ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
لویی کان و تحریص در باستان شناسی آینده نگرانه اصالت
بیست و پنج نفری که آینده را شکل خواهند داد به روایت رولینگ استون ـ قسمت سوم
خانه لگو دانمارک از بیارکه اینگلس؛ ساخت اولین آجر از توده ی انباشته لگوها
تراشه های کانسپچوال ـ لائوتسه و ظرفیت هستی شناسانه فضای منفی در بعد کالبدی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ساویز صهبا
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    موزه معماری ایران
    عنـــــــوان درس : طراحي معماری 3
    نـــــام استــــــاد : مهندس یاسر فولادیان
    دانشــــــــــــگاه : علوم و تحقیقات تهران
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/07/15
    تعــــــــداد بازدید : 3958
    محــــدوده سنی : 20_21
    نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : در این پروژه سعی شده تا معماری ایرانی در قالب یک معماری فرمال (غیر ایرانی) به تصویر کشیده شود و به عبارتی دیگر چون معماری در کشور ما به سبک سنتی ایرانی به وفور دیده می شود، سعی شده تا در این کار از یک تضاد بارز استفاده شود تا این بنا به عنوان یک موزه شاخص در پایتخت و به صورت یک نماد متفاوت از معماری ایران در تهران در آید، بنابراین هدف کلی طراحی به تصویر کشیدن فرهنگ و معماری ایران در قالب یک معماری فرمال و بین المللی است به گونه ای که اینبار معماری ایران به همگان با منظری جدید ولی با مفاهیم ثابت گذشته شناسانده شود. کانسپت اصلی طرح در واقع بنای با ارزش معماری ایران تخت جمشید و در عین حال سیر صعودی و نزولی معماری ایران طی ادوار مختلف تاریخی است، اما در بسیاری از قسمتها کانسپتهای ریزی در مجموعه دیده می شود که به تکمیل فکرهای کلی بسیار کمک می کنند بدین صورت که در ابتدا ورودی به موزه یکسری المان های با فرمی خاص طراحی شده اند که خود به نوعی تداعی کننده مسیرهای عبور و مرور کهن موجود در معماری سنتی مثل ساباط ها می باشند، پس از گذر از این المان ها به ورودی اصلی بنا نمی رسیم و در واقع می توان گفت که به گونه ای سعی شده تا رعایت سلسله مراتب که در معماری سنتی نیز از اهمیت خاصی برخوردار بود به جا آورده شود. پس از آن با پله هایی روبرو خواهیم شد که تداعی کننده پله ها و صفه تخت جمشید است، اطراف این پله ها به نوعی باغ موزه طراحی شده و مجسمه هایی تعبیه شده، پس از گذر ازین پله ها به ورودی ساختمان موزه می رسیم که با عبور از آن ابتدا با کافی شاپ موزه برخورد خواهیم کرد که آن را می توان یک لابی و همچنین یک فضای استراحت برای افرادی که مسیر پله ها را طی کرده اند و به آنجا رسیده اند دانست. سپس برای بازدید از گالریها افراد به وسیله رمپها از بالا به پایین به آرامی حرکت کرده و سر آخر به یک لول زیر زمین می رسند و از آنجا نیز به سایت مجموعه هدایت می شوند.. نکته و کانسپت مهم موجود در این گالری ها این است که گالری ها از بالا مربوط به دوره های اولیه و اوج قدرت و معماری ایران است و هرچه از رمپ ها به سمت پایین می آییم با گالری های معماری ایران در دوره های بعد روبرو می شویم که در واقع نزول معماریمان هم در گذشت زمان به وسیله حرکت به سوی پایین نشان داده شده، و در واقع گالریها و مسیر عبوری از آنها را می توان آبستره ای از تاریخ، فرهنگ و معماری ایرانی در طی ادوار گذشته دانست.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
فرزانه نظری ( 1391/07/17 ) : slm dooste aziz khaste nabashi karetoon dar eine pichidegi jalebe.ama yekam vase man gonge albate shayad vase man injoore dar har soorat movafagh bashi.
ساویز صهبا ( 1391/07/17 ) : slm, mamnun azinke nazaretun ro goftid, agar nokteye gongi vojud dare man baraye tozihesh dar khedmatetunam, bazam mamnun...
رضوان مجیدی ( 1391/07/18 ) : سلام خسته نباشید من امتیز 5 میدهم پوژه خوبی بود ببخشید من اشتباه عدد2را زدم
ساویز صهبا ( 1391/07/18 ) : :)))) eibi nadare in nazare shomast k ahamiat dare mamnunam az lotfetun
فاطمه حسین پور ( 1391/07/23 ) : برای منم حجم دچار پیچیدگی هستش! ایکیش رندرهای رنگی و واضح تری داشتید!
مجید میبدی ( 1391/07/23 ) : این که طرح رو مفهومی هم کار کردین خوبه ...
این که به دوران اوج و نزول معماری هم فکر شده میتونه خوب باشه ...
دیدگاه اولیت که از نگاه معماری بین الملل خواستی معماری ایران رو تشریح کنی هم ایده نویی هست ...
رعایت یه سری اصول معماری تو کارت هم خوبه ... مثل سلسه مراتب، البته کاش این اصول بیشتر بهش پرداخته میشد، شاید هم پرداخته شده و تو توضیحات نیومده ...
و اما چند تا سوال و انتقاد:
چی شد که یه این نتیجه رسیدین که معماری ایران رو در قالب بین الملل ببینین؟
چرا نخواستین که معماری ایرانی رو امروزی تر کنین؟ و با دید امروزی روی معماری ایران کار کنین؟
آیا دلیل این هم میتونه همین باشه که شما معماری امروزه ایران رو بی ارزش میدونین و حتی نخواستین اونو در مقام معرف بکار ببرین؟
و این که نقش خودتون رو توی معماری امروزه و نقش آیندگان توی این معماری میدیدین بهتر نبود؟
بنوعی امید به آینده میدادین، یعنی بعد از اون فرودی که خودتون گفتید، یه صعودی میذاشتین، حداقل به یه سری مشبک، سایه، نور، نمیدونم هرچیزی که میشد ... شاید این نگاه شما نا امیدی برای مخاطب داشته باشه، و اثر منفی روی مخاطب های این مجموعه بذاره ...
خیلی دوست دارم جواب هاتون رو بدونم ..
در نهایت هم براتون آرزوی موفقیت میکنم، و امیدوارم که کارهای بعدتون رو از این هم بهتر کار کنین ...
اگه هم حرف یا انتقادی داشتم، فقط واسه اینه که فکر کردم، شاید شما هم یکی از تاثیر گذاران روی معماری ایرانی باشین، و حرفتون و ایده و دیدگاهتون حداقل جایی برای انتقاد داشت ...
به هر حال این نوع کار کردن، و این نوع نگاه به معماری داشتن، نشون میده که شما خیلی خیلی زود میتونین به یکی از معماران موفق تبدیل بشین، امیدوارم به معماری ایرانی با دید و آینده این معماری هم با دید خوشبینانه تری نگاه کنین ... من و شماییم که باید این معماری رو از این افول دربیاریم دیگه ... درسته؟؟؟
بازم تشکر ...
امتیاز 5 ر و بخاطر نگاه خاصتون به معماری بهتون دادم ...
ساویز صهبا ( 1391/07/23 ) : khanume hoseinpour bande tasavire ziadi azin kar gozashtam, tu ghesmate namayeshe tasavir mitunid hamasho molaheze konid, unvaght agar moshkeli bud bande dar khedmatam baraye tozihesh...
ساویز صهبا ( 1391/07/23 ) : aghaye meibodi az nazarate shoma besyar motshakeram azinke matn ro kamel motalee kardid va nokat ro motevaje shodid vaghean mamnunam, ama dar pasokhe shoma arz mikonam k in ofule memari b guneei b tasvir keshide nashode k har kas ba vared shodan b muze un ro b rahati dark kone va hese na omidi dar afrad b vojud biare, mardom kheili aram az rampha paein mian va galleryharo tamasha mikonan bedune hich hese badi, ama ba shoma movafegham dar morede harekate ru b bala va man inkaro kardam. dar tabaghe zir zamin pelehaei vojud dare k azun ham roshanaei vared mishe va ham afrad be yekbare varede fazaye roshane site majmoue mishan k dar site ham olguye baghhaye irani b kar borde shode va daraye axhae ab va derakhtche hast, in mavaredi k arz kardam tu planhaei k upload kardam moshakhase, baz ham az shoma b khatere hosne nazar va tavajohetun motshakeram...
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group