معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1328
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1134
معماری دیجیتال   - 33
نظریه معماری   - 949
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 857
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 838
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
هنر روسیه   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
پداگوژی   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 597
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 446
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 427
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 407
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 274
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 246
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 208
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 158
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 145
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 130
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 57
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 49
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 24
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -338
صنعتی   -100
فرهنگی   -304
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
ده ساختمان بروتال در آمریکای لاتین یا هر آنچه باید در مورد بروتالیسم بدانیم
اتووود سرویس خبر:   یاسمن فرودی (تحریریه اتووود)
1396/07/21
مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1401

معماری بروتال به لحظه ای خاص در تاریخ پاسخ می دهد که جنگ جهانی دوم به پایان می رسید، شکل جدیدی از اداره دولت از میان خاکسترها، همراه با نظم جهانی که متضمن و افزایش دهنده ارتباطات کشورهای همسایه بود، برخاسته بود. معماری وحشیانه به عنوان یک پاسخ به ایده های ملت های قوی که توده ها را رهبری می کنند، متولد شد. مایکل لوییس(منتقد) می گوید: "بی رحمی، بیان و ابرازی بومی از دولت رفاه است".

این نوع معماری به اصول اخلاقی متعهد بود و به عنوان شکل جدیدی از جنبش مدرنیست تحت تأثیر آرمان های سوسیالیست عمل می کرد. درستی استفاده از متریال، مخصوصا بتن های در معرض دید، مشخصه این سبک است. درواقع، عبارت "وحشیانه یا بی رحمانه" از لغت فرانسوی: "بتن برات" که به طور گسترده توسط لو کربوسیل استفاده می شد، می آید. بعد از جنگ، این معمار  تصمیم گرفت خود را در معماری اجتماعی غرق کند که نتیجه آن، کار نمادینش در مارسی به سال 1947 بود. این ساختمان یک اثر هنری واقعی است که ترکیب رنگ موندریان-اسکو و ایده زندگی مدرنی را به کار برده است و شامل باغ ها، مغازه ها و استخر روی پشت بام است. این ساختمان که آغاز سبک بروتالیسم(وحشیانه) را رقم زد، در مقایسه با هم نسل های بروتالیست خود ظریف به نظر می آید.

در این لحظه در تاریخ، بتن به عنوان ماده ای کم هزینه، بی تکلف، کاربردی، دموکراتیک و مدرن با تعداد زیادی از امکانات فنی ارائه شد. تکنولوژی مدرن در آن زمان این امکان را فراهم کرد که اشکال بی شماری قالب بندی شود که به انواع مختلفی از ساختار های فانتزی پاسخ دهد. بدین وسیله، معماران در اواسط قرن بیستم ساختار بزرگی از بتن خام که با ریتمی شاعرانه، تندیسی، وحشیانه و بدوی فرو رفته بود، درک کردند.

گرچه منتقد انگلیسی رینر بانم بود که این عبارت را ابداع کرد و تلاش کرد آن را در انگلیس باب کند، ثابت شده است که بعد از آغاز آن توسط لوکوربوزیه بود که سبک بروتالیسم به یک پدیده جهانی تبدیل شد. نمونه هایی از این سبک معماری را می توان از هند و گرجستان تا ژاپن و ایالات متحده و البته در آمریکای لاتین پیدا کرد، جایی که او اوج سبک خود را در سنین 60 تا 70 سالگی تجربه می کرد. جالب است توجه کنیم که چگونه بروتالیسم به زیبایی آمریکای لاتین را به "جهان سوم" متصل می کند، زیرا که این یک تقلید از سبک اروپایی نیست بلکه بیشتر مانند یک جنبش جهانی عمل می کند. این سبک نمونه ای از تلاش کشورهای حاشیه ای است برای داشتن نقشی اصلی و شرکت در "توسعه" و مدرنیته می باشد.10 مثال زیر ساختمان هایی هستند که به عنوان نماد این سبک در آمریکای لاتین به شمار می روند:

1-کتابخانه ناسا ماریانو مورنو

بوینس آیرس، آرژانتین 90-1961

این ساختمان لنگرگاه کتابخانه ملی آرژانتین است. مسابقه طراحی توسط هنرمند پیشگام، کلوریندو تستا، در 1961 برده شد اما تا 1991 به اتمام نرسید و تا به امروز نیز هنوز دقیقا همانطور که طراحی اولیه ارائه شده است، تکمیل نشده است. از لحاظ معماری، جالب ترین جنبه این ساختمان شاعرانه و تندیسی، سالن مطالعه آن است که در بالاترین طبقه قرار گرفته است و منظره ای از شهر و رودخانه برای بازدیدکنندگان را فراهم آورده است. بایگانی نیز در طبقه ی اول قرار گرفته است(تصاویر 3 و 4).

2-بانگو د لندرس ی سودامریکا / کلریندو تست

بوینس آیرس، آرژانتین 1966

معمار مشهور کلورینو تستا نیز مسابقه ای را که توسط بانک به تازگی بسته شده ای در "لندن و امریکای جنوبی"، برگزار می شد، را برده بود. مسابقه برای محل این بانک در منطقه مالی بوینس آیرس بین رکولتا و خیابان میترا بود. ساختار آنچه در حال حاضر محل برگزاری بانکو هیپوتکاریو است، به خاطر ایده نوآورانه آن در تقلید از خیابان های پهنی که آن را محاصره کرده اند و ادغام فضاهای داخلی و بیرونی و همچنین اکتشاف قابلیت های هنری بتن، نشان اختصاصی سبک بروتالیسم شده است(تصاویر 5 و 6).

3-ادیفیشو د لا چپال / امیلیو دوهارت

سانتیاگو د شیلی، 1966

این ساختمان توسط امیلیو دوهارت طراحی شده است تا به عنوان محل برگزاری کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین عمل کند. معمار و تیمش مستقیما تحت تاثیر ایده های لوکوربوزیه بوده اند، خلق سازه ای افقی که با ستون های بتنی نگه داشته می شود. نمای برج مرکزی با طرح های کلمبیایی تزیین شده است. ساختمان نزدیک رودخانه ی ماپوچو است، جایی که برخی از مصالح ساختمان از آن استخراج شده و در آن زمان در حومه واقع شده بود که امروزه با منطقه ای مسکونی ادغام شده است(تصاویر 7 و 8).

4-بانگو گواتمالا / جورج مونتس کوردوا و رائول مونوودو

سوداد گواتمالا، 1966

این ساختمان توسط معماران خوزه مونتس کوردوا و رائول مینوندو طراحی شده است. این بنا توسط بانک گواتمالا سفارش داده شد و در مرکز مدنی شهر گواتمالا در ناحیه میراث فرهنگی ملی ساخته شده است. زیباترین جنبه های آن بدون شک سردرهای شرقی و غربی است که با مشخصه های مایان تزئین شده و توسط هنرمندان گوتمالاییداگورتو واسکوزکاستاندا و روبرتو گونزالس خلق شده است(تصاویر 9 و 10).

5-دادگاه کنتس / افلاو و گاسپرینی

سائوپائولو،1971

دادگاه دونتسا، واقع در منطقه جنوب سائو پائولو، یک ساختمان عظیم طراحی شده توسط شرکت الفالو وای گاسپرینی است که بین سالهای 1971 و 1976 ساخته شده است. این ساختار توسط چهار ستون بتنی بزرگ نگهداری می شود و امکان عبور رایگان به پارک ایبیراپورا را فراهم می کند. آزادی هنری ساختمان با عدم وجود آزادی های مدنی برزیل به علت وجود دیکتاتوری در آن زمان، در تضاد است(تصاویر 11 و 12).

6-قرار گرفتن در معرض سنترو / جوآن فیلگوراس لیما

سالوادور د باهیا، 1974

این ساختمان با شکوه مانند یک یوفو به نظر می رسد و توسط فیلگوئرس لیما، یک طرفدار بزرگ جنبش مدرنیستی، در محله اداری سالوادور د باهیلیا، ساخته شده است. این ساختمان دارای سالن آمفی تئاتر و نمایشگاه است(تصاویر 13 و 14).

7-پالماس 555 / خوان سوردو مادالنو ی سیا

مکزیکو سیتی، 1975

پالماس 555 در محله لوماس د چاپولدپک در مکزیکو سیتی واقع شده و یکی از آخرین ساختمان های جون سوردو مادالنو بود. طبقه همکف برای استفاده تجاری است و 9 طبقه زیرین دفاتر هستند. بی نظمی بین سطوح، آن را منحصر به فرد می کند. این ساختمان یک مجسمه زیبا در مقیاس بزرگ است(تصاویر 15 و 16).

8-ادیفیشو جینارو والورده مارین / آلبرتو لیندر دیاز

سن خوزه، 1976

ساختمان جنارو والورده به عنوان یک ضمیمه برای ساختمان کاجا کاستاریسنز در بخش خدمات اجتماعی ساخته شده است. طراحی شده توسط آلبرتو لیندر و 17 طبقه است و یکی از بلندترین ساختمان ها در کاستاریکا است. ساختمان، همانند بسیاری دیگر از ساختمان های این سبک، برای ساختن شهری با یک میدان عمومی، فواره ها، باغ ها و فضاهای تجاری پیش رفته است. زیرا در آن زمان، شهر فاقد فضاهای عمومی بود. به خاطر نا امیدی لینر، امروزه این ساختمان مسدود شده، فواره خاموش و ایده ی فضای عمومی مرده است(تصاویر 17 و 18).

9-اس ای اس سی پومپیا / لینا بو باردی

سائوپائولو،1982

این ساختمان دارای مرکز فرهنگی خدمات بازرگانی اجتماعی است که در سایت کارخانه بشکه نفت باستانی طراحی شده است. بو باردی، دو ساختمان بتنی را ساخته است که توسط پل هایی از ساختمان کارخانه آجرسازی منشعب می شوند.این ساختمان فضایی است که ورزش، تفریح و فرهنگ را با هم ادغام می کند و مکانی برجسته در شهر  است که به طور مداوم توسط ساکنان پومپیا مورد استفاده قرار می گیرد(تصاویر 19 و 20).

10-امباجادا د روسیا ان کوبا / الکساندر روچگوف

هاوانا،1985

این ساختمان بروتالی فوق العاده، ارتباط بین این سبک و مفهوم یک دولت قوی و یا حتی توتالیتر را در یک سیستم کمونیستی نشان می دهد(در واقع، می توان نمونه های متعددی از این معماری را در بسیاری از سرزمین های شوروی پیدا کرد). این برج بزرگ در هاوانا جلب توجه می کند و به عنوان نماد نفوذ شوروی در کوبا تبدیل شده است. ساخت و ساز در سال 1978 آغاز شد و ساختمان در سال 1987، دو سال قبل از پایان اتحاد جماهیر شوروی، به پایان رسید. امروزه ساختمان سفارت روسیه است. این منطقه در ناحیه ساحلی میرامار واقع شده است که اکثر سفارتخانه ها در آنجا قرار دارد(تصاویر 21 و 22).

تصویر شماره 2


تصویر شماره 3


تصویر شماره 4


تصویر شماره 5


تصویر شماره 6


تصویر شماره 7


تصویر شماره 8


تصویر شماره 9


تصویر شماره 10


تصویر شماره 11


تصویر شماره 12


تصویر شماره 13


تصویر شماره 14


تصویر شماره 15


تصویر شماره 16


تصویر شماره 17


تصویر شماره 18


تصویر شماره 19


تصویر شماره 20


تصویر شماره 21


تصویر شماره 22




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group