ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
ویلای گویم از دفتر معماری دیگر؛ فعال­سازی مکعب، دوگانگی در هندسه و ساختارهای آویخته
بویلر سوت از توماس هیترویک
کتابخانه اتووود ـ سیاره زاغه ها ـ مایک دیویس
گفت و گو با مرگ ـ زاها حدید ـ 1950 ـ 2016
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ستاره اردوبادي
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه صلح خاورمیانه
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : داراب دیبا
    دانشــــــــــــگاه : هنر تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1388/10/18
    تعــــــــداد بازدید : 5416
    محــــدوده سنی : 24_25
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح : مشاورین: علی امتیاز، عبدالرضا محتشمی
    ایده های طراحی : «وطنم جامه دانی است/ و جامه دان وطن کولی هاست/ ملتی که در ترانه ها و دود/ خیمه زده است / ملتی در میان ترکش ها و باران ها / وطنی می جوید». محمود درویش

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
علي سوداگران ( 1388/10/18 ) :

حركتي بودن فرم در غالب رنگ سفید حس يك صلح جويي نو و پویا را برای یک معضل ديرينه در ذهن تدايي مي كنه فقط كاش اين حس حركت در پلان هم ديده ميشد و رنگ سفید هم در فضاهاي داخليش بيشتر تاكيد ميشد 

ĩزاده صحرائيان ( 1388/10/18 ) :

ایده سیالیت و شناور بودن صلح خیلی خوبه 

 فضاهای داخلی هم به نظر من خوبند

 پریزنتیشن کار هم خیلی حرفه ایه

اما به نظر من حجم کلی کار جای کار بیشتری داشته

ĩرش ديلمي " دبیر بخش تاریخ معماری" ( 1388/10/20 ) :

پرزنتیشن کار فوق العاده است.

ایده ی سایت شناور هم که دست رو برای طراحی ورای روزمرگی ها باز می گذارد خیلی عالیست

فضای داخلی خیلی خوب کار شده ولی به نظرم فرم کلی طرح که خدا می داند چقدر با مسایل مختلف همه جوره درگیر است

با این امکانی که هوشمندانه تعریف شده می توانست بیشتر و پخته تر اتود بخوره

در کل کمتر پیش میاد که آدم شانس بیاره یک پروژه ی این شکلی رو ببینه

واقعا لذت بردم و خوشحال شدم

ستاره جان خیلی خیلی خیلی ممنون

عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/23 ) :

یادمه که خیلی راجع به ایده های طراحی این پروژه و اینکه چطور حضرات این تفکر سیالیت فرمی و شناوری مکان را بپذیرند با هم گپ زدیم و بازم بهت تبریک میگم که این جسارت رو داشتی

به هر حال چنین فرمی هیچوقت پایانی نداره وهمیشه میشه روش اتووود کرد واصلا این برگترین نقطه قوت این خط فکره به نظر من این مهمه که طراح کجا به آن حالت اغنایی میرسه و لحظه ای هر چند کوتاه در حالتی شاید پایدار لحظه قابل استناد رو ارائه میده چیزی که فکر می کنم تو به اون رسیده و نتیجه رو هم که همه دارن می بینند

خوشحالم که تونستم نقش خیلی کوچکی تو این پروژه داشته باشم وامیدوارم که نقش منفی بازی نکرده باشم!!!!!

ممنون

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/25 ) :

بعد از گذشت یکسال از کار کردن روی این پروژه امروز برگشتم و تمامی تصاویر پروژه را مروری کردم توی ذهنم این پروژه را ساخته شده دیدم و بزرگترین صلح طلب جهان " گاندی " را در درون آن مجسم کردم با آن یک لا پارچه خود بافته و آن عصا و عینک در حالی که کسی زیر بغلش را گرفته و نگاه تحقیر آمیزش را به شکوه این مجموعه احساس کردم شاید خانه محقر او در روستای اطراف دهلی در حالی که بزش را میدوشد محل مناسب تری برای پروژه صلح خاورمیانه باشد تا کشتی مجلل تفریحی که قرار است صلح طلبان در آن به گفتگو بپردازند. اگر گفتگویی هم آنجا اتفاق بیفد زیبایی بیش از حد فضای پیرامونی شخص را از بدنه جامعه اش جدا میکند فکر میکنی هندو ها و مسلمانان هند اگر گاندی محل مذاکرات صلح بین ایندو را این مرکز میگذاشت در مورد او چه فکر میکردند. برای اولین بار در طول دوره کاری خودم به این نتیجه رسیدم که زیبا ترین طراحی حتما بهترین جواب برای صورت مسئله نیست و از تو متشکرم که این را با پروژه ات به من آموختی. این را هم در کنار چیزهای دیگری که از تو آموخته ام میگذارم و پاس میدارم 

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

در جواب علی سوداگران در باب حرکت بیشتر در پلان دقیقا مساله ای بود که مد نظر من بود ولی به واسطه ساختار داخلی این حجم که همچون یک کشتی واقعی عمل می کند آزادی فضایی را در طراحی پلان از من گرفته بود. همچنین در بخشهایی گرفتار تامین مسائل امنیتی شرکت کنندگان در سالنها و اجلاس ها بودم که فضاهای بباز و سیال را از من دریغ می کرد ولی مطمعن هستم با اتووود بیشتر این مشکلات را هم می توانستم  کمرنگ تر جلوه دهم

در مورد نگ سفید در داخل، بخشی از هدف من انعکاسهای درونی و داخلی فضا و مردم و ایجاد تعامل و تقابل با فضا بود. که به نوعی از شناخت که خود که از آن به عنوان صلح درون یاد میشود برسم.

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

در جواب آزاده صحراییان. علت شناور بودن پیغامبر بودن این مجموعه بوده است که خودم هم خیلی دوستش دارم.

به قول علی مثل کبوتر صلح از جایی به جای دیگر حرکت می کنه و خبرها و اتفاقات را با خود می برد.

در مورد حجم خارجی بسیار دوست می داشتم حجم متنئع تر و متحرک تری داشته باشم ولی به دلیل اینکه می خواستم طرح 100% قابل ساخت و دفاع از لحاظ حرکت  در آب باشد هر گونه تقییری در فرم من را با مشکل غرق شدن یا ایجاد اصطکاک زیاد در آب مواجه می کرد .این فرم را ما در آزمایشگاه مکانیک دانشگاه شیراز تست حرکت کردیم. همچنین تناسبات یک موضوع دیکته شده به من بود از اصول کشتی سازی که بسیار دست و پا گیر بود

.در مورد پرزنتیشن مرسی و یادم بیار انیمیشنم رو اکران خصوصی کنم واست 

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

اینکه فردی مثل آرش دیلمی به این سختگیری پروژ]ه من رو دوست داشته باشه واقعا من رو خوشحال می کنه و خستگی کار رو از تن  آدم در می آره

مرسی.

 

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

وهاب زنگنه تو که لطف زیادی در کل دوران دانشجویی به من کردی و در تز این لطف رو به سر حد کمال رسوندی.و نقطه نهایتش موزیک تزت هست که روی کار من هم ماندگار شد.

مرسی برای همه راهنمایی ها و هم فکری هات

ستاره اردوبادي ( 1388/10/26 ) :

و اما در جواب مشاور همیشگی من ، علیرضا امتیاز

گاندی می گه :

راه طلایی زندگی آن است، که با جهان دوست باشیم و تمام خانواده بشری را یگانه واحد بشماریم.

این یگانگی رو در معماری و در سیاست نمی توان به وجود آورد جز از راه همگانی شدن همه جا

ولی در مورد اینکه ایا گاندی ساختمان من را دوست می داشت ، من هم با فکرت موافق هستم و فقط خدا را شکر می کنم که این فکر اون موقع به ذهنت نرسیده بود و این ایراد رو از من نگرفته بودی وگرنه الان داشتیم یک پروژه دیگه رو نگاه می کردیم و همه نوشته بودند فضاها زیادی ساده و خالی هستنند و من در جواب می گفتم زیبایی در سادگی است. . من درسم رو یاد گرفتم فکر کنم.

 

علیرضا امتیاز "مدیر اتووود" ( 1388/10/26 ) :

 

دو سه روز هست که این تز تو مثل خوره افتاده به فکر من که مرکز صلح خاورمیانه باید چگونه باشد. با آن ایده ای که آب تمامی این کشور ها را به هم متصل میکند پس باید این مرکز در آب باشد کاملا موافقم با پیام - بر بودن این مرکز هم همین طور ولی فکر میکنم این طرح خیلی به";الیتیسم "; در روند صلح اصرار دارد و اینکه بزرگانی هستند که در اثر تلاش آنها صلح آفریده میشود پس با جمع کردن آنها زیر یک سقف و گفتگو صلح ایجاد میشود . ولی من الان یه جور دیگه فکر میکنم صلح در خاورمیانه فقط در اثر تعامل واقعی مردم بدون اجبار دولت ها ایجاد میشود مرز ها هستند که صلح را از بین برده اند آن دیوار حایل بتنی فاشیستی بین اسرائیل و فلسطین هست که گفتگوی بین مردم را از بین برده . از طرف دیگر در فکر آن صندلی داخل هاید پارک لندن هستم که هر یکشنبه هر کسی میتواند روی آن بیاستد و هر چه میخواهد بگوید . شاید ما در خاورمیانه به آن صندلی نیازمندیم . شاید اگر پارسال مثل امسال می اندیشیدیم من ایده جزیره شناوری را در آبهای آزاد داشتم که مالکیت آن مثل قطب جنوب مال هیچ ملیت خاصی نیست و همه مردمان خاورمینه میتوانند بدون ویزا و .... به آنجا بیایند اصلا این جزیره در مالکیت همه کشور های خاورمیانه هست خاک همه است / وطن همه خاورمیانه ای ها هست آنگاه همه با هم نقطه مشترکی داشتیم مرکزی که همه را به هم پیوند میزند همان کاری که کعبه برای مسلمین میکند . در این سرزمین بی صاحب یا همگان صاحب یک صندلی از جنس هاید پارک وجود دارد و آنوقت آن "پیام - بر" تو میتوانست مردمان را به سرزمین صلح برساند تا با هم گفتگو کنند - همه مردمان- و شاید مثل کشتی نوح برای این سرزمین طوفانی صلح به همراه داشت

 

محمد رضا دهقانی ( 1388/10/29 ) :

من دوتا بحث دارم:

1- چرا کار باید متقارن باشه؟ شخصا نمی پسندم کار مدرن متقارن باشه.کار بسیار شبیه به کشتی هست و انتزاع هم خوبه اما تقارن انرژی کار را به نظر من میگیره.

2- در ارائه, شیت ها از کار جوندارترن.یعنی بیشتر شیت بندی و جوانب کار به چشم میاد تا خود کار و معماری و پرسپکتیوها.

اما در مجموع کار بسیار خوب و هدفمندی است که به فرم متناسبی رسیده.کاملا پخته و قوی هست هم ایده هم معماری.تبریک میگم.

یاسر امینی ( 1388/10/30 ) :

منم دوست دارم نظر بدم ....

علي عسكري نژاد ( 1388/11/04 ) :

به نظر من این کار به طورقابل تقدیری قابل ارائه هست و تونسته با زبان جاری معماری دنیا ارتباط بزقرار کنه. ارائه اش هم همونطور که بقیه اشاره کردن عالیه

اما شاید بشه گفت که در کل بحث بر انگیز هم هست. من فکر میکنم فرم هایی که در جسم سیال هستن لزوما در ساختار وجودیشون خلاء کافی برای سیالیت واقعی که لازمش یک کمی ابهام و بی تعریف موندن طرح هست رو ندارن و نسبت زیاد تاثیر قواعد فرم می تونه اتفاقا ایجاد انفعال کنه توی برخورد با مخاطب.البته این منوط به این هم هست که به نظر شما اساسا سیالیت و لیبرال بودن یک امر واقع هست که به آدمها محول میشه یا یک آرزو با ذات اخلاقی که می شه(احتمالا باید!) اعمالش کرد.اگه اینطور بگیم باید بین تاثیر گذاری در صورت یک ابژه و ایجاد یک زبان قابل تغییر و تاثیر پذیر یکی رو انتخاب کرد

در نتیجه نهایی هم این طرح با توجه موضوع کمی زیادی فرمالیستی هست و اگه از دید معمارها هم بگذریم، مخاطب معمول هم دنبال ریشه فرمی به این هیاءت می گرده که دو جواب براش متصور هست: یا پسش می زنه چون نمی شناسه یا نمی خوادش(به هر حال هر کسی که اینجا می یاد در وحله اول میخواد که ظرفیتی برای حفظ مشخصات کانتکستش پیدا بکنه تا تازه بعدش بتونه از اون جایگاه از صلح حرف بزنه)یا صرفا به عنوان یک عنصر "قشنگ" (با اجازه مهندس دهقان!!!) از"کنارش"رد میشه که از مورد اول برای یک معمار خطرناکتر هم هست. همینطور در مورد اعلام استقلالی هم که این طرح با جدا موندنش وسط آب میکنه کمی باید محتاط تر بود چون با ایدهء شناور بودنش(که البته جذاب هست) جبران نمیشه

خیلی دلم می خواد نظرتون رو بدونم

خیلی

ممنون از طرح خوبتون، خسته نباشین

امير دريايي ( 1388/12/05 ) : همه چیز برای لذت بردن کامل انسان از یک کار بی نظیر در این اثر وجود داره -
عالی بود
ستاره اردوبادي ( 1388/12/05 ) : مرسی از امیر دریایی برای این وصف جالب
ستاره اردوبادي ( 1388/12/05 ) : علی امتیاز هر روزی که به این بروژه فکر می کنم در درستی وغلط بودن اصل جریان هم شک می کنم
ولی داستان اینه که این یک سوال بزرگ در ذهن منه و هر روز با خواندن و فکر کردن این تفکر جهت دار و ریشه دار تر می شه ولی نمی دونم که کی به این ثبات ذهن و انسان می رسه که بعد از 10 سال هم از تصمیم گذشته اش راضی باشه. شاید هم اگر ذهن پویایی اش رو حفظ کنه هیچوقت. دنبال جوابش هستم
ستاره اردوبادي ( 1388/12/05 ) : اما محمدرضا دهقانی اولین مرجع علمی من وقتی که وارد دانشگاه شدم.
بله من هم تقارن رو دوست ندارم و جالب ابنه که این اولین پروژه من بود که متقارن کار کردم.از ترکیب تا الان هیچ چیز متقارن نبوده.
اما دلیل
اصول کشتی سازی بسیار اصول جدی و غیر قابل فراری بودن و خیلی از من وقت گرفت که به تسلطی نسبی در این موضوع برسم
متقارن بودن اولین شرط تعادل هست . ولی سایر شروط نیاز به محایبات بسیار پیچیده مکانیک و ریاضی داشت. من این مدل رو در دانشکده مکانیک شیراز تست حرکت کردم و کاملا از لحاظ تناسبات پایدار و قابل حرکت بود ولی اگر می خواستم تغییرش بدم دچار مشکل حرکتی می شد که من قادر به حلش نبودم و نیاز به متخصص داشت.
از طرفی فراموش نکنید که این طرح رو من در دانشگاه تهران دفاع کردم و بسیار نگران بودم که به همین مقدار طراحی من لقب "فقط طرح "و "نقاشی" بدهند. این بود که کمی محافظه کارانه تر رفتار کردم در خصوص معماری ولی خودم به شخصه دوست داشتم در section ها آزاد تر رفتار کرده بودم.
اما ارائه که وقت زیادی براش صرف کردم. که بخشی از اون به نگرانی من به ژوری بر می گشت و بخش دیگه ای از اون به اعتقادم برای خوب حرف زدن و خوب نشان دادن
همچنین ایده شیتها به سیالیت درونی فضاها و آینه وار بودن فضاهای داخلی بر می گرده ولی کلیه شیتها خوانا و با اطلاعات کافی برای درک فضاهای داخل و خارج هستنند.
مرسی از نظر کارشناسی شما








نیما قاسمی سعادتی ( 1388/12/06 ) : بسیار عالی ،تبریک میگم فکر زیبایی دارید، ولی از لحاظ فنی چقدر طرح شما اجراییه؟ طراحی کشتی کار آسونی نیست! فرم شما هم بیضیه.
موفق و پیروز باشید
ستاره اردوبادي ( 1388/12/06 ) : نیما قاسمی متشکرم.
بله این فرم 100% اجرایی هست همانطور که نوشتم کلیه اصول کشتی سازی در این فرم رعایت شده و در دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز تست نیرو شده است
و فرم بیضی پایدار ترین فرم می باشد در حرکت
ستاره اردوبادي ( 1388/12/07 ) : مرسی از آقای علی عسکر نژاد.
داستان معماری سیال که بسیار این روزها بحث محافل معماری هست موضوعی هست که ما در یکی از مقاله های این شماره معماری شهرسازی به اون پرداختیم. که فکر کنم پخش مجله بشه برای بعد از فروردین.
دقیقا موضوعی که شما به اون اشاره کردید مورد نظر UN Studio هست در این مقاله . فضای سیال لزوما با فرم سیال و منحنی ایجاد نمی شه.
بلکه امکان داره شما فضای پاویون میس وندروهه رو سیال تر از اپرای زاها حدید در دبی بدونید
اما پروژه من: فرم خارجی به دلایل آیرودینامیکی حتما باید منحنی می بود و اما فضاهای داخلی به واسطه ایجاد شفافیت در پاره ای از فضاها و انعکاس و آیینه وار بودن در سایر فضاها به این گونه طراحی شد.
بخشی از صلح در آشتی با خویشتن است که سعی من در ایجاد مصادیق معماری آن بود
در مورد فرمالیست بودن پروژه هیچ بحثی ندارم چون همیشه من به عنوان یک فرم گرا طرحی کردم و از سویی یکی از اهداف در پروژه طراحی یک المان صلح بود که از دور و در پهنه آب عملکرد خودشو کامل انجام بده
در دو طرف این پیام آور من، پانل های متحرکی هستنند که در دو وجه خود LCD دارند. وقتی این مجوعه به یک بندر وارد می شود پرچم اون کشور و مانیفستهای خود رو روی این پانل ها درج می کنه
و من با فرم، رنگ و داستانهای حاشیه ای مجموعه سعی در جلب بیشتر توجه از محیط را دارم و با گفته شما که مردم از کنار این حجم به واسطه سخت بودنش برای درک می گذرند موافق نیستم بلکه کشف و کنجکاوی عاملی هست که بسیار جذب کننده می باشد.
مرسی از نظر تخصصی شما
حسین پورنگ ( 1388/12/11 ) : در حضور اظهار نظر اساتید بزرگ سکوت بهترین عملکرد به حساب میاد.به قول خودتون کم گویی در مقابل چنین بیانات:هوشمندانه ترین راه حل است.

فقط بزارید که افتخار اینو داشته باشم که من هم خلاقیت پتانسیل و جسارتتونو تحسین کنم.
در مورد بحث PREZENT کردن هم که ..... (معرکست )
WITH THE BEST WISHES
GOOD LUCK
سعید شریف ( 1388/12/11 ) : كارت خيلي مفهومي و جذاب است
امیر حسین اشعری ( 1388/12/19 ) : همه بخشهای پروژه عالی است.
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
سعید قادری ( 1389/01/09 ) : هوشمندانه ترین راه حل:سکوت که البته همراه با
سقوطه
کار (((( ا))))علیه
سامان نیرومند ( 1389/02/15 ) : خانم اردوبادی ، لذت بردم از کارتون ، اما یادتون باشه که متقارن بودن اولین شرط تعادل نیست ، چون تعادل نامتقارن وجود داره!!!
مهدي اسماعيلي ( 1389/02/31 ) : پروژ موفقی دارید ... امیدوارم بازهم کارهای بهتری ازتون ببینیم
اتنا مقدسیان ( 1390/02/28 ) : خانم اردوبادی کارتون عالیه .من چون عنوان پایان نامم به موضوع شما نزدیکه رفتم دانشگاه تهران تا پایان نامه شمارو بررسی کنم ولی نبود
می شه خواهش کنم کمکم کنید .
فرزانهم محسن زاده ( 1392/12/10 ) : خانم اردوباری در ابتدا تبریک میگم بابت فکر جدید و کار خوبتون و اینکه من موضوم مرتبط با موضوع شماس میخواستم درمورد جمع اوری رساله بهم کمک کنین.ممنون
حمیدرضا حیدری دولابی ( 1392/12/18 ) : ميشه در مورد زير فضاها هم بنويسيد؟
فضاهاي اصلي رو نام ببريد
ممنون
نسیم بهشتی ( 1393/05/24 ) : ~5
فاطمه دهقانی ( 1394/06/05 ) : سلام.کار و موضوع شما بسیار جالب و به بهترین وجه ممکن ارایه شده است.در مور ریز فضا ها و برنامه فیزیکی می تونید اطلاعاتی به من بدید؟
سعید درویشی ( 1394/06/21 ) : باسلام طرح شما خیلی عالی وموضوع هم بسیار ناب می باشد که از ایده های خوبی استفاده شده است موضوع پایان نامه من هم موزه صلح است اگه می شه ریز فضاهای طرحتان را برای من ارسال نمایید تا در طراحی به من کمک کنه
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group