ثبت نام عضو جدید
ایمیل آدرس:
رمز عبور :
مرا به خاطر بسپار
رمز عبور را فراموش کردم
به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید
خانه
|
ثبت نام
|
تماس با ما
|
درباره ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
پــــــــــــروژه
ثبت پروژه شما
|
پروژه های دانشجویی محبوب
|
پروژه های حرفه ای محبوب
|
آخرین پروژه های دانشجویی
|
آخرین پروژه های حرفه ای
|
پروژه های دانشجویی برتر
|
پروژه های حرفه ای برتر
|
راهنما و قوانین
فـــــــــــــروم
فـــــروم
|
جستــــجو
|
راهنما و قوانین
مقــــــــــــالات
مقالات
|
مقالات برتر
|
مقالات پر بازدید
|
معرفی گروه تحریریه
|
راهنما و قوانین ثبت
دانشــــــــــگاه
دانشگاه
|
فعال ترین دانشگاه ها
|
دانشگاه با بیشترین اعضا
|
ثبت دانشگاه شما
|
راهنما و قوانین
آمـــــــــــــوزش
آموزش
|
ثبت کلاس جدید شما
|
راهنما و قوانین ثبت کلاس
مسابقـــــــــــات
مسابقات
|
مسابقات داخلی
|
مسابقات خارجی
|
دبیرخانه
|
ارتباط با مسئولین
کاربـــــــــــران
کاربران
|
ثبت نام
|
دانشجویان
|
معماران حرفه ای
|
کاربران آزاد
|
پروفایل های پر بازدید
|
راهنما و قوانین
کتــــــــــــــاب
کتاب ها
|
راهنما و قوانین
کاریابـــــــــــی
کاریابی
|
کارجویان
|
پیشنهادهای کاری
|
فرم کارجو
|
فرم پیشنهاد کار
|
راهنما و قوانین
|
اخبـــــــــــــار
آخرین اخبار
|
راهنما و قوانین
وبــــــــــلاگ
وبلاگ ها
|
راهنما و قوانین
جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح :
پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح :
سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح :
سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح :
استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
طرح پیتر زومتور برای موزه هنر دانشگاه لوس آنجلس ؛ ده سال پس از لغو طرح رم کولهاوس
اتووود کلاسیک ـ خانه شماره VI ـ پیتر آیزنمن
هنر گفت و گو ـ چگونگی باز پیکربندی خانواده از طریق نئولیبرالیسم؛ بن مابی با ملیندا کوپر
کیسه های پلاستیکی رابرت جانسون؛ پیکره های سبک و زیبایی شناسی دورریزها
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
مجتمع مسکونی حیات
نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
ویلا بتنی
نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض
در مورد پروژه
خانه مادری
نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
ایمان زارع
مجید معزی
سامان نیرومند
شرکت استودیو معماران مادو
علیرضا تغابنی
ارسال نظر
بازگشت به لیست پروژه ها
گزارش خطا
اشتراک پروژه
نمایش عکس ها
ویلای برادر کوچکتر
دانشـــــــــــگاه
:
دانشگاه گیلان (رشت)
سال طـــــراحی
:
1391
مـــــــــــــــــکان
:
تهران، لواسان
کـــــارفـــــــــرما
:
آقای یارمحمدی
تـــــــــــاریخ ثبت
:
1394/08/26
مســــــــــــاحت
:
812
تعـــداد بازدیـــــد
:
11469
محــــدوده سنی
:
30_31
نــــوع کاربـــــری
:
مسكوني
مرحـــــــــله اجرا
:
اجرا شده
همــــکاران طرح
:
فریده آقا محمدی(+ مدیر پروژه)، روح اله رسولی، حمید عباسلو،فائزه عارف نظری،رامین مواسات،نگار رهنما زاده ، شیده پورجولای،خشایار بختیاری مشاور سازه : شرکت باستان پل ( وحید قراخانی نیا) مشاور تاسیسات : هوفر اسماعیلی مشاور برق : نینا عموشاهی نظارت: مسعود ساقی ، محمدرضا محب علی اجرا: جواد هداوندی، احسان یارمحمدی، سروش علیپور مجری معماری داخلی: شرکت "معماران هنر مان برتر" پرزانته: فاطمه طباطبائیان،عسل کرمی ماکت: شیما محمدی عکاس :پرهام تقی اف
این پروژه را چگونه ارزیابی میکنید ؟ عدد
5
بیشترین امتیاز است.
1
2
3
4
5
تا کـنون
23
نفـر به این پــروژه امتیاز داده اند
ایده های طراحی :
این پروژه در زمینی قرار میگرفت که از سمت ورودی زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود. سوال پروژه که چگونه می توان به این مسئله متناقض پرداخت که پروژه در عین حال که در گودی قرار گرفته،بتواند خود را بنمایاند و در بین مابقی پروژه ها گم نشود و شخصیت خود را داشته باشد و همچنین مانع اشراف همسایگانِ بلند قدش بر فضاهای خصوصی وحیاطش بشود. این کار با ایجاد فرمی ( ٨ ) شکل در پلان انجام شد به این صورت که حیاط مشرف به بستر رودخانه در میان یال های ( ٨ ) قرار میگرفت و با اغراق فرم ( ٨ ) در مقطع پروژه که یادآور فرم سقف های شیبدار شمال و شَلهِ های تفریحی است، پروژه توانست گودی زمین را جبران کند و به اندازه ی همسایگان قد بکشد. مطالعه بر روی انواع سقف های شیبدار و کلیشه زدایی از تیپ های شناخته شده ای مثل “شَله” و ترکیب آن با فضای داخلی و دیوارهای منحنی شکل داخل پروژه از چالش های این پروژه بود که فضاهای متنوع و پر از انقباض و انبساط را برای پروژه به ارمغان آورد. سازه پروژه منطبق بر اسکلت بندی قوس های سقف بود و از کاذب کاری های مرسوم فاصله گرفته شد. قطاع های ذوزنقه ای سقف و زیرسازی های آن تک تک طراحی و ترسیم شدند تا دقیق بروی پروژه بنشیند.
پروژه های دیگر طراح
ویلای امیر
سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین
ساختمان شماره 93 تهرانپارس
ویلایی برای یک دوست
خانه ی پسران
ساختمان مرکزی بنتون تهران
ساختمان شهرداری و شورای شهر بم
مسابقه طراحی ویلای دروس
خانه شریفی ها
پروژه نمایشگاه صنعتی-اداری آریو چوب
نظـــــــر اعضــــــــا
اکبر راستی
(
1394/08/28
) :
فوق العادست...خسته نباشید
حمید مایلی , مریم منصف
(
1394/08/28
) :
یکی از اعتبار های معماری ایران معاصر هستید. شکی نیست.
برقرار باشید.
علیرضا رضایی
(
1394/08/29
) :
با عرض سلام و خسته نباشید ، تشکر از این که آثار خودتون رو تو همچین فضاهای تعاملی به اشتراک میزارین تا بشه روش صحبت کرد و دیالوگی شکل بگیره ، حین دیدن کار چندتا نکته به ذهنم رسید که سعی میکنم خلاصه و جمعو جور بیان کنمشون :
1-تو شکل گیری و ایجاد پلان فضای زیادی چه از لحاظ طول و چه مساحت (عرض) به راهرو اختصاص داده شده که این علاوه بر اینکه دسترسی کاربری هارا از هم دور میکند ، زیربنای زیادی نیز به خود اختصاص میدهد که چه از لحاظ هزینه ساخت و چه سرمایش و گرمایش و نگهداری و ... هزینه های بیشتری را به کاربر و کارفرما تحمیل میکند ، که دلیل قویتری برای توجیه این مساله وجود ندارد (بجز توجیه فرمال) ، همچنین در چینش کاربری های طبقه همکف ، (با اینکه عناوین فضاها زیاد بخاطر حجم عکس و محدودیت در بارگزاری فایل ها در آن مشخص و خوانا نیست) اما بنظر میرسد که دو زون خصوصی و عمومی قرار داده شده و آشپزخانه ای که قرار است به آنها سرویس بدهد ، با آنکه مشکل نوردهی بطرز جالبی حل شده ، اما مسائلی مانند دور بودن میز غذاخوری از در آشپزخانه که کاربر را مجبور به طی کردن مسافت راهرو میکند ( که البته چنین مسائلی از طریق کانتر آشپزخانه شاید حل بشود ، اما موجب سختتر کردن خود مساله میشود) و همچنین دور بود سرویس بهداشتی از یک زون نسبت به زون دیگر که اینهم موجب طی شدن مسیری نسبتا طولانی تر میشود و یا حتی در مواقعی که فضاها در حداکثر سطح کاربرد خود قرار دارند ، کاربر بخاطر شرایط روانی حاکم ، حاضر به استفاده از آن نمیشود . ( میشد با نزدیک کردن سرویس ها به هسته معماری "در اینجا آشپزخانه" ، و یا قرار دادن دو سرویس در دو ناحیه که اینهم تا حدی موجب افزایش هزینه و زحمت ساخت میشد و چندین راه دیگر .... به این مساله جور بهتری پاسخ داد) ، در طبقه بالا نیز همین مسائل ولی با شدت کمتری وجود دارند که زیاد مشکلی در استفاده کاربر ایجاد نمیکنند .
2- از لحاظ ریخت شناسی و فرم خود ساختمان ، میتوان کاراکتر خطوط پلان را مشاهده کرد که از سمت ورودی و قلب بنا به خوبی سیال شده اند و با یکدیگر حل شده به نظر میرسند اما هرچه به انتهای بنا میرسد این سیالیت بطرز آزارنده به خطوط قائم و صاف تبدیل میشوند که عکاس نیز با هوشمندی جوری عکس گرفته که تبدیل این دو نوع خط به هم مشخص نمیشود ،همانطور که در پلان این مساله وجود دارد در برخورد با حجم ساختمان هم مشاهده میشود که از سمت ورودی ساختمان بسیار کارشده و ظرافتمندانه طراحی و ساخته شده ، اما در انتهای ساخمان و دیدی که از پشت به ساختمان داریم ، سطحی و بدون اهمیت جلوه داده شده ، و گویا حاصل اکسترود کردن خود پلان بوده است .
همچنین کلیت ساختمان ریخت شناسی مشابهی با پروژه ویلای دروس شما دارد که به نظر میرسد دنبال فرصتی برای ساخت چنین هیبتی بوده اید و این که این پاسخ به این مساله مربوط به سلیقه شما بوده یا خواست کاربر و کارفرما تا حدودی مبهم به نظر میرسد. احجام داخلی مانند آشپزخانه و ارتباط عمودی ظریف و دوست داشتنی طراحی و به نحو اخسنت اجرا شده بودند که جدا از اینکه امکان راه رفتن و ادراک آن از طریق تصاویر ممکن نبود اما تجربه دیداری لذتبخشی بودند (و چه خوب است که شما با همین نکات ریز کاراکتر معماری خود را در آثار نمایان میسازید)
4-این نکته مشخصا در دسته بندی خاصی جا نگرفت ولی استخری که در اثر وجود دارد ، برای استخر بودن زیادی کوچک و برای حوض بودن زیادی عمیق است و بی جزییات ، که در اسکیس های شما مشاهده کردم که شما آن را خیلی بزرگتر از چیزی که ساخته شده تصور کردید ، اما اینکه چرا هنگام ساخت به چنین چیزی تبدیل شده ! عجیب به نظر میرسد .
محمدرضا میکائیل زاده
(
1394/09/16
) :
بیشتر شبیه کلیسا شده......... تا ویلا
بشری رستمی
(
1394/12/25
) :
با سلام.من دانشجو معماری ترم 2 هستم و یکی از ارائه هام برای بعد عید ماکته این طرح شماست که باید با مقیاس دقیق ساخته بشه خواستم بدونم امکانش هست مدارکش وونماهاش که واسه ساختن ماکت احتیاج دارم در اختیارم قرار بدین؟ممنون
بشری رستمی
(
1394/12/25
) :
با سلام.من دانشجو معماری ترم 2 هستم و یکی از ارائه هام برای بعد عید ماکته این طرح شماست که باید با مقیاس دقیق ساخته بشه خواستم بدونم امکانش هست مدارکش وونماهاش که واسه ساختن ماکت احتیاج دارم در اختیارم قرار بدین؟ممنون
بشری رستمی
(
1394/12/25
) :
با سلام.من دانشجو معماری ترم 2 هستم و یکی از ارائه هام برای بعد عید ماکته این طرح شماست که باید با مقیاس دقیق ساخته بشه خواستم بدونم امکانش هست مدارکش وونماهاش که واسه ساختن ماکت احتیاج دارم در اختیارم قرار بدین؟ممنون
حامی اتووود
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. /
عضو جدید
ایـمـــیـل :
لطفاً ایمیلتان را وارد کنید
رمز عبـور :
لطفاً رمزعبور را وارد کنید
مرا به خاطر بسپار
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه
|
ورود
|
ثبت نام
|
درباره ما
|
تماس با ما
|
قوانین سایت
|
راهنما
|
تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by
Tryon Software Group