ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
جهان پساْترامپی؛ حقیقت در قلاب واقعیت آلترناتیو یا چگونه پساْحقیقت حوزه عمومی را بلعید
یاخته های هنریکو اولیویرا؛ تجسدِ تنش هایِ درون و بی اعتمادی به بیرون
مسکن سازی اجتماعی در والجوو؛ زیبایی شناسی در یک کالبد اقتصادی
تیت مدرن؛ جکسون پولاک و دگرگشت جایگاه بوم و رنگ در تاریخ نقاشی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
بهنام غریبی حبیب پیروزمند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    ساختمان زمرد
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1390
    مـــــــــــــــــکان : فارس.جهرم
    کـــــارفـــــــــرما : آقای کارگر
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/08/25
    مســــــــــــاحت : 122
    تعـــداد بازدیـــــد : 3723
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : تجاري
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : حبیب پیروزمند(همکار طراحی و اجرا/پروژه مشترک)سازه مهندس ابوالفضل رحیمی /تاسیسات و نورپردازی مهندس پوریافر
     ایده های طراحی : این پروژه در خیابان منوچهری (جمهوری اسلامی)، در شهر جهرم، جایی که مرکز تجاری شهر می باشد واقع شده است. هویت این خیابان با رفت و آمد مردم در همه ی گروه سنی و ماشین ها تعریف می شود. در نگاه کلی به این خیابان یک دید از ازدحام حرکت مردم دیده می شود که ما آن را به ریتم و تکرار با اشل های انسانی متفاوت؛ گروه سنی مختلف و با ایجاد هماهنگی بین آن ها ایجاد کردیم، علاوه بر این، چون خود ساختمان « زمرد » نام داشت از ریتم و تکرار و هندسه ایجاد شده در سنگ زمرد و الماس، از این رو نما را به صورت پوسته ای از حرکت مردم در گروه سنی مختلف و ایجاد هماهنگی بین آن ها و خود خطوط کلی سنگ زمرد، ایده ی کلی این پروژه شکل گرفت. در طرح اولیه چون بیشتر ارباب رجوع به طلا فروشی، خانم ها بودند و زاویه های پوسته ای طرح نما را به صورت کمی خشن جلوه می داد از این رو برخوردها و زاویه ها را نرم کردیم. کاربری تجاری و مساحت بسیار کم پروژه باعث گردیده این پروژه با طرح و رنگی خاص جهت ایجاد یک نشانه ی شهری (تندیس در شهر) در قالب یک نوع مبلمان شهری نقش ایفا کند.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
اریان مجیدی ( 1391/08/25 ) : یسلام به نظر من کار خوبیه و نشون میده که طراح اون فکر خیلی خلاقی داره بخوبی تونسته معماری پوسته وداخل رو با هم یک پارچه کنه من به طراحش تبریک میگم
ماریان پهلوان ( 1391/08/25 ) : عالی است . واقعا مدرن و زیبا است
ریحانه بشارتلو ( 1391/08/26 ) : ba salam va khaste nabashid.fek mikonam ke in sakhteman vaghean be onvane ye elemane shahri ifaye naghsh kone.va khubie in kar dar ejraye un ast ke tuneste khaste shoma tarah ro baravarde kone.mishe yekam rajebe materialha va nahve ejrash tozih bedin?
میترا اخلاقی ( 1391/08/26 ) : واقعا خسته نباشید ....عالیعه تبریک میگم .
سروناز سمرکند ( 1391/08/26 ) : خسته نباشید.فکر نمیکنید اینجوری بیشتر به شلوغی دامن زدید؟
داریوش افتخار ( 1391/08/26 ) : حس کردم فری آتو و زاحا حدید با هم طراحی کردن ......ایده کار/ظراحی/اجرا و.......همه عالی تعریف شدن.بهتون تبریک میگم و یک سوال داشتم/دو لایه روی هم در پروژه دیده میشه اجرای این دو لایه به چه صورت شکل گرفته؟
بهنام غریبی ( 1391/08/26 ) : با تشکر از انرژی های مثبت ارسال شده شما دوستان
سازه ی کلی بنا اسکلت فلزی می باشد. به دلیل سرعت انجام کار(مرداد ماه تا دی ماه) و اجرای این نما از کمپوزیت آلومینیوم استفاده گردیده است. به صورتی که این نما در 2 سطح اجرا شده، که در سطح اول ورق کامپوزیت نوک مدادی نانو به صورت تخت روی کل نما نصب گردیده و در سطح دوم ورق کمپوزیت سفید نانو که به صورت تایل های مجزا ساخته شده و روبروی پوسته ی اول نصب شده است. جهت نورپردازی در شب فاصله ی معین cm 6 بین سطح اول و سطح دوم و فاصله ی معین cm 5 بین تایل های سفید رنگ که با استفاده از نبشی های آلومینیمی cm 12 × 6 نصب شده در نظر گرفته شده است.
تمام نماهای ساختمان را به صورت فایل کدی در آورده و بعد با SC 1/1 پلات گرفته شد. چون تمام فایل ها با اشکال کاملاً متفاوت اما یکپارچه تشکیل شکلی واحد را می دادند باعث می شد که میزان خطا در اجرا بسیار بالا رود. ابتدا پلات هاییکه با SC 1/1 گرفته شده بود را برروی نما با دقت زیاد نصب گردید. سپس آن تایل هایی که با وضع موجود برابری نداشت و خطا ایجاد می کرد را اصلاح و بعد از رفع معایب همان پلات ها ساخته می شد. تمام فایل ها شماره گذاری شد و مانند یک پازل کنار هم چیده می شد و اگر در نصب تایل اول کمی خطا ایجاد می شد تمام تایل ها به مشکل برخورد می کرد به همین دلیل برای ساخت و نصب این تایل ها دقت و ظرافت زیادی صرف شد. پوسته ی نما دارای خط و خطوطی است که عرض آن ها cm 5 می باشد چون از کنار هم قرار دادن بیش از 30 تایل تمامی این خط و خطوط ها تشکیل می شد برای این که از اول خط تا آخر خط، فاصلهcm 5 رعیات شود از شابلون cm 5 استفاده شد. (شابلون 300 × 10 × 5) همچنین جهت هزینه ی اقتصادی در این پروژه تمامی قطعات بوسیله ی دست و عمود بر برش خورده است و به هیچ وجه از دستگاه های لیزر و CNC و ... استفاده نگردیده است.
متاسفانه فراموش کردم پلان ها و نما ها و دتایل های کدی اجرا رو بار گذاری کنم
حدیث کاشی ( 1391/08/29 ) : سلام ،خیلی عالی بود بهتون تبریک میگم.
بهنام غریبی ( 1391/08/30 ) : با تشکر از شما دوستان
تصاویر 25 تا 30 را جدیدا بار گذاری کردم
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/09/01 ) : با توجه به محدودیت های پروژه (بستر محدود) فضاسازی خوبی ایجاد کردید. قبل از هر اظهار نظری اضافه کنم که دیدگاه من کاملا شخصی است: با توجه به اینکه پلان- نما- مقاطع و سه بعدی های اولیه ی کار در دسترس مخاطبین نیست...تصاویر تهیه شده گویایی کامل رو ندارند. قطعا همگی می دونند که نحوه ی عکس برداری از پروژه برخی مواقع مهمتر از مسائل دیگه است...اکثر تصاویر فضای محدودی رو به نمایش گذاشتند و در نماهای بیرونی حداقل یک تصویر از فضاهای جانبی باید می بود تا هماهنگی یا تضاد پروژه با سایت احساس و دیده شود. در مورد فضای داخلی و ویترین: بنده کلا با نوع چیدمان طلا فروشان مشکل دارم و این پروژه هم همانند سایرین به یک سبک چیده شده (البته شاید هم بهترین انتخاب همین سبک موجود باشه- من مطالعه ی خاصی در این مورد نداشتم) و در آخر: شاید اگر حجم کلی با توجه به کانسپت کار (زمرد) کمی بیشتر پخ میخورد و شکستگی ها تیزتر و در عین حال شکننده تر به نظر می رسید حس بهتر رو به مخاطب القا می کرد.
ممنون که نظر و دیدگاه من رو خواستید. موفق باشید.
بهنام غریبی ( 1391/09/01 ) : دقت نظر شما قابل تحسین است
پلان ها رو حتما با گذاری میکنم ولی 3بعدی هم از داخل و بیرون هست و ودر مورد تصاویر تهیه شده با شما هم عقیده هستم _محدوده فضایی ما برای چنین عکسهایی که بیانگر فضای جانبی و سایت و پروژه در یک نگاه (به علت قرار گیری پروژه در فضایی کاملا تجاری)بسیار بسته بود و بالاجبار چنین عکس هایی که در کل بتواند پروژه را بهتر معرفی کند تصویر برداری شد
در اتوودهای اولیه هم به فکر پخ زدن و شکل گیری کلی با توجه به زمرد بودییم ولی چون سازه بنا فلزی و صلب بود مجبور به حذف ستون هاو دستک های فشاری و ....میشدیم و موضوع بعداینکه فضای داخل فدای بیرون (نما)و حجم کلی میشد/شکستگی های تیزتر باعث بهتر حس شدن کانسپت پروژه میشد ولی چون بیشتر ارباب رجوع طلا فروشی خانم ها هستند و خطوط شکننده کمی خشن به نظر میرسند از این رو شکستگی ها و برخورد ها را کمی نرم تر کردیم
ممنونم که نظر و دیدگاه خود را اعلام کردید
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود ) ( 1391/09/01 ) : درسته. حق با شماست...در پروژه های که کارفرما شخصی به جز معمار باشه اغلب این مشکلات موجود هست.
موفق باشید...منتظر پروژه های بعدی شما هستم.
علي نيك بين ( 1392/07/26 ) : بسيار عالي
علی اسماعیل زاده ( 1393/03/28 ) : سلام دوست عزیز . خسته نباشی بسیار زیبا بود.
سلیمان رمضانی ( 1393/11/11 ) : مهندس عزیز کارتون خیلی عالی بود خدا قوت
ایمان آگاه ( 1394/02/22 ) : نظر مردم جهرم در مورد این کار چیست؟
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group