معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1402
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1364
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1047
معماری مجازی   - 22
طراحي داخلي   - 961
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 901
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 886
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 818
جهان علمیْ تخیلی   - 18
مرزهای معماری   - 813
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 746
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 745
معماری کوچک مقیاس   - 17
المان شهری   - 740
معماری و نقاشی   - 17
معماری و سیاست   - 650
معماری و روانشناسی   - 16
کلان سازه   - 632
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری مدرن   - 567
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری پایدار   - 540
معماری ـ موسیقی   - 15
منتقدان معماری   - 509
معماری بایومورفیک   - 15
آرمان شهرگرایی   - 490
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 482
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 474
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 472
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری تندیس گون   - 469
معماری و گیم   - 12
معماری منظر   - 460
معماری و هوش مصنوعی   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 459
معماری و ادبیات   - 11
معماری شمایل گون   - 431
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 401
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 384
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 381
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 379
معماری جنگلی   - 10
معماری یادمانی   - 357
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 323
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 313
معماری بیابانی   - 8
معماری پست مدرن   - 290
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 273
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 266
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 259
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 253
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 252
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 252
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 230
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 223
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 221
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 205
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 201
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 191
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 181
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 180
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 179
معماری تخت جمشید   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
گرافیک   - 162
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
فضای منفی   - 151
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 145
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر گفت و گو   - 142
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ژاپن   - 128
طراحی و پناهجویان   - 7
طراحی مبلمان   - 128
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ایران   - 114
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
ترسیمات معماری   - 107
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری و فاجعه   - 98
معماری خوانی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری مذهبی   - 87
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 80
معماری مصر   - 5
اکسپو   - 79
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ نفت   - 5
معماری هند   - 66
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری چین   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 64
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 62
بلوپرینت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 62
اتووودْ آبزرور   - 4
اقتصادِ فضا   - 61
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 59
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 57
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 51
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
زاغه نشینی   - 48
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پداگوژی   - 47
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری پراجکتیو   - 45
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری دیجیتال   - 43
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
باهاوس   - 39
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
فیلوکیتکت   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 35
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری فضای داخلی   - 32
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
بحران آب   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری و رسانه   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 4
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 29
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 40
سوزان سانتاگ   - 8
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 25
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 111
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 53
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 142
باک مینستر فولر   - 12
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 23
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 58
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 3
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 68
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 7
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
میشل فوکو   - 47
تئودور آدورنو   - 5
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 28
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 4
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 27
جورجو آگامبن   - 5
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 5
کازو شینوهارا   - 1
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 29
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 101
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 30
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 4
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 190
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 12
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -781
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -377
صنعتی   -102
فرهنگی   -329
گالری   -84
پاویون   -264
هتل   -76
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بهداشتی   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -155
ویلا   -6
اموزشی   -133
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
کوپ هیمملبلا و پلی شهری در دُبی؛ فروپاشی جاذبه
اتووود سرویس خبر:   ليلا اشرف
1390/02/13
مـنـــــــبـع : http://desmena.com
تعداد بازدید : 7703

کوپ هیمملبلا Coop Himmelb(l)au اطلاعات جزئیات طراحی اش " دو ساختار نمادین در میان نهر دوبی "در دوبی،امارات 2008 را برای ما ارائه داد. متن زیر در رابطه با خصوصیت معماری "دروازه دوبی"،که برای اولین بار از دو سازه ساخته شده،می باشد. - سرگذشت این پل: طرح ما برای دو سازه ی نمادین در میان نهر دوبی ، تعریف دوباره مفهوم پل و به طور کامل، ایجاد نمادی جدید و خالی از اشتباه در خط افق می باشد. ایجاد این طرح پارادایمی جدید، هرگز پیش از این در شرایط شهری متصل به مکان خود در نهر دوبی تجربه نشده بود . جدید و به یاد ماندنی؛ این ساختار پیکره وار، عملکردی منحصر بفرد را ارائه نموده است. شرایط مکان و منظره در فرمهایی که نقطه ی تحول تاریخ معماری هستند ،مطمئنا پل های جدید را به شناخته شده ترین مقصد در دوبی تبدیل خواهند ساخت. - استراتژی طراحی شهری: دروازه جدید دوبی به عنوان یک مولد برای توسعه ی آینده ی شهری مناطق کنار آب در منطقه" دیره Deira " و " الشندگا Al Shandagha " در ورودی نهر دوبی قابل درک است . این مکانی است برای خرید ،تفریحات و سرگرمی فرهنگی در 24 ساعت روز. دروازه جدید دوبی با ساختار اطراف شهر ، واسطه و اتصال بافت شهری و جریان شهری ، ایجاد تنش می نماید و یک نمونه ی شهری برای این محل در دوبی تاسیس می نماید.

گردشگاه در امتداد اسکله ی منطقه ی دیرا یک لنگرگاه تجاری در ساحل شرقی تعریف می کند. مکانی فرهنگی که به طور ترکیبی در آن از مرکز تجاری و تفریحی نیز استفاده شده است.- رویداد های درون مخروط- شکلها پایگاهی است در کنار دریا روی ساحل غربی نهر دوبی. هردوی این شکلها بوسیله ی میسر ساختن دید و ادغام یک فرم ترکیبی بهم پیوسته شده اند. - مکان: دروازه ی جدید دوبی در ورودی نهر دوبی واقع شده است و ارتباط این دو حوزه از منطقه ی دیره و آل شندگا میباشد. -برنامه: دروازه ی دوبی نه تنها به طور فیزیکی و بصری با محیط اطراف متصل و ادغام می شود، بلکه ایجاد مرکزی جهت فعالیت فرهنگی در آینده ی توسعه ی شهری نیز می نماید. پیشنهاد ما ،با استفاده از پتانسیل سایت استفاده از یک برنامه ی ترکیب شده برای گردشگران و شهروندان را ارائه می دهد. فعالیت داخل ساختمان مانند خرده فروشی،رویدادها و فضاهای گالری هنری می باشد. کافه ها و رستورانها ترکیبی جالب را ایجاد می کند که بصورت پیچیده استفاده شده است. دروازه ی جدید دوبی یک مکان پر جنب و جوش در طول 24 ساعت روز خواهد شد.- گردش : راههای دسترسی در هر دو طرف پل به سهولت و کوتاه شدن حرکت ها طراحی شده اند . ترخیص کالا از گمرک ناوبری 16 متری بین رودخانه و ساختار پل مورد نیاز است و سطح اتصال اصلی در ارتفاع +18 برپا شده است. دو راه جایگزین جهت اتصال سطح صفر به سطح پل طراحی شده است .صحبتی درباره ارتباط سریع توسط آسانسورها و پله برقی ها شده، که تضمین شده است. آنها مستقیما در مجاورت ورودی اصلی مستقر شده است ،متفکرانه است. اما رامپ وسیع عابر پیاده ، تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه می دهد . فضاهای پارکینگ مربوطه برای دروازه ی جدید فرهنگی، در پارکینگ زیرزمینی در سمت غرب ناحیه پارکینگ بیرونی در طبقه ی همکف و کنار میدان ورودی اصلی در سمت شرق رودخانه واقع شده است. کامیونهای تحویل برای خرید کردن واتفاقات دیگر از طریق جاده سرویس که متصل به مناطق بارگذاری زیر زمین است، به سایت دسترسی می یابند. اتومبیل و تاکسی نقاطی را که در کنار ورودی اصلی در هر دو طرف پل واقع است را رها کرده اند. ایستگاه معبر در ساحل غربی واقع شده شده است.- طراحی نما: طراحی نما توسط مفهوم پایداری تولید انرژی هدایت می شود. پوسته ی دوم از نماها بواسطه ی شرایط آب و هوایی و کارکردهای درونی شکل گرفته است. این پوسته شامل سلول های فتوولتائیک برای تولید برق و نیز سلولهایی برای کاهش فشار بیش از حد باد ، کم کردن آفتاب و ایجاد نمایشگرهای چند رسانه ای می باشد. آنها برروی یک سیستم ساخت و ساز استاندارد فلزی ثابت شده اند. جهت گیری پانلهای منحصر بفرد، که توسط برنامه نویسی کامپیوتری هدایت خواهند شد، تولید و بهینه سازی خواهد شد. تراکمشان بر طبق جهت گیری و زاویه ی شیب متفاوت است ،در نتیجه باعث ایجاد یک الگوی بصری جالب در پوسته ی ساختمان می شوند.

استراتژی بکارگیری فرم ساختمان با استفاده از منابع تجدید پذیر ,باد و انرژی خورشیدی, که طراحی انرژی کارامد و کاهش مصرف انرژی و اتکا به منابع انرژی سوختهای فسیلی را مطمئن می سازد، برای کمک به تهویه ی طبیعی ساختمان انجام گرفته است . - توضیحات سازه: بخش اصلی این ساختار از یک تیرورق قوطی شکل که دهانه ی تقریبا 240 متری را می پوشاند، تشکیل شده است.که در یک سر پل به سادگی پشتیبانی میشود. به منظور کاهش انحراف عمودی، انتهای دیگر به صورت صلب به یک مخروط ناقص که قطر پایه اش 75 متر است، متصل شده است. و در راس آن و در ارتفاع حدود 60 متر ، قطر 35 متر است. مقطع پل هم درارتفاع و هم در عرض متفاوت است. در کوله که از مخروط ناقص با ارتفاع 40 متر ساخته شده است، این برای تامین خم شدن کافی سختی در پایان ثابت شده است. در طولی به فاصله ی 80 متر مقطعی از ارتفاع را به تدریج کاهش می دهد؛ بنابراین یک مربع مستطیل 9 متر در 9 متر نتیجه می شود. این بخش توسط ساختمانی مخروطی محکم شده است. برش طولی بیشتر روی آنرا افزایش می دهد، بنابراین در میان طول باقیمانده 160 متری برش طولی به یک مستطیل 20 در 20 رشد پیدا میکند و دوباره به ارتفاع 2 متر و عرض 6 متر کاهش پیدا میکند و به سادگی در کنار آن پشتیبانی میشود. در طبقه ی همکف آکس پل مستقیم نیست. در پایان با اتصال غلتکی به بدنه ی مخروطی ناقص محکم شده است. این نتایج، انحراف را از کوتاهترین مسیر میان تکیه گاهها تا 25 متر را پایان داده و به این ترتیب پیچش های لحظه ای را در میان تیرورق افزایش می دهد ،که توسط دو قوس منحنی مضاعف که اطراف شاه تیر پل اصلی حلقه شده، به اجرا در می آید.این دو قوس بسادگی در مجاورت پایه ها و اتصال به تیر پل توسط یکسری از عناصر کششی پشتیبانی می شود. به گونه ای که آنها با پیچش های لحظه ای در ساختار اصلی به علت بارهای مرده مقابله می کنند، هدایت شده است. به منظور کاهش وزن و دادن احساس سبکی قوسها ، در اثر مضاعف پوسته ها ی منحنی شده اند و با دهانه های بزرگ در اوج خود ،مجهز شده است . مخروط ناقص و ساختار ، باعث می شود که پایه ی دیگر که از بتن مسلح ساخته شده، پیش بینی شود. به منظور کاهش سهم بارهای مرده، به یک بار سرتاسری تیر پل و همچنین دو قوس پشتیبانی می شود که با قابهای فولادی محکم خواهد شد. - محیط زیست، انرژی و مفاهیم خدمات ساختمان : بکارگرفتن استراتژی ها ی شکل پلها برای کمک به تهویه ی طبیعی با استفاده از منابع تجدید پذیر – باد و انرژی خورشیدی- طراحی بهینه ی انرژی و کاهش مصرف انرژی و اتکا به منابع انرژی سوختهای فسیلی را اطمینان می دهد.- فتوولتائیک: فشار بیش از حد باد از طریق ساخت و ساز بیشتر نمای فلزی بیرونی کاهش میابد ، که مسدود کننده ی نور خورشید است و به خوبی صفحه نمایش شکل گرفته در یک الگوی بهینه سازی شده برای جهت گیری است. تراکمش با توجه به جهت گیری و زاویه ی شیب متفاوت است ، در نتیجه باعث ایجاد یک الگوی بصری جالب در پوسته ی ساختمان و همچنین در سطح پشت بام میشود.

دبی از بهترین شرایط آب و هوایی برای تولید برق با استفاده از سلول های فتو ولتائیک در جهان برخوردار است. - انرژی باد: طراحی پل تسخیر نمودن انرژی باد را قادر می سازد و از طریق ماشین تولید باد، جهت تولید انرژی های تجدید شونده ی الکتریکی بکار گرفته شده است . هواکش ها در بالای نما یکپارچه شده اند. طول کل پل برای تولید انرژی استفاده شده است. - منابع جایگزین انرژی: زیست توده یا احتمالا ترکیبات سوخت گاز، حرارت و قدرت ژنراتورهای ساختمان را با هم حرارت و هم برق فراهم می کنند . این راه حل در مقایسه با گزینه های سنتی دارای مزیت ها ی زیست محیطی و اقتصادی می باشد و همچنین یک مزیت بزرگتر را با توجه به امنیت منبع فراهم می کند. در هوای گرم حرارت برای به حرکت دراوردن چیلر جذبی که منابع آب سرد برای خنک کردن ساختمان می باشد، استفاده شده است. - اتاقهای تجهیزات: اتاقهای ماشین آلات برای تجهیزات فنی هستند که به لوله های عمودی و رایزر ها و سپس به تک تک طبقات برای ارائه ی زیر ساخت های کارآمد، متصل شده اند.

.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
نازنین رایان پور ( 1390/02/16 ) :
forme kheili jalebi dare,kheilii aliye
بهنام غریبی ( 1390/02/18 ) :
man khili khosham omad az in harakatha
سید سعید توتونچی ( 1390/03/23 ) :
20
ghaza panahi ( 1390/07/10 ) :
ina hamash dar hade 3d hastesh agar ke sakhte beshe kheili honare
جمال عبداله پور ( 1390/09/14 ) :
بسیار زیباست
جمال عبداله پور ( 1390/09/14 ) :
یک پروژه پایانه مسافربری ایرانی لازم دارم باتجزیه وتحلیل اگرامکانش هست
فائقه آهنگر سيروس ( 1391/08/15 ) :
فرمش خيلي جالبه ولي به نظرم براي اين سايت خيلي بزرگ و هيولاست

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کوپ هیملبلا و موزه جدید هنر اِسترانگولی در کالابریای ایتالیا؛ اینده ی در تعلیق
کوپ هیملبلا؛ انتزاع باغ های چینی در مرکز هنر شانگهای
کوپ هیملبلا و نمایشگاه بازدید آینده؛ نگاهی بازخوردی به آینده
بازْطراحیِ قلب یک شهر؛کوپ هیملبلا و بازخوانی مفاهیم بنیادین شهری در مِلوُن سِنا
کوپ هیملبلا و الحاقیه ی بام فالکسترس؛ ناهم رفتاری اثر با بستر
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group