ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتابخانه سیاتل؛ افسانه ای سوسیالیستی از همْ رسش طراحی و سرمایه
کافه در چنای؛ دعوت کنندگی با رنگ
اتووود کلاسیک ـ موزه ملی شیلرـ دیوید چیپرفیلد
پاویون چوبی از آتلیه وکتور، ریاضیات پیچیدگی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
احسان کاویانی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
شهر جشنواره ای کیش
عنـــــــوان درس
:
پایان نامه
نـــــام استــــــاد
:
مهندس بابک نیکبخت
دانشــــــــــــگاه
:
هنر و معماری یزد
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1392/09/22
تعــــــــداد بازدید
:
15955
محــــدوده سنی
:
22_23
نــــوع کاربـــــری
:
مجموعه چند عملكردي
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
89
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
کیش؛ سرزمینی برای دمی استراحت گویی غروب آفتاب در کیش همسان با طلوع آفتاب در دیگر نقاط ایران است. زندگی با غروب آفتاب در کیش به جریان میافتد و هیاهو آغاز میشود. شبها زمان رونق بازار، ساحل و رستورانهای کیش است. پاییز و برگریزان در مناطق مرکزی و شمالی ایران زمانی مناسب برای دیدار از جزیره کیش محسوب میشود. غروب آفتاب، منظرهای دلپذیر و فراموش نشدنی را در ذهن و دوربینها ثبت می کند. وقتی آفتاب غروب کرد، تازه وقت روایت قصه جزیره فرا میرسد. گروهی به بازار میروند و تا ساعت 10 شب که قرعه کشیها شروع میشود در آنجا میمانند. خرید کردن خالی از هیجان -مخصوصا در کشور ما- نیست، که رسم قرعهکشی به شور آن میافزاید و مردم را سرگرم میکند. برخی به ساحل میروند، چای مینوشند، دوچرخهسواری میکنند، قدم میزنند یا ماهیگیری میکنند. پسرهای جوان والیبال ساحلی و دختران جوان وسطی بازی میکنند. گروهی از جوانان بیلیارد و گروهی دیگر بولینگ را تجربه میکنند. بسیاری از خانوادهها هم در هنگام شام به رستورانهایی میروند که در آنها موسیقی زنده پخش میشود و آنها را به وجد میآورد. در واقع کیش از جمله مکانهایی است که زندگی شبانه در آن جریان دارد و تفریحات زیادی برای خانوادههای ایرانی فراهم میکند. ساحل نقره ای،آفتابی درخشان، آسمانی آبی، آب های نیلگون، هوایی پاک و آرامشی بی نظیر، همه و همه کیش را منحصر به فرد کرده است و این ها همه وصف ساده و مختصریست از اوضاع این جزیره زیبا.******** ضرورت انتخاب موضوع:یکی از ارکان مهم در هر پروژه اهمیت و ضرورت انتخاب موضوع می باشد و این بدین معناست که پروژه انتخابی باید به لحاظ عملکردی،اقتصادی و فرهنگی قابل توجیح باشد؛در این راستا کیش به عنوان یکی از قطب های گردشگری در کشور نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری در منطقه ایفا می کند.این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی و مناظر زیبا،دارای پتانسیل های بسیاری است که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند و می تواند در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری منطقه و جهان گردد. از این رو با بررسی کاربری ها و وضعیت موجود جزیره و سند چشم انداز مورد نظر،تصمیم گرفته شد تا پروژه ای بزرگ با عنوان "فستیوال سیتس کیش" برای این جزیره پیشنهاد و طراحی شود.از جمله اهداف دنبال شونده این پروژه مرکزی برای بر پایی کنفرانس ها،سمینار ها،جشنواره ها،کنسرت ها و... می باشد. در زیر به اجمال برخی از برنامه های چشم انداز کیش 1404 ذکر شده است: • چشم انداز محیط زیست دستیابی به توسعه پایدار زیست محیطی تاتیر مثبت پروژه های عمرانی بر محیط زیست جزیره ارتقاء یافتن به سطح کارآمد ترین نحوه استفاده از منابع طبیعی • چشم انداز گردشگری مقصدی برای ورزش و انواع فعالیت و گذراندن تعطیلات کانونی برای برپایی کنفرانس ها،همایش ها،نمایشگاه ها و دیگر رویداد ها در شمال خلیج فارس مقصدی فعال در سر تا سر سال با ترکیبی مطلوبی از گردشگران و صاحبان کسب و کار مقصدی برای برگزاری جشنواره ها • چشم انداز اقتصادی فرصت هایی برای فعالیت های اقتصادی با بازدهی بالا ایجاد مشاغل جدید فرصتی برای خارجی ها جهت سرمایه گزاری در سرزمین اصلی نتیجه گیری: در کلیت پروژه ای به عنوان فستیوال سیتی کیش هماهنگی مناسب با برنامه 1404 را دارد. 1- توجه به طراحی و توسعه محیط زیست پایدار افزایش حداکثری پوشش گیاهی در جزیره به منظور ایجاد یک اقلیم خرد بهره گیری از منابع طبیعی همچون باد و خورشید 2- توجه به توسعه عمومی اقتصادی توانایی جذب بازار های جدید به دلیل وجود کاربری های جدید در طرح فرصتی برای معرفی هر چه بهتر کالاهای داخلی به کشور های منطقه؛با برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها****** ایده طراحی:سایت مورد نظر جهت طراحی مجموعه، در ساحل جزیره کیش انتخاب گردید و در همان ابتدا هدف بر آن شد که ایده اولیه برای شکل گیری طرح به نوعی از بستر سایت و محیط پیرامون برداشت شود.از این رو ترسیم آزادانه خطوط که تداعی کننده تلاقی دو نسیم،یعنی باد غالب و نسیم دریا است باعث شروع شکل گیری طرح شد.بر اساس این نوع نگاه تمامی خطوط اولیه به صورت کرو ترسیم گردید و سپس در مرحله بعد با در نظر گرفتن مسائل معماری همچون شرایط اقلیمی،جهت گیری بنا،دسترسی ها،محدودیت ها و... خطوط جنس معمارانه تر به خود گرفت و رفته رفته به سمت یک پروژه معماری سوق داده شد.(لازم به ذکر است که تحلیل های اقلیمی نقش بسزایی در شکل گیری مجموعه داشته است).ایده توجه به حرکت و فرم باد،در سایر مراحل طراحی از جمله ؛کاهش سرعت جریان باد،ایجاد کوران و جهت دهی مناسب جریان هوا به واسطه فرم معماری مد نظر قرار گرفته است. ایده دوم طراحی توجه به نحوه عملکرد مرجان هاست.با توجه به این موضوع که کیش یک جزیره مرجانی است ایده دوم طراحی را از ساختار کلی و عملکرد مرجان ها گرفته شد.مرجان ها جانوران آبزی هستند که معمولا در اعماق کم و در نزدیکی سواحل زندگی می کنند،با بررسی اجمالی این موجودات آبزی متوجه می شویم وجود مرجان ها برای دریا ها بسیار مفید است وعملی که توسط مرجان ها صورت می گیرد به این صورت است که پوسته مرجان ها و ساختار زیستی آن ها باعث شفافیت آب می شود و این بدین معناست که این موجودات به خاطر داشتن چنین ویژگی عملی انجام می دهند که هم برای بقای خود لازم است و هم به محیط اطرافش کمک می کنند.در این پروژه هم از عملکرد مرجان ها ایده گرفته شده است به شکلی که با در نظر گرفتن پوسته ای حفره ای شکل دوجداره چندین هدف دنبال شده است. 1- ایجاد سایه و جلوگیری از تابش مستقیم به سطح پوسته اصلی 2- ورورد جریان باد به میان پوسته و ایجاد یک عایق حرارتی طبیعی(هوا) 3- کاهش دمای هوای به دلیل عدم وجود تابش میان پوسته ها و استفاده از چنین هوایی برای تاسیسات مجموعه(دمای پایین هوا=مصرف انرژی کمتر در تاسیسات)ُ به دلیل ابعاد بزرگ مجموعه و نزدیکی آن به یک پروژه شهری،ایده و راهکارهای طراحی شهری نیز وارد مسائل طراحی شد.نفوذ پذیری و انعطاف پذیری در مجموعه از جمله اهدافی است که مد نظر قرار گرفته شده است و در مطالعات به تفضیل به آن پرداخته شده است.
پروژه های دیگر طراح
اسکیس های من
هتل ماژلان(پروژه مشترک با محمد امین افراسیابی)
طراحی خانه فرهنگ یزد، با تاکید بر ارتقاء حس تعلق به مکان
نظـــــــر اعضــــــــا
پوریا فرخی
(
1392/09/22
) :
هم اطلاعات خوبی از طرح قرار دادی و هم کیفیت پروژه رو رعایت کردی.
تبریک میگم احسان جان. به امید موفقیت بیشترت.
احسان کاویانی
(
1392/09/22
) :
سپاس پوریا جان و ممنون از وقتی که برای دیدن پروژه گذاشتید.
پیروز باشی
نیما قاسمی سعادتی
(
1392/09/24
) :
روند ارائه مدارک پروژه عالی بود. خود طرحم که 20! دیگه حرفی واسه گفتن نمیمونه. تبریک مهندس
رضا نجفی
(
1392/09/24
) :
جناب کاویانی مثل بقیه کارهاتون عالی شده و لذت بردم ، به امید موفقیت در تمام مراحل
محمدرضا باشی
(
1392/09/24
) :
عجبببب
احسان کاویانی
(
1392/09/25
) :
ممنون نیما جان که پروژه را برسی کردی،نظر لطفت هست به بنده
موفق باشی.
جناب نجفی از شما تشکر می کنم،همچنین موفقیت های شما
pariya abbasi
(
1392/09/25
) :
سلام کارتون عالیه.خسته نباشید با 3ی کار کردید یا راینو؟مرسی
lمنصور مومنی نسب
(
1392/09/25
) :
سلام آقای کاویانی، کارتون خیلی خوبه امیدوارم همیشه موفق باشین
محسن نیگجه
(
1392/09/26
) :
با سلام
به سبب نیاز به ساخت یک مجموعه هتل در مشهدالرضا دو سالی ب طور جد با معماران عزیز ایرانی و تیم های همکارشان به جستجوی ایده ال مان بودیم ولی متاسفانه.....
سری به طرح شما عزیز زدم وبعضی تکرارها و نا مانوسی پر رنگ بود
ای کاش روزی فرا برسد که یک معمار ما حداقل دوطرح جهانی برجسته را از نزدیک دیده باشند
اررزوی من برای شما عزیز سلامت وفروش خوب و کارفرمایی که شما را درک کند وجیبش پر باشد
احسان کاویانی
(
1392/09/26
) :
سلام،سر کار خانم عباسی ممنون از نظرتان.خیر تماما با 3D max انجام شده است.
احسان کاویانی
(
1392/09/26
) :
با سلام
جناب مومنی نسب خیلی ممنون از نظزتان و وقتی که برای دیدن پروژه گذاشتید.
سلامت باشید
احسان کاویانی
(
1392/09/26
) :
سلام بر شما آقای نیگجه
قبل از هم چیز سپاس از وقتی که برای دیدن این پرژه گذاشتید.در پی صحبت شما درباره معماران کشور و طراحی موضوع مورد نظرتان باید عرض کنم که معماران معاصر و امروزی ایران آثاری را خلق کرده اند که در خور این کشور است و متناسب با این مرز و بوم می باشد،کیفیت آثار معماری در ایران و در خارج از ایران بسیار متفاوت می باشد و قضاوت در موردشان کاری بس دشوار است.در مورد معماران معاصر این کشور باز هم تحقیقات بیشتری انجام دهید تا شاید به طرح ایده آل و مورد نظرتان برسید.
در مورد تکرار ها در این طرح هم ممنون می شوم اگر کمی واضخ تر آنها را بیان بفرمایید.با تشکر
رامین نیک منش
(
1392/09/27
) :
تبریک میگم جناب کاویانی بسیار قابل تمجید بود طرحتون لذت بردیم...
به امید موفقیت های بیشتر شما
احسان کاویانی
(
1392/09/27
) :
جناب آقای نیازی و نیک منش عزیز ممنون از لطف بی پایان شما...
مرسی از وقتی که گذاشتید.
احسان کاویانی
(
1392/09/27
) :
قابل توجه دوستان عزیز تصاویر دیگری شامل نماها،داخلی و ماکت مجموعه اضافه گردید.
محسن قائدشرف
(
1392/09/28
) :
با عرض تبریک فراوان خدمت مهندس کاویانی
به نظر من اثر شما با آفرینش جهان خود شیوه دگر بودن را مورد آزمون قرار داده است ، در فرهنگی که به لحاظ معماری زمان در آثارش مرده است و اکنونیت در فضاهای آن موجود نیست و به لحاظ افق دانایی موجودش همیشه معماری ساکن مورد تحسین واقع شده است طراحی و خلق چنین فضاهای محرک جسارت و شجاعت بالایی را نیاز دارد.این در صورتی است که معماری صامت نیست ، معماری هنر ارتباط است معماری برای ما یک داستان را روایت میکند . روایتی که به امیال مبهم آدمی دست رسی پیدا میکند .در اینجا بیشتر تاکید دارم بر تحرکی و پویایی که در اثر شما قابل رویت است فضا های موجود در سایت که دارای هیجان ، سرزندگی ، جنب و جوش و مهمتر از همه کثرت گرایی که میتواند حتی کسل کننده ترین فعالیت ها را در خود دگرگون سازد و آنان را به انتظاراتی کاملا متفاوت دگرگون سازد
بزرگترین قابلیت معماری این اثر تاویل بسیاری است که میتوان به آن نسبت داد هرچند بستر یا بهتر است بگویم متن اثر شما گاها در محدوده کلامی و زبانی نمیگنجد . در این اثر نقطه عطف جایی پدیدار شده است که از نگرش موجود دست کشیده اید و با جسارت کامل دست به خلق فضایی جدید زده اید در غیر این صورت طرح شما میتوانست به خطر تکرار که باعث کم ارزش یا بی ارزش شدن است تنزل پیدا کند چرا که تعدد در کاربرد فرمهای تکراری باعث فراموشی و دوری از حس خیال پردازی و خاطره انگیز بودن فضا میشود که این خود اصلی ترین عامل ماندگاری یک اثر میباشد
در نهایت ای کاش به رغم تمام محدودیت های موجود که میبایستی به واسطه پایان نامه رعایت میکردید برای عملکرد داخلی فضا دست به خلق عملکرد های رفتاری جدید همچون خود فضاها نیز میزدید
به امید موفقیت های روزافزون شما دوست گرامی ...
پيام نيلويي فر
(
1392/09/29
) :
salam..khaste nabashi agha karet alii shode...mitoonid file 3d ya cadesho ro ham vase download bezarid?age bezarid mamnoon misham...
احسان کاویانی
(
1392/09/30
) :
تشکر فراوان از شما جناب قائد شرف عزیز
سپاس از وقتی که برای بازدید پروژه و نقد زیبایتان گذاشتید و بنده را مورد لطف قرار دادید.
شیوه دگر بودن اگرچه جزء اهداف اصلی طرح نبوده است اما طبعا در پی ایده ها و سیاست های طراحی در مرحله های بعدی به خودی خود دنبال شده است؛جریان باد به صورت طبیعی دارای حرکت و جنب و جوش می باشد لذا قطعا به لحاظ معماری و حسی هم باید دارای پویایی و تحرک باشد و این حس را القا کند.همان طور که اشاره کردید هر اثر هنری و به ویژه معماری صامت نیستند و به دنبال خود یک سری از مفاهیم و برداشتها و شاید بهتر بگویم احساس ها را نسبت به محیط در پی خواهند داشت؛گاه ممکن است این مفاهیم به صورت یک تئوری در ذهن فرد ظاهر شوند و گاه ممکن است به یک فعالیت کاملا ملموس تبدیل شوند و فرد با آن درگیر شود و از این بابت مسرورم که طرح در این زمینه از دیدگاه بینندگانی چون شما به همین شکل برداشت شده و این حس را منتقل کرده است. گاهی اوقات در معماری تکثر گرایی،سلسله مراتب،انعطاف پذیری،چند معنایی،عدم توجه به مرکزیت،بیش از هر چیز به چشم می خورد.در این نگرش،همه چیز در کنار یکدیگر شکل گرفته و هیچ تفسیری بر تر از دیگری نیست.تفسیر های گوناگون خالی از هر محدودیت مکانی و زمانی شبکه در هم تنیده متن را به وجود می آورد و مخاطب را به معناسازی وا می دارد.هر مخاطب در مواجه با هر متن معماری،با توجه به جایگاه اجتماعی خود دریافت خاصی نسبت به آن داشته که این برداشت بخشی از حقیقت است که با عنایت به ماهیت التقادی معماری،دریافت های متنوع نسبت به هر متن بیش از پیش به چشم می خورد.در واقع در خوانش معماری مخاطب به دلیل ماهیت التقادی و پیچیده آن به بازی با متن معماری می نشیند و کشف هر معنا،دال جدیدی محسوب شده که دریچه تازه را به روی چشمان مخاطب می گشاید.
در مورد داخلی مجموعه هم باید خدمتتان عرض کنم که به دلیل حجم بالای پروژه و محدودیت زمانی در زمان ارائه،کاستی هایی وجود دارد و فضاهای داخلی به طور قطع بهتر از این می توانست خود را در زمینه هایی چون عملکرد های رفتاری و کیفیت فضایی(با ایجاد وید های بیشتر و حرکت آزادانه تر در جداره های داخلی و...)نشان دهد.
محسن نیگجه
(
1392/10/01
) :
با سلام عزیز
ممنون از پاسخ
انچه پاسخ فرمودید به کرات در دانشکده ها ودفاتر معماری از زبان اساتید به نام شنیده ام .............اینکه برای شما عزیز فقط نظری نوشتم در میان ارایه ها که جا دارد از مدیران اتوود هم تقدیر کرد نوع نگاه شما بوده است که مداومت به ان انشاله منتج به خلق اثار فاخری خواهد بود
منظور مقایسه نبود
اینکه" انسان "در نگاه معماران ما مغفول مانده چه رسد به کاربر
انقدر میل به دیده شدن با لاست که هر انچه را به زیر پا توان. نهادها ند و نهاده ایم
این طور نیست؟
مغالطه ای به فلسفه ویا....... نیست که ذات هنر تکثر است لیکن این حق را میدهید که انکه شیخ بهایی حافظ ....و.......حدید را میبیند هر خط خطی را اثر مالوف ننامد
از مدد جناب افشار نادری عزیز و جناب تغابنی عزیز بهره خواهیم برد لیکن دو عزیز دیگر را جستجو میکنم تا هر یک از چهاربرج احداثی را یک عزیز عهده دار باشند.انشااله
بهترینها ارزوی من برای شما عزیز
محسن نیگجه
(
1392/10/01
) :
با سلام عزیز
ممنون از پاسخ
انچه پاسخ فرمودید به کرات در دانشکده ها ودفاتر معماری از زبان اساتید به نام شنیده ام .............اینکه برای شما عزیز فقط نظری نوشتم در میان ارایه ها که جا دارد از مدیران اتوود هم تقدیر کرد نوع نگاه شما بوده است که مداومت به ان انشاله منتج به خلق اثار فاخری خواهد بود
منظور مقایسه نبود
اینکه" انسان "در نگاه معماران ما مغفول مانده چه رسد به کاربر
انقدر میل به دیده شدن با لاست که هر انچه را به زیر پا توان. نهادها ند و نهاده ایم
این طور نیست؟
مغالطه ای به فلسفه ویا....... نیست که ذات هنر تکثر است لیکن این حق را میدهید که انکه شیخ بهایی حافظ ....و.......حدید را میبیند هر خط خطی را اثر مالوف ننامد
از مدد جناب افشار نادری عزیز و جناب تغابنی عزیز بهره خواهیم برد لیکن دو عزیز دیگر را جستجو میکنم تا هر یک از چهاربرج احداثی را یک عزیز عهده دار باشند.انشااله
بهترینها ارزوی من برای شما عزیز
محمد جواد کسایی
(
1392/10/01
) :
خیلی عالی بود
یک سوال کلی بپرسم، این سبک طراحی، که به طراحی زاها حدید ی معروف شده واقعا چه سبکی هست؟ اسم و کلمه کلیدی برای سرچ این نوع طراحی چیه؟ مطمئنا سبک دیکانسدراکشن هست ولی این خطوط نرم در چه مجموعی قرار میگیره؟
احسان کاویانی
(
1392/10/02
) :
ممنون از نظر شما آقای کسایی
حقیقتا بنده در جایگاهی نیستم که به طور قطع نامی را برای این سبک قائل باشم؛اما بهتر است بگویم به جای عنوان،به دنبال روند شکل گیری چنین سبک و نگاهی باشید.اگر نگاهی اجمالی به تاریخ معاصر داشته باشیم متوجه این نکته می شویم که دوره های مختلف معماری به نحوی بر روی یکدیگر تاثیر داشته اند و به طریقی بر شکل گیری هم نقش داشته اند.برای مثال خطوط منحنی در آثار گائودی و اکسپرسیونیسم ها وجود داشته و رفته رفته با توجه به نیاز های روز و تغییر نحوه برخورد با موضوعات معماری امروز به فولدینگ و... و به قول شما سبک خانم حدید تبدیل شده است که در برخی از دوره ها تفکر خاص مربوط به خود وجود داشته و در برخی هم این روند به صورت پی در پی شکل گرفته است.
در ارتباط با این پروژه نیز باید عرض کنم که استفاده از خطوط نرم و چنین سبکی نگاه آزاد در برخورد با معماری،خلق فضاهای نو،استمرار پرسپکتیو های مختلف،احساس هیجان و حرکت،رهایی از برخی از قید و شرط و از همه مهم تر خلاقیت در طراحی و... در پی داشته است.شایان ذکر است خلاقیت در همه نوع سبک می توان داشت و هر طرحی با خطوط کرو خلاق نیست اما شاید بتوان گفت این جنس از خطوط طراح را در موقعیتی آزادتر و روان تر قرار می دهد.(لازم به ذکر است که در این طرح سعی در خلاقیت بوده است و این که این امر تا چه میزان تحقق یافته است بر عهده نظر بازدید کنندگان است).گمان دارم این خطوط نرمی که جناب عالی به آن اشاره کردید در مجموعه این چندین واژه هایی که عرض کردم قرار بگیرد.این واژگان همگی متناسب با عنوان این پروژه می باشد و همگی در پی ایده اولیه طرح دنبال شده است.
درارتباط با کلمه کلیدی این قبیل طرح ها نیز واژگان معماری فولدینگ،معماری بسترگرا،معماری بیونیک(به مقدار کمتری و فقط به لحاظ برخی از فرم ها) به نحوی مناسب است برای جستجوی مد نظر شما.
ابراهیم حسینی
(
1392/10/03
) :
با سلام من خودم مهندسی معماری خوندم به من میگن مهندس با شما احسان جان میگن مهندس امیدارم تو زندگیت همیشه مثل کارت موفق باشی امید آن باشد که این بنده حقیر شاکردی شما رو بکنم
احسان کاویانی
(
1392/10/04
) :
سلام بر شما اقای حسینی.اختیار دارید؛شما خیلی لطف دارید.همیشه سلامت و پیروز باشید.
حسین حسنی
(
1392/11/07
) :
salam....in kar 1 copy bish nist..dg copiy nakon pesar jan
سحر یزدانی
(
1392/11/10
) :
ba salam
tabrik migam babate projeye alitun, va mamnoon az ravande tarahi ke dar ekhtiar gozashtin, taghazayi dashtam man proje tarh nahayim tuye jazire kishe, emkanesh hast tarhe tafsilish ro age darid baraye man be emailam befrestid?
احسان کاویانی
(
1392/11/30
) :
جناب نیکجه پوزش می طلبم؛به دلیل گرفتاری ها پاسخ شما را با تاخیر خدمتتان عرض می کنم.تشکرمجدد از لطف جناب عالی نسبت به اینجانب و نقد پروژه و اعمال نظرتان.بله تا حدودی با نظر شما موافقم
اگر اشتباه نکرده باشم از قرار معلوم ایده مد نظر شما طراحی یک مجموعه هتل در غالب 4 برج است که هر یک را معماری برجسته طراحی کند(با همکاری هم)،بسیار جالب است و به یاری خدا به زودی به نتیجه خواهید رسید.
احسان کاویانی
(
1393/03/13
) :
سلام سرکار خانم یزدانی ممنون از لطف شما
طرح تفصیلی را به واسطه یکی از دوستانی که در کیش بود بررسی کردم و فایلی را در دست ندارم و فقط نقشه بخشی از وضع موجود جزیره را دارم (به صورت dwg)
بهاره سراقی
(
1393/04/14
) :
سلام اقای کاویانی
پروژتوم بسیار عالی بود و حرفه ای
ببخشید ی درخواست داشتم ازتون من این ترم پایان نامه دارم و سایتم را در کیش انتخاب کردم میخاستم ازتون درخاست کنم اگر براتون مقدوره بعضی از فایل هاتون رو برام ایمیل کنید تا بتونم از روشون کمک بگیرم
ممنون میشم اگه کمکم کنید
احسان کاویانی
(
1393/05/05
) :
سلام
بسیار ممنون از لطف شما
در خدمت هستم.فایل های اصلی مربوط به پروژه و سایت(جزیره کیش) تا جایی که لازم بوده روی سایت آپلود شده،اما در صورت نیاز می توانید به لینک
http://www.kish.ir/HomePage.aspx?site=DouranPortal&tabid=4734&lang=fa-IR
مراجعه فرمایید و اطلاعات کلی را درباره جزیره مشاهده فرمایید
اشکان قشقایی
(
1393/05/07
) :
خسته نباشید جناب کاویانی. چند نکته به نظرم می رسد که عرض میکنم: 1- با و جود تلاش در توضیح و ترسیم روند طراحی پروژه توسط شما، از تصویر 18 تا 21 که قرار است اتصال میان مطالعات و طرح ایجاد شود، به ترسیماتی مبهم اکتفا شده است، که ذهن مخاطب را نسبت به چگونگی ارتباط این خطوط با نکات پیش گفته ( از جمله: شکل دادن خرده اقلیم، تهویه طبیعی، کاهش تابش و ...) روشن نمیکند. 2- با توجه به جهانی که طرح تلاش در خلق آن دارد، دستاویز قرار دادن مباحثی مانند اصول معماری بومی و ایده گرفتن از مرجان ها، تناقض برانگیز است. 3- همانگونه که آگاه هستید، تحلیلهای اقلیمی از جمله درک تاثیر باد بر یک فرم معماری کاری علمی است که در این تصاویر نشانی از این تحلیلها دیده نمیشود. 4- توجه به اسناد بالا دستی در معماری امری بجاست اما از نظر دور ندارید که این اسناد در کشور ما بسیار کلی، با عجله، بر اساس مد روز ، با هیاهوی سیاسی و منویات این و آن مقام مسئولِ غیر متخصص تنظیم گشته و قابلیت اتکا در جای جای یک پروژه معماری را ندارند.
سعید جاویدان
(
1393/05/11
) :
خوب بود.
اگه تو تری دی زدن یه خورده دیگه پیشرفت کنید مطمئنا میتونید رو دست زاها حدید بلند شید :)
مزاح کردم .موفق باشید
احسان کاویانی
(
1393/05/12
) :
ممنون آقای قشقایی،تشکر بابت وقتی که جهت بازدید پروژه و اعمال نظرتان صرف کردید
در ارتباط با مبهم بودن ترسیمات و اتصال میان مطالعات و طرح باید عرض کنم که خطوط کاملا برآمده از مطالعات می باشد.ایده در نظر گرفته شده به موازات مطالعات انجام شده پیش رفته است؛برای مثال ترکیب خطوطی که از تلاقی نسیم ها برآمده است باعث ایجاد سایه میان احجام شده است و به دنبال آن نزدیک شدن خطوط نسبت به یک دیگر و جهت گیری شمال غربی جنوب شرقی باعث ایجاد سایه در بخش های شمالی پروژه شده است و این نوع چیدمان به نحوی باد غالب جزیره را با سرعت کمتری وارد فضای منفی میان احجام می کند.سه مثال ذکر شده کاملا در تصاویر روند طراحی مشهود است که خطوط در مراحل اولیه طراحی به صورت آزادانه ترسیم شده است و رفته رفته مسائلی چون اقلیم(تابش،باد و...)،نفوذ پذیری،انعطاف پذیری،تجمع پذیری و... به خودی خود در آن دیده شده است اما به صورت کلی و گرافیکی در روند طراحی نمایش شده است و فکر می کنم نهایتا نمود این مسائل در تصاویر سه بعدی پروژه کاملا گویا باشد.بحث خرد اقلیم هم به صورت یک ایده در طرح تفصیلی بیان شده است که می توان با افزایش متراژ پروژه و تبدیل شدن به یک شهر جشنواره ای این ایده به صورت دقیق تری دنبال شود.
با تحلیل های اقلیمی دقیق چه به صورت خواسته و چه ناخواسته اصول اقلیمی-معماری منطقه وارد طراحی می شود و چه بسا بهتر است به قول شما آگاهانه آن را مورد دستاویز قرار داد،چرا که این امرحضور طرح را در بستر خود قوی تر می سازد.گمان می کنم که کمتر پروژه ای در دنیا باشد که اصول اقلیمی معماری آن بوم مورد توجه قرار نداده باشد و به نحوی به آن دامن نزده باشد.
کاملا فرمایش شما در ارتباط با علمی بودن بحث تاثیر باد بر یک فرم معماری صحیح است،اما وارد شدن به این مقوله خارج از وقت و حوصله یک پایان نامه کارشناسی است اما گمان می کنم به صورت کلی این ایده کاملا در قالب این فرم عملی باشد.
در ارتباط با برنامه چشم اندازتهیه شده،در مواردی با شما موافقم اما این را در نظر داشته باشیم که با اندکی تامل به این نکته پی می بریم که این اهداف آن چنان هم دور از ذهن نیست و می تواند دلیل مناسنی برای توجیح یک پروژه باشد.برای مثال برنامه ای که برای کیش عنوان شده است کاملا یک برنامه فکر شده و منتقی است و از نظر عملی دستیابی به این اهداف ابدا دور نیست.اگر تهیه این سند و برنامه را به عهده جناب عالی بود مطمئنا بسیاری از مواردی که در این سند ذکر شده است در آن لحاظ می کردید.مشکل بر سر عدم مدیریت مسئولین و بسیاری موارد دیگر است که این سند از نظر شما غیر منتقی به نظر می رسد.بنده برخی دیگر از این سند های توسعه را مطالعه کردم و اغلب مناسب و کارسازند.در پایان هم این نکته را خدمتتان عرض کنم که اگر قرار بود بر اساس این نوع تفکر به یک پروژه نگاه کنم،چیزی جز یک مجتمع مسکونی بسیار ساده حاصل نمی شد.
با تشکر مجدد از شما...
احسان کاویانی
(
1393/05/14
) :
ممنون
آقای محمد خانی
:)
مریم طاهری
(
1393/05/14
) :
کارتون خیلی متنوع بود. یه سوالی دارم. پروژه را با برنامه راینو انجام دادین یا مایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان کاویانی
(
1393/05/15
) :
تشکر سر کار خانم طاهری
3D max
احسان کاویانی
(
1393/05/24
) :
و نهایتا نرم افزار فتوشاپ
mohsen arabi
(
1393/05/25
) :
سلام احسان جان کارت واقعا عالیه. فرمتو احتمالا با edit poly باید انجام داده باشی من یکی از کارهامو گذاشتم خیلی دوست دارم تو زمینه 3d max پیشرفت کنم من کلاس نرفتم اگه منبع خاصی برای یاد گیری تری دی مکس دارید حتما بگید ممنون میشم. استاده من آقایه هادی نیکبخت بودن .
mohsen arabi
(
1393/05/26
) :
و یه سوال دیگه ایا شما برای رندر گرفتن ازpc استفاده میکنید .نمیدونید imac (سیستم خانگی اپل)برای رندر گرفتن مناسبه یا نه .ممنون
احسان کاویانی
(
1393/06/20
) :
سلام محسن جان،ممنون از نظرت در رابطه با پروژه. آره اکثر کار با دستور Edit poly مدلینگ شده(البته لازم به ذکر هست که سه بعدی پروزه با همکاری دوست خوبم آقای شجاعی صورت گرفته)
آره متوجه شدم از نوع خطوط که درس رو با مهندس نیکبخت گذرانده باشی.
به نظرم کار مداوم و علاقه بهترین راه یاد گیری میتونه باشه.
آره قطعا رندر فقط با PC مقدور هست اما متاسفانه با اپل تا به حال کار نکردم
محمدرضا میکائیل زاده
(
1393/06/20
) :
با عرض سلام و خسته نباشید- پروزه تون 2 تا ایراد داره: خیلی زیبا نیست یا چیز شاخصی نداره که مردم رو جذب کنه- وقنی هم بخواد اجرا بشه چندین میلیارد هزینه واسه این منحنی ها میخواد که آخر سر که تموم شد متروک میمونه- بعضی دانشجوها تو دانشگاه همه جور مانور میدن با مکس، اما وقتی که میرن بازار کار قوطی کبریت ساز میشن.
اسما فریدونی
(
1393/06/25
) :
سلام و خسته نباشید مجدد مهندسسسسسسسسسسس. مث همیشه به کارات باید افتخار کرد. در ضمن درجواب دوستان باید گفت پروژه فکری بزرگ پشت اون بوده وهمچنین تلاش وعلاقه. به نظر من خیلی ها هنوز باید بیشتر ببینند و حتی بکشند تا به درک خلاق یک معمار برسند. معمار یعنی خلق اثر و پردازش به آن. و نباید اسم قوطی کبریت را کنار همچین کارهایی آورده بشه. دوستان درکتون رو ببرید بالا لطفا.
میلاد معینی
(
1393/06/28
) :
حسابی خسته نباشید واقعا پرژه پر انرژی و جذابی هست به خصوص 3دی و رندرها
من به تازگی 3دی مکس را شروع کردم و تنها هدفم از آموزش مکس زدن طراحی های فولدیگ یا کانسپچوال نرم هست
من با اجازتون به استادم عکس های رندر شمارو نشون دادم و گفتم در این حد میخوام یاد بگیرم
چند تا سوال
شما تو کارتون پستیژ هم انجام دادین ؟
و از روش باکس مدلینگ استفاده کردین؟
احسان کاویانی
(
1393/07/07
) :
سلام بر شما جناب میکایل زاده
قبل از هر چیز تشکر از جناب عالی و سایر دوستان بابت صرف وقت جهت بررسی و نقد پروژه
ابتدا' در ارتباط با زیبایی و یا عدم آن در هر پروژه باید خدمتتان عارض شوم که بحث در رابطه با زیبایی کاملا سلیقه ای و شخصی می تواند باشد و هر فرد با توجه به علایق و روحیه شخصی خود برداشت های گوناگونی در قالب های خوب و بد از محیط اطراف خود دارد و قطعا منظور و هدف از کلمه محیط,معماری است که فضای زندگی افراد را شکل می دهد.اما از دیدگاه روانی افراد میل به شرکت در فضاهایی دارند که به نوعی تازگی و پویایی را در خود جای داده باشند.انسان با حضور در این گونه فضاها حسی از پیشرفت و تکامل و سر زندگی را دنبال می کند(هر چند که حضور در معماری سنتی و گاهی پست مدرن حس خوشایند نوستالژی را به همراه دارد و هیچ کس منع کنند این موضوع نیست.اما با گذشت زمان گاهی لازم است نوع نگاه خود را نسبت به محیط اطراف و معماری تغییر دهیم.
در رابطه با هزینه پروژه و به فول شما متروکه شدن آن,پروژه های بسیاری در دنیا وجود دارند که این جنس از خطوط منحنی در آن ها وجود دارند و میلیارد ها دلار برای ساخت هر یک هزینه شده است و در عوض با موفقیت چشمگیری رو به رو شده اند و هر یک عملکرد خاص خود را دارند و عملکرد این پروژه طبعا متفاوت می باشد و توجیح آن برای اجرایی شدن از دیدگاه اینجانب منطقی می باشد(البته با در نظر داشتن ایرانی متفاوت)
آقای میکائل زاده،جناب عالی به نوبه خود دانشجو بوده اید و یا هستید و گمان می کنم به این نکته قائل باشید که عموما در دانشگاه ها از دانشجویان طرح های نو و ایدآل طلب می کنند و خلاقیت در درجه اول قرار داده می شود،و در عین حال این نکته را اضافه کنم که نوآوری و خلافیت فقط در خطوط منحنی خلاصه نمی شود،اما نگاه بنده در برخورد با پروژه فستیوال سیتی این گونه بوده است.
احسان کاویانی
(
1393/07/08
) :
و در پایان این که کیفیت و نوع برخورد با معماری در بازار کار متاسفانه در اکثر موارد بسیار متفاوت می باشد و معماری به ناچار در اثر محدودیت ها و فشار های کارفرما کیفیت خود را از دست می دهد،اما دلیل بر به کار بردن برخی از واژه های نه چندان مناسب مانند قوطی کبریت،نیست.
احسان کاویانی
(
1393/07/09
) :
سلام هم دانشگاهی عزیز،سر کار خانم فریدونی
مرسی بابت بازدید پروژه و لطف همیشگی شما...
همواره پیروز باشید.
احسان کاویانی
(
1393/07/20
) :
سلام سر کار خانم علیمیرزایی
بسیار بسیار ممنون از لطف شما،بله اگر این گونه بود بهترین صورت ممکن بود اما متاسفانه این چنین نیست ولی این واقعیت نمی تواند مبیین این باشد که ما در تمرین های معماری خود به این نگاه ها دامن نزنیم
ملیکا مرادی زاده
(
1393/08/08
) :
ممنون میشم در رابطه با مسئله ایی مربوط به پروژه شما از طریق ایمیلم با شما صحبت کنم
[email protected]
احسان کاویانی
(
1393/08/14
) :
خواهش می کنم خانم مرادی زاده،در خدمت هستم
احسان کاویانی
(
1393/08/25
) :
ایمیل ارسال شد
محمد علی لوایی
(
1393/09/07
) :
فقط ارزوی موفقیت برای شما
عالی بود مهندس/خعلی عالی
احسان کاویانی
(
1393/09/13
) :
سپاس فراوان از لطف شما جناب لوایی
همواره پیروز و سربلند باشید...
ناهید رستاد
(
1393/09/21
) :
سلام آقای کاویانی کارتون عالی بود ،امیوارم همیشه موفق وپیروز باشی.
احسان کاویانی
(
1393/09/23
) :
سلام خانم رستاد
سپاس بابت وقتی که جهت بازدید پروژه صرف کردید.
موفق باشید
احسان کاویانی
(
1394/11/26
) :
ممنون جناب لوایی شما لطف دارید.موفق باشید
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group