ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ پیتر آیزنمن؛ انتهای معماری و جهان پَساسبکی
مارتین هایدگر، بازگشت از "اشیا" به سوی خود و "درـ خانه بودن" به روایت تری ایگلتون
پاکستان؛ الگوی مسکن روستایی ارزان و مقاوم
تراشه های کانسپچوال ـ چاینا میه ویل و هستی شناسی ناامیدیِ انتقادیِ فعال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
سامان نیرومند
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    آناتومی4
    دانشـــــــــــگاه : ورودی 82 دانشگاه قآنی شیراز
    سال طـــــراحی : 1388
    مـــــــــــــــــکان : ...
    کـــــارفـــــــــرما : ...
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1389/03/09
    مســــــــــــاحت : 0
    تعـــداد بازدیـــــد : 5311
    محــــدوده سنی : 26_27
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : ...
     ایده های طراحی : ...

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
عاطفه محرری ( 1389/03/09 ) : آقای نیرومند عزیز، خیلی خوبه که خلاقیت می کنی و تلاشگر هستی، به همین دلیل خیلی خوبه که کمی مطالعاتت رو چه در زمینه مفاهیم و چه هنرهای تجسمی گسترش بدی، که بد نیست گاهی از لایه های گرافیک و فانتزی فراتر بریم.
ممنون
سامان نیرومند ( 1389/03/10 ) : خانم محرری عزیز، ممنون از توجه شما ، ولی‌ اتفاقاً من توی این چند سال اخیر بسیار سعی‌ بر مطالعه بیشتر در زمینهٔ مفاهیم مختلف خصوصا هنرهای تجّسمی داشتم و دارم، چون خارج از حیطهٔ کارهای هنری به تدریسم هم کمک بسیاری می‌کند. مطمئن باشید که تمامی کار‌هایم با عنوان و تحقیق شده است و پشت هر کدام بسیار صحبت. ولی‌ عادتم این است که تا زمانی‌ که از من پرسش نشده چیزی نگویم. و برای معرفی‌ پروژه‌ها معمولان جمله هایی‌ کوتاه و ساده میگذارم ، که شاید اینطور به نظر می‌رسد که حرف دیگری ندارم. اما هر عنوانی رو که مطرح کردم در زمینه‌های مختلف در موردش کار کردم مثلا کاتاکمب فقط اسم یک موزهٔ آناتومی نیست من آثار زیادی از قبیل نوشتن متن ، نقاشی ، گرافیک و حجم با این عنوان کار کردم. همین طور باغ استوانه ها که فقط در زمینهٔ معماری ۷ اثر با این نام به وجود اوردم و همین روزها یک پروژه مجتمع تجاری در این سایت خواهم گذاشت که اون هم باغ استوانه هاست ، حتم داشته باشید که تنها فرمال به استوانه نگاه نمی‌ کنم.اُتانا هم تنها مربوط به این تصویر نمی‌‌شود و در آینده شاید این نام رو از من بیشتر خواهید شنید ، لطفا شما هم گرافیک رو فانتزی ندونید چون این نظر کاملا اشتباه و غیر حرفه ایست. حرف آخرم اینه که خودتونو محدود به باید‌ها و نباید‌هایی‌ که در ذهنتون ساختید نکنید اینو بدونید که خارج از افکار شما هم اندیشه‌هایی‌ وجود خواهند داشت که شاید موفق باشند ، شاید چیز‌هایی‌ هم باشند که کانسپت نداشته باشند و تاثیر گذار باشند (برج ایفل) . به هر حال در مورد هر کدام از پروژه‌ها که گذاشتم میتوانید سوال کنید و جواب بگیرید بعد اگه مطمئن شدید بر چسب فانتزی بودن رو بچسبونید. موفق باشید ،مرسی‌ از نظرتون.
عاطفه محرری ( 1389/03/12 ) : آقای نیرومند عزیز، من با "کانسپت" داشتن یا نداشتن "چیزها" مشکلی ندارم چرا که این عنوان و عناوینی از این دست گاهی تنها صفت هایی هستند که از طرف ما ( هنرمند، منتقد ، مخاطب) به آنها نسبت داده می شوند تا بهانه ای باشند جهت بروز یا بیان،
مطالعات شما شاید بهانه هایی برای شکل گیری کارهای شما باشند (که اصلا بد نیست) اما در نوع بروز شاید نیاز به شناخت حیطه های دیگری نیز باشد،
و اینکه دنیا سرشار از اندیشه های فعالی ست که آرزو می کنیم به بخش اندکی از آن چنگ اندازیم اما در "وجود"شان شکی نیست،

و دیگر اینکه خیال می کنم حتی گاهی می توان در بار منفی یا مثبت کلمات ( چون " فانتزی" ) شک کرد!
موفق باشید
سامان نیرومند ( 1389/03/13 ) : خانم محرری عزیز کاملا به گفته‌های شما اعتقاد دارم ، اما لطف کنید واضح تر صحبت کنید تا من بفهمم که چه کار باید بکنم تا بتوانم حرفاتونو عملی‌ کنم ، دوست خوب من موضوع اینجاست که قرار است یک باشگاه بدنسازی واقع در خیابان زرگری شیراز به نام "اُتانا" راه اندازی شود و قرار بود که من آنرا طراحی کنم ، این انتخاب اسم از طریق کارفرما قبلا انجام شده بود ، حالا بماند که من اون پروژه رو ادامه خواهم داد یا نه اما همان زمان که بر میگرده به ۲ ماه پیش من این گرافیک رو برای تابلوی باشگاه به خواستهٔ کارفرما انجام دادم و تعریف دوستان کارفرما از اُتانا یک جنگ جوی ایران باستان بود در صورتی‌ که من میدونستم که اُتانا نام یک مار افسانه ایست که مربوط به تمدن بین نهرین یا به اعتقاد بعضی‌ تمدن ایلام میشود به هر حال از آنجایی که اسم در زمان باستان محدود بوده و بسیار تکرار میشده پس می‌توان افسانه‌های دیگری هم با همین نام شنید که شاید مربوط به سرزمین ایران و یا دیگر سرزمین ها باشد پس افسانهٔ مار را فراموش کردم و به تابلوی باشگاه پرداختم ، این تابلو بزرگ چون در ارتفاع قرار می‌گیرد پس آن را جوری طراحی‌ کردم که برای مخاطبینی که در پایین قرار دارند پرسپکتیوی شدید تر از آن چیزی که اینجا دیده میشود احساس شود و به نظر من آناتومی جالبی‌ را به نمایش میگذارد تا تابلو‌هایی‌ که با همین کارکرد در سطح شهر می‌‌بینیم. حال اینکه من بسیار از شما سپاس گذارم اگر در انجام هر چه بهتره کارهام منو راهنمایی کنید و بگویید من چه باید بکنم و لطفا رک بگویید ، مطمئن باشید که عمل خواهم کرد!!!؟ اما لطفا با دلیل و مثال ، بسیار سپاسگزارم
حسن حسنی ( 1389/06/31 ) : آقای عزیزاین وب سایت مخصوص کارهای معماریه نه گرافیکی!وثانیابرج ایفل کانسپ داره.نگونداره.ولی ازمن نخواه که بگم.اگه خودت پیدا کنی خوبه.
حسن حسنی ( 1389/06/31 ) : اکثریت پروژه های بزرگ وتاثیرگذارکانسپت داره.
سامان نیرومند ( 1389/07/13 ) :
جناب حسنی ، نظر به این که شما دوست من هستید من این توضیحات را جهت یادگیری شما می‌‌دهم که : همهٔ ما میدانیم که معماری تعامل زیادی با سایر هنرها دارد ! خصوصاً نقاشی ، بسیاری از سبک‌های معماری ابتدا در نقاشی پدیدار شدند و پس از آن وارد معماری ! مگر شما نمی‌‌دانید که گرافیک جزئی‌ از کاربردی‌ترین بخش‌های معماریست؟!! مگر شما تحصیلات معماری ندارید؟! ما دروس بسیاری را گذراندیم که با نقش و گرافیک همراه بوده! مدرسه‌های معماری معاصر غرب رو یادت رفته که با دانشجوها چه چیز‌هایی‌ رو کار میکردند؟! تاریخ معماری چی‌؟! بذار من برات بگم : معماری جهان باستان که سرشار بوده از نقش ، بعدش قرون وسطی ؟! کلیسا! (باز هم اهمیت نقش) ، رنسانس یادت رفته؟ میکلانژ (معمار و مجسمه ساز معروف) یکی‌ از چشماشو به خاطر نقش از دست داد! ، داوینچی یادته؟ برونلسکی چی‌؟ . . . قرن ۱۷ ، ۱۸ امپرسیونیسم‌ها منظره نقاشی میکردند و بعد ساخته میشد! ( انگلستان ، رمانتیسیسم ) . . . دنیای مدرن چه مثالی بهتر از "پیتر بهرنز" و کارخانه "AEG" ! شعار این بود : ( آشتی هنر و صنعت ) ، پیتر بهرنز حتا گرافیک لوگوی "AEG" را طراحی‌ می‌کنه . . . ، ورودی مدرسه "باهاس" با گرافیک طراحی‌ شده توسط معمار نوشته شده فرم تابع عملکرد است!! . . . هنر نو در معماری از طراحی پارچه و نشریه شروع شد، از بوتیک‌های خیابانی، . . . لکوربوزیه یکی‌ از تاثیر گذار‌ترین معماران قرن بیستم ، سبکی به نام "پیوریسم" را در نقاشی بوجود آورد!! و بسیار تحت تاثیر نقاشی اون دوران بود. سبک " دِ استایل " که سر شار بود از سطح ، رنگ ، نقش ! (پیت موندریان یادته؟)، فوتوریست‌ها که تا دلت بخواد نقاشی‌های ساخته نشده داشتند! مجسمه هاشون یادت هست؟! ، پست مدرن ، میتونی‌ بری کارهای "چارلز مور" ، "مایکل گریوز" رو ببینی‌ که کاملا معماری_گرافیک هستند! یا جدید تر "دانیل لیبسکیند" که موسیقی‌ را به معماری و معماری رو به موسیقی‌ تبدیل می‌کند. توی ایران ، پدر معماری رو می‌شناسی؟ هوشنگ سیحون حتی بلیط های مترو پاریس رو طراحی می‌کنه! (گرافیک) . توی همین سایت بسیار هستند پروژه‌های عکاسی ، گرافیک ، نقاشی ، مگه نه؟! شما میتونید همین الان به پروفایل آقای داراب دیبا (مدیر سیاست گذاری سایت اتوود) سر بزنید و از نقاشی‌های زیبای ایشان لذت ببرید . در ضمن من این همه کار معماری توی این سایت گذاشتم، اگه از گرافیک خوشت نمیاد برو اونارو ببین خوب! یادت باشه که ممکنه وقتی‌ یک فضا در جایی‌ طراحی کردی بهت بگن تابلوی تبلیغاتی ورودی رو هم طراحی‌ کن ! اینجا هم همین اتفاق افتاده ، در مورد کانسپت هم که تو منظور منو درست متوجه نشدی ، منظور من این بود که دانشجوها فکر می‌کنن باید به زور به این مهم دست پیدا کنن در صورتی‌ که کاملا روش آنها اشتباست ، کانسپت باید خودش "اتفاق" بیفتد و بعد پرورده شود. حالا تو بگو که برج ایفل چه کانسپتی دارد؟ یا اصلا چرا راه دور ، خانه ایی‌ که در آن زندگی‌ میکنی‌؟ باور کن اگه همین پرسش از من میشد برایش کلی‌ جواب داشتم. لطفا دوست خوبی‌ باش و انقدر اذیت نکن ، مرسی‌
بهاره هوشنگی ( 1389/08/09 ) : آقای نیرومند عزیز : آلبوم های آناتومی تونو خیلی دوست دارم . به خاطر ایده ها و متریال هایی که کارارو باهاش پیاده می کنید . مثل همین کار اتانا . ایده پیچ و مهره خیلی مبتکرانه است. شماره 1 به خاطر افکت های فتوشاپ خیلی جالب تر به نظر میاد . البته به نظر من شاید اگر پرسپکتیوشو از زاویه دیگری می گرفتید بهتر بود. برای من القای حس سقوط بیشتر از ایستادگیش است ، توی این حالت به نظر میاد که سردار داره بر اثر اصابت تیرها سقوط می کنه .
در جواب آقای حسنی: اولا می خواستم بگم نمی دونم واقعا چرا ما باید برای خودمون چارچوب درست کنیم ، (کلی می گم ، کاری به کارهای آقای نیرومند ندارم) چه اشکالی داره که کاری فقط بر اساس شرایط روحی و حس و حال خالقش و در لحظه و نه بر اساس یک ایده و کانسپت شکل گرفته باشد . ثانیا حتی با فرض گرافیکی و فانتزی بودن کارهای آقای نیرومند ( که البته من چنین عنوانی به آنها نمی دم ) چه اشکالی داره که برای آنها هم جایی توی این پروفایل قائل شد . به نظرم مرز قائل شدن و تقسیم بندی کردن ، کار یه ذهن بسته است . ذهن خلاق در هیچ موردی حد و مرزی قائل نمی شه . ثالثا فکر کنم صاحب پروفایل باید اینقدر اختیار داشته باشد که کارهاشو ، حتی گرافیکی ترینو ! توی صفحه اش بذاره . به هر حال هر کاری مخاطب خاص خودشو داره .
سامان نیرومند ( 1389/08/09 ) :
خانم هوشنگی عزیز ، ممنون از توجه و تفکری که در مورد من دارید ، بسیار ممنونم ، در مورد این تصویر سازی هم باید این توضیح رو بدم که این تابلو بسیار بزرگ است و در ارتفاع حدود ۳۰ متری نسبت به زمین قرار می‌گیرد بر روی بام یک آپارتمان که از خیابان زرگری به این بام دیده مناسبی خواهد بود باور کنید که من بسیار به این فکر کردم که به عمد با این زاویه از مززوو عکس برداری کنم تا از اون پایین پرسپکتیو واقعی تاری راه بدهد ، بله حق کاملا با شماست اما این در صورتیست که تصویر را بصورت مستقیم ببینند نه از ۳۰ متر پایین تر ، اگر من مستقیم عکس برداری می‌کردم شک نداشته باشید که تصویر حسابی اِگزَجوره به نظر میرسید. ولی‌ بسیار ممنونم از این که انقدر متوجه هستید و دانا ، باز هم ممنون
سالار زینت الدینی ( 1389/10/03 ) : کارهای جالب و در خوره تعملی دارید، توصیه می کنم تو پرداختش بیشتر وقت بذارید، به نظر پخته نیستن و زودتر از زمانش رها شدن
امیدوارم مأیوس نشین و کارهای بدیعتری ارائه بدین.
تشکر
سامان نیرومند ( 1389/10/03 ) :
ممنون از شما , به روی چشم , تشکر
سامان نیرومند ( 1391/08/23 ) :
ممنون از شما . لطف دارید
نیما (نعیم) ( 1391/11/07 ) : اندازه یه پروژه تحقیقاتی کامل کامنت گذاشاین.......بابا ای ول....
س س ( 1392/06/07 ) : 1 و 2 عالی ان عالی
دورشون نریز
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group