ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
موزه ی الماس و جواهرات
طراح : سعیده محمدآبادی
پژوهشکده جندی شاپور
طراح : رضا طیبی
ایجاد فضای هم¬آفرینی معماری و رشته های مرتبط با رویکرد ارتباط با صنعت: بازآفرینی کارخانه¬ی ریسباف
طراح : شیدا حسن زاده
مجموعه فرهنگی شیخ بهائی
طراح : رضا طیبی
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
تراشه های کانسپچوال ـ الیزابت گروش و خوانش فوکویی از بدن، جنسیت و شهر
تراشه های کانسپچوال ـ ایگناسی دِ سُلا مورالس و هستی شناسی معماری ضعیف
مرکز بازدید و اکتشاف گِرند تتون ؛ محلی آرام و درون گرا
پروژه دانشجویی دانشگاهAA-پروژGeorges Massoud-اینتر 7
کامنـــــــــت پــــروژه ها
امین غفاری نژاد در مورد پروژه عمارت آدم: بررسی معماری جابجاشدگی نوشته است:
** اصلاح آدرس
برای توضیحات بیشتر و تصاویر با کیفیت از پروژه لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید:
https://rep ...
حسین حسینی در مورد پروژه طراحی دانشکده معماری نوشته است:
تناسب و اتصال!

دو ضعف بزرگ این پروژه تناسب و اتصالات می باشد. پروژه یک پروژه فانشنال می باشد اما با ک ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد و لباس نوشته است:
با سلام و خسته نباشید واسه طرح زیباتون،
عنوان پایان نامه من هم خانه مد هست اگه میشه مقالتون و ضوابت و از ...
یسنا رسولخانی در مورد پروژه خانه مد تبریز نوشته است:
سلام روزتون بخیر طرحتون و ایده طراحیتون جالب بود اگه میشه مقالتونو برام بفرستید تا مطالعه کنم و کمکی در پایان ...
مهسا خوش رضا در مورد پروژه مرکز نمایش های آئینی نوشته است:
سلام خانم تقوی. پروژه تون واقعا عالیه. من این ترم میخوام همین موضوع رو طراحی کنم. ممنون میشم اگه بتونید ریز فض ...
کیانوش دهکردی در مورد پروژه اسکیس و راندو نوشته است:
?salam cheor mitonam ba shoma tamas begiram @
سلام
وقت بخیر
kianooshdehkordi@yahoo.com
0912361 ...
حمیده محمدرضاپور در مورد پروژه مهد کودک جوانه ها شیراز نوشته است:
سلام جناب شاکری
یکی از نمونه های موردی متن برای پایان نامه مهد جوانه هاست
در صورت امکان می خواستم لط ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    سونیا مقتدر

  
حمیدرضا معماریان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    زخم های پنهان
    دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد نور
    سال طـــــراحی : 1398
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : کانسپت
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1398/05/24
    مســــــــــــاحت : 1
    تعـــداد بازدیـــــد : 154
    محــــدوده سنی : 28_29
    نــــوع کاربـــــری : مجموعه چند عملكردي
    مرحـــــــــله اجرا : طراحی
    همــــکاران طرح : حمیدرضا معماریان - سپهر مالکی - کیاوش شهرابی
     ایده های طراحی :
تهران | زخم هاي پنهان
"در زندگی زخمهایی هست که مثل خوره روح را آهسته در انزوا میخورد و میتراشد.
این دردها را نمیشود بکسی اظهار کرد، چون عموما عادت دارند که این دردهاي باورنکردنی را جزو اتفاقات و
پیشآمدهاي نادر و عجیب بشمارند و اگر کسی بگوید یا بنویسد، مردم بر سبیل عقاید جاري و عقاید
خودشان سعی میکنند آنرا با لبخند شکاك و تمسخرآمیز تلقی بکنند – زیرا بشر هنوز چاره و دوائی برایش
پیدا نکرده و تنها داروي آن فراموشی بتوسط شراب و خواب مصنوعی بوسیله افیون و مواد مخدره است –
ولی افسوس که تاثیر اینگونه داروها موقت است و بجاي تسکین پس از مدتی بر شدت درد می افزاید." (بوف
کور، صادق هدایت)
تهران تنها یک شهر نیست، بلکه بستري براي هزاران زخم پنهان نیز هست. از آغاز ورود جبرگرایانه ي
مدرنیته به ایران و حاکمیت سرمایه، کاپیتالیسم نوپا براي پوشاندن زخم هایی که بازتاب دهنده ي وضعیت
واقعی مردم هستند، ساختار سلسله مراتبی جدیدي را تحمیل کرد که هیچگاه نتوانسته مناسبات فرهنگی و
رمانتیک و همچنین تاثیر تاریخ را در زیست روزمره انسانی به جریان اندازد؛ بلکه اَبَر شی هایی را بر بافت
شهري سوار کرده که ما طبق قرارداد آنها را ساختمان هاي بلند می نامیم. این اشیاي غول آسا که عموما
طی فرایندي بالا به پایین و در راستاي انباشت سرمایه و بعنوان نمادي از شکوه مدرنیته و سرمایه هاي
حکومتی کار میکنند، اساسا در برابر جمعیت انسان هایی که در زیر پاي آنها و در سطح شهر زندگی میکنند
ماهیتی خنثی دارند چرا که براي برقراري دیالوگی با زندگی روزمره شهري بوجود نیامده اند بلکه بعنوان ابزار
هایی براي تغذیه و تضمین حیات چرخه تولید و مصرف کار می کنند.
اما زخم هاي مردم کجا هستند؟ آن نشانه هاي واقعی جریان زندگی، نشانه هاي خشم تاریخی، آشوب،
هیجان، عشق، ترس و دلهره، اندوه و به عبارتی دیگر "تجربه رمانتیک".
شهر مدرن هرگونه آشوب و بطالت را نفی میکند و این امري طبیعی می نماید، چرا که فلسفه وجودي جامعه
کاپیتال بر اساس بهینه سازي نیروي تولید و تشویق هرچه بیشتر جامعه ي مصرف بنا نهاده شده است. بر
همین اساس ساختمان ها و بطور کلی سیستم هاي اجتماعی موفق آنهایی خواهند بود که بیشترین بازتولید
سرمایه و تشویق به مصرف را همراه آورند. چنین سیستم هایی تجربه هاي اصیل انسانی و رمانتیسیم را نفی
و حتی نهی می کنند چرا که "تجربه رمانتیک" اساسا ماهیتی تولید کننده-مصرف کننده ندارد بلکه جویاي
"لذت" به معناي اگزیستانسیالیستی کلمه است.
در فضایی انباشته از سیستم هاي ماشینی یکپارچه در خدمت تولید و عرضه و فروش کالا و خدمات، چگونه
میتوان تجربه اي اصیل و رمانتیک داشت؟
فروریزش پوسته باطل و تماما کارکردگراي شهر مدرن و بیرون کشیدن زخم ها از زیر این پوشش، سکونتی
انگل وار و غیر سلسله مراتبی، رشدي شبکه اي و ارگانیک، که سازماندهی آن نه از بالا به پایین بلکه از دل
خانه ها، محله ها و خیابان ها به سمت هر آنچه که به شهر تحمیل شده و انباشت سرمایه و کارکردگرایی
محض را فریاد می زند. بافت هایی سکونت پذیر یا صرفا نمادهایی غیر کارکردي که تجربه اي رمانتیک را به
شهر می افزایند، همچون گیاهی از دل شهر می رویند، موازي با خواست ها و نیازهاي واقعی مردم رشد
میکنند و در نتیجه آینه ي تمام نمایی می شوند از واقعیت هاي جاري در دل شهر.
مادرِ تهران و جنین هایی صرفا تغذیه گر که شهروندان آن هستند، ساختار آهنین مدرنیته را شکل داده اند.
"زخم هایی پنهان در رحِمِ تهران."

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group