معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1401
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1352
معماری مجازی   - 22
نظریه معماری   - 1043
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 956
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 900
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 817
معماری و رسانه   - 18
مرزهای معماری   - 811
معماری کوچک مقیاس   - 17
نظریه شهری   - 744
معماری و نقاشی   - 17
المان شهری   - 740
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 739
جهان علمیْ تخیلی   - 17
معماری و سیاست   - 643
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 563
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 538
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 506
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 485
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 476
معماری و روانشناسی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 470
معماری و هوش مصنوعی   - 12
معماری تندیس گون   - 469
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 458
معماری و گیم   - 11
معماری منظر   - 455
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 397
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 378
بی ینال ونیز   - 10
توسعه پایدار   - 377
معماری و ادبیات   - 10
آینده گرایی   - 377
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 356
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 332
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 321
معماری جنگلی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 310
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 287
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
معماری بیابانی   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 261
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 251
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 229
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 220
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 219
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 203
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 178
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 177
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 175
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 161
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 142
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 141
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
طراحی مبلمان   - 127
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 126
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 105
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 95
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 63
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 63
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 61
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 58
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
اقتصادِ فضا   - 57
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 56
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 50
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 46
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری پراجکتیو   - 44
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 43
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
فیلوکیتکت   - 36
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری فضای داخلی   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 22
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
میشل فوکو   - 46
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 12
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 100
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 30
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 4
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 190
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 11
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -776
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -375
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -75
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -154
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پل عابر پیادهِ برنارد چومی؛ پردازش دینامیسم حرکت بر اساس سیاست رنگ
اتووود سرویس خبر:   صدیقه نسیبی
1389/09/06
مـنـــــــبـع : www.architecture lab.com
تعداد بازدید : 11371

توسعه خط قطار سریع السیر به منطقه لا روشه سور یون و شهرک های اطراف که مرز مشترکی را با آتلانتیک ایجاد میکند نه تنها زمان با ارزشی برای نوین سازی اروپا وخط ریل قطار فرانسه فراهم میکند، بلکه فرصت مناسبی برای برداشت نخستین قدم بسوی پیشرفت و بهبود اجتماعی به وجود می آورد. این پل عابر پیاده که عبور از خط سریع السیر راه آهن را فراهم میکند، ارتباط شهری حایز اهمیتی برای پیوند شهر تاریخی تاسیس شده توسط ناپلیون و محله های جدید ایجاد کرده است. از طریق همکاری رشته های معماری و مهندسی، این پل توسط برنارد چومی وهیو داتُن و گروه آن ها در پاریس و نیویورک طراحی شده است. گروه طرح را به عنوان مسیری مطلوب و نمادی از ارتباط شهری معاصردر لا روشه سور یون بسط دادند.هدف آنان نشان دادن یکپارچگی سیستم ساختاری اصلی با انگاره های معمارانه وجستجوی هویت مقیاس شهری و محله اطراف و دنبال کردن جزییات تا پایان بود. گفته میشود که معماری بدون حرکت وجود ندارد. پل عابر پیاده تنها شیئ ایستا نیست بلکه در کاربرد وادراک بصری شهری و اجتماعی نقشی پویا و مؤثر ایفا میکند. طراحان به دنبال یافتن راهی صریح و روشن برای نمود و تأکید سیستم سازه ای بودند و این امر به واسطه سطح پلی کربن در هم تنیده به کار رفته که مسافران را با استفاده از ریتم نورپردازی در برابر شرایط آب و هوایی محافظت میکند و رنگ قرمزـ نارنجی پل ،تحقق یافته است.

پل عابر پیادهِ برنارد چومی؛ پردازش دینامیسم حرکت بر اساس سیاست رنگ


پل عابر پیادهِ برنارد چومی؛ پردازش دینامیسم حرکت بر اساس سیاست رنگ


پل عابر پیادهِ برنارد چومی؛ پردازش دینامیسم حرکت بر اساس سیاست رنگ




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود) ( 1390/09/24 ) :
در این پروژه هم یکی از عناصر چهارگانه هایدگر دیده نمی شود ، مجددا خدایان. فرم پل عابر پیاده برنارد چومی درگیر با محیط اطرافش شده است و حرکت را توسط حلقه های مدور و تابیده به نمایش گذاشته است.رنگ نقش مهمی را در این پل ایجاد کرده به گمان من شاید اگر این رنگ به رنگ بدنه پله ها تغییر میافت و یا اگر ابی و ... میشد ، حرکت را از دست میداد. حلقه های قرمز با ابی اسمان منظره پر نشاطی افریده است ولی درکنارش احساس خستگی را هم به وجود می اورد.به غیر از رنگ ، جذابیت دیگری در این پل نمیبینم.
ریحانه امیری نسب ( 1390/09/25 ) :
range ghrmize jighesho dost daram...bagheyash mohem nist
پدرام پورمزینی ( 1390/09/25 ) :
با سلام
هایدگر می گوید که از وارد شدن به یک فضای خفا مهم در آن خفا بودن نیست مهم طی کردن مسیر و رسیدن به رهایی است که این سیر تکاملی را در پل عابر پیاده برنارد چومی تجربه می کنید . انسان با وارد شدن به این فضا احساس خفا بودن می کند در عین حال مسیری مستقیم که روبروی شما قرار دارد رو می بینید که این حس رهایی از خفا را در انسان ایجاد می کند . به نظر من فرم پل اینجا تاثیره بیشتری نسبت به کارکرد دارد ما می توانیم با دیدن رنگ . اشکالی که در تشکیل پل به وجود آمده را شاخص قرار دهیم . جنس مصالح طبق گفته ها پلی کربنات بوده ولی با نگاه کردن می گوییم فضایی فولادی می باشد این می تواند جای گزین خوب و به صرفه ای نسبت به مصالح دیگر به وجود بیاورد. مصالحی سبک در این حال کاربردی .
پریا فسایی ( 1390/09/25 ) :
این فرم از نظر من هم به انسان حالت خفگی را میدهد و آن را همانند تونل کرده است و آن رنگ قرمز با فرمش که برای سقف آن استفاده شده آن را محافظه تر کرده است .بر خلاف پل های دیگر که باید تحلیل میکردیم فرم ساده تری دارد و از نظر فرمی زیاد مشاهده شده اما اینکه برای بالا رفتن پل از آسانسور و پله برقی استفاده شده نکته قابل توجهی است که برای رفاه حال پیاده روان در نظر گرفته شده است .
مرضیه زارعی ( 1390/09/26 ) :
با سلام
فرم این پل با هدف طراحان تناسب دارد و حرکت که یکی از موارد مهم معماری است در آن ایجاد شده و به دلیل مدور و مسقف بودن این پل به محض ورود آرامش و ایمنی به عابر القا می شود.
فرم در رابطه با تاکید سیستم سازه ای موفق بوده.
و اما رنگ پل هر چند که با محیط اطرافش هارمونی ندارد ولی ترکیب رنگی خوبی دارد.
شاید بتوان گفت فرم این پل ار نظر موقعیت قرارگیری و کارکرد مطلوب است اما نسبت به آن 3 پل دیگری که مشاهده کردیم جاذبه ای ندارد.
سامان زارع ( 1390/09/26 ) :
راه و مسیر انسان هست که نیازی بنام پل را بوجود آورد . پل بدون شک یکی از مهمترین و مقدس ترین بنا های ساخته شده توسط بشر است که این اجازه را می دهد تا انسان مسیر خود را طی کند ( دنیوی و اخروی) پل چه به عنوان یک شی و چه غیر آن ( در ذهن )هر چیز و هر کس و هر احتیاج دیگر انسان را محقق می سازد . بنظر من این پل هدایت خوبی از مسیر انسان دارد و با فرمش حرکت را خوب بیان کرده اما به معنای واقعی یک پل نیست .
فرهاد سلظانی ( 1390/09/26 ) :
من این پل را بیشتر از چهار پل دیگر دوست دارم چراکه زیبایی خاص خود را دارد رنگ در این پل خود را عضوی جذاب و جدانشدنی از پل میداند اسانسور زیبای ان که انسان را بیاد معماران دوره فوتوریسم می اندازد که معتقد بودند اسانسور در کار را نباید پنهان کرد و باید از ان به عنوان یک مزیت برای طرح استفاده کرد معتقد بودند اسانسور باید بعنوان چشم طرح استفاده شود و یا رنگ قرمزی که در طرح میبینیم در بسیاری از نقاشیها و اثار دوره فوتوریسم که تا قبل از ان دوره رنگها سیاه وسفید یا کاملا خنثی بودند و رنگهایه قرمز و هیجانانگیز در کارها اصلا دیده نمیشد و تبلور ان در دوره فوتوریسم بود دیده میشود.
در این اثر پل را به یک نمایشگاه تبدیل کرد که من تا حال در هیچ اثری این را ندیده ام و کاری بسیار بسیار زیبا است که ثابت میکند حتما نباید فرم از کرکرد تبعیت کند و یا عضو هایه سازه ای ان اصلا به چشم نمیخورد و همه خود را در گرو زیبایی پل میدانند گویی که هیچ ستونی در زیر ان وجود نداد و پل کاملا معلق و بدون هیچ نوع پایه ای بنا شده است.پل علی رغم سادگی نسبت به چهار پل دیگر، چیزی دارد که در چهار پل دیگر به چشم نمیخورد و ان استفاده بسیار زیبا طراح از فضایه منفی است که همین طور که این پل را مسقف و قابل استفاده برایه نمایشگاه کرده دید کامل به فضایه بیرون را نیز میسر کرده که گویی در این اثر فضای بیرون را به داخل مرتبط ساخته.
پوریا فرخی ( 1390/09/26 ) :
همان طور که آقای پومزینی گفتن,از نظر هایدگر عبور از فضا و رهایی را بخشی از ساختار می داند.

اما طرح استوانه ای شکل قطار که از نظر دوستان احساس خفگی می دهد برای حفاظت از افراد برای عبور از ریل های قطار می باشد.
در مورد کامنتی که در پروژه پل عابر ساحل ترستلر گذاشتم و گفتم که نیاز به تضاد داشته شاید در اینجا به خوبی مثال آورده شده باشد, که رنگ قرمز آن تضاد زیبایی را با محیط اطراف ایجاد کرده و جذابیتی را به چنین محیطی داده.در فضایی که از ابتدا تا انتهای آن یکپارچگی است و هیچ جاذبه درونی ندارد,استفاده از تابلو ها ایده جالبی می باشد.
از آنجایی که برنارد چومی از جمله معماران سبک دکاستراکشن می باشد,ساختار شکنی او با ایجاد چنین پلی در چنین فضای سرد و بی روحی به وضوح به چشم می خورد.
به طور کلی می توان گفت که کارکرد در الویت قرار داشته.
و اما از نظر اقتصادی در این پروژه سعی شده که ابتدا نیاز مردم بر طرف شود و در مرحله بعد به شاخصه اقتصادی توجه شود.
محمد سجادیان ( 1390/09/26 ) :
طراحی ورنگ این پل باعث نمادین در شهر شده است.
رنگ در شهر ها به عنوان یک عنصر فراموش شده تبدیل شده است.استفاده از رنگ البته هدفمند طوری که سبب اغتشاش رنگی در سیمای شهر نشود.در طراحی پل های عابر پیاده علاوه بر فرم زیبایی پل وتاثیر بر بافت موثر است.من این پل را ترجیح میدم:
1-طرح ساده وریتم در حال حرکت پل2-وجود اسانسور که نشان دعوت عابرین3-نور که باعث امنیت بیشتر برای عابرین میشود. به تعبیر فیلسوف مشهور آلمانی(هایدگر)پل بنایی است كه خصوصیات گسترده‌تری از محیط را آشكار می‌سازد.وبا شیوه نوین به تامل درباره وجود پرداخته است.وبه نظرم خود فرم با بافت هم خوانی داردولی رنگ با بافت اطراف تضاد.
معصومه مردانی ( 1390/09/26 ) :
جسارت نشه اما این پل منو یاد پلهایی که در سطح شهر خودمون هست میندازه...هیچ شباهت و تناسبی با اطراف نداره و ساز خودشو میزنه...مخصوصااسانسور و پلکانش که عین 1حجم اضافی بهش چسبیده...البته خود حجم با وجود کسل کنندگی و یکدست بودنش با فضاهای خالی و رنگ زنده و شادش کمی روح گرفته..در کل در مقایسه با 3طرح دیگر برای من جذابیتی نداره...
نگار چاپی ( 1390/09/26 ) :
هدف در طرح این پل ایجاد حس حرکت بوده که به آن نزدیک است با وجود ناهم خوانی با محیط اطرافش حس حرکت را بوجود می اورد و یکی از دلایلش هم همان رنگ قرمز در تضاد اطرافش است و وجود اسانسور حس اعتماد در ان ......
و فکر می کنم با حضور در ان که مثل یک تونل به نظر می رسد با وجود این حلقه های در هم تنیده ای که است هم حس روندگی هم ایجاد یک سری حجم فضایی می کند که از داخل روی زمین می افتد وحس حرکت روی حلقه ها را ایجاد می کند
جواد پی تام ( 1390/09/26 ) :
هیچ روابطی بین عناصر تشکیل دهنده ی پل وجود ندارد به نوعی می توان گفت استوانه قرمز رنگ نه تنها با محیط اطراف خود سازکاری ندارد بلکه با عناصر تشکیل دهنده ی خود هم هیچ شباهتی ندارد
فرید محبوبی ( 1390/09/27 ) :
ظاهر پارامتریک آن و مدول های در هم بافته اش در طول مسیر انسان را به خود جذب می کند و انسان دلش می خواهد به سمت آن برود و وارد آن شود اما بعد از وارد شدن به دلیل خفه بودن و رنگش دوست دارد زودتر آن را بپیماید تا تمام شود و از آن رهایی یابد .
حامد چوبينه ( 1390/09/27 ) :
یک پل عابر پیاده ، تنها یک شیئ ایستا نیست ، بلکه نشان دهنده یک مدار پویا در استفاده از آن و درک شهری می باشد . حتی رنگ قرمز – نارنجی پل، برای تأکید بر اهمیت شهری پل عابر پیاده انتخاب شده است .
نیلوفر کشاورز ( 1390/09/27 ) :
به نظر من،این پل صرفا به این دلیل رساندن عابر از یک سمت به سمت دیگر است.چون در طول مسیر هیچ چیز جالبی جز رنگ ان وجود ندارد که حتی خود رنگ باعث شده که انرزی بیشتری ساطع شود و خود به خود باعث حرکت سریع تری میگردد.در نهایت میتوان نتیجه گرفت پل جنبه عملکردی دارد.
حسین ابراهیم پور ( 1390/09/27 ) :
با سلام.
بدون هیچ تردید رنگ استفاده شده بهترین رنگ برای ایجاد حس حرکت و انتقاله که اصلی ترین وظیفه پل هستش.بر خلاف دوستان که این پل بهشون احساس خفگی میده این پل به من احساس حرکت تحرک نشاط زندگی و انرژی میده و دوس دارم تا آخر این پل رو برم و شاید این بیشتر بخاطر رنگ زنده ای هست که در پل بکار گرفته شده و کاملا این محسوسه که بخاطر رنگ قرمزنارنجی و فرم کرو سازه، مقدار زیادی از اون حالت یکنواختی و مستقیم بودن مسیر کاسته شده و نمای یک اسمان فوق العاده از میان مشبک های سازه دیده میشه که این خیلی احساس خوبیه....آرامش،آزادی،امنیت.البته فراموش نشه که این پل خصوصیات بدی هم داره مثل همین اسانسورها.اما در کل من این پل رو از بین 4تا پل در رتبه چهارم قرار میدم نه بخاطر اینکه خوب نیست بلکه چون 3پل دیگه از نظر اهمیت ضروری تر بودن
وحيد (مسعود) حسنلی ( 1390/09/27 ) :
این پل فقط ابزاری برای جابجایی با امنیت عابر پیاده شده است که با استفاده از رنگ تند سرعت راه رفتن در مسیر را بالا میبرد
سامان زارعی ( 1390/09/27 ) :
این پل خیلی جالب بوده درعین حال رنگ قرمز پل وخاکستری خیلی زیبا باهم مچ شده اندکه رنگ قرمز حرکت رانشان داده وخاکستری ایستای که ای دو بخوبی حرکت انسان وایستا بودن پل رانشان میدهد.
محمد سکاک ( 1390/09/27 ) :
هایدگر میگوید:سکنی گزیدن، مادام که آن چهارگانه یعنی زمین و آسمان ، خدایان و فناپذیران را در نزد اشیاء محافظت می کند،به عنوان چنین محافظتی،نوعی ساختن است.به نظر من این پل به نوعی از این چهارگانه محافظت میکند و رنگ نقشی اساسی در این محافظت دارد.فناپذیران از این محافظت بیش از بقیه به نوعی بهره می برند.به نوعی هم این پل،با باکس های مستطیل شکلی که در کنار خود می بیند،به نوعی صنعتی شده است.رنگ های ایجاد شده در پل و پله ها به خوبی حل شده است.دراینجا فرم میتواند از کارکرد تبعیت نکند.
سحر اردشیرنژاد ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل درحیطه ی کاری خود به دلیل رنگ و....نوعی شاخص بودن را القا کرده که درعین حال برای کارکرد آن تا این حد زیاد است و همچنین احساس چند راهی آن در کاربیشتراز موارد دیگر است که در هر حال نوعی محبوس بودن را نیز در حالت نمایی خود دارد.
مريم عباسي ( 1390/09/27 ) :
به نظر من نادیده گرفتن فرم جداره پل به دور از انصاف است چرا که علاوه بر رنگش فرم آن نیز قابل بحث است.
آرش راحمي ( 1390/09/27 ) :
این پل بسیار یکنواخت بوده و باید مسیری مستقیم را طی کنیم کاش کمی راه از حالت یکنواختی خارج میشد و کمی منحنی و کرو میشد در این صورت به بدنه ان هم همخوانی بیشتری داشت.
پگاه زنيان زاده ( 1390/09/27 ) :
تاکید سازه در پل باعث حفظ استحکام آن شده.شکل هندسی سازه ,پلی کربن در هم تنیده ,باعث ریتم نورپردازی زیبایی شده که با رنگ جیغ قرمز تکامل می یابد.اما این این ریتم یکنواخت خسته کننده است.
زهرا علي شاهي ( 1390/09/27 ) :
به نظر من این پل بسیار بسته است کاش سطح بالای ان رو باز طراحی میشد تا به انسان این حس را ندهد که در یک محیط بسه در حال عبور است.ولی از نظر رنگ و فرم بسیار خوب با هم ترکیب شده است. این پل در مقایسه
با سه پل دیگرکارکرد ضعیف تری دارد.
مرضیه جمالی ( 1390/09/27 ) :
فرم ان برای یک عابر پیاده مناسب نمیباشد به دلیل اینکه با فضای اطراف ارتباط بصری ندارد وحس خفگی دست میدهد ومیتوانسته است یک مقدار ازادتر طراحی بشود ازنظر رنگی و فرمی کاملا با محیط اطراف در تضاد است ولی همین تضاد جذابیت ایجاد کرده است
مخمد رضا کرمی ( 1390/09/27 ) :
با سلام
طرج اين پل يه خورده منو كيج كرده..استفاده از رنگ قرمز طرح را بصورت شاخص در منطقه نشان داده است ولي طرح

يكپارچه ان است كه منو كيج كرده است به نظرم با رنگ ان واطراف همخواني زيادي نداره وكاركرد ان مشخصا براي منتقل

كردن افراد بوده است ..استفاده از اسانسور هم براي افرا مسن بسيار خوب است..ولي به نظرم كاركرد پله ها بصورتيست كه
به نظر ميرسد به زور انرا به پل چسبانده اند.
امیر خلیلی ( 1390/09/27 ) :
به نظر من طراح نتوانسته است با ایجاد این فرم و رنگ پیوندی میان تاریخ وامروز ایجاد کند.پل محلی برای عبور می باشد و رنگ قرمز برای عبور شاید قابل قبول باشد اما بررسی پیوند مفهوم های تاریخی وامروز اصلا قابل لمس نمی باشد...
سیروس اباذرنژاد ( 1390/09/27 ) :
در این پل در نگاه اول پیچیدگی به چشم میخورد ولی با نگاه دقیق به آن ریتم و حرکت در آن دیده میشود در این پل هیچ کدام از اصول هایدیگر به چشم نمی خورد و حس نمیشود. در مورد این پل فقط میتوان بر جنبه زیبایی شناسی آن نظر داد.بازی با فلز و پیچ و دادن به آن نشان از قدرت انسان است که از فلز به مانند خمیری در دست استفاده میکند.و رنگ جیغ قرمز ، این پل را از دورترین فاصله نمایان میسازد.این پل به مانند یک هزارپا می باشد که با پاهای خود به زمین استوار است و در کل شیک و مدرن است.فکر میکنم این پل با نورپردازی در شب خیلی زیباتر از این میشود.و در کل در نوع خود که یک پل هوایی به خساب می آید یک پل خاص می باشد.
سمیه فاضل زاده ( 1390/09/27 ) :
باید قدرت جسارت طراح پل را تحسین کرد زیرا به خود اجازه داده از مصالحی با رنگی استفاده کند که هیچ هماهنگی با محیط اطراف ندارد !
به طور کلی پل بیان گر حرکت است که به خوبی در فرم های منحنی روی نما مشاهده می شود . نکته ی قابل توجه این است که در این پل به امنیت افراد توجه زیادی شده است چرا که فرم شیشه ای بسته ی آن از افراد به خوبی محافظت کرده هم چنین وجود آسانسور و پله نشان از اهمیت به راحتی افراد دارد.
ایمان درودی ( 1390/09/27 ) :
این پل هم از نظر ساختار زیبا هست هم از نظر کابری مفید.یعنی هم جنبه زیباشناسی در نظر گرفته شده هم کاربری.در ضمن قرار گرفتن رنگ قرمز جذابیت خاصی به این پل داده است

حمید رضا مظفری ( 1390/09/27 ) :
اگر قرار باشد یک پل تمام ویژگیهای خوب اعم از زیبا بودن,نوع کاربری و تعامل با محیط اطراف را داشته باشد به جرات میتوان گفت این پل تمام ویژگیهارا دارد و این کار قابل تحسین است
پدرام وحیدی نژاد ( 1390/09/27 ) :
با سلام
دو چیز است که این پل را زیبا کرده است.
1-رنگ آن و 2- فرم آن
این پل درست است که در یک مسیر مستقیم حرکت می کند ولی با ایجاد روزنه هایی که در پوسته ان ایجاد شده ان را از سادگی درآورده و استفاده از رنگ قرمز درآن باعث حرکت و شادابی شده به خصوص وقتی از درون این روزنه ها رنگ آبی اسمان را می توانیم ببینیم و شاید این اصلی ترین دلیلی بوده که از رنگ قرمز برای این پل استفاده شده است زیرا با رنگ آّی اسمان یک نمایش زیبا را برای عابران به نمایش می گذارد.
این پل بسیار مدرن است و از بافت فلز و شیشه استفاده کردند.همچنین اگر اشتباه نکنم این دو اتاقک شیشه ای باید آسانسور باشد که اگر درست گفته باشم از این پل تمام انسانهای این منطقه که اگر معلول هم داشته باشند می توانند از ان استفاده کنند.
اعظم مختاری ( 1390/09/27 ) :
با سلام
رنگ در این پل خیلی خودشو نشون داده ونقش مهمی ایفا کرده . به غیر از رنگ یکنواخت وبی روح است.
امیر سلامی پور ( 1390/09/27 ) :
اين پل اصلا به معنا و مفهوم عناصر 4گانه هايدگر نپرداخته است شايد كمي به فانيان .
اين پرو‍ژه تنها با رنگ ارزشمند شده و خود را با فرم درگير نكرده است ولي كاملا با بافت اطراف خود هارموني دارد و بيشتر جنبه كاركردي دارد.
نگار مختاری ( 1390/09/27 ) :
ازنظر فزم خیلی تکراری وزیاد دیده شده اما ازنظربافت شاید متفاوت .رنگش به نظرم زیاد جالب نیست وبافتش حالت خفگی ومحدودیت برای انسان ایجاد میکنه .شایدازنظرکارکرد بتونه به نسبت بقیه عامیانه تروبهتر باشه اما شبیه به خیلی ازاین پل های هوایی که درروزممکنه زیادببینیم واستفاده کنیم اماتوجهی بهش نمیکنیم .
محسن بوستانی ( 1390/09/27 ) :
این پل شاید از نظر فرم کلی مجذوب کننده نباشد ولی از نظر کارکرد بسیار خوب عمل کرده است.
اگر این پل را با دیگر پل ها مقایسه کنیم یک تفاوت عمده می بینیم که آن عبور از روی جاده و مهم تر از آن عبور از روی ریل قطار است.
تصور کنید شما روی پلی بدون سقف و غیر محصور در حال راه رفتن باشید که یک قطار با سرعت زیاد از زیر پای شما عبور کند، اگر به قطار نگاه کنید حس بی تعادلی به شما دست می دهد.
به نظر من این پل به دلیل احساس امنیتی که هنگام عبور از روی آن و هنگام حرکت قطار در زیر آن به عابران می دهد طراحی خوبی دارد.
هاشم شامحمدی ( 1390/09/27 ) :
با سلام خدمت همه دوستان
شامحمدی
این نوع سازه در نگاه اول بنده به یک فضای بازی کودکان آمد .شاید بیشترین طرحی که که به ذهن یک طراح در طراحی پل می رسد وجود احجامی این چنین است که اغلب بیشتر تمرکز طراح بر روی بدنه آن می باشد نه فرم اصلی آن و ان را به یک طرح تکراری تبدیل میکند .شاید اگر طراح با توجه به دو مکانی که به وسیله این پل به هم وصل میشد و وجود قدمت تاریخی برای یکی از مکانها طرحی دیگر را ارائه میداد قابل قبول تر می بود.
مسعود عرب پور ( 1390/09/27 ) :
برای این طرح می توان گفت که فرم کارکرد است و فنا پذیری در عناصر چهار گانه هایدگر کاملا پویا می باشد
کارکرد پل بر فرمش غلبه کرده و می توان گفت که فرم فدای کارکرد شده است
به نظر من رنگ قرمز پوسته ی پل هیچ شباهتی با اطراف ندارد.
عليرضا فصحتي ( 1390/09/27 ) :
فرمی ساده در عین حال پویا که انسان را دعوت به فضا می کند.
تضاد آن با محیط اطراف به وضوح بیان گر بیانگر دیکاستراکشن برنارد چومی می باشد.
و از نظر اقتصادی با توجه به معمار بزرگ و وجود 3 آسانسور فکر نمی کنم آنچنان نگاهی با شاخصه اقتصادی شده باشد.
در کل با نظر عده ای از دوستان موافقم کاش غیر از رنگ کمب بر فرم آن نیز توجه بیشتر می شد.
عادل کاظمی ( 1390/09/27 ) :
با آقای پی تام موافقم و دیگر اینکه حرکت به وسیله تکرار عناصر ایجاد شده نه به وسیله رنگ حالا اگر ما جای این رنگ را یک رنگ دیگر عوض کنیم آیا حرکت ایجاد نمی شود؟؟؟ و بیشتر کاربردی به نظر می رسد.
سمانه شمس ( 1390/09/27 ) :
با سلام
به نظر من این پل صرفا جهت رساندن عابران پیاده از یک طرف به طرف دیگر میباشد زیرا در طول مسیر هیچ کاربری جدید وفضای جالبی را ایجاد نکرده و میتوان گفت شبیه تمام پل هایی است که تا کنون دیده ایم همچنین رنگ قرمز جیغ آن باعث شده است که از دورترین فاصله نمایان باشد.
آیسان استوار ( 1390/09/27 ) :
رنگ در این پل یکی از اصلی ترین کاربری های آن است و این رنگ در انسان نوعی حس حرکت سریع وتکاپو را ایجاد می کند . و فرم دایره ای شکل آن را از یکنواختی و عدم حرکت سریع خارج کرده است.
آرمان محمدخانی ( 1390/09/27 ) :
در نگاه من این پل دارای فرمی کاملا پر انرجی و محرک است که حرکت و پویای را در فرم منحنی آن با مشبکهای زاویه دار کاملا نمایش داده
این پل درست است که یک آغاز و انتها دارد اما روزنهای آن حس آزادی و ارطبات با محیط را دارد و بازی سایه و نوری که ایجاد میشود مسیر را از یکنواختی خارج میکند و تمرکز به انتهای مسیر از بین میرود
وتضاد رنگی آن با خط آسمان نمایی بسیار جذاب ایجاد میکند
ایوب کهن ( 1390/09/27 ) :
در این پل هیچ گونه ایده و طرح جدیدی از لحاظ فرمی و ترکیب دیده نمی شود چه از لحاظ پلکان و چه از لحاظ مسیر حرکتی و کاملا از سبک گذشته پیروی شده است و از لحاظ زیبایی شناسی اهمیت چندانی به این فرم داده نشده.
مسیر حرکتی طولانی و خسته کننده به نظر می رسد
راضیه مشایخ ( 1390/09/27 ) :
با سلام
به نظر من اولین چیزی که توی این پل به چشم میخوره رنگ قرمزه که علاوه بر اینکه این رنگ تحرک و انرزی رو به همراه داره و یه جورایی انسان رو به حرکت سریع وادار میکنه باعث اذییت هم میشه و فرم منحنی ان با بقیه عناصر هیچ گونه هماهنگی نداره واین پل هدایت یه جور هدایت انسان رو داره....
شیوا گل دعایی ( 1390/09/27 ) :
سلام
مدت زیادی به این پل نگاه کردم بلکه با فرم و رنگ آن ارتباط برقرار کنم.هر نکته ای که از هایدگر در ذهن داشتم دوره کردم اما چیزی که با این پل همخوانی داشته باشد پیدا نکردم فقط این نامی از پل را دارد که نقش ارتباطی پیدا می کند به نظرم فرم و رنگ آنچنان کارایی نداشته است حتی در معنای حرکت هم نتوانسته کار کند.
عابر در حال حرکت به علت شبکه های ایجاد شده گویی می ایستد.
محمد رضا خلیل زاده ( 1390/09/27 ) :

فضا های نادری وجود دارد که به طور خواص برای حس های غیر بصری طراحی شده باشند.بسیاری از رویدادها با تباین بصری وابسته هستند این امر ممکن است با تنوع رنگ روی سطح یا اصلا با تنوع خود سطح حاصل گردند . حال این سوال پیش می آید که این حس غیر بصری در این پل چیست؟ شاید ها......
مهسا بوجاری ( 1390/09/28 ) :
با سلام
این پل به نظر من ترسناک و اینکه شبیه یک قفس یا توریه سیمی هست حس خوبی نمیده .اینجا رنگ قرمز استرس و بیشتر میکنه اگه فرمش مدورنبو با رنگش موافق بودم ....
محمد مهدی شفیعی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من این پل از نظر شکل و ظاهر با محیط اطراف خود همخوانی ندارد و همچون حجمی غیر متعارف در این بافت قرار گرفته است ولی از نظر فرمی به خوبی توانسته است حس حرکت را به وجود آورد از نکات مثبت این پل قرار گرفتن آن به طور عمود بر مسیر حرکت قطار های سریع السیر می باشد که باعث شکست خط آسمان این قطار ها می شود و یک جاذبه خاص را برای سرنشینان قطار هنگام عبور از زیر پل به وجود می آورد .
رسول رضایی ( 1390/09/28 ) :
با سلام
به نظر من گروه در تعریف این اثر به عنوان پل یک سری کلیات مانند حرکت و ارتباط در نظر گرفته ولی اگر حتی کمی بیشتر در همین مفاهیم کلی تامل می نمود می توانست با تداخل بخشی از مفاهیم و خواص اشکال هندسی حرکت را بسیار پویا تر و با در نظر گرفتن فضای موجود در اطراف که همان بافت تاریخی و جدید می باشد آن ارتباط را به نوعی کامل تر معنی کند.
زیبا کدخدایی ( 1390/09/28 ) :
.با سلام
این فرم بسیار مدرن و سیال میباشد همچنین یک ایده ی عالی هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ مجزا کردن حرکت میباشد.
فرم طناب به خوبی با امواج رودخانه هماهنگ است و مسیر خسته کننده و یکنواخت نمیباشد و در هر نقطه از مسیر یک دید متفاوت به انسان میدهد.
فرزانه پوررحمان ( 1390/10/03 ) :
باور كنيم كه اين پل هم براي خود پلي است.ما را از اين طرف به ان طرف ميبرد.وارد كه ميشويم دلمان "ناخود اگاه "رنگي ميپذيرد به رنگش.
سینا فروردین ( 1390/10/04 ) :
در اینحا عملکرد نسبت به فرم از اهمیت بیشتری برخوردار است. این پل نیز مانند تمامی پل هایی که در شهرها میبینیم است که معمار با محصور کردن آن خواسته است حس اهمیت را به عابر القا کند.
اما در عین حال فرمی ساده اما مدرن و امروزی دارد.
رسول عبدالهی ( 1390/10/04 ) :
این پل نوعی همبستگی فرم و عملکردباهم را نشان می دهد وایده ان بیشتر به لانه زنبور شبیه است و ریتم نور پردازی در آن باعث جذابیت وسرگرمی عابرین میشود و نسبت به سه پل دیگر ایمن تر است .
رضا خالقی راد ( 1390/11/23 ) :
شاید طراحی و دسترسی این پل زیبا باشه ولی رنگ قرمز،کرو بودن،تونلی شکل بودن این پل حس رعب وحشت القا میکند
آرش خداپرست ( 1390/12/06 ) :
به نضر من این پل برای متروهای هوایی بهتره.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

مسئله "امر خوردن" و زندانی بودن/شدن/کردن؛ یا رها بودن/شدن/کردن در فیلم پلتفرم . سروش خانی
متروپل؛ باستان شناسی کالبدی سازی اسمان سرپناه
کافکا، تاتلین و لازلو موهولی نای؛ همْ رسش باستان گرایی، کارکردگرایی نو و فرم های نوْظهور
دفتر اس اُ ام؛ احیا گرند سنترال و بسط عمودی حوزه عمومی
اتووود کلاسیک ـ شهر جهان محبوس ـ رم کولهاس
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group