ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح :
محمدرضا محمودی
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
سکوی نفتی سبز؛ بسط مدولار سلول های زیستی در ساختاری صنعتی
کانسپت سفر در سینما؛ پدیده ای در دو سطح به روایت هاوارد سوبر
اتووود کلاسیک ـ کاخ شورا ها ـ بوریس آیُفان
کارلو اسکارپا و تاثیر بر ونیز ؛ پیوند گذشته و حال
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
م معيت
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
کارگاه طراحی ، آکویلا ، ایتالیا، محموعه فرهنکی
عنـــــــوان درس
:
اسکیس
نـــــام استــــــاد
:
MATTEO AGNOLETTO, ANDREINA MILAN, ELENA MUCELLI
دانشــــــــــــگاه
:
University of bologna
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1389/09/04
تعــــــــداد بازدید
:
4327
محــــدوده سنی
:
30_31
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
همـــــکاران طرح
:
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
13
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
شهر اکویلا در ناحیهٔ مرکزی ایتالیا و نزدیک به شهر روم واقع شده است و در زلزله ای که در سال ۲۰۰۹ اتفاق افتاد خسارت و آسیب فراوانی دید. سایت این پروژه در محدوده ای حد فاصله هستهٔ قدیمی شهر و محدودهٔ در حال گسترش آن واقع شده و وجود یک کلیسای ارزشمند از حیث تاریخی، معماری و مذهبی و همچنین یک کلیسای دیگر صرفاً تاریخی بر غنای این سایت افزوده است. هدف این پروژه باز زنده سازی این محدوده در مقیاس غیر کلان (خورد) و بیشتر در حد سیاست گذاری میباشد. ایده اصلی تاره باز زنده سازی ارتباط میان این دو کلیسا از طریق ایجاد یک کریدر شهری و البته با نگاه ویژه ای به اصول شهرسازی ایتالیا و تاکید بر ماهیت میدان شهری و محله با رویکردی معاصر است.
پروژه های دیگر طراح
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراحی معماری در زمینه تاریخی
کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی ، طراحی فنی
نظـــــــر اعضــــــــا
عبدالوهاب زنگنه
(
1389/09/04
) :
جناب دکتر معیت ، به نظر مطرح کردن ایده های طراحی در این پروژه بخصوص امکان شناخت بهتری از کار را برای کاربران فراهم خواهد کرد . ضمن اینکه این پروژه من را به یاد طرح معماری 7 شما می اندازد .
ممنون
م معيت
(
1389/09/05
) :
به هر دنباله همون مسیر فکری هست ، البته کار در حد ایده و اسکیس مطرح شده ، یه ایده ها در تصاوبر اشاره شده ، اما ترجمه اون رو هم به زودی میزارم ...> به چشم ، گداشتم
ضمنا انتقادات جدی به طرج وارده که اگر کسی اشاره کرد بیشتر توضیح میدم ،
امين حشمتی
(
1389/09/29
) :
با سلام
خوشحالم که پروژه ی با موضوع به این جذابی رو انجام دادی ولی متاسفم که آن چیزی که ارائه کردی اینجا یک بازی هم حتی نیست .تنها چند نکته :
1- -البته با نگاه ویژه ای به اصول شهرسازی ایتالیا و تاکید بر ماهیت میدان شهری و محله با رویکردی معاصر است-این البته شما چند دهه هست که کلی متخصص رو درگیر کرده واسه شما البته هست.
2-اگر چه کلیسای صرفا تاریخی را اصلا نمی دانم که چیست وتفاوت آن را با تاریخی-مذهبی-معماری فقط از تبادر حاصل از نامگذاری حس می کنم اما اون چیزی که نوشتید به عنوان ایده و متنی که در شیت آمده بحثی از سیاست گذاری را مطرح نمی کند مگر اینکه هنوز مفاهیم policy،strategy،principal،framework و بسیاری مفاهیم مرتبط دیگر را خلط مفهوم کنیم.
3- برای کار در زمینه های اینچنین اصول زیادی مورد تایید بسیاری از متخصصین است مخصوصا وقتی بحث بر سر حوزه ی عمومی و فضای عمومی باشد قضیه پیچیده تر هم می گردد که هیچ اثری در طرح یا بیانیه ی شما دیده نمی شود.
4- اسکیس ها ی ارائه شده هم که از شما بعیده
5- در تصویر آخر متن گویا نیست اما طرح شماتیک شما ممکن نتیجه ای داشته باشه مثل گذر میدان شهرداری که حذف اتومبیل نه تنها به باززنده سازی فضای شهری کمک نکرده که سرزندگی و تعامل اجتماعی را به کلی از بین برده است .
6- زمینه ی شهری -تاریخی که خودت بهش اشاره کردی اصلا دیده نشده ،طراحی فصل بین هسته ی قدیم و جدید با علم به اون زلزله این شد؟
7- به دقت پیگیر پروژ های شما هستم و حق شاگردی بجا می آورم
تمام
م معيت
(
1389/09/29
) :
سلام
ممنون از وقتی که گذشتی ، جواب سالها رو به عمد بدون ترتیب میدم ( تا بعضی از جوابها رو جا بندازم!)
یکی این که شخصاً توی کامنت قبلی اطراف کردم که از نتیجه این کار ابدان راضی نیستم، اما یه اسکیس کوتاه مدت برای کسی که هنوز در شوک هست ناشی از اختلاف فرهنگ معماری ایران و ایتالیا است و از طرفی این تاره رو در بستری کاملا محافظه کار ارائه میده ...
من در دو ساله گذشته در سه ورکشاپ بر مبنای باز زنده سازی و احیا در سطح اروپا شرکت کردم ، متاسفانه یا خوش بختانه این محافظه کاری روحیه قالب بر این محافل بود و هست
تاکید بر حذف حضور اتومبیل در فضایی که به تعامل اجتماع اختصاص داده ( و البته نه حذف دسترس پذیر بودن) یک اصل بدون نیاز به بحث در این طرح هاست …
اسکیسها در شرایطی ناهنجار و متاسفانه بدون امکانات نرم افزاری حداقل انجام شده و این دلیل اصلی کیفیت پین اونهاست
در مورد این تمایزی که بین دو کلیسا تعریف کردم ...یکی در مقیاس شهر دارای پیشینه تاریخی و ارزش هنری و معماری است و دیگری صرفاً در مقیاس محل در حافظه مردم وجود داشته عاری از ارزشهای معمارانه و مکان شناسانه
در جنوب سایت محوری قدیمی و ساختاری در شهر وجود دارد که دسترسی را به راحتی ممکن و تعریف میکند
در غرب سایت به دلیل مشرف بودن به بقایای یکی از دروازههای قدیمی شهر محافظه کرانه تر از احجام توده استفاده شده ( هر چند بهترین راه حل نبود)
اما کلیت سیاست در این اسکیس بسط و توسعه بر اساس مرفولوژی شهر و تیپولوژیهای موجود در ساختار شهر بود ( یه کم سخت شد )
شاید بهتر بود این پروژه رو ارائه نمیدادم چون از آرمانهای فکری من بی اندازه دور بود ، ولی به عنوان یکی از تجربههایم در این یک سال که فقط در حد سوال باقی ماند و همانطور که گفتم در حد شناخت قابلیتها و محدودیتها ساکن ماند ، از سبقه خودم فعلا حذفش نمیکنم
ممنون که با حساسیت وقت گذشتی امین جان
امين حشمتی
(
1389/09/29
) :
پاسخگو بودنت بسیار زیباست چرا که توجیه توش دیده نمیشه بجز یکی دو مورد.
کلی بحث جالب می شه تو این زمینه ارائه کرد فقط به دو نکته بسنده می کنم 1-حذف اتومبیل با بردن زندگی به زیر زمین متفاوت است اگر کلا حذف کرده بودی کار جسورانه و البته صحیحی انجام داده بودی که البته تجربیات مشابه زیادی در اروپا از این کار وجود دارد.
2-گیرم که در اروپا روحیه ی محافظه کاری وجود دارد که من چندان قبول ندارم.شاید ضوابط و اصول کار در زمینه های تاریخی محدودیت بوجود آورده است که این روحیه بر اسکیس در محیط دانشگاهی نباید مسلط شود چرا که به شما فرصت خلاقیت ورزی داده می شود تا شاید در همان اصول بهبود حاصل شود که سابقه ی تاریخی این بحث را بهتر از من می دانید .
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group