ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
مجموعه ویلایی ایرا
طراح : استدیو معماری دیسک
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
آسمان خراش افقی از استيون هال؛ تجسم سازه هايي بر آب هاي فرو نشسته
نگاهی به وُید موزه ی گوگنهایم: طرح پیشنهادی ایواموتو و اسکات
آسمانخراش جدید شیبویا طرح کنگو کوما، گروه معماری سانا و نیکن
"زَپیدن" در تهران؛ نگارخانه‌ای به وسعتِ یک شهر از زبانِ ناصر فكوهی
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
ایدا کریمزاده
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    طراحی مسجد
    عنـــــــوان درس : پایان نامه
    نـــــام استــــــاد : مهندس آرش پوراسماعیل
    دانشــــــــــــگاه : دانشگاه ازاد اسلامی هریس
    تاریـــــخ ثبــــــت : 1391/09/06
    تعــــــــداد بازدید : 4602
    محــــدوده سنی : 22_23
    نــــوع کاربـــــری : مذهبی
    همـــــکاران طرح :
    ایده های طراحی : شبستان به عنوان هسته مرکزی مسجد میباشد وبرای هرچه باشکوه تر و با عظمت بودن فضا و تاکید بر درون گرایی و برای ایجاد حس وحدت و یکپارچگی و برابری مسلمانان در شبستان از حجم کروی استفاده شده است که حجمی متمرکز وخود مرکز است و حالتی پایدار دارد . برای سوق دادن نگاه و توجه انسان از زمین به سوی آسمان شکافی در حجم کره در جهت قبله ایجاد شده است و البته چون کره جهت خاصی ندارد و در شبستان برای نشان دادن و تاکید بر جهت قبله از الحاق یک پوسته شبکه ای در جهت قبله استفاده شده است که با تعبیه شیشه های رنگی در بعضی از مدول های شبکه با تابش نور آفتاب به شیشه های رنگی و تابیدن نور رنگی از سمت قبله به داخل شبستان سبب نمایان شدن و تاکید بر جهت قبله شده است که این نورهای رنگی در ساعات روز در داخل شبستان ودر ساعات شبانه با تعبیه نور از داخل شبستان به بیرون سبب ایجاد فضایی نورانی و روحانی شده است. سلسه مراتب ورود به مسجد نیز در طراحی مورد توجه بوده است و با تغییراتی در عناصر مسجد مانند مناره ها که از زمین بلند شده اند و به صورت حلقه هایی صحن مسجد را نیز محصور کرده اند و با در نظر گرفتن عناصر سبز در حلقه ی داخلی که فضای نیمه باز میباشد سقف آن را شاخ و برگ درختان پوشانده است که باعث وارد شدن باغ در فضای مسجد شده است که موجب جاذبه و سرزندگی فضا و دعوت کنندگی بیشتر جوانان بسوی مسجد شده است.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
میرطالب حسینی خروانق ( 1391/09/07 ) : در کارهای بعدی میتواند تکامل بیابد
امیرĩصف عباسی ( 1391/09/07 ) : kare khobi vali mased ye bafte sonatie na modern.v baid sonati boden khodsho hefz kone.shayd age az masalhe sonati vas sh astefade mikard khodsho behter neshon midad
سید امیر حسینی ( 1391/09/09 ) : با این ک مسجد باید سنتی باشه مخالفم و با مدرن بودنش مشکلی ندارم منتها این ترکیب حجمی جدا از همه ی مسایل خوب نشده :(
مناره ها هم یه کم ترسناک شدن :) و عملکردشون رو نفهمیدم ایا فقط یه توده اند؟
ایدا کریمزاده ( 1391/09/10 ) : با سلام و تشکر از نظرات دوستان
چرا باید همیشه مساجدمون رو اینگونه که هستند و از سده های پیشین بوده اند ببینیم و طراحی کنیم؟؟؟؟ پس اگر قرار باشه کالبد مساجد گذشته رو تقلید کنیم در طرح هایمان پس نیازی به طراحی و بکارگیری پیشرفت تکنولوژی در زمینه معماری نخواهیم داشت که به نظر من اشتباه محض است .
متاسفانه نگرش اکثر دوستان از بافت سنتی و مذهبی و بنای مسجد استفاده از مصالح سده های پیشین است و تقلید کالبد مساجد ساخته شده در گذشته میباشد که بنظر من در هر بنا مانند مسجد که تاریخچه بسیار درخشان دارد باید ارزشهای فضایی را تقلید و حفظ کرد نه کالبد آنرا.
در این طرح همان طور که دیده میشود تمامی عناصر و سلسله مراتب ارزش های فضایی مسجد حفظ شده است و با تغییرات کالبد عناصر و استفاده از تکنولوژی در فرم مسجد سعی بر ایجاد تناسب با شرایط عصر حاضر گردیده است.
و در مورد منار ها که صرفا توده نیستند در همکف آنها وضوخانه طراحی شده است در یکی برای استفاده آقایان و دیگری برای بانوان میباشد از منارها دسترسی به سرویس بهداشتی و حسینیه که در زیرزمین قرار گرفته اند در نظر گرفته شده است.
البته چون همیشه مساجد را با یک ترکیب حجمی و یک فرم ثابت دیده و تصور کرده ایم اینگونه فرمها بنظرمان مبهم میباشد و هیچ وقت به تغییر کالبد مسجد (با حفظ ارزش و قداست فضای مسجد و ارزشهای اسلامی) فکر نکرده ایم متاسفانه
حدیث یاری یگانه ( 1391/10/12 ) : سلام
به نظرم ایده جالبیه با کروی بودنش تا حدودی موافقم چون کاملترین فرم مقدس کره هست... همونطور کاملترین و صحیح ترین نوع تسبیح باید فرم کروی داشته باشه چون وسیله ای برای برای تمرکز به وحدت ذات هست...
منم موضوع پایان نامه م طراحی مسجدی در ساحل قشم با رویکردی به حکمت اشراق (حکمت الاشراق سهروردی ) هست ممنون میشم از شما و بقیه دوستان اگر نکته ی خاصی در مورد موضوعم داشتن باهام در میون بذارن. [email protected]
طیبه نیک کردار ( 1391/11/25 ) : سلام .کارتون خیلی تاثیر گذاره. ومنم با نظزات خانم یگانه موافقم. اماذ چون هیچ پلانی از کارتون نذاشتین برای خیلی از دوستان مثل آقای حسینی و خود من در باره عملکرد المانها و اجزای سازه تون سوال پیش میاد. پس لطفا برای درک بهتر پروژه تون پلانها رو هم اضافه کنین. ممنونم.
حسن صادقی ( 1392/02/26 ) : با سلام
تلاش شما برای ایجاد یه مسجد متفاوت با الگو های سنتی بسیار خوب بوده و تا حدی موفق بوده اید اما مشکل اصلی من با این پروژه همان ارزش های فضایی هست که خودتوت برای اون تاکید کردین دیواره سبز از نکات مثبت کار شماست ولی همین دیواره کار شما رو خراب کرده در بطن ورود به بنا با احجامی بینهایت مرتفع و صلب مواجه میشویم که یک هتل یا مجموعه مسکونی تداعی میشه ارتفاعات قبل از رسیدن به بنای اصلی بسیار بلند طراحی شده شاید اگه ورودی رو سبک تر درنظر میگفتین و اون احجام صلب رو به عقب هل میداین دعوت کنندگی مسجد بیشتر از این بود نکته اصلی در طراحی مسجد پلان و حل زاویه قبله و جهت گیری بنااست که متاسفانه شما اونو ارائه نکردید تا بهتر قضاوت کنم ضمنا این پروژه سایت و اقلیم مشخصی نداره و باید ذکر میکردید در کدام اقلیم طراحی شده همین عامل اقلیم و جهت گیری پروژه شما رو بسیار متفاوت میکرد اگه توجه کرده بودید یه توصیه هم میکنم مسجد حضرت ابراهیم که به شیوه مدرن طراحی شده و در عین حال ارتباطش با گذشته رو هم حفظ کرده رو هم حتما ببینید
کمال سعیدنژاد ( 1393/02/18 ) : عالیه فقط اگه میشه پلان هاشو واسم بفرستین خیلی لازمش دارم ممنون میشم [email protected]
فاطمه قاسمی علایی ( 1395/05/04 ) : سلام خیلی خوب بود. انشا.. همیشه موفق باشید .
امکانش هست که سرانه ها وریزفضاهای مسجدرو برای منم بفرستید؟
ممنون میشم [email protected]
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group