معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1595
معماری مجازی   - 24
منظر شهری   - 1505
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1101
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1061
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 961
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 940
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
معماری حوزه عمومی   - 891
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 868
معماری ـ موسیقی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 841
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 808
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 800
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 765
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 674
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 651
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری پایدار   - 615
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 549
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 534
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 533
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 532
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 530
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 524
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
طراحی صنعتی   - 521
معماری اروپا   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 502
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 9
معماری تندیس گون   - 487
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماری شمایل گون   - 452
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 448
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
باز زنده سازی   - 447
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 426
معماری خوانی   - 9
معماریِ توسعه   - 381
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 372
معماری تخت جمشید   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 354
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری پست مدرن   - 333
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 330
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 284
عبور از مرحله جنینی   - 7
گرمایش زمین   - 280
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری محدود   - 276
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 275
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 273
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 269
منبع شناسی اتووود   - 7
بنای محدود   - 255
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 254
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 254
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 250
فرهنگ نفت   - 7
زنان و معماری   - 232
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری های تک   - 232
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
عکاسی   - 227
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 215
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 201
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 201
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 191
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 183
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 162
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 160
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 156
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 155
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ژاپن   - 144
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
ترسیمات معماری   - 143
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 135
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اقتصادِ فضا   - 125
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 123
پداگوژی انتقادی   - 6
معماری و رسانه   - 117
مسابقه ویلا 1400   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 112
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری فضای داخلی   - 95
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
اکنی استودیو   - 5
معماری فاشیستی   - 87
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری مذهبی   - 87
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 82
معماری مصر   - 5
فیلوکیتکت   - 75
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 74
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
گفت و گو با مرگ   - 74
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 74
بلوپرینت   - 4
ویرانه ها   - 73
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری چین   - 72
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری هند   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری پراجکتیو   - 64
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 60
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 59
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پداگوژی   - 57
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
زاغه نشینی   - 54
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 50
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
بحران آب   - 44
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 44
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و نقاشی   - 43
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 43
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
هنر روسیه   - 40
اکسپوی دبی. 2020   - 2
آنتروپوسین   - 40
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معماری و ادبیات   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری جنگلی   - 39
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 39
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
طراحی مُد   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و گیم   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری بیابانی   - 26
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 68
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 6
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -441
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -279
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -238
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -23
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -6
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت وگو ـ توماس هیترویک و تایم اَوت
اتووود سرویس خبر:   سوده نادری
1390/10/23
مـنـــــــبـع : www.timeout.com.hk
تعداد بازدید : 5102

هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.

توماس هیترویک طراحی مخالف کنوانسیون است . سازه های جادویی او در حال حاضر در جهان گسترده شده ، اما در این مصاحبه اختصاصی با Time Out ، او توضیح می دهد که چرا هنگ کنگ به عنوان شهری که او تخیلات خود را در آن بیدار می کند ، باقی مانده .

پلی که به دور یک هشت ضلعی می چرخد . کلیسای جامع شیشه ای که در هوا شناور است . توماس هیترویک دارای توانایی های خارق العاده ای در ایجاد ساختارهائیست بیگانه و در عین حال قابل فهم که مردم را در جایگاه خود توسط هیپنوتیزم در اثر دیدن کارهایش ، خشک می کند . یک لندنی 41 ساله که در حال حاضر ، طراحی با بیشترین تقاضا برای کار است (یا یک معمار یا مخترع ، مجسمه ساز ، توصیف هیترویک اصلأ کار آسانی نیست ) و به طور گسترده ای برای کیفیت عجیب و غریب در جلب توجه عموم ، پیر یا جوان ، عاقل یا بی گناه ، مشهور می باشد .

در اکسپو شانگهای سال گذشته ، کلیسای جامع Seed هیترویک ، توسط میلیون ها بازدیدکننده چینی به همراه کارشناسان سیاسی وحشت زده ، مورد ستایش قرار گرفت . در حال که طرح او برای معبد بودایی در ژاپن شبیه به هیچ چیز بر روی زمین نیست . او اتوبوس قرمز معروف لندن برای قرن 21 را دوباره متصور شده و در حال اتمام طرح های خود برای مشعل های المپیک 2012 لندن است . هر شهری در جهان خواستار اوست . اما ، باور نکردنیست که هیترویک یک شهر را بیشتر از هر جای دیگری می خواهد : هنگ کنگ . او هنگ کنگ را بیش از 80 بار دیده . این شهر او را برمی انگیزاند ، الهام بخشِ اوست و او را مشتاق و نفسش را در سینه حبث می کند . شما ممکن است او را نشناسید اما هیترویک یک مرد پر مشغله در شهر ماست . در حال حاضر مشغول طراحی مجدد (داخلی و خارجی) مجتمع خرید یک میلیون فوت مربعی Pacific Place بوده و به زودی برنامه هایی برای ساخت یک "هتل برج" در شیونگ وان را دارد . اما چیزی که او بیشتر از همه می خواهد ، درگیر شدن با منطقه فرهنگی West Kowloon است . تنها می توانید تصور کنید که هیترویک راجع به این اسکله چه نقشه ای در سر دارد اما این بستگی به شجاعت و دیدگاه افراد مسئول نیز دارد . امیدواریم که آنها این مصاحبه را بخوانند و سریع عمل کنند چراکه هیترویک به طور مداوم و ناآرام در حال حرکت است ...

بیایید با زمان حال شروع کنیم . زندگی شما در حال حاضر چگونه است ؟ آیا در یک زمان ، در پنج مکان هستید ؟ یا زمان برای نشستن و فکر کردن دارید ؟؟

نزدیک به 17 سال از شروع کار استودیو من می گذرد و من بسیار خوش شانسم که افرادی درکنار خود دارم که می توانند با من کارکرده و فکر کنند . مسائل پیچیده هستند اما من فرصت برای سفر و حرکت را دارم و تنها در لندن مستقر نیستم و این نسبت به 15 سال پیش راحت تر شده .

چون شما کار خود را به تنهایی آغاز کردید و این تیم خارق العاده را در کنار خود نداشتید ؟؟

بله . قبل از راه اندازی استودیو ، من هیچوقت برای شرکت یا معماری کار نکردم . بنابراین ما به جای آنکه متد های تأسیس شده را دنبال کنیم ، راه خود را برای فعالیت ابداع کردیم . ما یک روش کار مؤثر را گسترش دادیم نه یک فرهنگ سازمانی .

و این باید عالی باشد .

همینطوره اما زمان زیادی برای پیدا کردن راه خود طول می کشد .

به نظر می رسد استودیو شما پروژه های زیادی را تردستی می کند . آیا اولویتی هم دارند ؟

موضوعی که من کارآمد یافتم این بود که ، پروژه ای را کنار بگذارید و روی پروژه دیگری کار کنید و بعد از مدتی به پروژه اول برگردید . تکنیک یک نقاش ملکه ذهن من شده ؛ هر زمان که او بر روی یک نقاشی کار میکرد ، آن را بر بالای تلویزیون می گذاشت و وقتی تلویزیون تماشا می کرد ، آن را ناخودآگاه در گوشه چشم خود می دید و سپس به افکار و ایده های تازه ای درمورد آن می رسید . من این روش را توسط کار بر بیش از یک پروژه در یک زمان دریافتم ، اینکه شما به طور متناوب این تازگی را حفظ کنید .

می خواهیم راجع به Pacific Place صحبت کنیم . در چه مرحله ای از کار هستید ؟؟

بخش هایی از آن تکمیل شده در حالی که قسمتی از آن ، از جمله نما هنوز درمرحله اولیه است . Pacific Place پروژه بسیار جالبیست چراکه خلاقیت تیم مدیریت به خوبی کارهائیست که ما به عنوان طراح تا به حال انجام داده ایم . همیشه در حال پرسش از چگونگی تغییرات اساسی به یک محیط موفق و پدیده ایست و این برای ما بدان معناست که چگونه راه خود را برای کار بر روی تغییرات تدریجی در سطح عمیق پیدا کنیم .

شما یکبار گفتید که تصور دوباره Pacific Place مانند ساختن دوباره یک شهر است .

پدر من یک ناو هواپیما بر را کنترل میکرده و زمانی که در نیروی دریایی سلطنتی بود ، او برای من تمام عملکردهای مختلف یک ناو هواپیمابر را مانند یک شهر بر روی آب توصیف کرد . Pacific Place نیز شبیه به آن است . یک شهر کوچک و مستقل و در عین حال متصل به مناطق اطراف که تا 20 سال آینده رو به رشد است .

پس چه هنگام به اتمام می رسد ؟؟

برای ما اولویت ، کیفیت کار نسبت به سرعت کار و تلاش برای به حداقل رساندن اختلال است . فضای داخلی تقریبأ تمام بوده و فضای خارجی به دلیل ساخت و سازهای اطراف آن – پلی در مقابل سایت Tamar و پارک پایداری در مقابل Queensway – امیدواریم که زودتر اجازه ساخت به ما داده شود .

شما به ساختمان Tamar اشاره کردید . آیا آن ساختمان نقطه مقابل هترویک است ؟؟

من جزئیات زیادی راجع به این پروژه نمی دانم اما طراح آن Rocca Yim را می شناسم ، یک معمار بی عیب و نقص .

اما ساختمان دولتی Tamar سرد ، بی روح ، تهدید کننده و نفود ناپذیر به نظر می رسد و در دید مردم منزجر کننده است .

من پروسه ساخت این ساختمان را نمی دانم و همینطور چشم انداز اولیه آن را ، و اینکه برای رسیدن به آن چه چیز ممکن است به خطر بیافتد . اما برای من ، هنگ کنگ به دلیل ترکیب چیزهای مختلف و شدت آنها ، شگفت انگیز است . برای من هنگ کنگ باورنکردنیست و دلیل اینکه 80 بار اینجا آمده ام اینست که هر بار مرا متفاوت از دفعه قبل بر می انگیزاند .

برج ها و کوه ها هم الهام بخشند ؟؟

بله ، من شگفت زده ام که چقدر محیط فیزیکی می تواند معماری کوانتومی را با هم نگه دارد و این مرا به اوج می برد . این قوت و شدت بسیار هیجان انگیز است . برخورد سطح ثروت و مقایس مختلف در هنگ کنگ تمامأ را بر پایه فعالیت های شدید است . کوه های این شهر ، مقیاس معماری را برای من متعادل کرده و باعث هماهنگی می شود . شهری با چنین شدت زندگی و کسب و کار در کنار زندگی هایی با ریموت کنترل که در برابر یکدیگر قرار می گیرند و قصد خورد کردن همدیگر را دارند ، نفس گیر و خیره کننده است .

اما منطقه فرهنگی West Kowloon چی ؟ ما از صمیم قلب مایلیم که شما در آن نقش داشته باشید .

و من از صمیم قلب خواهان درگیر شدن با آن هستم . بسیار علاقه مندم که چگونه جهان عاشق هنر و فرهنگ شد . هر کس با هر ثروتی در نقطه ای از جهان نگرانِ اعتبار فرهنگی است . مکان های مختلفی بر روی سیاره با درجات مختلفی از دارایی وجود دارد که از یک سو فرهنگ نامیده می شود که به معنی هنر است ، آیا راه حلی برای محدودیت اجتماعی ، فقدان آموزش و پرورش ، قر و ... دارد ! هنر می تواند آنها را حل کند . نمونه هایی بسیاری از انحطاط واقعی مناطق در اروپا وجود دارد که یک کتابخانه یا خانه اپرا جدید ، همه مسائل را حل کرده و این تبدیل به یک راه حل فرمولی شده .

ما از اینکه یک خانه اپرای بزرگ ، یک موزه بزرگ یا گالری هنری بزرگی به شکل بد در اسکله قرار گیرد ، می ترسیم .

اگر مردم هنگ کنگ بخواهند که ما در متمایز بودن این پروژه و نه فقط یک ورژن از پروژه ای درچین یا ایالات متحده ، به آنها کمک کنیم ، ما به شدت تلاش میکنیم . احساس میکنم که این یک فرصت ابراز برای هنگ کنگ از آنچه که هست ، می باشد . این واژه ها به راحتی گفته می شوند ، اما در واقعیت بسیار سخت می کند ، زمانی که جامعه بزرگی ازمردم به شدت خواستار یک خانه اپرای فوق العاده هستند . West Kowloon نیاز دارد بهترین باشد ، نه فقط برای هنگ کنگ بلکه حتی بر روی این سیاره مانند یک گنجینه جهانی .

نام هیترویک به پروژه "هتل برج" در شیونگ وان پیوند داده شده .

در شیونگ وان ما با چند دِوِلوپر کار می کردیم که به ما پیشنهاد ساختن یک هتل را دادند . داشتنِ روح حفظ شده شیونگ وان و تلاش برای جلوگیری از اختلال در پروسه کار ، با هم کار سختیست . برای قرار دادن یک ساختمان جدید در محیط زیست که مرکزی نیست ، ما باید راهی پیدا کنیم که به هنگام ایجاد یک ساختمان جدید دیگر ، طرح ما در دام نیافتد و یا باعث مرگ زندگی در آن خیابان نشود و کار ما حفظ یک بافت است چراکه این شهر با بافت غنی شده .

در مورد طرح خود برای جایگاه مشعل المپیک 2012 لندن بگویید ؟؟

این جایگاه ، مخفی ترین موضوعی است که تا به حال بر روی آن کار کرده ایم .

چگونه آن را از مطبوعات پنهان کردید ؟

معماری المپیک لندن از هم اکنون قابل مشاهده است و مردم در سراسر جهان قبل از شروع بازی ها می توانند این ساختارها را ببینند . پس از هر بازبینیِ این طرح در دفتر کار ، حتی هر طرح جزئیِ آن را پاره می کنیم . این مدل در یک جعبه امن نگهداری می شود . اگر همه ، همه چیز را قبل از شروع بازی ها بدانند ، از جذابیت آن می کاهد .

می توانم راجع به معنویت سوال کنم ؟

بله.

شما یک صومعه بندیکتین در انگلستان و یک معبد بودایی در ژاپن طراحی کرده اید. کانسپت شما در یک ساختمان معنوی و روحانی چیست ؟ به منظور ایجاد یک ساختمان معنوی آیا باید معنوی بود ؟

در یک معنا ، ساختمان معنوی نیز یک ساختمان عمومی است . بسیاری از ما وقت خود را صرف ساختمان های مبتنی بر عقیده می کنیم بدون در نظر گرفتن اینکه هرکدام از ما یک ایمان و عقیده هستیم . همه آنها یک مکان دارند . اگر راجع به فرهنگ صحبت کنیم ، یک معبد به همان اندازه فرهنگیست که یک گالری هنری می تواند باشد یا یک ایستگاه قدرت .

طرح معبد بودایی باورنکردنیست ، اما زمان زیادی از طراحی آن می گذرد، درحالی که هنوز ساخته نشده . چرا ؟؟

کشیش بودایی که ما با آن کار می کردیم هنوز در حال تلاش در جمع آوری پول برای ساخت معبد است . فقط به خاطر اینکه یک فرد خاص در ایمان و عقیده هستید بدان معنا نیست که در جمع آوری کمک نیز سریعترین باشید . او بسیار تأثیر گذار بوده و الهام بخش است و همه این را می دانند و گاهی او را با این اسم صدا می زنند . در طراحی هر پروژه ، چه یک مرکز خرید در هنگ کنگ و یا یک خانه اپرای کانتونی در West Kowloon ، کلید اصلی این است که چه کسی الهام بخش شماست ؟

پل شیشه ای معروف شما ، آیا به واقعیت تبدیل می شود ؟

از نظر مالی ، این پروژه قابل ساخت و شدنی می باشد ، تنها ما نیازمند یک شهر هستیم که به یک عنصر منحصر به فرد نیاز داشته باشد که در مکان های دیگر دنیا نیست .

بهترین کلمه برای توصیف شما چیست ؟ طراح ، مخترع ، ابداع کننده ، برنامه ریز یا الهام بخش ؟

من به عنوان علاقه ای ندارم و فکر میکنم فعالیت هایی که انجام می دهم ، طراحی است . پس فکر می کنم عنوان واقعی ، طراح است . البته شما هرچیزی که بخواهید می توانید مرا صدا کنید .

buddhist_temple


rolling_bridge


Teesside


Longchamp


glass_bridge




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

نیروگاه برق بی ای آی؛ صنعتی سازی شمایل گون توماس هیترویک
بازپرداخت نمای فروشگاه هاروی نیکولز از توماس هیترویک؛ فرم از فضا تبعیت می کند
طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک
اتوبوس جدید برای لندن از توماس هیترویک؛ اتومبیل انبوه منحنی
المپیک ولوپارک؛ توماس هیترویک و سیاست پوشِ متخلخل
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group