خلق معماری همیشه از منابعی الهام میگیرد معماری غرب از نقاشی و ذخایر تصویری اش استفاده میکند ،اما هنر ایران از باب غنای تصویری به قدرت منابع تصویری غرب نیست اما موسیقی اش سرشار ار صورت بندی های انتروپومورفیمک است و در عین حال کلام -معنی محور. از دیگر سوی حضور اعداد و ساخت ریاضی وار-تاکید میکنم ساخت ریاضی نه هندسی- در معماری ایران انکار نشدنی است.
سیحون از طریق ریاضیات تابع پلاستیک احجام خود را مبتنی بر احتمالات و جهان بینی ریاضی گون بنا میکند و سیمایی را به رخ میکشد که بر آمده از تدقیق ریاضی احجام است و سامانش را بر اساس ریاضیات موسیقی بنا میکند به عبارتی هارمونی که او خلق میمند حاصل کنترپوان توابع ریاضی با بداعت احتمالات موسیقایی است.