حلقه ی زندگی یک مونمان در حال ساخت در فوشون چین است. فرم, کارکرد یا به نوعی فقدان کارکرد و برآورد هزینه ی ساخت آن بیشترین توجه را به خود درگیر کرده است. چین در قامت کشوری که سریعاً به دنبال طی کردن فرایند شهری شدن و در امتداد آن لیدر جهانی در بسیاری از زمینه ها می باشد, ساخت نشانه های شهری را برای به کمال رساندن باور خود برگزیده است . برگزاری نمایشگاه های جدید هم تدبیری دیگر است.
مونومان تمام فلزی "حلقه ی زندگی" در فوشون به قطر 157 متر و به کارگیری 3000 تن فلز در ساخت آن که توسط 12000 نور LED نمایشی تأثیر گزار را برپا کرده, گواهی است بر این مدعا. چهار آسانسور در دسترس بازدید کننده ها برای صعود به این قله ی آهنی تعبیه شده است. اما اخیراً سازه ی شانزده میلیون دلاری بنا در این سایت یادمان محور توجه رسانه های اجتماعی و نشریات آنلاین با توجه به عملکردشان را به خود جذب کرده است. در این پروژه جدای از عبث بودگی کاربرد متریال و هزینه مسئله ی دیگر درباب شایستگی عمومی بنا است. کلان بنای آیکونیک بدون هیچ خصیصه ی درخوری در سایت و ارائه آن فاقد هر گونه ارزش واقعی اجتماعی هم می باشد.
اتووود پیش از این با تمرکز بر معماری ونگ شو، تلاش کرده است به تبیینی نسبی از وضعیت معماری چین رسد، نگاهی کلی به اثار ونگ شو را می توانید در مقاله وَنگ شوُ؛ باستان شناسی اتمسفری کهن برای کشف امر نو به قلم فاطمه موسوی مقدم بیابید و تدقیق مواضع ونگ شو به عنوان معتبرترین معمار چینی شناخته شده در محافل جهانی در مواجه با شهری شدن، سیاست های توسعه کالبدی، سیاست های کنترل مهاجرت و سنت های معماری بومی را نیز می توانید در مقالهشهری شدن به سبک چینی و بحران تمدنی؛ ونگ شو و معضل تدقیق معماری: معماری خنثی، معلق یا متعهد به قلم استفن اسمیت مشاهده فرمایید، نوع نگاه آی وِی وِی به مصرف گرایی به سبک چینی و چگونگی مواجه لایه های فکور چین با غرب را می توانید در مقاله آی وِی وِی؛ پاپ آرت و ماهیت زدایی شی دلالت گر از رهگذر جامعه ی مصرفی به قلم فریبا شفیعی ملاحظه فرمایید.