ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
پروژه دانشجویی دانشگاهAA-پروژGeorges Massoud-اینتر 7
در مسیر تحقق معماری معاصر ایران؛ مراسم تقدیر مرحله اول مسابقه طراحی مرکز اجتماعات صدرا
پاویون یورکا ؛ ایجاد یک معیار در طراحی یکپارچه
تراشه های کانسپچوال ـ ادولف لوس، لوکوربوزیه، مدرنیسم و امپراتوری سندرم سبک
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
پويان نوري
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
خانه شماره VI _ پیتر آیزنمن
عنـــــــوان درس
:
مبانی نظری معماری
نـــــام استــــــاد
:
آرش بصیرت
دانشــــــــــــگاه
:
آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاریـــــخ ثبــــــت
:
1388/12/03
تعــــــــداد بازدید
:
5737
محــــدوده سنی
:
20_21
نــــوع کاربـــــری
:
مسكوني
همـــــکاران طرح
:
ندا نادری
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
47
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی
:
معماري تكست مدار
پروژه های دیگر طراح
بافت اصلاح شده روستای نیلگونک
نظـــــــر اعضــــــــا
محمد اورنگي
(
1388/12/02
) :
دورود.خیلی خوبه خسته نباشی.
ندا نادری
(
1388/12/02
) :
خسته نباشی!
تبریک میگم که کارت جزء نفرات برتر هست و این فقط به دلیل زحمات فوق العاده ای بود که برای به خوبی به اتمام رسوندن این پروژه کشیدی.
و از زحمات جناب بصیرت سپاس گزارم.
حسین زیانی مطلق
(
1388/12/03
) :
یه سوال شما چه کاری انجام دادید؟
حسین زیانی مطلق
(
1388/12/03
) :
یه سوال شما چه کاری انجام دادید؟
مونا پرویزی
(
1388/12/04
) :
معماری تکست مدار؟ ایده جالبیه. ولی این کجاش تکست مداره؟!!!
امیر محمدی
(
1388/12/04
) :
jalebe
پويان نوري
(
1388/12/04
) :
تشکر از دوستان خوبم ندا نادری و محمد اورنگی و امیر دریایی.
و تشکر مجدد از جناب محمدی و سرکار خانم پرویزی .
معماری تکست مدار برگرفته از اصول فلسفی و نوشتاری می باشد که برای توضیح آن، باید به تاریخ و چگو نگی مطرح شدنش پرداخت .
و با توجه به شناخت پیتر آیزنمن ، این معمار هیچ یک از آثارش را بدون توجه به نظریه تولید نمی کند.
مهسا حسینی
(
1388/12/04
) :
در کل پروژه خیلی خوب ارائه شده.با ارزوی موفقیث.پویان و ندای عزیز مرسی ازتلاشتون.با تشکر از زحمات فراوان استاد گرامی اقای مهندس بصیرت.
نیما قاسمی سعادتی
(
1388/12/04
) :
بالاخره مبانی نظری در طراحی! موفق و پیروز باشید
مهسا حسینی
(
1388/12/04
) :
دوست عزیز لطفآ در مورد معماری تکست مدار بیشتر توضیح بدید.با تشکر
زهرا علي شاهي
(
1388/12/04
) :
بچه ها خسته نباشید.کارتون خیلی خوب بود.
امير دريايي
(
1388/12/05
) :
بازم می گم همه جا میگم هیچکس پویان نمیشه............ عاشقتم پسر خوب
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1388/12/05
) :
دوستان زیادی پرسیده اند معماری تکست (متن) مدار چه گونه معماری ایست، فکر می کنم کتاب "پل ریکور ـ زندگی در دنیای متن" که مجموعه شش مصاحبه با پل ریکور از تدوین کنندگان هرمنوتیک مدرن می باشد به سبب بی الایشی و ساده گی طرح مسئله در گسترش فهم از واژه تکست در میان دانشجویان مفید باشد. کتاب را نشر مرکز به چاپ رسانده با ترجمه ایی گیرا از بابک احمدی. اما اگر بخواهم به طور خلاصه گزاره ایی در خور اورده باشم ان که؛ تعلق به متن ان گونه که نیچه می گوید تضمین کننده "تجربه سلامت فکری " است و ان گونه که لیوتار می گوید پدید اورنده "گفت و گوی بی پایان".
فاطمه موسوی مقدم (تحریریه اتووود)
(
1388/12/05
) :
سلام .عالی بود پویان .موفق باشی
پويان نوري
(
1388/12/05
) :
با سپاس از زحمات اقای بصیرت که در این پروزه کمک بسزایی داشتند . و همیاری در تمامی مراحل ..
پويان نوري
(
1388/12/05
) :
تشکر از دوستان عزیز .. و آرزوی موفقیت برای همه
محمد رضا كدخدايي
(
1388/12/06
) :
سلام پویان جان . واقعا خسته نباشی از کارت لذت بردم .I think you know me .
ĩرش ديلمي " دبیر بخش تاریخ معماری"
(
1388/12/07
) :
به نظر من بهترین راه برای درک پروژه های معماری مطرح دیروز و امروز، همین سیستم نقد و بررسی است که شما انجام داده اید.توجه به بستر فکری که طرح را شکل داده است و متون آن، در کنار ساخت ماکت پروژه برای لمس فیزیکی کامل طرح، لازمه ی این روش است.
ضمنا باید از همه ی دوستانی که به این سیستم آموزشی توجه دارند و به دانشجویان امکان درکی این چنینی را می دهند، تشکر کرد.
پويان نوري
(
1388/12/08
) :
تشکر از شما آقای دیلمی
اشاره خوبی داشتید ... برای این پروژه وقت زیادی می تلبید بخصوص در قسمت متون ،شناخت معمارواین اثرش. و در آخر ساخت ماکت ، این ماکت از لحاض روابط و درک از فضا خیلی مفید واقع شد..
به نظر خودم تجربه فوق العاده ای بود...
تشکر فراوان از استاد خوبم جناب بصیرت که بدون کمک های ایشان این پروژه قابل اجرا نبود ...
مصطفی یکترزاده
(
1388/12/09
) :
آفرین.
کار خوبی انجام دادی.
به امید موفقیت روز افزون.
محسن اکبرزاده
(
1388/12/13
) :
مفیدترین کار واسه درک روابط این سری از کارای آیزنمن ساخت ماکتشه واقعن اما... کارای دوره اول این معمار رو اگر مقایسه کنی میبینی که جوهره انتزاع خیلی بیشتر از بستر توی کارش وجود داره. هنوز تا آیزنمن مرکز هنری وکستنر راه زیادی داره.دستور زبان طراحی این دوره از کارا ثایته. بیشتر اتود مجدد یه ایده است: لایه های افزاینده برای افزایش سطح داده ها به مخاطب
پويان نوري
(
1388/12/16
) :
تشکر از شما دو دوست عزیز ...
سامان شیبانی
(
1388/12/23
) :
به نظر من کارب عالیه و امیدوارم که در آینده کارهایت بهتر شود به امید موفقیت های بیشتر .
تيم اتووود
(
1388/12/07
) :
معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1389/01/02
) :
دوستانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری پیرامون تاثیر و عمق نفوذ پیرانزی بر معماری معاصر می باشند می توانند به ادرس پی امده مراجعه کرده از مناظره و گفتارهای استن الن، رابرت ونتوری، مایکل گراوس و پیتر ایزنمن با محوریت تاثیر پیرانزی بر جریان های معاصر معماری غرب استفاده نمایند:
http://video.cooperhewitt.org/contemporary-architecture-and-the-legacy-of-piranesi
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1389/01/21
) :
رد پای عینیت یافته حاصل از تم MC Esher گونه ایی که در پروژه بدان اشاره رفته یا بر ان تاکید گذاشته شده یا ناخواسته منبع الهام فهم اولیه پروژه قرار گرفته را می توانید در این پروژه مشاهده فرمایید:
http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=45
برای اشنایی بیشتر با عمق تاثیر ام سی اشر بر معماری و تجربه فضا ـ زمان حاصل از تسلط این نگاه می توانید فیلم های غالبا تجربی پی امده را نیز مشاهده فرمایید؛ تا پردازشی دقیق تر از حدوث معماری بی نهایت نسبیت زده، معلق، منقطع، برش خورده، مغشوش کننده جهت، ضدِ پوش در هم گیر، ضد رویه، وهم امیز و البته متفکر در مقیاس های متفاوت را نیز کسب نمایید:
http://vimeo.com/7732756
http://www.vimeo.com/3926291
http://vimeo.com/145050
http://vimeo.com/7557654
http://vimeo.com/5681000
http://vimeo.com/4945772
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1389/02/24
) :
د.د. : دوست دوم بسیار خوب شما پیتر آیزنمن است، خلاصه، همه آدمهای جنجالی. فکر نمیکنید که آیزنمن با زور دریدا میخواست به فلسفه بنیادی معماری چیزی را تزریق نماید که درواقع چندان هم وجود نداشت.
ژاک دریدا در زمینه توسعه فلسفه غرب تحول عمدهای بوجود آورد و کنکاش را در پرده اول استدلال قرار داد، اینکه پشت هر چیزی لایه دیگری وجود دارد که کمتر از لایه اول حائز اهمیت نیست ... آیا این مسأله همان مفهوم پیچیدگی در لایههای برداشت از جهان نیست، آیا واقعاً معماری میتواند چنین بستری را بپذیرد؟
چ.ج. : مطلبی را که شما میگوئید بحث بسیار داغی است. من هم مثل شما تمام انتقادات را شنیدهام و روشن است که بحث انتزاعی صرف عقلانی ذهنی را با معماری که امر ساخت است نمیتوان مقایسه نمود. بحث من این است که لایههای پیچیده و منحنی آیزنمن بیشتر ذهنیت ادراکی را متحول میسازد تا یک مکعب را که ارتباطی به دنیای طبیعی و جهان مشمول روز هم ندارد.
د.د. : تحلیل خانههای 1 تا 6 آیزنمن جالب بود. شالوده شکنی در برشهای افقی و عمودی فضاها، به عنوان مثال یک خانه، ولی پروژه های امروزی وی چیزی دیگر است. در ادامه بحث با شما مصاحبهای هم با فرانک گری در ترکیه شده که در این شماره آن را هم چاپ میکنیم. از گری درباره آیزنمن سؤال شده و در جواب، گری به این نکته اشاره کرده که فکر نمیکند آیزنمن بداند با اینهمه فلسفهبافی در چارچوب معماری چکار میکند. از اختلاف در موضوع به جنگ ستارگان میرسیم.
برگرفته از مصاحبه داراب دیبا با چارلز جنکس، ببینید http://etoood.com/Security/Article/Article.aspx?ArtKey=153
ناهید منوریان
(
1389/09/01
) :
kheyli jaleeb boood....afarin
نيلوفر ده بزرگی (تحریریه اتووود )
(
1389/09/17
) :
سلام.واقا عالی شده.موفق باشید.
آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
(
1390/05/19
) :
صرفا جهت مقایسه ببینید
http://etoood.com/Security/Project/SProject.aspx?SPrj=1908
شرکت سازه گستر
(
1393/03/23
) :
سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.
http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group