ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
لودویگ لئو؛ معماری شگرف ولی مهجور"
تراشه های کانسپچوال ـ چارلز جِـنکـس و بازی های زبانیِ سَبـْـک
اسمان خراش از اسطوره اخرالزمانی تا واقعیت اخرالزمانی در فوروم کایشا در بارسلنا
زاها حدید و کنش انتقادی در قبال گفتمان جنسیتی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
آتوسا صرافی سارا بهطاشی
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 4
    نـــــام استــــــاد : دکتر محمدرضا متینی
    دانشــــــــــــگاه : هنر تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1398/10/14
    تعــــــــداد بازدید : 2097
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : ورزشی
    همـــــکاران طرح :
    همكار طراح : آتوسا صرافی
    ایده های طراحی :
مجموعه ی ورزشی دانشگاه هنر 
ورزش کردن عملی است که کیفیت آن با بالا بردن تمرکز ورزشکار رابطه ی مستقیم دارد، به طوری که حتی پدیده ای تحت عنوان جاری شدن در ورزش وجود دارد که عبارت است از دستیابی ورزشکار به سطح بهینه ای از تمرکز.
دل مشغولی اصلی ما طی طراحی هر نقطه از این مجموعه، به  تعادل رساندن سطح انرژی ورزشکاران و به طور کلی، مخاطبان؛ به منظور ایجاد فضای مطلوب تری برای فعالیتهای انسانی از لحظه ی ورود تا هنگام خروج بوده است.
در این راه ایده پردازیمان متمرکز بر ترکیب بندی و قرارگیری فضاها در کنار یکدیگر به صورت مطلوب و توجه به فرمها و اشکال مجموعه بود.
برای محقق نمودن هدف اول با توجه به نیروهای سایت و همینطور فضاهای داخلی که در هرکدام فعالیت های متفاوتی با سطح انرژی گوناگون رخ میداد، و همینطور سلسله مراتب مواجهه ی با فضاها؛ با توجه به فعالیت های انسانی معماری کردیم.
در پردازش فرم نیز غایتمان رسیدن به فرمی بود که به درستی در سایتی که از شمال آن نیروهای همگرای عمودی کوه ها از سوی زمین به آن وارد میشد قرار گیرد و همچنین به مخاطبمان فرصت آن را بدهیم، هنگام مواجهه با طرحمان با توجه به احساسات و سطح انرژی خود بتواند انرژی مورد نیازش را از فضا و فرم که در عین بی آلایشی فرصت تخیل به او را میدهد، دریافت کند یا به آن القا کند.
در این راستا توجه مان به نقاشی مربع سیاه کازیمیر مالویچ و سبک سوپر ماتیسم نیز جلب شد.
در نقاشی مربع سیاه دستاورد مالویچ فقط قاطعیت در توضیح سوپرماتیسم _ یعنی برتری هنر هندسی و انتزاعی_ و رد همه ی کوشش های دیگر برای آفرینش یک هنر (( پر معنا )) نبود .    مالویچ در مقاله ای با عنوان (( از کوبیسم و فوتوریسم تا سوپره ماتیسم)) مینویسید: هنر توانایی ساختن است، اما نه بر مبنای رابطه ی فرم و رنگ، و نه بر مبنای زیبایی شناختی زیبایی در ترکیب بندی، بلکه بر اساس وزن، سرعت و جهت حرکت(...) سطح مستوی  نقاشی، آزاد شده از فشار اشیا ، جهان خاص خود را مینمایاند. مربع سیاه ، این نوزاده ی با شکوه و شاهزاده ی استوار مظهر این جهان است.   
مربع سیاه در هیچ رابطه ی دیالکتیکی با دیگر عناصر بصری شرکت نمی کند، بلکه قایم به ذات است.
فرم مربع سیاه ، از طریق ی نشانی خود هر گونه فرافکنی ذاتی از سوی تماشاگر را واپس می زند، بطوریکه سطح ازاد شده از فشار اشیا، خلا عظیم، فضا و نابودگی ، قابل رویت شود.
آتوسا صرّافی - سارا بهطاشی
زمستان 1398

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
ایده خواجوند ( 1398/10/19 ) : کانسپت قوی و هماهنگ با فرم همچنین فضاها و محیط‌های داخلی هماهنگ با برون و مناسب انسان
علی علی اکبریان ( 1398/10/30 ) : ورودی مجموعه اصلا شاخص نیست. ای کاش روی این مسئله بهتر کار شده بود.
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group