ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
معماری بیمارستان ها و پاندمی های پیش رو
اتووود. ایران معاصر ـ پل باغ نیایش ـ گروه معماری کارند
موزه ی روایت ها از او اِم اِی؛ اتاقی متقاطع برای تاریخ شهر
ساختمان جدید استندز کانتور، همنشینی مودولار در بافتی کهن- رم کولهاس
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
رضا دانشمیر كاترين اسپريدونف
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    مجموعه سینمای پارک ملت
    دانشـــــــــــگاه : علم و صنعت
    سال طـــــراحی : 1382
    مـــــــــــــــــکان : تهران
    کـــــارفـــــــــرما : شركت توسعه فضاى فرهنگى
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1391/01/29
    مســــــــــــاحت : 15400
    تعـــداد بازدیـــــد : 14619
    محــــدوده سنی : 40_45
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح : Architects: Catherine Spiridonoff, Reza Daneshmir Design Associate: Bijan Vaziri, Arash Javadi, Amir Badiei, Akram Lolaei, Elaheh Najafi, Iman Nedaei, Mohammad Mehrabani, Majid Ahmadi, Iman Daneshvarnejad, Leila Salemi Structural Consultant: Hamid Bastani Parizi N.A.S Consulting Engineers.)Mechanical Consultant: Badri RahimzadehElectrical Consultant: Amir ShaabanzadehStructural and Architectural Contractor:Nikan Niroo Co.Mechanical And Electrical Contractor: Arkan Arzesh Co.Cinema Instruments: Masoud RoostaeiEnvironmental Graphic: Peyman BanishorakaPhotography: Ali Daghigh, Afshin Ghaderpanah
     ایده های طراحی : Architectural Concept The project of Mellat Park Cineplex, in Tehran, has been designed and constructed in a long and indeterminate piece of land, with the area of 6,000 sq. meter, located in the far southwest side of Mellat Park. Being located in the park, this complex takes most benefit of the park area. Due to the studies over the parks of the city of Tehran, and according to the urban planning factors, Mellat Park is considered to be a park with the urban functions and have a very extensive area of influence. Moreover, this park could also have special performance/ function with the area of influence as broad as the city in the fields of educational and professional research functions; hence, the construction of this project, not only responds to the regional necessity according to the intensive lack of cultural and cinematic spaces, but also it will leave influence on the whole city. This complex is limited by the park area in the north and the east sides, by Niayesh Highway in the south side and by the Enghelab Sport Complex in the west. Having the total built area of 15,000 sq. meter, this project consists of 4 cinema halls, each occupying 300 people and a small performance salon for 40 people, along with exhibition areas, restaurant ,coffee shop, CD and book shop, office and service areas; altogether, it can accommodate about 2200 people at the peak of its active hours. Regarding the long and indeterminate shape of the site and in order to make the possibility of creating 2 cinema halls at the basement floor and 2 other cinema halls at the basement floor, the spatial organization of the project has been defined in a way to present an idea of space in accordance with the physical program and the structure of the project, also having interaction with the exquisite nature of the environment. Hence, in order to take most advantage of the site facilities and due to the requested physical program, the cinema halls, in 2 levels at the basement and the ground floors, get connected two by two opposite to one another. So by connecting the TURNING slope of the two cinema halls along one another, a huge covered plaza (EYVAN) was created, which is considered the main creation in this project. The covered plaza will be a place for conversations, exchanging ideas and different cultural and social activities. The strategy of space organization resulted in the creation of three extensive open spaces: the first one, at the basement, is dedicated to exhibition activities, the second one, on the ground floor, works as a roofed entrance plaza, and the 3rd one, on the highest level is dedicated to the restaurant and the food court of the complex. These three horizontal open spaces get connected to each other via two vertical spaces in two opposite sides, containing waiting areas and service spaces. The connecting elements of the circulation such as the corridors, escalators, elevators have also been affected by the special form of the halls and the open spaces. The special stretch and curve in the form of the building, resulting in the changing widthwise sections, makes it possible to design smooth and curving ramps along the building’s northern side. Hence, like the sidewalks and topologic pathways in the park, the circulation spaces are also going to create an expression of the continuity of these spaces brought into the building, creating exquisite scenes while moving in the building. In the end, one can say the form of the building and its elements are in accordance with the shape of the site, all operates integrally like a living organism having relative and consequent elements.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
سیده لیدا جعفرنیا ( 1391/01/29 ) : en porozhe az har nazar aliiiiiiiiiiii bod
بابک رشیدی ( 1391/01/29 ) : ایجاد دیواره شیشه ای در نمای جنوبی و آفتاب تند تهران بدون لوور و آفتاب شکن نقص جدی پروژه است.
اگر به مجموعه های سینمائی در خارج مراجعه کرده باشین فضای سالن اجتماعات و بلیط فروشی خیلی انتیم و گرم و دوستانه است.فضاهای داخلی این مجموعه شبیه دفتر کار یک کارخانه صنعتی است بیشتر تا مجموعه سینمائی.
حجم واصلی و قرار گیری در سایت و نوع و مکان ورودی و استفاده از رمپ ها خوب و از نکات مثبت پروژه است.
احساس میکنم طراح بیشتر از اینکه به فکر ایجاد فضائی گرم و سمبلیک بوده باشد به فکر بردن جایزه مجله معمار بوده(و چون موفق شده)پس به هدف خود رسیده.لذا این پروژه را پروژه موفقی میدانم!!
مسلم مشهودی ( 1391/01/29 ) : سلام من نمره 5 میدم چون کار جسورانه بود بهتون تبریک میگم
حسن صادقی ( 1391/01/31 ) : همیشه دوست داشتم که کارهای هم دانشگاهیامو مخصوصا شما رو اینجا ببینم ممنون که افتخار دادیدو کاراتونو اینجا گذاشتید به عنوان یه دانشجوی علم و صنعتی به شما افتخار می کنم امیدوارم که دانشگاه خودتونو فراموش نکنید به وجود شما خیلی نیاز داره
آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1391/02/02 ) : اتووود پیش از این در نوشتاری به قلم شکوفه داورپناه نگاهی تحلیلی داشته است به مجموعه سینمایی پارک ملت برای مشاهده متن می توانید به این ادرس مراجعه فرمایید:
http://www.etoood.com/Security/Article/Article.aspx?ArtKey=297
خانم mis ( 1391/02/03 ) : سلام مجموعه سینمایی پارک ملت کار شیک و موفقیه ولی به نظر من خلاقانه نیست...چرا ایران با وجود معماران بزرگی چون شماو............قادر نیست بنایی بسازه که در دنیا شاخص باشه؟چرا وقتی در اینترنت زیباترین ساختمانهای دنیا رو سرچ میکنیم 90 درصدش تو دبی اجرا شدن یا دارن میشن .اونوقت در کار ساده ای مثل ساختمان تجاری اداری فرشته (طراح : مهندس فرهاد احمدی)قسمت مخروطی ،استوانه اجرا بشه چون اجراش سخته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این مثله یک فحشه برای ما ایرانی هایی که زمانی گنبد سلطانیه (مقبرهٔ اُلجایتو ا)ساختیم ،مسجدی که از حیث معماری و تزیین و بزرگی در دنیا مشهور است.که گنبد بزرگ شهر فلورانس از این گنبد الگوبرداری شده‌است.معماری ما در حال نابود شدنه و این خیلی ناراحت کنندس...
زهره جباری ( 1391/02/08 ) : chera memaraye ma mitonan copy bardari konan ama agar ye daneshjo az ye tarh eide begire mojrem mishe?????????
محدثه جدی نیا ( 1391/02/10 ) : rast migid,vaghti ostad hastano mikhan rajebe kare daneshjuha nazar bedan migan taghlid bade,vali vaghti khodeshun tarhaashun copy az kare kharejie eiradi nadare,vali copy az kare khub behtar az tarh bad zadane
حسن صادقی ( 1391/02/11 ) : نمیدونم چند بارو چند جا باید آقای دانشمیر اعلام کنه که این کار کپی نیست یه نگاهی به لینک زیر بندازید ضرر نداره
http://sabat.iust.ac.ir/?p=1187
مهدی علی پور ( 1391/02/23 ) : صنعت سینما و ساختمان صنعتی <خوب بود و است!>................
زهره جباری ( 1391/02/23 ) : ها ها ها بالاخره یکی پیدا شد از کارای معمارای معاصر ما تقلید کنه پس
علی احمدی ( 1391/02/25 ) : اجرای یه همچین پروِژه ای در ایران واقعا جای تبریک به طراحان اون داره!روح روشنبینی رو تقویت میکنه
روح الله شیرافکن ( 1391/02/26 ) : واقعا جای دیدن داره من که اردبیل هستم عکسهاشو خیلی پسندیدم دستشو ن درد نکنه
محمد رضا دهقانی ( 1391/02/29 ) : من چند بار این کار را دیدم.کلیات کار قابل توجه و احترام هست.به نظر من این اثر معماری ایران را به جلو پیش برده اما 2تا نکته در این اثر وجود داره:1 .اجرای کار به خوبی طراحی انجام نشده.جزئیات غیرظریف و گاه ناشیانه شکل گرفته اند 2.کار چندان خوانا نیست.گرچه پلان چندان پیچیده نیست اما فضاها و سلسله مراتب آنها مخاطب فضا را دچار سردرگمی میکند.
باید پذیرفت که ما در معماری ایران دچار ضعف جدی تکنیکی و اجرای جزئیات هستیم اما همیشه هم این مشکل را داشتیم فقط پیش از این با تزئینات این ضعف را پنهان میکردیم.این کار به صورت اکسپوز اجرا شده.این روش شجاعانه حتما مشکلات تکنیکی را عیان میکند اما این ضعف به حس فضایی پردیس سینمایی ملت آسیب وارد نمیکند.
فقط چند نکته درمورد نظرات بزرگوارانی که نظر دادند:
1.آقای رشیدی نظرشان با دلیل ارائه شده و قابل احترام هست، اما یادمان باشد که تقریبا تمامی شاهکارهای معماری معاصر فرمال هستند و ایرادات کارکردی در آنها وجود دارد.مهم پیشرفت معماری و اضافه شدن به فرهنگ بصری معماری است که در این اثر وجود دارد.
2.سرکار خانم شریفی گنبد سلطانیه مسجد نیست، مقبره هست و هیچ ربطی به گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره نداره. بزرگ ساختن الزاما هنر نیست مثل قدرتمند بودن.اما ضعف تکنیکی را با شما هم نظر هستم.
سمیه رحیمی ( 1391/03/01 ) : salam.man ke nomreye5 ro midam.ham jaleb bud ham ziba
مصطفی کشوری ( 1391/03/04 ) : این بنا را چون در مسیر دانشگاه و محل کارم هست روزی دو بار مشاهده میکنم ، کلیات بنا نشان از پیشرفت معماری و سازه ای ایران دارد و واقعا بنا در عین سادگی ( عدم پیچیدگی ) بسیار پویا و زیباست ... ولی به محض نزدیک شدن به ساختمان بنده هم با مهندس دهقانی عزیز هم عقیده میشوم ...
واقعا حیف است طرحی به این زیبایی باید از ضعف تکنیکی جزئیات ( اجرایی ) رنج برد .
در کل من ازین طرح لذت میبرم و کار رضا دانشمیر تحسین برانگیزه
سجاد ĩبنار ( 1391/03/05 ) : سلام.من همه کارهای آقای دانشمیر رو دوست دارم.بیشتر از این بابت دوست دارم ،چون نگاهی نو به معماری ایرانی دارد.به نظر من معماری ایرانی رو باید در جهت نیاز روز و همگام با معماری روز دنیا پیش برد.کپی کردن از تاق و مناره وگنبدمعماری گذشته ما دلیل بر استمرا معماری ایرانی نیست،بلکه در جا قدم زدن و ترس از نو آوری می باشد.اگر اصول معماری ما به قول استاد بزرگ،مرحوم پیرنیا،(مردم وری،پرهیزاز بی هودگی و .....)است،دیگر جایی برای تقلید کورکورانه باقی نمی ماند.من فکر می کنم آقای دانشمیر راه درست مدرن و نوآوری معماری ایرانی را پیدا کرده،آرزوی موفقیت را برای ایشان دارم.
احمد حیدری ( 1391/05/10 ) : آقای دانشمیر کپی کردن اصلا کار خوبی نمیباشد
چه برسد که کلا پروژه را کات و پیست کنید
حمید رضا محمدپور ( 1391/05/10 ) : دوست عزیز میشه مدرکتون رو درباره کپی بودن پروژه ارائه کنید؟؟
احمد حیدری ( 1391/05/22 ) : اگر خواستید میتوانید در مجله معمار بخوانید
حمید رضا محمدپور ( 1391/05/25 ) : شما هم میتونید جوابیه شو در شماره بعدش مطالعه کنید
دوست عزیز اینکار در بارسلون 2009 جزو بناهای برتر شده..یعنی اونا اندازه شما درک نداشتن که سرچ کنن ببینن این بنا کپی هست؟!!!!
طرلان زرنشانی اصل ( 1391/05/29 ) : سلام آقای دانشمیر کارتون واقعا بینظیره این حرف من نیست تعریف کارتون رو بنده از آقای قبادیان شنیده ام واقعا عالیهمی خواستم از خدمتتون خواهش کنم که اگه ممکنه در مورد کارهای بنده نظر بدین نظرتون به عنوان یک معمار موفق ایرانی برام خیلی مهمه متشکرم.
امیر لشگری ( 1391/05/31 ) : من نظری ندارم جز اینکه صدای فیلم و کیفیت پخش فیلم عالی باشه و صندلی راحت و دید خوبی داشته باشه. سینماش
وانه کوچاریان ( 1391/06/27 ) : طرحی بسیار منحصر بفرد است
میلاد قاسمی ( 1391/10/03 ) : سلام خدمت آقای دانشمیر . بعد از مدتها یه ایده جدیدی در معمارمون دیدم که با بقیه طرحهایی که اجرا شده بود متفاوت تر و منطقی تر بوده و به شما بابت طراحی خوبتون تبریک و خسته نباشید میگم امیدوارم کارهای خوب و بیشتری از شما ببینم .مرسی
محمد فیروزیان ( 1392/03/14 ) : معماری خوب و قابل تقدیر هست. برخورد فرمیک معمار و استفاده از فناوری و بخش سازه ای نیز قابل توجه است.
علیرضا اشرفی ( 1392/07/30 ) : واقعلا عالی بود دست طراحاش درد نکنه واسه اولین بار در ایران قابل تقدیر هستش انشاالله در شهرهای دیگه هم شاهد چنین پروژه های باشیم
رضا زمانی ( 1392/07/30 ) : خیلی عالیه دست طراحاش درد نکنه واقعا خسته نباشید.بازم از این طرح ها بزنید ممنون
مریم میرانی ( 1392/11/26 ) : واقعا عالیه
مهدی باوقار ( 1392/12/20 ) : بنایی واقعا زیبا
دیدن اون بارها و بارها باز هم کمه
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/06/23 ) : چوخ گوزل- آرکاداش چرا معماری این سینما اینقدر با معماری مسجد ولی عصر تفاوت داره؟
محمد علی لوایی ( 1393/11/25 ) : خیلی زیباست مرسی ک اینقدر عکس ها و اطلاعات رو کامل گذاشتین
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group