ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
کتابخانه اتووود ـ مفاهیم پایه در ایده پردازی طراحی معماری ـ برت بیلفلد و سباستین ال خولی
طراحي موزه ي شهر فلامينكو؛ تکتونیک صفحه ای
ورزشگاه دانشگاه فينكس ِ آريزونا از پيتر آيزنمن ؛ نوآوري هاي ساختي ِ تكنولوژيك
تولید سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای در ایران
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
حمید رضا قهرمانپوری
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی هتل
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 4
    نـــــام استــــــاد : دکتر ترابیان
    دانشــــــــــــگاه :
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1389/12/20
    تعــــــــداد بازدید : 5978
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : اقامتی
    همـــــکاران طرح : خانم مهندس فرزانه سمتی
    ایده های طراحی : ایده گرفتن از فرم های سخت و هندسه وار و تبدیل انها به فرمی دوار و پویا که به عنوان یک شاخصه شهری در اکس دید عمومی قرار گیرد. این طرح بر پایه نگرش به اعتقاد فرم گرایی و نگاهی دقیق به روابط وسیرکولاسیون طراحی گردیده است. صفحات خشک و مثلث وار در نگاه پلان و چرخش در حجم در واقع نوعی از نگاه و دید انسانی جدید را ایجاد میکند که ناظر را مجبور به حرکت در سایت میکند. در این طرح سعی شده است خط بطلانی بر روی عقاید معماری مکعب وار اساتید کشیده شود و نشان داده شود یک دانشجو احتیاج به فکر کردن دارد نه تقلید کردن. امیدوارم با ارایه این گونه کارها مجرایی برای نفس کشیدن استعدادها بروز کند. و واقعا ممنونم از مهندس علی قهرمانپور و مهندس فرزانه سمتی که تا نهایت به من کمک کردن

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد جواد فولادگر ( 1389/12/20 ) : سلام حمید ممنون که بلاخره کارتو گذاشتی و بهم میل دادی مهندس من گیج شدم این چه جوری چنین چرخشی داره؟
از نظر بصزی کاره فوق العاده ای هست و سازه اش هم خیلی جالب فکر شده اما در مورد اسانسور و پله چطور تو حجم اومدن پایین؟
اما از شهامتت خوشم میاد.
تولدتم مبارک 27 اسفند.یادمه:دی
محمدرضا باشی ( 1389/12/20 ) : vaghean maketesh sakhte sakhtanesh che berese be ejrash kheli kheli kheli kheli kare jaleb va ghaviye
پريسا پناهي ( 1389/12/20 ) : that's good,I like this form
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/20 ) : اقای رستگار عزیز من واقعا ممنونم که شما این با دقت نظر پیام گذاشتید.
اما هیچ کدام چنین چرخشی رو ندارن و قدرت رو در طراحی
خیلی ممنونم از نظرتون
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/21 ) : محمد جان ممنون از این همه دقت تو شیت سازه اگر دقت کنی یه دایره به عنوان مرکز مثلث ها انتخاب شده که در واقع مرکز این حجم هست و اساسنسور ها میتونن به طور عمود بدون چرخش حرکت کنند و پله ها در کنار اونها که توی بهضی از قسمت ها اکسپوز میشن منو ببخش که شیت ها رو نذاشتم چون شیتام 200 در 70 هستن هیچی توش معلوم نمیشه.توی اونها تمام مطالعات و توضیحات هست اگر دوست داری یه سر بهم بزن.و ببنیشون
محمدرضا باشی ( 1389/12/21 ) : 4kerim age yek email be man bedid ya be yahoo massenger man pm bedi mamnon misham [email protected]
احسان قلندری ( 1389/12/21 ) : چرخشش اگه بیشتر بود جالب تر بود.فرم هندسی به گونه ای طراحی شده که ذهن مخاطب رو درارتباط بین معماری و طبیعت بیشتر می کند.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/22 ) : راستش نه ندیده بودم اما الان دیدم.واقعا کار زیبایی بود.و شاهکار البته این کار تا حدود 45 درجه جرخش رو داره که با ارنفاع 45 متر قدرت اجرایی داره و ستون کنا بنا کمک میکنه تا حدود 82 متر ارتفاع بگیره
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/23 ) : واقعا این پروژه به این راحتی درک میشه؟
استاد ترابیان منو کشت که نمیفهمم نمی فهمم.
محمدرضا باشی ( 1389/12/23 ) : ey baba che classsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
محمدرضا باشی ( 1389/12/23 ) : abadani nisi?
مصطفی یکترزاده ( 1389/12/24 ) : سلاااااااااااااام حمید جان.افرین کار خیلی جالبی شده،مدلشم که فقط دست خودتو میبوسیده.جسارت خوبی در طراحی داری،به نظر من طراحی متفاوت و جدا شدن از معماری یکنواختی که همه به دیدنش عادت دارن خیلی بهتره.
به کارت ادامه بده ولی اجرا رو همیشه در نظر بگیر.
موفق باشی داداش;)
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/25 ) : vray هستش ولیخوب مثل هر پروژه ی دانشجویی وقت زیادی نداشتم.
دوست عزیز اقای باشی:نه من شیرازی هستم البته بی ربط به مارکو پولو نیستم خیلی جاها از جمله اصفهان تهران و... به حسب شرایط زندگی کردم.و 2.اگه منظورت کلاس دکتر ترابیان مزخرف ترین کلاسی بود که تو عمرم داشتم پر از یکنواختی و تکرار و چاپلوسی.
و اگه منظورت منه نه شررمنده من فوق العاده بی ادعا هستم و باور کن که خوشحال شدم که برام وقت گذاشتی و کارم رو دیدی و حسب سوالم این بود که چرا کسی بهم گیر نمیده و انتقادی نداره.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/25 ) : اقی رازی عزیز اگه از ایت راه بری و بخوای یه پوسته رو به حجم پیچیده با بولین و twist یا fed کار کنی دقیقا له میشی و کارت خیلی سخت میشه این کار تو مایا مدل شد و تو 3d رندر البته به خاطر وقت و رندر سریع تر و کیفیت بالا تر که خوب اخریش زیاد محقق نشد:)
ممنون مصطفی جان
میترا اخلاقی ( 1389/12/25 ) : سلام
تبریک میگم کار خوبی شده
به نظر من اگه کارتون ارتفاع بیشتری میگرفت خیلی جالب تر میشد ....
تقریبا مثل برج پویا در مسکو شده باتفاوت این که ارتفاع برج بیشتر و چرخش قوی تری داره
میترا اخلاقی ( 1389/12/25 ) : فکر میکنم اگه از نظر تناسب تقریبا نسبت 1 به 4 میگرفت خیلی از نظر بصری قوی تر میشد
لطف میکنید بگید تناسبات در کارتون به چه نسبت هست ؟
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/25 ) : امیر علی جان 100 در صد باهات موافقم اما من عرض کردم وقتم چیزی در حدود1 هفته بود و علاوه براین کار 4 تا کار از بیرون داشتم که تو این مدت باید مدل میشد.من بیشتر سعی دارم تو دوران دانشجویی ام تو همی چیز فضولی کنم و اعتراف میکنم اولین باری بود که از مایا به خاطر این حس فضولی :D استفاده کردم و تو رندر کم اوردم خیلی طول میکشید و برگشتم توی مکس که قدرت مانور بیشتری داشتم و جمعش کردم.و این روبگم که من از طرفدار های وحشتناک مکس هستم و به مکس بیش از هر برنامه دیگری اعتقاد دارم البته خیلی بی انصافی هست که بگی این کار را به راحتی میشه توی 3دی ساخت و به نظرم این کار که بالغ بر 65000 شی هست اینقدر ها هم ساده جمع نشده بازهم ممنونم حتما سعی میکنم توی مدل های بعدی از این روش های پیشنهادیتم استفاده کنم.
ممنون دوست خوبم
حمید رضا قهرمانپوری ( 1389/12/25 ) : خانم اخلاقی محترم
این کار در ارتفاع 123 متر با چرخش 97 درجه کار شد اما تحت نظر سخت دکتر ترابیان به 64 متر کشیده شد و با ترفندهای تا حدود 87 متر رسید.
در حالت اول نسبت 1به 3.7 و در حال دوم و نهایی ارایه به نسبت کمتر صد در صد موافقم که حجم کمی خپل شده است(به قول دوستان)
محسن جوانبخت ( 1389/12/26 ) : من که هرچی عکسارو مقایسه کردم با هم جور نشد، ولی از تلاشت خوشم اومد،
احسان قلندری ( 1389/12/26 ) : با سلام خدمت دوستان.جا داره از جناب آقای رستگاری رازی پوزش بطلبم.ولا بنده زیاد نمی تونم به سایت اتووود سر بزنم.ببخشید.چشم سر می زنم.و در مورد سوالتون که من ندیدم!اگه می شه دوباره مطرح کنید یا در اینجا یا به آیدیم Djarash_1388
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/06 ) : محسن جان من حضوری خدمتت توضیح دادم و فکر کنم متقاعد شدیدممنونم
فرزان شاماسب لو ( 1390/01/07 ) : ساختار فرمال طرح خیلی خوبه.اما با توجه به اینکه قبلا هم نمونه هایی با دوران طبقات طراحی شده خیلی بهتر می شد که دلیل محکم تری (غیر از آزادانه فکر کردن) برای این دوران و حتی میزان زاویه چرخش مطرح می شد. قرار گیری ارتباطات عمودی در شفت مرکزی و نوع سازه ی پیشنهادی (ساختار لوله در لوله یا شبیه اون) منطقی ترین حالت برای این نوع طراحی هستش. اما نکته ای که به نظرم می رسه اینه که اگه اشتباه نکنم سازه ی استوانه ای شکل در طبقات مثلث شکل مغایر با شکل خطی پلانینگ طبقات هستش و این باعث می شه که با دوران طبقات ستون ها در هر طبقه در یک بخش مجزای پلان (بویژه فضاهای میانی) ظاهر بشن که این خیلی مشکل بزرگیه.

یک نظر شخصی :
این جمله مفهوم عام داره و اصلا حرفه ای و زیبا نیست: "خط بطلانی بر روی عقاید معماری مکعب وار اساتید کشیده شود" به نظر حقیر خط بطلان کشیدن به این سادگی ها نیست. اونم بر روی عقاید اساتید. ;) موفق باشی.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/09 ) : ممنونم قاعدتا متوجه سازه و پلان ها نشدید. سازه ای استوانه شکل وجود نداره ببینید واقعا عاجزم که با نوشتار سازه ام رو توضیح بدم حدودا دوماه سراین موضوع مانور دادم و واقعا نمیدونم الان چطور بازش کنم ببینید اصلا استوانه ای وجود نداره تو پروژه تا شده از وزن هر صفحه کم شده و در حقیقت 10 تا ستون دوز اون ووید گذاشته شده است. که تو پلان فاز 2 همشون تو حجم مرده پوشش داده شده. این ستون ها بازو هستن یه مثلث رو متصور شید که توسط 10 تا میخ نگه داشته شده و قاعدتا تعادل نداره حالا اگه یک راس رو میخ کنیم دو یال جمع میشن و یال سوم رو میشه به راحتی نگه داشت این تفکر اولیه من بود و با صحبت کردن با مهندس بهشتی به این نتیجه رسیدم که امکان نداره و یک کاره کاملا عجیب انجام دادم هر سه راس رو میخ کردم علاوه بر اون ستون ها به وسیله ستون های بلند یکپارچه 80 متری که مشابه اش توی کاره کالاتراوا هست و یک نوع تقلید است.برای مهار نیروی رانش و کشش از ستون الحاقی خارج از حجم و کتبا استفاده کردم. امیدوارم کمی تونسته باشم توضیح بدم.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/09 ) : دوست عزیز اقای شاماسب لو:
من کارهاتون رو دیده بودم و واقعا برام افتخاره که برای این حقیر وقت گذاشتید.
اما واقعا نقش یک استاد تو رشته ما چیه اینکه من میدونم کاری که من میگم بکن؟
یا اینکه راهنما باشه؟
اساتید محترم ما اکثرا دسته اول هستند و البته برای عده ای تفکر اولی صحیح است.اما من هرگز از تکرار کار دیگری بدون تفکر خوشنود نیستم اکثر همکلاسی های من کارشون رو نذاشتن و گرنه خودتون متوجه میشدید از 20 تا کار 17 تاشون کپی هم بود والله اگر اغراق کنم .و اینکار با اینکه شایدم زیاد خوب نباشه که نیست و قاعدتا خیلی جای کار داره به کمیته رفت چون انداخته شدم و با 18 بیرون اومدچرا چون من مجال فکر کردن میخواستم و نمیخواستم مکعب ترکیب کنم و واقعا به حرفم اعتقاد دارم که میشه با تفکر کردن و اندیشیدن معماری رو از این وضع نجات داد. دکتر میرمیران هم مکعب وار بود اما تفکر شده و هر بار که یکی از کارهاشوشنو رو میبینید عمق ایدولوژی طراحی و تفکر معماری رو خواهید دید من واقعا زجر میکشم عقاید رو کورکورانه تکرار کنم
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/09 ) : البته حق با شماست دور از حرفه ای گری است و ناپخته اما حق احساسم رو بیان میکنه:D
حمید نظری "فجر گستردنا" ( 1390/01/10 ) : راستشو بخوای حمیدرضا من جرات نمیکنم یک شب تو این هتل بخوابم اما بدلیل طراحی جسورانه و زحمات زیاد و خارج شدن از فرم هایی که اساتیدبزرگوار به هردلیل شما رو در حصر کشیدند بهت امتیازه کامله این طراحی رو دادم.
ضمنآ خسته نباشید کارتو دوس دارم.
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/11 ) : حمید جان ممنونم.اما چرا حاضر نیستی؟این یه تجربه نیست طراحی طبق تمام استاندارد های مجازه و بر اساس ارامش مخاطب؟
واقعا خوشحال میشم بگی بدون رودر واسی
حمید نظری "فجر گستردنا" ( 1390/01/12 ) : مطمینآ در این طراحی از لحاظ سازه ای این مهم مدنظر قرار گرفته اما بدلیل ساختارشکنی
این دقیقآ همون حسی هست که اکثر افراد با راه رفتن بر روی پله های مجموعه پی سی سنتر شیراز برای چندباره اول دارند !
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/14 ) : نه به نظر من اصلا اون حس رو نداره
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/15 ) : ببین حمید جان احساس چیزی که به یه فضا تعلق خاطر ومکان میده.پله شیشه ای احساس نا امنی داره و سقوط رو توی ذهن مخاطب رقم میزنه اما توی هتل برای مخاطب مسافر و کسی که گذران اوقات خوش رو می خواد .....
حمید رضا قهرمانپوری ( 1390/01/18 ) : ممنونم مهندس رستگار و خوشحال که درک شدم .
حمیدرضا قهرمان پوری ( 1390/04/20 ) : دوستان من دسترسی ام به ایدی قبلم رو از دست دادم با اکانت جدید و همون اسم البته در خدمتتونم
محرم سیدفضلی ( 1390/05/15 ) : عزیز قابل قبول نیست این سازه نمادی از سازه هاست نه پروژه .ایده در معماری یعنیhttp://alborzfazli.persianblog.ir/post/25/
حمیدرضا قهرمان پوری ( 1390/05/18 ) : اقای سید فضلی ممنونم نظر هر کس محترم است اما یه مقدار حرفتون گنگه بلاگ رو هم دیدم اما کمی برام تعجب بر انگیزه این حرف معماری یعنی سازه و سازه جزیی از معماری است اولا نمادی از یک سازه نیست و یک هتل که کاملا حل شده است ثانیا فقط مکعب پروژه نیست
منظورم اینه که ما فقط به خاطر اینکه نمیتونیم اینکار رو توی ایران اجرا کنیم نمیتونیم بهش بگیم یه کار فقط سازه ای توی دنیا هزاران پروژه سنگین تر از این در حال اجراست سری به کار برج چرخان بزنید.
در ضمن من تمام پلان ها رو گذاشتم ببینید و یک مشکل حل پلان ارایه کنید و البته در چارت معماری هتل
ممنونم
محرم سیدفضلی ( 1390/05/19 ) : ممنون باشما موافقم
پلان جزئیات شما باکیفیت پایین میباشد نمیتوان با اون کار کرد .ایده طراحی در ایران اگر معماران دنیا دنبال ایده گرفتن از خلقت الهی باشند .ما همیشه ایده کرفتن از طراحی انها واصلاح ان با شرایط اقلیمی خود اقدام به طراحی مینماییم در واقع شا معمار خودمونیم.باتشکر
حمیدرضا قهرمان پوری ( 1390/05/19 ) : کلا متوجه نمیشم خلقت الهی ، ایده ؟شرایط اقلیمی؟
یه جورایی کلا مغایرت دارند با هم متضاد اند این حرفهاتون شرایط اقلیمی شیراز رو میشه بگید چه مغایرتی داره با این پروژه ؟با این تفکر شما الان کل اروپا باید طراحی کلاسیک یونان رو مثل سده 19 انجام بدند.
نه اصلا نمیتونم این حرفتون رو به عنوان یک نظر کارشناسه و منتقدانه قبول کنم شاید چون خیلی گنگه اگر مایل باشید و کمی گسترده تر و باز تر صحبت کنید من با کمال میل در خدمتم /چون اعتقاد دارم که توی این بحث و گفتگو ها بیشتر از کلاسهای اکادمیک یاد میگیریم.
به هر حال ممنونم که زمان گذاشتید.
محرم سیدفضلی ( 1390/05/19 ) : ایده اخیر هرمنوتیک که از تفکرات هایدگر و شاگردش گادامر برآمده است ، ایده من را در طراحی خانه نویسندگان شکل داد و به همین دلیل یکی از اصلی ترین مفاهیم موجود در طرح را ابهام و پیچیدگی قرار دادم بدان معنا که هیچ اثری دارای معنا و مفهوم نهایی و قطعی نخواهد بود و مبتنی است بر برداشت مخاطب.با احترام خدمت شما
حمیدرضا قهرمان پوری ( 1390/05/22 ) : هنر بیان تفکرات جوری هست که قابل لمس باشه بازی با کلمات و بیان حرف دیگران واضح بگید لطفا
میثم عنایتی ( 1390/06/09 ) : آفرین.واقعا حرفت درسته استادا مارو مجبور میکنن از طرحهای ساده و قدیمی و بعضی وقتا تقلیدی استفاده کنیم .واقعا کارت عالیه .مرسی از تلاشت.دمت داغ
هادی بابایی ( 1390/11/22 ) : نیافته؟!...
شهره سفای شکوهی ( 1391/02/16 ) : ba salam. kareton kheli jalebe. age momkene joziyate bishtari az plan va...dar ekhtiyar bezarid.age etelati dar morede estandardha va fazahaye hotel dar ekhtiyaram bezarid mamnon misham
سینا سیدی ( 1391/09/18 ) : hajmeto doost daram charkheshe nokte jalebi bood ama ehsas mikonam taahie planet ziad khoob nashode vali darkol idat too hajmet kheyli khoob neshaste
فرناز شمس عالم ( 1392/04/21 ) : بسیار جسورانه و زیبا.تبریک میگم...
سجاد امیرابادی ( 1392/08/01 ) : سلام
پروژت حجم خوبی داره اگه میشه فایل کارت و به ایمیلم بفرست با آرزوی موفقیت برای شما
[email protected]
[email protected]
رامتین منتظر ( 1392/08/22 ) : هتل فضای اقامتی ست،باید حس امنیت و آرامش را انتقال بدهد.فضای هنرنمایی دانشجو نیست.
سمیه مهرابی ( 1392/09/01 ) : سلام خسته نباشید. از پروژتون خیلی خوشم اومده میشه خواهش کنم برام ایمیلش کنید. مچکرم.
[email protected]
حامد عبا س زاده ( 1395/04/04 ) : سلام اقای قهرمان پوری ..من هم پایان نامه ی هتل دارم.ولی چیزی راجعبه طراحیش نمیدونم.امکان ارسال طرحتون برای من هست؟
با تشکر
[email protected]
حامد عبا س زاده ( 1395/04/04 ) : سلام اقای قهرمان پوری ..من هم پایان نامه ی هتل دارم.ولی چیزی راجعبه طراحیش نمیدونم.امکان ارسال طرحتون برای من هست؟
با تشکر
[email protected]
حامد عبا س زاده ( 1395/04/04 ) : سلام اقای قهرمان پوری ..من هم پایان نامه ی هتل دارم.ولی چیزی راجعبه طراحیش نمیدونم.امکان ارسال طرحتون برای من هست؟
با تشکر
[email protected]
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group