ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
خانه حشره، کاری از معماران ویک؛ اقتصاد فضا و زیبایی شناسی سادگی
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن - قسمت اول
تراشه های کانسپچوال ـ رم کولهاس و تعفن یوتوپیای معماری
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئلهی طراحی به روایت آلیس راستورن - قسمت چهارم
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
گروه معماری کانسپت
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
مسابقه طراحی آرامگاه شمس تبریزی(طرح تقدیر شده)
دانشـــــــــــگاه
:
سال طـــــراحی
:
1391
مـــــــــــــــــکان
:
خوی
کـــــارفـــــــــرما
:
بنیاد شمس تبریزی و مولانا
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1391/11/26
مســــــــــــاحت
:
7000
تعـــداد بازدیـــــد
:
9799
محــــدوده سنی
:
26_27
نــــوع کاربـــــری
:
فرهنگی
مرحـــــــــله اجرا
:
طراحی
همــــکاران طرح
:
سمانه متقی پیشه، پویا رنجبر، روح اله قادری
همكار طراح
:
اشکان قشقایی
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
78
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
در طراحی آرامگاه شمس که قسمت نمادین مجموعه است، توجه به سیر تکاملی ساخت آرامگاه در معماری معاصر ایران از نکات کلیدی روند طراحی بود. تأکید بر برداشتی مفهومی از اصول اساسی خلق فرم و فضا که با بررسی تاریخچه آرامگاه سازی قابل درک و دریافت است، از یک سو تلاش در خلق و ارائه سخنی تازه و درخور جایگاه شمس از چالشهای اساسی این روند بود. محدودیت های بستر طرح از جمله قرارگیری در بافتی فرسوده و محدودیت ارتفاعی حاکم از عوامل تأثیرگذار در روند طراحی بوده است. سناریوی مورد نظر در طرح به گونهای است که مخاطب با گذر از مسیری درگیر با بافت و باغ، با درکی مبهم از آرامگاه، سلسله مراتب دسترسی را طی و در نهایت به خلوت شمس راه پیدا می کند. در این مسیر توقفگاههایی به منظور اطلاع رسانی و مکث و نشستن در تقاطع محورها و همچنین توجه به فضاهای جمعی برای ارتباط بیشتر مردم با بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
پروژه های دیگر طراح
رتبه اول مسابقه طراحی معماری الگوی دانشکده های واحد علوم و تحقیقات (اقلیم گرم و مرطوب)
استخر منزل مسکونی
فروشگاه و کلینیک تخصصی پوست
مسجد بیمارستان نمازی
ویلای شماره 4
معماری و باد(رتبه سوم جایزه معماری میرمیران)
نظـــــــر اعضــــــــا
امین ابراهیمی
(
1391/11/26
) :
پروژتون عالی بود.برای مسابقه میرمیران بوده دیگه؟درسته؟
گروه معماری کانسپت
(
1391/11/26
) :
این طرح به عنوان طرح برگزیده از طرف هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.
داوران: نادر اردلان،دکتر ایرج اعتصام، دکتر داراب دیبا، دکتر علی اکبر صارمی، مهندس محمد بهشتی، مهندس فریار جواهریان، دکتر شهاب کاتوزیان و عباس کیارستمی
جهت کسب اطلاعات کامل تر از جمله ایده های طراحی و محدودیت های سایت لطفا به صفحه زیر در وبسایت گروه مراجعه نمایید.
http://www.concepttt.com/p_competition%20shams.html
مهدی مهدوی
(
1391/11/27
) :
سلام وعرض خسته نباشید و تبریک بابت تقدیر
یه سوال اساسی دارم در مورد طرحتون و اون اینکه حس مکان و سنگ مزار شمس کجا رفته؟ تا اونجایی که من یادمه قرار بود هیچ ساخت و سازی جز تغییر در حد کفسازی تو اون محوطه تاریخی انجام ندیم (منشور های مرمتی و قوانین طراحی در بافت کهن)پس چرا محور باغ ایرانی اونجا طراحی شده؟ اساسا" آیا شمس راضی به گور به گور شدن بوده؟ و آیا شما در حین طراحی به این نکته توجه کردید ؟ البته حتی اگه دستمونم باز باشه تو جابجایی سنگ قبر!!! دید پرنده آرامگاه واقعا" چشم نوازه دستتون درد نکنه ولی دید ناظر یکم نسبت به دید پرنده خوب درنیومده جز درون آرامگاه
و البته سوالا و دغده های زیادی دارم نسبت به آرامگاه شمس ای کاش طراح های دیگه ام دوستان بزنند تو سایت تا بیشتر بحث بشه
ممنون از زحمتاتون
مسعود اختردانش
(
1391/11/27
) :
تبریک میگم ،کارتون بسیار زیبا و شکیل شده ، در روند طراحی و انتخاب مسیر طراحی کارتون عالی بود و در نهایت محصول خوبی رو خلق کردید .
گروه معماری کانسپت
(
1391/11/28
) :
ممنون از توجه شما جناب مهدوی. در محوطه تاریخی اجازۀ ساخت و سازی که منجر به گودبداری شود داده نشده ولی محوطه سازی که ما طراحی کردیم با هماهنگی برگزار کنندگان انجام شده و نیازی به گودبرداری ندارد. در رابطه با جابجایی سنگ قبر هم در شرایط مسابقه محدودیتی وجود ندارد. سابقه تاریخی این جابجایی به آرامگاه های طراحی و ساخته شده توسط انجمن مفاخر ایران باز می گردد. از جمله آرامگاه حافظ، خیام و بوعلی. این جابجایی به معنای گور به گور شدن نیست.
مهدی مهدوی
(
1391/11/29
) :
سلام
ممنون از پاسختون ولی تو آیین نامه مسابقه قرار بود در حد تغییر کف سازی باشه ولی این حجم طراحی محوطه(حوزه آب و درختکاری ) به نظرتون صحیحه؟! در مورد جابجایی سنگ مزار هم درسته محدودیتی وجود نداشت ! ولی به نظرتون اصلا" این کار درسته؟! هرچند این کار اشتباه تو سایر آرامگاه ها هم انجام بشه ! این پاسخ درستی به مسئله طراحی تو این مکانها با توجه به محدودیت های سایت تاریخی نیست و باید مورد توجه طراح قرار می گرفت و از همه مهم تر بررسی کننده گان و داورای مسابقه! به نظرم محدودیت سایت باید موجب خلاقیت تو کار بشه و نه پاک کردن صورت مسئله
در هر صورت ممنون از زحماتتون و امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشین ، من شاهد تلاشتون از قبل بودم از جمله تو مسابقه ای که علوم تحقیقات برگزار کرده بود و من هم افتخار این رو داشتم که اون روز تو اون جمع باشم و این صحبت ها من باب هم آشنایی با شما دوستان عزیز و پر تلاش بود و هم مسائل پیرامونی این مسابقه و طراحی همچین مکان نفیسی و امیدوارم که با حرفهام ناراحتتون نکرده باشم.
محمد فیروزیان
(
1391/12/05
) :
منم از این طرح خوشم اومده. واقعا حقش برگزیده بوده
محمد فیروزیان
(
1391/12/05
) :
کاملا روند مشخصی داشتین و من به این طرح به خاطر توجه به معنی آرامگاه و ... نمره 5 میدم
محمد فیروزیان
(
1391/12/05
) :
در ضمن اینو فراموش کردم که بگم فرمش هم حرف نداره+ بحث نور
احسان حجار
(
1391/12/07
) :
سلام.
کار خوبی بود و به خوبی تونستید عروج رو نشون بدیدو اینکه همزمان نور رو در مجموعه از لابلای الگوی کارتون به داخل کشوندید و نکته بعد اینکه سعی کردید پترن رو تو کف مجموعه امتداد بدید که اینم به زیبایی کارتون اضافه کرد.
براتون آرزوی موفقیت می کنم
ایام به کام
امیر علی
(
1391/12/16
) :
سلام خسته نباشید...کارتون خوب بود ولی ایکاش در انتخاب شکل ورودی خود مقبره بیشتر دقت میکردین...چون اصلا به فرم مقبره نمیخوره...
امیر علی
(
1391/12/16
) :
درب مستطیلی به این فرم نمیاد!! میشد که یه درب خودتون اختراع کنید با بازشو خاص مقبره..
علی انصاری لاری
(
1392/02/01
) :
خسته نباشید.....کار فکر شده ای و مشخص روی جزییات خیلی وقت گذاشته شده...
سالار ملی
(
1392/05/15
) :
کار بسیار جذاب و خوبی هست و در روی مقبره به عنوان یک عنصر خاطر انگیز خوب کار شده
ولی به نظرم در نقطه پایان کار به اوج نرسیده
کار نقطه پایان می تونست با یک انفجار و سوختن تولد سیمرغی جدیدی رو نوید بده ولی این طور نشده
سحر مهردار
(
1392/05/15
) :
تبریک میگم واقعا که این طرح شایسته ی چنین مقامیه
مهران آبیلی
(
1392/06/23
) :
اتفاق بدی نیست
afshin salahi
(
1393/12/07
) :
این از کارهای آماده پاساژ پروینه شما یک مشت آدم مفت خورین
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group