معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1331
درگذشت زاها حدید   - 34
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1138
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
نظریه معماری   - 952
اکسپو شانگهای 2010   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری کانستراکتیویستی   - 33
سازه های شهری   - 859
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 840
هنر روسیه   - 28
مرزهای معماری   - 767
بحران آب   - 28
معماری حوزه عمومی   - 726
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پداگوژی   - 25
نگاه نو به سكونت   - 682
پاویون های سرپنتین   - 24
نظریه شهری   - 680
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 598
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 515
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری مدرن   - 449
فیلوکیتکت   - 20
معماری تندیس گون   - 448
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 433
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 428
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 423
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 416
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 409
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 371
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 352
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 334
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 305
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 276
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 8
آینده گرایی   - 250
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 249
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 210
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 160
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 146
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 125
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
گرافیک   - 111
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 6
فضای منفی   - 102
جهان علمیْ تخیلی   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
معماری مصر   - 5
طراحی مبلمان   - 95
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
معماری خوانی   - 4
معماری مذهبی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 75
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری چین   - 61
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
ترسیمات معماری   - 58
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
ویرانه ها   - 48
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
زاغه نشینی   - 39
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری دیجیتال   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 46
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 6
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 21
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -339
صنعتی   -101
فرهنگی   -305
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
اتووود کلاسیک ـ ورزشگاه ملی یویوگی ـ کنزو تانگه
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1390/12/04
مـنـــــــبـع : architecturalmoleskine
تعداد بازدید : 13246

ورزشگاه ملی یویوگی (YoYogi) یکی از ساختمان های معروفِ معمار ژاپنی، کنزو تانگه است که برای المپیک ۱۹۶۴ در توکیوساخته شد. این طرح آیرودینامیکی و اِلمانی ، تبدیل به آیکُن پایتخت ژاپن و بنچ مارکی برای جنبش متابولیست گردید و بدین ترتیب سبک طراحی تانکه را از سبکهای بین المللی جدا کرد . وقتی ساخت این مجموعه به اتمام رسید ، بعنوان یکی از بزرگترین سقف معلق جهان شناخته شد .

امروزه بعد ازگذشت ۵۰ سال از ساخت این مجموعه ، هنوزاین ساختمان به خوبی پابرجاست. این مجموعه از دو ساختمان تشکیل شده است . در کشوری که مدام در خطر تهدید باد و زلزله های ویرانگر است ، هر دو ساختمان با سازه ی قوی و طرح ابتکاری که دارند و با استفاده از تکنولوژی روزآن زمان ؛ در عین ناباوری همچنآن پابرجاهستند . مروری بر گذشته ی ژاپن : ژاپن بعد ازشکست در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ و اشغال آمریکایی ها (به رهبری مک آرتور ) به ویرانه ای تبدیل شده بود. هرچند، جهآن درحیرت مانده بود که ژاپن چگونه کمتر از ۲۰ سال بعد ازبمباران اتمی، توانست المپیک توکیو را در سال ۱۹۶۴برپا کند؛ و آنچه بیشتر تحیرانگیز بود ، چگونگی کیفیت و ابتکار زیرساختهای فوق العاده ی طراحی این پارک ورزشی بود که توسط کنزو تانکه طراحی شده بود. تانگه (۲۰۰۵-۱۹۱۳ ) یک شخصیت مهم در معماری مدرنِ ژاپن است.

وی شدیدا تحت تاثیر لوکوربوزیه بوده و استادِ استفاده و کاربرد از بتن مسلح بوده ودر بسیاری از کارهایش از این متریال استفاده کرده است. پروژه های شهری اش ( مانند برنامه ریزی ساخت و سازمجدد هیروشیما، یابرنامه ریزی الحاقی توکیو ) او را به معماری شاخص در جهان تبدیل کرد که جایزه های بسیاری از جمله جایزه ی پریتزکر را از آنِ خود کند . مکان: این ساختمان در منطقه شیبویا واقع شده است. این مجموعه که به نام مجموعه ی ورزشگاهی یویوگی مشهور است، براساس نام پارکی را که در آن واقع شده است نامگذاری شده است . در مقابل این مکان ، فضای سبز وسیعی است که معبد معروف شینتو( متعلق به امپرور می جی) در آن قرار دارد.همچنین این مجموعه در نزدیکی ایستگاه ها راجوکوجائی که بیشتر ژاپنی ها اغلب با لباس های عجیب و غریب در آن حضور میابند.

هر دو ساختمان ورزشگاه ، برروی سکویی که منظر سازی شده ،واقع شده اند . در واقع ، این مجموعه با آنکه فرمی کاملا برجسته ازسطح زمین دارد ،از لحاظ بصری آنچنان با محیط اطرافش در تعامل است که گویی سقفهای معلق ، فضا و پارک اطرافشان را خلق کرده اند . کانسپت: سقف های شاخص هردو استادیوم دارای یک گونه از زبان معاصر و یک ساختار از سازه ای مشابه میباشند: هر دو سقف توسط دو کابل فلزی ، معلق نگه داشته شده اند.

آکس هر دو در جهت اصلی نقشه ی طرح یعنی در راستای غربی- شرقی سازمان دهی شده اند. استادیوم اصلی: این استادیوم ظرفیتی برابر با ۱۰۰۰۰ نفردارد که مسابقات شنا، بازی های هاکی و بسکتبال در آن برگزار میشوند. فضای مذکور بصورت متقارن سازماندهی شده است. جایگاه نشستن که در سمت شمال و جنوب قرار دارند ، بر جهت گیری غربی- شرقی هر دو عنصرِ سقف و موقعیت ورودی، تاکید میکند. سازه: کانسپت سازه یک ستون فقرات اصلی است که از دو کابل فولادی با قطر ۱۳ اینچی تشکیل شده که از دو انتهای سازه به دو دال بتنی بزرگ متصل شده اند. کابل ها بصورت منحنی سهمی با نام تخصصی منحنی زنجیری هستند که از طناب های کوچکتر و نازکتر بصورت عمود بر کابل های اصلی قرار گرفته اند تا سقفی مشابه سقف چادری را تشکیل دهند .

سقف جایگاه تماشچیان انحنای متفاوتی با کابل ها دارند یکسری از آنها بصورت مقعر و بقیه بصورت محدب است که مجموعه از این عناصر در کنار یکدیگر ، سازه ی سقفی زیبا و منحصر بفردی را بوجود آورده اند. این نوع شکل گیری (ترکیبی از سهمی و هزلولی ، با نام تخصصی هزلولی سهمی وار) از تمام زوایا متنوع و متفاوت بنظر میرسند. تانکه مشابه این روش را در "مقبره سادل در پارک پیس هیروشیما" استفاده کرده است.

نما: کنزو تانگه از فاصله بین دو منحنی مذکور استفاده کرد تا یک مسیر دسترسیِ با ابهتِ مثلثی شکل را بوجود آورد که علیرغم داشتن مقیاسی عظیم ، به ساختمان حس سبکی و رهایی دهد. هر دو مسیر دسترسی دارای چهار راهها و میدانهایی هستند اند که از بقیه پارک ، بوسیله یک آتریوم کوچک متمایز شده است. جزییات دیگری که از لحاظ بصری ، سازه را سبک نشان میدهد ،طره های زیبای جایگاه تماشاچیان است که احساس شناور بودن ساختمان را القا میکند.همچنین این جایگاه ها بازشوهایی دارند که به صورت ریتمیک سازمان دهی شده اند.

ریتمی مشابه این ریتم در ورودی مجموعه، جایی که سازه V شکل در سایزهای مختلف با روشی پویا اجرا شده اند، دیده میشود. همچنین این قابل توجه است که ، سقف این مجموعه ، هرچند ازتکنولوژی روز را استفاده کرده است اما همچنان عناصر معماری سنتی ژاپنی (مخصوصاعناصری مانند سقف معبد شینتو) را دارا است .

در واقع ، اولین ساختمان تانگه که در طول ۲۹ سال عمر آن" نماد یادبود معبد ایسِ" را نشان میدهد. تانگه از بتن، فلز و فولاد ، و مصالح متداول بروتالیستیِ اواسط دهه ی ۶۰ را یا بصورت اکسپوزد (Exposed ) بکار برده و یا از خصوصیات مشابه آن ها به منظور دستیابی به فرم های تندیس وارانه و پویا استفاده کرده است . داخل ساختمان: تانکه از فضای بین دو قوس منحنی زنجیری بمنظور ورود نور آسمان به داخل ساختمان استفاده کرد. با این شیوه حال و هوای دراماتیکی را در این فضا بوجود آورده است .

تانکه مشابه این سیستم را در" کاتدرال اس تی مری توکیو" استفاده کرده است. استادیوم ثانویه: این باشگاه ظرفیتی برابر با ۵۳۰۰ نفردارد که ورزش های ثانوی در آن برگزار میشود. فضای ساختمان در اطراف دو دایره ی مختلف المرکز شکل گرفته است، که این سبب بزرگتر شدن بعضی از جایگاه ها از دیگر جایگاهها شود. برخلاف استادیوم اصلی ، این استادیوم فقط یک ستون سازه ای و یک ورودی دارد.

اتووود در سه گانه "جنبش متابولیسم و زایش تکنوتوپیا"ـ بخش اول، بخش دوم و بخش سوم ـ تمام جوانب این جنبش را مد نظر اورده است

تصویر ۲: سایت


تصویر ۳: دو استادیوم


تصویر ۴: معبد شینتو


تصویر ۵: کانسپت و قرار گیری دو استادیوم در سایت


تصویر ۶: استادیوم اصلی


تصویر ۷: پلان استادیوم اصلی


تصویر ۸: ماکت استادیوم اصلی


تصویر ۹: نما و مقطع استادیوم اصلی


تصویر ۱۰: طرح سازه ای سقف


تصویر ۱۱: جزییات اتصال دو کابل فلزی


تصویر ۱۲: بازشوهای ریتمیک موجود در جایگاه نشیمن


تصویر۱۳: مشابه بازشوهای ریتمیک در بخش ورودی


تصویر۱۴: جزییات یکی از ستون های ورزشگاه که مشابه جزییات یکی از ستون های معبد ایسِ است .


تصویر۱۵: استفاده از عناصر متداول در بروتالیسم به شیوه های مختلف به منظور دستیابی به فرم تندیس گونه


تصویر۱۶: استفاده از فضای بین دو قوس بمنظور ورود نور


تصویر ۱۷: استادیوم ثانویه


تصویر ۱۸ : پلان استادیوم ثانویه


تصویر ۱۹: مقطع اکسپوز




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
مجید نیک فلاح ( 1391/02/07 ) :
کار زیبایی بود ، به نظر من این طرح به سبک بروتالیسم بود که تو سال 1960 تو امریکا مرسوم بود ، با تشکر

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

استادیوم Moses Mobhida از معماران جی ام پی
مرکز آموزش فوتبال Soweto ، آفریقای جنوبی
مرکز ورزش های دانشگاهی 2011 از معماران GMP
ساخت دو استادیوم ورزشی با طراحی ریچارد راجرز ؛ بازیابی فضا در میان پارک هوگو چاوز
المپیک ولوپارک؛ توماس هیترویک و سیاست پوشِ متخلخل
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group