معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1480
آنتروپوسین   - 22
منظر شهری   - 1444
معماری و گیم   - 21
نظریه معماری   - 1090
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1012
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سازه های شهری   - 929
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 912
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 855
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 836
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 788
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 783
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 767
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 715
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 644
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 628
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری پایدار   - 567
معماری جنگلی   - 14
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 525
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 503
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 12
روح مکان   - 501
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 483
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 479
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 451
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 439
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 421
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
هنر مدرنیستی   - 417
طراحی مُد   - 9
توسعه پایدار   - 400
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 362
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 353
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 342
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 337
معماری بیابانی   - 8
معماری پست مدرن   - 325
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
معماری خوانی   - 8
اتووود کلاسیک   - 293
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 284
طراحی و پناهجویان   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 268
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 267
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 264
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری ارزان   - 259
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 255
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 249
منبع شناسی اتووود   - 7
بنای محدود   - 240
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 239
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 239
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 219
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 213
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 196
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 148
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 142
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 135
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 126
عبور از مرحله جنینی   - 7
معماری ایران   - 121
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 94
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 84
فرهنگ نفت   - 5
معماری فاشیستی   - 84
معماری مصر   - 5
اقتصادِ فضا   - 80
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
ویروس کرونا و معماری   - 73
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
پداگوژی انتقادی   - 4
فیلوکیتکت   - 69
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری هند   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 64
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 57
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری پراجکتیو   - 56
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری فضای داخلی   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
پداگوژی   - 53
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
زاغه نشینی   - 52
بلوپرینت   - 4
معماری و رسانه   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 49
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
باشگاه مشت زنی   - 3
باهاوس   - 41
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 41
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 2
معماری و روانشناسی   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و نقاشی   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
بحران آب   - 29
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و ادبیات   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 33
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 15
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ میس ون دروهه   - 28
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 148
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 58
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 7
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 106
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 21
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -816
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -403
گالری   -87
فرهنگی   -337
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -10
تفریحی   -164
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت ـ رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف
اتووود سرویس خبر:   سامان زارع
1390/11/20
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 22778

مجتمع سینمائی پارک ملت ، ناحیه ی 3 شهری (وابسته به شهرداری) تهران در یک قطعه زمین طویل و گسترده با فضای 6000متر مربع در جنوب شرق پارک ملت طراحی و ساخته شده است . با مجموع زیر بنای 15400متر مربع ، این پروژه 4 سالن فیلم می باشد که هر سالن 300 نفر را در بر می گیرد و یک سالن اجرای کوچک با گنجایش 30 نفر ، همراه با فضا های نمایشگاهی ، رستوران ، کافی شاپ ، کتابفروشی ، دفاتر و سرویس های بهداشتی. راجع به فرم مجهول و کشیده مکان و امکان جای دادن 2 سالن فیلم روی طبقه همکف و 2 سالن فیلم دیگر در زیر زمین ، سازمان فضائی پروژه برای ارائه دادن یک ایده ( وسعت ، فضا ) در تطابق با برنامه فیزیکی و ساختار پروژه و همچنین دادن فعل و انفعال با ماهیت زیست محیطی عالی معین کرده است .

از این رو ، از طریق ارتباط شیب های چرخشی 2 سالن فیلم همراه با یکدیگر ، یک میدان وسیع سرپوشیده (ایوان) بوجود آورده اند . مکانی که دست آورد اصلی این پروژه برای شهر می باشد و یک مکان برای گفتگو ، برای تبادل ایده ها و فکر ها ، برای بر گزاری مراسم ها و دیگر رویدادهای خاص خواهد بود . ویژگی های اصلی پروژه می توانند در 5 موضوع اصلی خلاصه شوند . 1. پیدا کردن مکان های گمشده در شهر برای ترمیم کردن آن ها برای مکان های شهری فعال 2. توافق با محیط زیست پارک و چشم انداز کوه ها در شمال تهران 3. یکپارچگی معماری ، ساختار و برنامه 4. خلق یک گفتگو با شهر در میان تولید مکان های باز شهری (ایوان) 5. مطرح سازی موضوع حرکت (جنبش)و زمان در میان ایجاد یک ساختار انعطاف پذیر و متغییر در طول پروژه از طریق بکار گرفتن شیب های کلی؛ قدرت تحرک و پویائی و تغییر هر دو به طور ادراکی و واقعی ارائه داده شده اند .

اتووود، اینجا در مقاله ایی به قلم شکوفه داورپناه، سعی کرده بالا و بلند این اثر را در ره یافتی تحلیل

برای مشاهده کامل پروژه بر اتووود نیز به این ادرس [اینجا] مراجعه فرمایید  

اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - بام


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - پلان


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - پلان


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - پلان


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - پلان


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - پلان


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - برش


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - برش


اتووود ـ ایران معاصر ـ پردیس سینمایی پارک ملت - سایت پلان




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
عاطفه تاکی ( 1390/11/20 ) :
likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
مهدی جبارنژاد اقدمی ( 1390/11/21 ) :
aali
رسول فرهنگی ( 1390/11/23 ) :
استاد دانشمير هميشه كارشون عاليه.
محمد امین رفعتی ( 1390/11/23 ) :
در این روزهایی که معماری خوب دور و برمان نمی بینیم ، کار رضا دانشمیر می تواند اندکی التیام بخش مان باشد
شرکت نواندیشان شارستان ( 1391/04/08 ) :
خوبه
امیر گلچای ( 1391/09/03 ) :
تقلید قشنگی بود اما ما احتیاج به خلاقیت داریم
محمد امین مستاجران ( 1391/09/30 ) :
قابل توجه کسانی که فکر میکنن این طرح تقلیدست ....
طرحی که شما از ان یاد میکنید شروعش در سال 2003 بوده درحالیکه سینما پردیس در سال 2003 ب پایان طرح خود رسیده بوده
lمنصور مومنی نسب ( 1391/10/20 ) :
بدون شک معماری معاصر ما مدیون این دو نفر( استاد دانشمیر و خانم اسپریدونف) و چند نفر دیگه هستش.
انتقاد خوبه اما نه با تخریب کارهای هموطنامون که معماری ما هم بهشون مدیونه.
کارتون عالیه آقای دانشمیر و خانم اسپریدونف. ممنون از هر دوتون
زهرا کاردان ( 1391/10/26 ) :
من به عنوان یه دانشجوی معماری که داره کار معمارای کشورش رو میبینه و ازشون درس می گیره،یه سوال دارم:
اینکه این پردیس سینمایی که یکی از شاخص ترین بناهای شهر تهران -پایتخت ایران- هست چه قدر ایرانی هست؟ اصلا لازم هست ایرانی باشه یا نه؟ چرا؟
سجاد جعفری ( 1392/02/17 ) :
خانم کاردان قوس به این بزرگی رو نمیبینین؟؟حتما که نباید خود عناصر سنتی رو به کار ببریم اگه اینجوری باشه پس بهتره به جای معماری به صنایع دیگه بپردازیم..قوس شاخصه معماری ایرانیه و در اینجا میبینیم که چه هنرمندانه اونو به کار برده...درضمن باید توجه کنیم که سایت محل پروژه یه پارکه و ارتباط بصری با پارک به هیچ وجه قطع نشده...آقای دانشمیر از بزرگان معماری ایران هستند و باید برای ما الگو باشند...
زهرا کاردان ( 1392/02/22 ) :
یعنی این قوس نماد معماری ایرانیه؟؟؟
این قوس هیچ تناسبی با قوس های ایرانی نداره، نه به لحاظ فرمی، که به لحاظ تناسبات.
در ضمن کی گفته قوس شاخصه ی معماری ایرانی هست؟!!!
فرزان شاماسب لو ( 1392/02/22 ) :
پرديس سينمايي ملت نه به لحاظ كاربري و تيپولوژي مرتبط با مبحث ملي گرايي است (نظير موزه ايران باستان يا آرامگاه هاي مشاهير ايراني و...) و نه در زمينه اي قرار دارد كه شامل ابنيه يا ساختار شهري اصيل ايراني باشد. بعيد مي دانم معماران اين پروژه ، قوس طراحي شده را قوس ايراني بنامند (اگرچه اين گزينه ميتواند منبع الهام باشد اما محصول قطعا نماد قوس ايراني نخواهد بود و الزامي هم بر آن وجود ندارد). اما مساله اصلي اين است كه ريشه اين ناسيوناليسم افراطي كه اكنون به يكي از پايه هاي نقد معماري در داخل كشور تبديل شده است كجاست. آيا معماري مدرن كه از شيكاگو آغاز شد در پي خلق يك هويت ملي منحصر به فرد براي آمريكا بود؟ يا مهمترين عامل در پيدايش آن زمان و مسائل مطرح روز بود؟ معمولا در پس اين پافشاري بر ايرانيزه كردن همه چيز ،عامل "زمان" فراموش شده است. آيا فرم زندگي امروز ما كه پر از ماشين و بزرگراه و گوشي هاي هوشمند و شبكه هاي اجتماعي مجازي است همان "هويت انحصاري ايراني" را دارد كه در معماري دنبالش هستيم؟ آيا هنوز "معماري" يكي از مهمترين عوامل شكل دهنده فرهنگ است؟ ...... پرديس سينمايي ملت متعلق به امروز است و شايد روح ناسيوناليستي نداشته باشد اما با زندگي امروز ما غريب و بيگانه نيست. شايد اين انتقاد ها بيشتر براي پروژه هايي مناسب باشد كه با تلفيق عناصر معماري رمانسك و رنسانس و نئوكلاسيك و... مثل ويروس در حال گسترش در شهر هستند كه نه به فرهنگ ديروز ما مرتبطند و نه در زندگي امرزمان جايي دارند.
سجاد جعفری ( 1392/02/23 ) :
سلام جناب شماساب لو وقتتون به خیر...کلام شما کاملا متین و جای هیچ حرفی رو باقی نمیزاره من به شخصه ایمان زیادی به شما دارم و مطمئنم که در آینده نه چندان دور بیشتر از شما خواهیم شنید...اگر صحبتی هست بدون غرضو بر اساس یافته های علمی بنده حقیر تا این پایه ست که بسا اشتباه باشه...مانند معماران بزرگ زیادی که میشناسیم و در طول عمر کاریشون بارها عقایدشون عوض شده...به هر حال لطف کردین...
خانم کاردان وقت شما هم به خیر شاید قوس (بخصوص با این شکل ظاهری که آقای دانشمیر به کار بردن)شاخصه اصلی معماری ایرانی نباشه ولی قوس ( چفد) در معماری ایران سابقه بسیار طولانی دارد. در معبد زیرین زیگورات عیلامی چغازنبیل انواع و اقسام قوس های مختلف جناغی و حتی کلیل مشاهده شده است...و برای دهانه های اینچنینی ایوان مدائن بهترین درسه که معمارای گذشتمون بهش رسیدن ووو وما حالا از یافته های اونا به شکلی مدرن تر میتونیم در کارامون استفادهع کنیم...البته نه فقط از معماری ایرانی بلکه شاید از یه عنصر معماری توی آفریقای جنوبی و یا بوتااان..
منصور قویدل ( 1392/03/08 ) :
منصور قویدل
با درود
اثر معماری استاد رضا دانشمیر و خانم کاترین اسپریدونف به لحاظ تیپولوژی و فرم شناسی معماری ایرانی از چند جریان قابل بررسی می باشد:
یکی به لحاظ استفاده از فرم و قوس ایرانی. نه بدین نحو که برداشتی کاملا آشکار از طرحواره های ایرانی باشد بلکه به لحاظ یک برداشت انتزاعی و کانسپچوال از فرم طاق گهواره ها و قوس های ایرانی که به قول استاد افشار نادری اگر این برداشت بصورت مستقیم و بدون هیچ گونه تفکر و ایده پردازی باشد خود نوعی تکرار تاریخی و تکرار مکررات خواهد بود.
و دوم به لحاظ استفاده از فرم ساباط که خود عنصری کاملا ایرانی و برگرفته از ایدئولوژی و تفکرات معماران ایرانی به لحاظ فرمی و عملکردی دارد.
سومین عنصر شفافیت فرم ، فضا و مکان در زمان حاضر و یا دوران معاصر است. در معماری معاصر ایران و جهان با توجه به پدیده جهانی شدن(مدرنیزه شدن) شفافیت عنصری بسیار فراگیر در معماری و دیگر هنرها می باشد که این تئوری در کار پارک سینمایی ملت به خوبی مشهود است.
و در ادامه این اثر هنرمندانه را می توان در راستای تفکر استاد هادی میرمیران دانست که به بیان ایشان «اثری در راستای جريان نوين معماري ايران است که تلاش دارد نوعي معماري بيافريند كه معماري گذشته اين سرزمين كهن را تداوم و تكامل بخشيده و بتواند جايگاهي درخور را در معماري معاصر جهان به خود اختصاص دهد».
شاد باشید.
محمد عماد حائری ( 1393/02/13 ) :
ببخشید میخواستم بدونم دقیقا از چه بنایی تقلید شده تو این کار ؟
محمدرضا میکائیل زاده ( 1393/06/23 ) :
ظرافت و زیبایی به اوج خود رسیده تو این بنا- میخواستم ببینم چرا این معماری با معماری مسجد ولی عصر تهران اینقدر تفاوت داره- معمولا کارهای یک معمارشباهت هایی با هم دارند
نیلوفر دارابی ( 1397/02/27 ) :
بسیار ساده,زیبا و چشم گیر

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

انستیتو هنرهای معاصر از استیون هال
اتووود کلاسیک ـ موسسه توسعه کار آفرینی (EDI) ـ دکتر بیمال پاتل
مرکز هنرهای نمایشی ریچارد بی فیشر؛ فرانک گهری
مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان ؛ محل تفکر انتزاعی
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن - قسمت سوم
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group