هنر گفت و گو نام اثری سترگ از هنرمند سورئال رنه مگریت است؛ در چشم اندازی از غول هایی در نبرد یا از اغاز جهان، دو انسان کوچک در گفت و گویند، سخنی ناشنیدنی جاریی است که در سکوت سنگ ها جذب می شود، اما در پای سنگ های تل انبار شده مجموعه حروفی شکل گرفته اند: رویا، صلح یا مرگ که تلاش دارند به اشوب سنگ ها نظمی دهند. اتووود گفت و گوهایش را زیر عنوان این ستون خواهد اورد.
در این مصاحبه منتشر شده در مارچ 2012 توسط سیاتل مت Seattle Met ، لارنس دبلیو چیک با تام کاندینگ مدیر دفتر معماری اولسون کاندینگ ، یکی از مشهور ترین معماران سیاتل ، به گفتگو نشسته . کاندینگ کار خود را به طراحی خانه هایی که انعطاف پذیر هستند با متریال و عملکردی محتاط تعریف می کند که پاسخگوی سایت و شیوۀ تعادل بدن انسان با فضا و مکانیسم محیط زیست می باشد . این مصاحبه اولویت ها و منبع الهام بخش کاندینگ را در طراحی خانه آشکار کرده و او به برخی از غرفه های بزرگ و استراتژی هایی که او در طی سالها در پیش رو داشته ، اشاره می کند . تعدادی از کارهای او ، در کتابی از مطبوعات معماری پرینستون منتشر شده است .
مردم چه چیزی را باید در خانه های خود تجربه کنند ؟
در واقع طیف گسترده ای از تجارب زندگی . خانه ، بسیار قدیمی ، احشایی و گذشته بدوی ماست و تمام بار زندگی فرهنگی ما را بدوش می کشد ؛ باید چشم انداز داشته و حس بودن در فضای باز ، صمیمی و محافظ را داشته باشد ؛ همچنین باید باز و بسته ، گرم و سرد ، سریع و آهسته ، نور و تاریکی ، یین و یانگ را در برگیرد . اینگونه است که ما زندگی را تجربه می کنیم و اینگونه باید یک خانه را تجربه کنیم .
به نظر می رسد شما از چالش طراحی خانه ها لذت می برید ؟؟
افرادی که خانه های خود را می سازند ، تمایل دارند که بسیار شجاع باشند . این افراد در مورد زندگی کنجکاو هستند . آنها به جای خرید یک کالا و کار با آن ، در مورد معنی زندگی کردن در خانه فکر می کنند .
این مقداری گذشت و فداکاری لازم دارد ، اینطور نیست ؟ بسیاری از مردم به دنبال یک فضای مربع مطلق هستند .
قطعأ . اما بسیاری از مشتریان من مایل به داشتن یک خانه 1500 فوت مربعی با دیتیل زیبا هستند . آنها خواهان یک جعبه خالی 3000 فوت مربعی با ستون های استعماری نیستند که نوعی از وانمود موفقیت را بوجود می آورد . من نمی خواهم یک قضاوت ارزشی روی آن داشته باشم ، اما این فقط یک نگاه متفاوت به چگونگی صرف پول خود است .
آیا شما از چالش های ناشی از انجام خانه های کوچک لذت می برید ؟؟
در برخی موارد آنها بیشترین حس رضایت بخشی را دارند چراکه به آن محل اولیه باز می گردند – کلبه کوچکی که یک پناهگاه است و میتواند به سمت چشم انداز باز شود . تنها راهی که شما واقعأ آن چشم انداز را در سراسر خانه تجربه میکنید ، این است که خانه نسبتأ کوچک باشد . اگر شما یک خانه بزرگ داشته باشید ، تماس با ربع محیط خارجی را از دست می دهید .
چگونه این ربع خارجی “outside quadrant”به کار شما شکل می دهد ؟؟
سیاتل ، مکانی از زیبایی های باور نکردنیست . شما نمی توانید اینجا باشید بدون اینکه تمایلی به بودن در بخشی از محیط دیگر را نداشته باشید . بنابراین در برخی از این خانه ها شما می توانید به معنای واقعی کلمه برخی از بخش های خانه را به فضای خارجی حرکت دهید . پروژه Shadowbox در سان ژوئن از این تکنیک استفاده کرده . دیوارها برای باز کردن فضای داخلی حرکت می کنند ، کاناپه/تخت در زیر آسمان شب یا روز گسترده می شود . سقف حمام به سمت آسمان باز می شود . در یک دنیای ایده آل ، خانه ای در چنین محیط زیستی می تواند دیوارها و سقف را اضافه کرده یا حذف کند ، مانند پاسخ لباس به وضعیت و موقعیتش .
برای ایجاد فرم ، فضا و بافت یک خانه ، به چه موضوع دیگری توجه می کنید ؟؟
در مورد همه چیز . در یک خانه سفارشی ، شما سیستم ارزشی مالک را رنگ آمیزی می کنید . طراحی همچنین توسط چشم انداز ، توپوگرافی ، نور ، خورشید و تهویه تحت تأثیر قرار میگیرد . تمام این بردارهای تبانی، این محیط را شکل می دهند .
بردارهای تبانی “conspiring vectors” به ظاهر کار را بسیار پیچیده میکنند .!
بله . مقدار زیادی از آن بصری است . اینها معادلات پر تلاطمی هستند که در اطراف شناور بوده و شما تلاش می کنید تا آنها را بهم نزدیک کنید .
پس شما بدنبال یک تم مرکزی هستید تا به طراحی خانه ، انسجام بخشد ؟
مشکل است که بگویید یک تم میتواند همیشه یک سری از بردارهای پیچیده را مانند خانه حل کند . چادر یک مأموریت منحصربه فرد دارد و می تواند به راه های مختلف حل شود ، به همین دلیل است که شما اشکال مختلف آن را می بینید . اما یک خانه ، یک مأموریت ساده نیست . من سعی می کنم که فرم کلی را ساده کنم در حالی که تا حد امکان به مسائل موجود هم بپردازم . به این ترتیب ، بودجه مصرفی برای چیزهای با ارزشی که مردم لمس می کنند ، صرفه جویی می کنیم ، مانند پنجره ها در Chicken Point Cabin که تمام آن هندسه و فیزیک است و شما می توانید به راحتی یک وسیله شش تنی را حرکت دهید و هر بار که مردم از آن استفاده می کنند ، شگفت زده می شوند .
آیا لمس کردن مهم است چراکه ما را درگیر با یک حس دیگر می کند ؟؟
دقیقأ . اگر شما به حرکت دادن یک در فکر کنید ، لحظه ایست که شانه ، بازو و دست های شما به فرمت و پسوندی از آن در تبدیل می شوند . شما در یک کنسرت با فیزیک در هستید و هنگامی که آن را درک میکنید ، به نظرتان فوق العاده می آید . من این را دوست دارم ، زمانی که مردم ، مبهوتِ یک چیز حیرت انگیز می شوند .