‌باغی را در جداره شرقی دانشگاه ایجاد کرده و محورهای آب که از آن منشعب می‌شوند، با ورود به درون فضا، ابتدا به یک حوضخانه که کانون بسته هر دانشکده است وارد شده و سپس در درون یک حیاط مرکزی که کانون باز هر دانشکده است جاری شده و پس از آن محور یک چهارباغ را در امتداد حیاط ایجاد کرده و در انتها به زاینده‌رود می‌ریزد.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
فردین آذرسامیان ( 1391/04/11 ) : 5
فردین آذرسامیان ( 1391/04/11 ) : با سلام
دوستان اکه راجب کارهای آقای فرهاد احمدی مطلبی بیشتر دارین برا بنده ارسال کنید.
ممنون
احسان قلندری ( 1391/04/11 ) : طراحی سایت خوب بیان شده اروپاییان چنین روشهایی در کارهاشون دیده می شود.
علی عطریان ( 1391/04/16 ) : کار خطی بسیار ساده و بازگشت مجدد به دوران گذشته و استفاده نابجا از معماری قدیم با این تفاوت که در معماری گذشته مفهوم زیبایی در کل بنا قابل مشاهده بود .
پرهام افشار ( 1391/05/06 ) : فرم خطی جهت یک دانشکده فرم مناسبی نیست چون راهروهای طولانی رو تولید میکنه با تمام احترامی که برای استاد خودم غائلم این کار در حد نام ایشون نیست کار آتلیه شون است چون در کارای ایشون هندسه پلان قوی حرف اول رو میزنه.البته فکر کنم این سیستم جهت بهره گیری از دید مناسب زاینده رود انتخاب شده اما گزینه های بهتری هم میشد داد.این کار اگه زیر دست خود ایشون یا دکتر فولادی راد جهت کرکسیون میرفت حتما از طرف این اساتید وتو می شد.
مجید لپاسر رضایی ( 1391/05/07 ) : بد نیست اما می تونست بهتر و با فرمی مدرن تر کار بشه. روی هم رفته خوبه
حمید رضا نارنجی ( 1391/05/08 ) : اجداد ما جزو پیشتازان معماریه دنیا بودن و همواره فراتر از زمان خودشون معماری کردن که ما امروز به گذشته معماریمون میبالیم و حرفی برای گفتن داریم. ولی من نمیدونم ایندگان ما قراره به چیه معماریه امروز ما ببالن. چون بدون اینکه مفعوم زیبایی رو درک کنیم فقط و فقط داریم سعی میکنیم کور کورانه ازونا تقلید کنیم.به این ترتیب ایران کم کم داره تبدیل به یه سمساری میشه که هیچ کدوم از اجناسشم لوکس و کلاسیک نیست و فقط فضا اشغال کرده و هر وقت هم حرفی برای گفتن نداریم پشت گذشتمون پنهان میشیم.به امید فردایی بهتر از امروز نه تقلیدی از دیروز
ابراهیم زارعی ( 1391/05/09 ) : من در این طرح از معماری سبز میبینم من این کار رو قبول دارم چون با این روش (معماری سبز)ما میتونیم روش معماری خودمان را با این روش ادامه دهیم تا با کشورهای اروپایی که از لحاظ معماری توسعه یافته رقابت کنیم هرچند گذشتگان ما معمارانی بهتر از اهنه بودند . و منم نیز با عقیده اقای نارنجی موافقم شماره 3
رامین عظمایی ( 1391/06/07 ) : در مورد نقد کردن هامون مواظب باشیم که داریم در مورد کارهای استاد بزرگ معماری کشور جناب مهندس اجمدی صحبت می کنیم پس سکوت و آموختن بهترین کاره
آگه فنی ( 1391/07/05 ) : دوستان عزیز معمار درود بر شما....

یه خواهش دارم اگه سایتی میشناسید که بیشتر پلانهای مسکونی (ویلایی یا آپارتمان)را تحلیل کنه به من معرفی کنید یا اگه خودتون براتون مقدور هست تعدادی نقشه های معماری (مسکونی) تایید شده شهرداری را برام ارسال کنید...برای کار حرفه ای بهشون نیازدارم...سپاس از همه تون.
[email protected]
حمزه حسینی ( 1391/11/28 ) : عالی بود 5
محمد فیروزیان ( 1391/12/03 ) : فکر کنم وقتی که من از این دانشگاه فارغ التحصیل شم کارهای اجراییش تموم شه.
زهرا زکیان ( 1392/01/26 ) : این طراحیتون خیلی عالی ومفهموی بود .ممنونم استاد
احمد صابری ( 1392/04/10 ) : پروژه آوانگاردیه!!!البته سایت خوبی براش انتخاب نشده!!!اونایی که اهل اصفهانن میفهمن منظورمو!
آرمین فکور ( 1393/11/26 ) : فرهاد جان انتظار از تو خیلی بیشتره .زمان دانشجوییت کارات از اینا بهتر بود
amir pesarakloo ( 1393/12/11 ) : زنده باد مهندس فرهاد احمدی . معمار برجسته ایران .
حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group