معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1483
معماری و گیم   - 21
منظر شهری   - 1444
جشن نامه اتووود   - 21
نظریه معماری   - 1090
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
طراحي داخلي   - 1014
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
سازه های شهری   - 929
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تکنولوژی ساخت   - 912
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 855
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
مرزهای معماری   - 836
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نگاه نو به سكونت   - 789
شهرهای در حرکت   - 15
نظریه شهری   - 783
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
المان شهری   - 767
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری و سیاست   - 715
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 644
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری مدرن   - 629
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 14
معماری پایدار   - 567
معماری جنگلی   - 14
منتقدان معماری   - 531
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 525
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 503
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 501
طراحی مُد   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 483
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 479
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 451
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 439
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 9
باز زنده سازی   - 421
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 418
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
توسعه پایدار   - 400
معماری بیابانی   - 9
معماری یادمانی   - 362
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 354
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 342
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 337
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری پست مدرن   - 325
معماری خوانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 294
طراحی و پناهجویان   - 7
تغییرات اقلیمی   - 284
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 268
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
محوطه سازی   - 267
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ارزان   - 259
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 255
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 239
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 239
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 222
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 215
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 197
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 176
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
عبور از مرحله جنینی   - 7
هنر گفت و گو   - 151
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
مسکن روستایی   - 148
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 144
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 135
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 126
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری ایران   - 121
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 94
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
معماری مذهبی   - 87
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
فرهنگ نفت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 85
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 84
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اقتصادِ فضا   - 81
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اکسپو   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 73
پداگوژی انتقادی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 71
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 4
فیلوکیتکت   - 69
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری هند   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 64
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
مدارس معماری   - 57
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فضای داخلی   - 57
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری پراجکتیو   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
پداگوژی   - 53
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
زاغه نشینی   - 52
بلوپرینت   - 4
معماری و رسانه   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 49
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
جهان علمیْ تخیلی   - 42
باشگاه مشت زنی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
باهاوس   - 41
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 2
معماری و روانشناسی   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و نقاشی   - 35
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
بحران آب   - 29
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و ادبیات   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری مجازی   - 23
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری کوچک مقیاس   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان نوول   - 22
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژاک دریدا   - 18
آرشیگرام   - 7
ژاک لوگوف   - 4
آرکی زوم   - 6
ژیل دلوز   - 33
آلبرت پوپ   - 4
سائول باس   - 7
آلدو روسی   - 14
ساسکیا ساسن   - 9
آلوار آلتو   - 19
سالوادور دالی   - 2
آلوارو سیزا   - 9
سانا   - 5
آن تینگ   - 4
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی گائودی   - 28
سدریک پرایس   - 3
آنتونی وایدلر   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنتونیو نگری   - 5
سوپراستودیو   - 9
آنیش کاپور   - 8
سورِ فِهْن   - 6
آی وِی وِی   - 34
سوزان سانتاگ   - 9
اُ ام اِی   - 43
شاشونا زوبوف   - 2
اتوره سوتساس   - 7
شیگرو بان   - 33
ادریان لابوت هرناندز   - 5
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد برتینسکی   - 1
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سعید   - 15
فرانک گهری   - 50
ادوارد سوجا   - 10
فرانک لوید رایت   - 46
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرای اوتو   - 10
ادولف لوس   - 8
فردا کولاتان   - 2
ارو سارینن   - 29
فردریک جیمسون   - 4
اریک اوون موس   - 14
فرشید موسوی   - 3
اریک هابسبام   - 2
فمیهیکو ماکی   - 4
استن آلن   - 4
فیلیپ جنسن   - 6
استیون هال   - 32
گابریل کوکو شنل   - 2
اسلاوی ژیژک   - 18
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ میس ون دروهه   - 28
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 148
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 58
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 7
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 107
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 194
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 21
یوهانی پالاسما   - 12
ژان بودریار   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -818
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -403
گالری   -87
فرهنگی   -337
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -234
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -11
تفریحی   -164
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
طراحی هفته حرکت
اتووود سرویس خبر:   یاسمن فرودی (تحریریه اتووود)
1391/08/24
مـنـــــــبـع : www.dwell.com
تعداد بازدید : 4235

زمانی که مردم در محدوده زمان و سر حد عمل با هم اتفاق نظر دارند، اگر حرکتی بتواند در یک لحظه شناخته شود، طراحی هفته حرکت تحقق می یابد. در سه سال گذشته، طراحی جشنواره ها و هفته ها مکان هایی را در U.S از این سو و آن سوی شهرها شامل: پرتلند(Portland)، شهر دریاچه نمک، شهر کانکاس(Kansas City)، بالتیمور(Baltimore) و دترویت(Detroit) را در بیجینگ، سنگاپور، مسکو و پاریس به سرعت گسترش داده است.

به هر حال این مساله ای شگفت آور نیست. ما همه می آییم تا بفهمیم طراحی هر چیزی و هر جایی که ما لمس می کنیم اتفاق افتاده است، و هر عامل اقتصادی قسمتی از پیش برد طراحی است و گاها بیشتر هم می شود. "یک ارزش جدید در حال جایگیری در طراحی به عنوان نوآوری اساسی است،" نقل از کارل کلتا(Carol Coletta) ، مدیر جایگاه هنر، "و در ارتباط میان نوآوری، شغل ها، و رشد اقتصادی." این رشد آگاهی به طور اختصاصی در شهر ها متمرکز شده است، جایی که طراحی نه فقط به عنوان ناجی یا پشتیبان اقتصادی بلکه به عنوان راه حلی برای بسیاری از گردنکشان اجتماعی پیشرو می شود.

ماند دنباله های هواپیما که TEDs را تکان می دهد(همه ی آن شهرهایی که با طراحی هفته های جدید در واقع TEDs را دارند) به خوبی پیوندی که بین مدرسه D و مدرسه B برنامه ای مرحله ای است. "هر چیزی که ما اکنون به سوی آن در حرکت هستیم چیزی است که درست قبل از رنسانس اتفاق افتاده است،" به نقل از پاتریکیا مارتین(Patricia Martin)، نویسنده ی نسل رنسانس. "گیاهان پیوندی و گرده افشانی از گلی به گل دیگر که گونه های جدید و دسته های تازه ای را به کسب و کار سوق می دهند. این اتفاقی است که پس از دوره تاریکی در ایتالیا رخ داد. مردم به صورت همگانی، نسبت به قدرت خلاقانه آگاه شدند." برای توضیح، او می گوید یک مسابقه عمومی نقاشی در سده 1500 بین میکل آنژ و لئوناردو جایی بود که جمعیت با تشویقشان تعیین می کرده اند که چه کسی باید پیروز شود.

در روند طراحی جشنواره، این کار ساده ای است که احساس کنیم سال های تاریک عمرمان سپری شده است. " زمانیکه اقتصاد منبع اصلی است، نیازی برای راحتی در اجتماع وجود دارد،" نقل از هایلری جی(Hilary Jay)، مدیر اجرایی طراحی فیلادلفیا(اکتبر10-14). "ما به فرهنگ به عنوان عاملی برای راحتی و همکاری به جای رقابت می نگریم." و در اینجا رقابت های بسیاری وجود دارد. اساسا جشنواره های جدید تر رسمی سازی ناگهانی از فعالیتی که پیش از این در شهر های میزبانشان می جوشیدند، هستند.

طراحی هفته ای پرتلند، که در 10 اکتبر شروع شد، برای سپاس از بازدیدهای هفتگی تولید کنندگان این رویداد با دارا بودن نظم بسیار در طراحی، قادر بود تا تنها با چهار ماه برنامه گرد هم آید. اریک هیلرنز(Eric Hillerns) و تسیلی پینس(Tsilli Pines) انتظارات را به حداقل رساندند. "ما در خواست کردیم که هر کس تا کنون طراحی فضایی را در شهر انجام داده، با ملاقات مجازی، آثارش را در این یک هفته به نمایش بگذارد،" نقل از پینز، "و برای رساندن صدای خودمان کافی است به مردمی که خارج از عرصه ی هنر هستند گوش کنیم."در کلمبوس، که صاحب آن طراحی هفته را در 29 سپتامبر افتتاح کرد، میشل بنگیورنو(Michael Bongiorno) زمانیکه ایده اش را مطرح کرد، سراسر پوشیده از میزانی حمایت و همکاری بود. او می گوید: "شهر و انجمن تجاری از عقب افتادگی در آمد تا این اتفاق روی دهد."

مت کلیسان(Matt Clayson)، مدیر طراحی جشنواره دترویت(19-23 سپتامبر) این جشن سریع را سومین موج نام گذاری می کند. لندنی که در 2003 یافته شد، کشتی مادر است. فیلادلفیا، در 2005 کشف شد، و سان فرانسیسکو، در 2006، جایی که دومین موج وجود داشت. جرات و جسارت دترویت از طراحی خلاق دالان مرکزی بالا رفت. در ابتدا آن ها نیازهای داخلی طراحی اجتماعی بومی را تشخیص دادند.

"ما متوجه شدیم که آنجا هیچ برنامه ای برای طراحی روی مغز اشخاص بر زمینه ای منظم یا سالیانه وجود نداشت،" نقل از کلیسان(Clayson). طراحان دترویت راه مناسبی را برای تقسیم کارها بین خودشان نداشتند، کسب و کارهای محلی، یا حمل و نقل های بین المللی و قومی. آن ها به پرورش قسمتی ضروری از طراحی شالوده که به آن اقدام کرده بودند، پرداختند و سپس به تقویم طراحی جهانی پیوستند.

چیزی که تماما خوب و شگفت انگیز است - و برای شرکت کنندگان الهام بخش و برای بنیان گذاران هیجان انگیز - اما آیا انجام طراحی هفته ها روی تصورات موسس ها تاثیر می گذارد؟ آیا این رویداد موقت روی پایداری تاثیر می گذارد؟ یا زمان، انرژی، و پول که به نحوی برای پیشرفت آموزش طراحی، تسلط کامل بر کسب و کارهای کوچک، یا در ابتکار که تاثیرات اثبات شده ی بیشتری روی اقتصاد دارد؟ "این فشردگی برای اندازه گیری، سخت است،" نقل از بن ایوانز (Ben Evans)، موسس و مدیر طراحی جشن لندن. "آن ها قابل لمس و غیر قابل لمس هستند." قابل لمس ها شامل تعدادی از شرکت کننده ها، ثبت شده ها، و بازدید از مطبوعات؛ و مال التجاره، خوراک، آشامیدنی، و رزرو هتل. غیر قابل لمس ها: تا چه اندازه جشن، پیشبرد اقتصادی – اجتماعی را تغییر می دهد؟ آیا تغییر علامت تجاری شهر موفق می شود؟

ایوانز داستانی درباره ی هفته ی طراحی بلگرید می گوید، در سال 2005 آغاز شد – تنها پنج سال بعد از برکناری رئیس جمهور میسویک (Milosevic).او می گوید: "هیچ کس در اروپا تمایل نداشت که به آنجا برود." او می گوید: آنجا هیچ طراحی شرکتی وجود نداشت، هیچ طراحی مدرسه ای یا مارک های بزرگی. "اما آنجا یک گروه کوچک بسیار مشتاق بود، مردمی که سخت کار می کردند تا رویدادی را راه اندازی کنند." در هفتم آخرین ژوئن، مجله Wallpaper با جشن ها در جای خود باقی مانده است. "این مکانی برای بودن طراحی شده است." نقل از ایوانز، کسی که هنوز آوازه ی شگفت آوری دارد. آن ها اعتبار مکانی را تغییر دادند، که حتی روی نقشه هم وجود نداشت." اکنون، بلگرید شاید تنها قالبی از یک شهر باشد که به صورت خود کار، هفته طراحی را پیش می برد.

هفته حرکت


هفته حرکت


هفته حرکت


هفته حرکت




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
شرکت سازه گستر ( 1392/12/05 ) :
سلام
فراخوان عمومی یکی از شرکت های بزرگ ساختمانی که 30 سال سابقه کار داره در شمال کشور برای طراحی ویلا ست که از همه معماران دعوت کرده که شرکت کنند جایزه های 40 میلیون تومانی هم گذاشته و امتیازاتی داره که واقعا عالیه که البته برای مدیر عامل شرکت به چشم نمیاد رفتنش ضرر نداره تازه غیر حضوری هم می تونید شرکت کنید این شرکت یه شرکت شهرک ساز در شهرهای شمالیه و ایندفه به خاطر رقابت با رقباش هر کاری میکنه چون مجموعه طراحی خودشون نتونستن خواسته های سرمایه گزارارو برای اجرایی کردنش براورده کنن این کارو کرده حتما ببین و شرکت کن ضرر نداره.http://www.sazehgostarshomal.com/ برین تو این سایت قسمت اسلاید سایت رو قابل توجه عمران و معماری کلیک کنید
برای بازدید از طرح های قبلیشون قسمت پیشفروش الهیه 2 را ببینید اون طرح ها در پارسال مقام آورد

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

سرژ سالات، کالبد بی نهایت و فروپاشی بعد
انبار و مرکز نمایش مجموعه های هنری عمومی از ام وی آر دی وی
گالري ساكلر سرپنتين از زاها حديد ؛ ضيافت افتتاحيه خصوصي
فروشگاه لباس کاکتوس؛ صورتی ظریف صنعتی و طراحی مبتنی بر مداخله و تخریب
زاها حدید و سالن نمایشگاهی نورمبرگ ؛ سازه ی درخت شکل منحصربفرد
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group