معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1694
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
منظر شهری   - 1575
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحي داخلي   - 1149
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه معماری   - 1128
معماری بایومورفیک   - 15
سازه های شهری   - 1051
طراحی جزییات   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1044
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1019
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
مرزهای معماری   - 1011
پداگوژی انتقادی   - 14
نگاه نو به سكونت   - 909
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
المان شهری   - 858
فرهنگ نفت   - 13
نظریه شهری   - 829
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 797
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری مدرن   - 754
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری پایدار   - 721
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
کلان سازه   - 717
بی ینال ونیز   - 10
روح مکان   - 646
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 637
درس گفتارهای اتووود   - 10
معماری منظر   - 607
معماری و غذا   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 600
اینستالیشن های شهری   - 9
آرمان شهرگرایی   - 580
فمینیسم   - 9
طراحی صنعتی   - 569
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
منتقدان معماری   - 549
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 548
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری تندیس گون   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 538
معماری خوانی   - 9
معماری شمایل گون   - 532
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 494
معماری تخت جمشید   - 8
باز زنده سازی   - 485
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
هنر مدرنیستی   - 436
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 389
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 384
معماری آمریکای جنوبی   - 8
معماری سبز   - 380
تز 1400   - 8
تغییرات اقلیمی   - 364
معماری و جنگ   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 352
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 352
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 326
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 315
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 309
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 304
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 303
عبور از مرحله جنینی   - 7
محوطه سازی   - 294
منبع شناسی اتووود   - 7
بدنه سازی شهری   - 276
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 275
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 275
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 268
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری انتقادی   - 267
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
اقتصادِ فضا   - 260
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 248
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 237
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 237
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 236
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 227
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 213
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 207
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 203
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 194
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن روستایی   - 177
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 173
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری فضای داخلی   - 172
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری و رسانه   - 172
معماری مصر   - 6
معماری ژاپن   - 170
مسابقه ویلا 1400   - 6
هنر گفت و گو   - 163
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 163
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 158
معماری و آسمان   - 6
بلندمرتبه ها   - 137
ده پرسش از دو معمار   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 122
معماری و انسان شناسی   - 6
ویرانه ها   - 100
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 98
جنتریفیکیشن   - 5
معماری کوچک مقیاس   - 93
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
معماری چین   - 92
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری فاشیستی   - 89
اکنی استودیو   - 5
معماری مذهبی   - 88
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اکسپو   - 83
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 80
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری و هنر انقلابی   - 79
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
فیلوکیتکت   - 78
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری جنگلی   - 78
بلوپرینت   - 4
معماری اروپا   - 77
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 77
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری پراجکتیو   - 76
اکسپوی دبی. 2020   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 74
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری هند   - 69
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 67
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری آسیا   - 67
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 64
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
بحران آب   - 59
معماری و دشت   - 4
پداگوژی   - 59
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و نقاشی   - 59
باشگاه مشت زنی   - 3
زاغه نشینی   - 56
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و روانشناسی   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی مُد   - 55
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
آنتروپوسین   - 52
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری و ادبیات   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
هنر روسیه   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
باهاوس   - 44
فیلم های اتووود   - 2
جنبش متابولیسم   - 44
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معماری و گیم   - 40
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری بیابانی   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و آب   - 38
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری و رنگ   - 38
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
طراحی پارامتریک   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
سایبرفمینیسم   - 2
معماری مجازی   - 30
سایبورگ   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
معماری مدارس   - 2
پاویون های سرپنتین   - 28
مدرنیسم هیپی   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
ان اف تی   - 1
معماری آمریکا   - 25
متاورس   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری آفریقا   - 1
جشن نامه اتووود   - 21
اتووودْ باکسْ آفیس   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سایبرنتیک   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری پساصنعتی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
نمایش های مد پرادا   - 1
معماری و سلامت   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و کوه   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 11
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 18
آنسامبل استودیو   - 2
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 59
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیگرو بان   - 34
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 17
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 45
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 9
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 30
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 7
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسنوهتا   - 7
گرگ لین   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گونتا اشتلزل   - 1
اسوتلانا بویم   - 5
لئوپلد بانچینی   - 2
اسکار نیمایر   - 38
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 25
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 73
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 7
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 6
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 31
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رُدولف شیندلر   - 7
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 119
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد نویترا   - 7
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 15
رینهولد مارتین   - 5
یورن اوتزن   - 1
ریکاردو بوفیل   - 7
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 196
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -874
گالری   -94
زیرساخت های شهری   -474
هتل   -84
فرهنگی   -373
ورزشی   -68
پاویون   -303
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
موزه   -269
حمل و نقل عمومی   -39
اداری ـ خدماتی   -251
ویلا   -27
تفریحی   -188
مجموعه های مسکونی   -8
مسکونی ـ تجاری   -172
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -155
عناصر یادمانی شهری   -3
صنعتی   -112
تجاری   -2
معماری مذهبی   -108
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
اتووود. ایران معاصر. مسابقه بین المللی دهکده شهری گاز. شرکت کووپ هیمل بلا و دفتر معماری کوروش رفیعی
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1400/10/07
مـنـــــــبـع : اختصاصی اتووود
تعداد بازدید : 389

طراحی معماری این مجموعه در تاریخ مهر 97 از بین 30 شرکت منتخب ایرانی که در نهایت با بررسی های ثانویه به 7 شرکت محدود شدند وهر یک در همکاری با یک شرکت معتبر بین المللی کار می کردند به مسابقه گذاشته شد. در مرحله اول طراحان 3 ماه فرصت داشتند که طرح خود را ارائه کنند. از این میان 4 شرکت پس از داوری به مرحله دوم راه یافتند. مرحله دوم نیز 2 ماه زمان داشت که در داوری نهایی طرح مشترک شرکت کووپ هیمل بلا و دفتر معماری کورش رفیعی به رتبه سوم دست یافت.

متن پی آمده توسط دفتر معماری کوروش رفیعی در اختیار اتووود قرار گرفته است:

نمادی جدید برای تهران

محل استقرار دفتر مرکزی جدید NIGC در یکی از محله های تاریخی تهران، سلطنت آباد، این پتانسیل را دارد که نقطه عطف جدیدی به خط آسمان تهران بیافزاید که از فواصل دور قابل مشاهده خواهد بود. محله سلطنت آباد شامل بناهای مختلفی است که مهم ترین آن عمارت کم ارتفاعی در انتهای محور اصلی باغ است. علاوه بر آن، جنبه های تاریخی و نمایان بودن محوطه، یاد آور یکی دیگر از بناهای تاریخی تهران به نام "شمس العماره" است که برجی دوقلو است. شمس‌العماره به‌عنوان نمونه‌ای است که ویژگی های معماری شهر تهران در گذشته را نشان می‌دهد. این بنا یکی از برجسته‌ترین میراث‌های پیشینه تهران در معماری است.

ترکیب یک ساختمان کم‌ ارتفاع و یک برج در کاخ سلطنت آباد به همراه برج‌های دوقلوی شمس‌العماره در مرحله طراحی پروژه NIGC الهام‌بخش بودند و شبح‌ ساختمان آن‌ها در طراحی نهایی قابل ردیابی است.

نقطه شروع طراحی برج ها، چشم اندازهای شهری شهر تهران بود. این برج دوقلو در ارتفاع حدود 170 متری با شکل U دارای نمای برجسته ای است که از تمام نقاط مهم شرق تهران و همچنین از مناطق شمال شرقی قابل مشاهده است. این برج دوقلوی جدید به لطف فرم و حضور خود به یکی از ویژگی‌های شاخص خط آسمان تهران تبدیل خواهد شد.

طرح جامع مجموعه

طرح جامع پروژه (با اتصال قوی مسیر پیاده و وسیله نقلیه به شهر) شامل ساختمان هایی با عملکردهای مختلف است که در یک ترکیب کلی در کنار هم قرار گرفته است.برج U-شکل دفتر مرکزی گاز ایران قویاً خط آسمان تهران و مناطق اطراف آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مرکز تجارت جهانی L شکل با ضلع افقی خود به برج متصل می شود.، برج ها و مرکز همایش تپه ای شکل مجموعه ای قابل توجه ایجاد می کنند که هم محیط شهری محلی و هم بافت فضایی حوزه عمومی را در نظر می گیرد، بنابراین کششی بین محله مسکونی میان طبقه موجود و آینده ایجاد می کند. مجموعه با متمرکز کردن برج دوقلو، مرکز تجارت جهانی و مرکز همایش ها در امتداد ضلع شرقی قطعه و ضلع جنوبی محله، و ضلع غربی می‌تواند تا حد زیادی عاری از ساخت و ساز نگه داشته شود. این امر بخش جنوب غربی قطعه را به طور سخاوتمندانه ای به کارکردهای عمومی مثل موزه ها و باغ واگذار می کند. با قرار دادن عملکردهای مرتبط با خدمات مرکز در گوشه شمال غربی سایت، این گروه در حال ایجاد حائلی به سمت طرف اداری است. چیدمان ساختمان‌های پردیس در بالای باغ ایرانی الهام گرفته از چشم‌اندازی است که به توسعه فضایی مطبوع و باز می انجامد، اما همچنان عمومی و خصوصی را از هم جدا می‌کند. علاوه بر این، محورهای قدیمی باغ سلطنت آباد به دلیل برنامه ریزی اصلی سایت مورد احترام است.

سه منطقه مجزا از لحاظ امنیتی در محل در نظر گرفته شده است، عمومی، نیمه عمومی و خصوصی که دسترسی بازدیدکنندگان عمومی را به مناطق حساس تر محدود می کند.

در آینده با اتصال مجموعه توسط یک زیرگذر و ایجاد یک پل عمومی به ایستگاه مترو موجود، کل محله از توسعه مرکز NIGC بهره مند خواهد شد.



A New Icon for Tehran

   The location for the new headquarters of NIGC in one of the Tehrans historic district, Saltant Abad, has the potential of adding a new landmark to the Tehran skyline that will be visible at great distances. The Slatanat Abaad place includes different buildings, the main one is a low-rise mansion connected to a tower laying at the end of the garden axis. Moreover, the historical aspects and the visibility of the site reminds of another historical building in Tehran, “Shams-ol-Emarehwhich is a double tower building. Shams ol Emareh stands as a sample showing the architectural character of Tehran in the past. This building is one of the most prominent heritages from Tehran precedents in architecture.

The combination of a low-rise building and a tower in the Saltanat Abaad Palace along with the Shams-ol-Emareh twin towers were inspiring in the design phase of the NIGC project and their building mass silhouettes are traceable in the final design.

 

  The starting point for the design of the towers was the urban perspectives of the city of Tehran.

At a height of around 170 meters, the double tower, with its U shape has a striking profile that is visible from all important reference points in Tehrans city center, as well as from north-eastern districts. Thanks to its form and presence, this new double tower will become a characteristic feature of the Tehrans skyline.

 

Urban Planning and Integration

  The designed project is an urban campus (with a strong pedestrian and vehicle connection to the city) containing serval building with different functions which stands perfectly together. The imposing U-form of the new Headquarter will strongly characterize Tehrans skyline and the surrounding districts. The L-shaped WTC unites; with its horizontal profile, the towers and the hill-shaped Convention Centre to a significant ensemble that considers both the local urban design environment and the general urban spatial context, thus creating a tension between the existing mid-rise residential neighborhood and the future CBD (Plot 06). By concentrating the NICG, WTC and Convention Centre along the east side of the plot, the south side of the premises, facing the future CBD and the west side, can be largely kept free of construction.  This will leave the south-western part of the plot to the public functions hosting the Museums and a generous Garden. Locating the service related functions of the Headquarter at the north-western corner of the site, the ensemble is creating a buffer towards the ministerial neighbor. The campus like layout of the buildings on top of the Persian garden inspired landscape gives the development airiness and an open character but still separates public and private.   Moreover, the old Saltant Abad garden axes is respected for the site master planning.

  Three separate zones security wise is considered on site, Public, semi public and private which restrict the public visitors access to the more sensitive areas.

Connecting the future CBD by an underpass and establishing a public bridge to the existing metro station, the whole neighborhood will benefit from the NIGC Headquarters development.

Team Information CHBL

CEO & Design Principle: Wolf D.Prix
Deshgn Partner: Karolin Schmidbaur
Partner in Charge: Markus Prossnigg
Design Architect: Alexander Ott
Project Architect: Benjamin Schmidt
Design Team:
Constantin Papachristopoulos
Denitsa Parleva
Irem Coskun
Yasmine Suleiman

Team Information  KRDS

Lead Designer: Kourosh Rafiey
Design Team:
Mohsen Yazdani
Kiana Karimi
Shafagh Javidi
Ahmad Hashemi Bayat
Ashkan Rafiey
Animation: Mehrnaz Mahdavi
3D Visulalization: Mohammad Mehdi Safi
Structure Cinsultant: Nader Fanaei
Mechanical Consultant: Hamidreza Etemadi
Electrical Consultant: Ali Sadeghinezhad
Physical Model Making: Fab-Lab Group

-


-


-


-


-


-


-


-


اسکیس پروژه 


سایت پلان 


رابطه فیگورْ گراند


کیفیت و سطح بندی دسترسی ها 


ارتباطات درونی طرح 


ارتباطات عمودی طرح 


برنامه فضایی 


جزییات برنامه فضایی 


توسعه سایت طرح 


فرایند توده یابی برج ها


پلان های طبفات برج 


برش طرح 




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

اتووود کلاسیک ـ کاخ مجلس قانونگذاریِ شاندیگار ـ لوکوربوزیه
ساختمان جعبه کبریت در آمستردام
ویترا از نگاه اتووود ـ ویتراهاوس ـ هرزوگ و دی مورن
تصاویری از ساخت پردیس اپل از نورمن فاستر؛ بزرگ ترین سقف فیبر کربنی خوداتکا
اتووود ایران معاصر ـ ساختمان نفت آزما پژوه ـ پریسا علیمحمدی
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group