نور و سایه جنبه های متضاد مشترکی هستند که وضعیت انسانی را به شکلی که ما امروز می بینیم تعریف می کنند. و به مثابه یک همبند بین امر خوب و بد عمل کرده و به ما متصل می شوند. گرچه غرایز انسانها را برای ماندن در نور تحت فشار قرار می دهد و به امیال چنگ می زنند و آنها را در تاریکی به دام می اندازند. اما آیا این عادلانه است که بگوییم کدام یک بهتر از دیگری است.
همانطور که با توجه به ماهیت اصلی بشریت کسانی هستند که به جای دشواری انتخاب یکی خودشان را با هر دو راحت می بینند. معماری در طول زمان مردم را با این پارادوکس و چیزهایی شبیه این آشفته می کند. کسانی که توسط یک نیاز خلاقانه برای فهم تضادها احاطه شدند, و فهم این موضوع که بدون یکی دیگری درک نمی شود. جایی که به واسطه ی طراحی آنها می توانند سرک کشیدن در ایده های انتراعی را آغاز کنند. انجمن ال اِی و کتابخانه ی چهار اکولوژی کاری است از ویو ادواردز.
در این پروژه او بر آن است که مخالف معماری استاندارد رایج باشد. آنتی تز عمیقاً برانگیزاننده ی یک شکل, متمرکز بر سایه ها و در عین حال متبلور کننده ی آنها. این یک محصول غیر عمدی از این پروژه نیست, بلکه یک تم است. با الهام از مسیری از بدعت گذاری ضد مقدس. در نگاه اول این طراحی مانند متروپلیسی در فضای پیرامون کشیده شده ظهور یافته و به عنوان چیز با ارزش در یک سازه ی یادمانی بزرگتر چنگال عمیقش را در پس زمینه ی شهر فرو کرده است.
اما سازه خود در بازتاب امکانات شهر هدفمند شده, نگاهی به سمت آینده در حالی که یک نگاه چشمگیر را در حال حاضر در کمک به بازدیدکنندگان بدست آورده یک حس بهتر را از شهر به عنوان آنچه که موجود است. همانطور که دیو ادوارد خود بیان می دارد: مفاهیم با الهام از کمدی الهی دانته نقش اساسی در واژه نامه بازی می کند و بار دیگر در صحنه در مطالعه ی تضاد کشیده می شود. ادوارد به این نتیجه می رسد که این تضاد مابین امر مقدس و بی ارزش یک مرز یا آستانه است.
وزن این گزاره بیشتر از آن چیزی است که در اصل آشکار شده است. جایی که تلاش او در متفاوت کردن کار خود از ساختمان های معاصر پیرامون تنها بیش از یک رنگ آمیزی با شکوه تعیین شده و در تفسیرهای انتزاعی طراحی او به کار رفته است. بار دیگر با الهام از آثار دانته تیرگی ها, نورها, طلاهای درخشان در درک فهم عمیق برای زیباشناسی فرهنگی بیان تضادهای موجود نه صرفاً در معماری بلکه هم چنین در بشریت استفاده شدند.