ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
سومین مسابقه دانشجویی جوایز طراح جوان آسیا
طراح : احمد رجبی
سر در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
طراح : عباس اردشیری
طراحی آلاچیق با رویکرد معماری بومی سیستان و معماری پست مدرن
طراح : سالار سالارزهي
مدرسه معماری کندو
طراح : سهیل زمانلو
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتاب خانه اتووود ـ اتمسفرها ـ پیتر زمتور
مرزهای پدیدارشناسی؛ اروس و سکسوالیته در آثار مرلوپونتی
کتابخانه اتووود ـ میدان و برج: شبکه ها، سلسله مراتب و چالش قدرت جهانی ـ نایل فرگوسن
هنر آبستره در تاریخ مدرنیسم 1925 - 1910
کامنـــــــــت پــــروژه ها
پردیس جعفری در مورد پروژه میدان اجتماعی شیراز: جولانگاه ابتهاج نوشته است:
ایده طراحی به وسیله دخل و تصرف که در حال حاضر انفاق افتاده است بسیار جذاب است و مهمتر از آن شهر شیراز نیازمند ...
شرکت زیگوران در مورد پروژه مجتمع مسکونی -تفریحی با رویکرد پویایی اجتمایی نوشته است:
این پروژ در زمینه خودش میتواند کم نظیر باشد ، استفاده از یک زمین با دو کاربری( آن هم به صورت کاملا جدا،استفاده ...
علی علی اکبریان در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود. ...
ایده خواجوند در مورد پروژه مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر نوشته است:
کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان ...
زهرا ابراهیمی کرمانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام خيلي ممنونم از شما
بطور كل ميتوان كانسپت اين طرح را قطره اب دانست.
شما ظرف ابي را تصوركنيد كه يك ...
فاطمه میرخانی در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار بر گرفته شده از کوه های مریخی چابهار نوشته است:
سلام.کار خیلی خوبی هست .کانسپت روی ججم و سایت ب خوبی نشان داده شده.رندر ها و طراحی با چه نرم افزاری انجام دادی ...
عاطفه مختاری در مورد پروژه فرودگاه بین المللی چابهار نوشته است:
سلام پروژه خیلی بزرگ برای طرح 4 کارشناسی هستش.ولی خیلی خوب انجام شده. توضیح بیشتر در مورد کانسپتتون میفرمایید؟ ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
اروین اعتضادی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    تداخل فضای دو یعدی در سه بعدی
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد تهران حنوب
    سال طـــــراحی : 1392
    مـــــــــــــــــکان : درون و برون
    کـــــارفـــــــــرما : فضا
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1392/10/05
    مســــــــــــاحت : 0000
    تعـــداد بازدیـــــد : 2218
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : تداخل فضای 2 بعدی در 3 بعدی ...

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا فرخی ( 1392/10/06 ) : لطفا از پروژه اطلاعاتی رو بدید تا درک بهتری پیدا کنیم.
اروین اعتضادی ( 1392/10/06 ) : فضای 3 بعدی حاصل برهم کنش فضای 2 بعدی یا فضا های ریزومی هستند . در عین حال فضاهای دو بعد ی حول هم فضای بسته به وجود نمی اورند در نتیجه فضا های منفی یا به استعاره حفره به وجود می اید . این ها هستی و نیستی را به وجود می اورند.
گروه معماری آر...ام... ( 1392/10/07 ) : با سلام خدمت اقای اعتضادی

مکان بخشی از فضاست که به واسطه‌ی عناصر و عواملی خاص صاحب هویتی منحصر بفرد و تکرار ناپذیر می‌شود. معماری در مواجهه با محیط سه عملکرد از خود بروز می دهد: یا زبان محیط را برمی‌گزیند یا خود را جدا از محیط بیان می‌کند و یا به مقابله با محیط می‌پردازد. به عبارت دیگر این تعلق مکانی است که می‌تواند ساختمان را تبدیل به معماری کند و همچنین معماری است که می‌تواند فضا را به مکان تبدیل کند. این ارتباط درهم پیچیده مهمترین عامل تجربه زیستن در مکان است، تجربه‌ی تعلق داشتن به مکان و معنا دادن به آن. این موضوع نشان دهنده ی تناقض وجدالی همیشگی در محافل اکادمیک وکاری معماری است.بدین جهت که معماری باید تعامل گرا با بستر خود باشد و این بستر است که بنا و اثر معمار را تفهیم می کند. اما در نگاهی دیگر این بناست که به محیط حس تعلق و خاطره انگیزی محیط را می دهد(5. خادمی، حمیدرضا، و مینا قناعتیان (1392)، « ارزیابی نسبت "فضا و مکان" در ماندگاری یک اثر معماری»، ماهنامه علمی فرهنگی هنری 1.3.5.7 دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، شماره 1، صص8- 10)
هم معماری موکول به فهم فضاست. فهم انسان از محیط پیرامون خود تنها به تعاریف هندسی محدود نمی‌شود و همچنین نمی‌توان مکان را که بر آمده از المان‌های فیزیکی می‌باشد، بسترساز خلق فضا ندانست، بنابراین هدف نهایی معماری تاسیس مکان است که شالوده فضا می‌باشد، و به این تعبیر باید رسید که فضا، حاصل تاسیس مکان است. آنچه مسلم است این است که در توصیف مفهوم فضا انسان نقش محوری ایفا می‌کند، زیرا مکان در نتیجه‌ی فضا برای انسان خلق می‌گردد. بنابراین فضا واسطه‌ای‌ست که درک مکان را برای ما مقدور می‌سازد. هنر معمار، تبدیل فضای موجود به مکان است؛ یعنی ترسیم مکان در ذهن اشخاص و معماری، هنر تبدیل فضا به مکان است.
اروین اعتضادی ( 1392/10/08 ) : تبدیل فضا به مکان ؟؟؟؟؟؟؟ معنی نمیده . از نظر من فضا و مکان باهم به وجود می ایند و با هم از بین می روند . و نمی توان ان ها را از هم جدا کرد .

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group