کریستیس کوکس پروژه ی در نظر گرفته شده را در دپارتمان معماری دانشگاه پاتراس تحت نظر پروفسور واسیلیس استرومپکوس طراحی کرد. متاپلاژیا یا دگربافتی به وام از واژه ی یونانی ‘μετάπλασις’ (mĕ-tap′lă-sis) به معنای تغییر در فرم تعبیر شده است. به عنوان یک واژه شناسی علمی در نمونه جاهایی که یک گونه ی سلولی به اندازه ی کافی برای بقا قوی نیست و تاب یک محیط جدید را ندارد به گونه ی دیگری سازگار با محیط تغییر می یابد.
این تعریف با هدف پروژه مطابقت دارد. تبدیل وضعیت موجود ( سایت و مفهوم استادیوم) به وضعیتی دیگر که بیشتر با واقعیت منطقه و زمانه اش تطبیق دارد. این بنا در نی فیلادلفیا حومه ی آتن واقع شده جایی که تراکم عظیم شهری و زیبایی های طبیعی مانند( درختستان نی فیلادلفیا) هم زیست هستند. متاپلاژیا در این مکان با یک استادیوم منحدم ترکیب شده است, و به یک سیستم جدید, ساختمانی نو, موجودیتی که از طریق تکنیک های شبیه سازی, جهش زمانمند, دگر ریختی تدریجی و منطق تطبیقی بدل شده و یک گونه ی جدید پدید آورده است.
در طی مصاحبه ی سایت ساکر پانچ با کریستین کوکس نظرات وی بر این قرار است:
سایت ساکر پانچ : چه چیزی یا چه کسی بر این پروژه تأثیر گذار بود؟
کریستیس کوکس: استاد راهنما واسیلیس استرومپکوس, آثار استودیو کراس اوور | گونه زایی جهش متحول زیباشناسی و آثار هرنان دیاز آلونسو
سایت ساکر پانچ: در فرایند توسعه ی این پروژه درگیر چه نوع موسیقی, فیلم و کتاب بودید؟
مطالعه ی کتاب خارج از کنترل کوین کلی و معماری الگوریتمی نوشته ی کوستاس ترزیدس و در حوزه ی موسیقی di.fm را گوش می کردم.
سایت ساکر پانچ: آثار چه کسی را مد نظر قرار دادید؟
کریستیس کوکس: هرنان دیاز آلونسو, تام واسیکامب, بخصوص آثار استودیو استیون ما, ادوارد کیم | آتلیه و وبلاگ معماری یاهووا وانگ