در
این طراحی سعی شد تا با نشان دادن سیر تحول ماشین ها در تاریخ و تلفیق آن با
اتفاقات مهم و تاثیر گذار این صنعت ، به یک معماری ایده آل برای این طرح برسیم .
همان طور که در شیت ها نشان داده شده است ، سیر حجم بنا بر تکامل هندسه اتومبیل ها
از گذشته تا به امروز نشان داده شده است . و در نهایت در زون فرهنگی از ترکیب سه
محور انسان ، مسیر و اتومبیل ، حجم مثلثی شکلی ایجاد شده که نمود این مثلث در
کالبد تمام بنا قابل مشاهده می باشد . در بالا توضیح دادیم که صنعت طراحی اتومبیل
ها چه مسیری را طی کردند و از کجا به کجا رسیدند .در
موزه ی اتومبیل تهران سعی داریم از دوره ی کلاسیک سیر تحول این اتومبیل ها را نشان
دهیم . تحول در کالبد اتومبیل گاه از فرهنگ و شرایط دوره و زمانه ی طراحیش اثر می
پذیرد و گاه خود به عنوان عاملی شاخص ، روی فرهنگ جامعه مصرف کننده اش تاثیر می
گذارد .اتومبیل
به عنوان یکی از اختراعات بشر ، خاستگاه غربی دارد ، بنابراین در دوره ی کلاسیک که
اتومبیل به ایران وارد شد ، به عنوان یک عامل تاثیرگذار وارد شد و چون تا سال ها
اتومبیلی در ایران طراحی نمیشد و مستقیما از کشورهای سازنده ، به ایران صادر میشد
، پس نمی توانیم تاثیر فرهنگ و تمدن ایرانی را روی این محصول تا سال ها ببینیم اما
تاثیر این محصول روی ایران ، بسیار بیشتر بوده .پس
از دوره ی کلاسیک وارد دوره ی ادغام شدیم ، کالبد اتومبیل ها تغییر کرد و به سمت
قوسی شدن روی نهاد و ما به وضوح این تغییرات را در فلکس واگن ویتل که زمان ریاست
جمهوری هیتلر ساخته شد میبینیم .پس
از دوره ی ادغام نیز وارد دوره مدرن شدیم که طراحی خودرو به عنوان یک رشته ، در
دانشکده های طراحی صنعتی تدریس شد و فرم های متعدد و خلاقانه ای وترد حوزه ی ماشین
شد .حجم طراحی شده به گونه ایست که تمام این تحولات در این سه دوره ، با نشستن در
سایت و تاثیر گرفتن از آن ، را نشان میدهد .