معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1323
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1122
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 941
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 890
معماری دیجیتال   - 32
سازه های شهری   - 853
معماری پراجکتیو   - 32
تکنولوژی ساخت   - 834
طراحی پارامتریک   - 29
مرزهای معماری   - 766
بحران آب   - 28
معماری حوزه عمومی   - 723
هنر روسیه   - 28
المان شهری   - 690
اکسپو میلان 2015   - 27
نگاه نو به سكونت   - 681
پاویون های سرپنتین   - 24
نظریه شهری   - 673
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 594
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 518
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 509
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 478
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 447
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری مدرن   - 434
پداگوژی   - 19
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 429
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 429
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 425
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 416
فیلوکیتکت   - 16
روح مکان   - 414
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 402
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 366
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 349
شهرهای در حرکت   - 12
تراشه های کانسپچوال   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
معماری یادمانی   - 332
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 302
مدرنیته؛ از نو   - 11
معماریِ توسعه   - 299
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
هنر مدرنیستی   - 265
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
اتووود کلاسیک   - 263
درس گفتارهای اتووود   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اقتصادِ فضا   - 8
معماری محلی   - 247
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 242
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
آینده گرایی   - 238
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 236
طراحی و پناهجویان   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 199
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 186
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 157
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 151
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 143
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 141
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 131
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری ـ سینما   - 127
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 127
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر انتزاعی   - 121
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 111
جهان علمیْ تخیلی   - 5
معماری ژاپن   - 110
فرهنگ نفت   - 5
معماری ایران   - 106
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
اتووودْ آبزرور   - 4
طراحی مبلمان   - 92
منبع شناسی اتووود   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری هند   - 62
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری فاشیستی   - 61
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
معماری چین   - 61
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 3
ترسیمات معماری   - 52
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
گفت و گو با مرگ   - 49
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
ویرانه ها   - 46
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 43
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
جنبش متابولیسم   - 41
ده پرسش از هشت معمار   - 1
مدارس معماری   - 39
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 21
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 3
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 41
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 9
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 25
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 13
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -751
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -336
صنعتی   -99
فرهنگی   -300
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : مهدي معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
اتووود کلاسیک ـ خانه دومینو ـ لُکُربُزیه
اتووود سرویس خبر:   فائزه كشتكار ( تحريريه اتووود )
1392/08/30
مـنـــــــبـع : www.architectural-world.com
تعداد بازدید : 8919

لکُربُزیه طراحی این پروژه خانه سازی را بین سال های 1914 ـ1915 انجام داد که دوستش ، مَکس دو بویس تشویقش کرده بود . این طراحی یک سیستم استانداردِ ساخت و ساز با به کارگیری بتن مسلح بود که اساس سازه ای بیشتر خانه هایش را تا میانه سال های 1930 فراهم کرد . این پروژه ، خانه های پیش ساخته دومینو با اسکلت های مستقل بود که اسکلتی کاملا مستقل از پلان های طبقات خانه ها بود . پروژه ای که برگرفته از اسکلت های هِنِبیک و شامل شش ستون باریک بتنی بود که به سادگی دو سطح افقی را در غالب طبقات حمل می کردند و ستون ها و اسلب ها را پلکان ها به هم متصل می کردند . به جز این هسته سازه ای خانه ها، هیچ چیز دیگر ثابت نیست که همین ویژگی انعطاف پذیری بسیاری را به منظور برطرف کردن نیازهای اساسی همچون زیبایی شناسی، اقلیم، ترکیب فضایی یا چشم انداز مهیا می سازد . همچنین پلان طبقات هم بسیار انعطاف پذیر بود اگرچه پارتیشن های داخلی مستقل از این شبکه بندی بودند . این روش " پلان آزاد " با طراحی واضح و ساده اش، کاملا دیوارهای باربر را از میان برداشت و همچنین میله های حمایت کننده برای اسلب های سقفی هم حذف شدند . حمایت کننده (ساپروت) های عمودی با در نظر گرفتن دیوارهای خارجی کمی عقب تر قرار گرفتند و این گونه فرصتی فراهم شد تاهر نما آزادانه و مستقل بایستاد و پنجره ها به راحتی دور تا دور گوشه های ساختمان تغییر مکان دهند . این خانه ها از عناصر استاندارشده ای به منظور دست یابی آسان به یکدیگر ـ در طیف وسیعی از ترکیب ها ـ ساخته شده بودند که امکان دسترسی های بسیاری برای گروه بندی این خانه ها ایجاد کرد . این طراحی تنها یک ایده خلاقانه فوق العاده از نظر تکنیکی نبود بلکه روش کاملا جدید ساخت و ساز بود که مسکن جمعی اقتصادی و سریعی را تضمین می کرد .

در این دوره، بتن مسلح هنوز، مصالحی کاربردی در ساخت و ساز محسوب نمی شد . بعد از تونی گارنیه و آگوست پِرِت، لُکُربُزیه یکی از اولین مدافعان کاربرد این مصالح در ساختمان سازی بود . برای خانه های دومینو، چینشی خاص بر سایت مجموعه در جهت نمایش بتن خالص فراهم شد که اسکلت بتن و حتی اسلب های طبقات را کاملا صاف اجرا شود و یک پیمان کار بتواند اسکلت ها را بسازد و دیگر پیمان کاران مصالح ساختمان ساخته شده جمعی را بر اساس سفارش معمار بنا یا کارفرما تهیه کنند و بعد از این مرحله، پنجره ها و در ها آماده م شوند و دیوارهای خارجی هم ساخته شوند .

این سیستم در جهت پاسخی برای مشکلات دوباره سازی ساختمان ها بعد از جنگ جهانی اول طرح شده بود . در این زمان، گزارش خرابی جنگ در فلاندر، عمده ترینِ خبرها بود . خانه های دومینو آگاهی لُکُربُزیه از طراحی مسکن، نه تنها در غالب مسئله ای اجنماعی و معمارانه را به تصویر می کشید بلکه نشان دهنده روندی صنعتی هم بود . ساخت و ساز می توانست به راه اندازی علمی فعالتی کلان ـ مقیاس تبدیل شود .

نام " دومینو " سطوح تفسیری بسیاری را با خود به همراه دارد . " دومینو " به دوموس، معادل لاتین " خانه " باز می گردد و در غالب یک برچسب صنعتی هم، کلمه دومینو یک نقش مناسب برای خانه ای استاندارد شده را ایفا می کند . در پلان، شش نقطه کمکی شبیه لایه های یک دومینوی مستطیل شکل بودند . همچنین فرم فیزیکی خانه ها توانست تفسیرهایی در زمینه دومینو های حقیقی باشد و در این میان، با ستون هایی به عنوان نقاط دومینو و الگوی زیک زاکی گروهی از این خانه به عنوان فرم دومینو ها درک می شوند . لُکُربُزیه دومینو را هم به شکل محصول فرم و هم حالت متفاوتی از اُبژه های صنعتی تکامل یافته می دید . تجربه پروتوتایپ دومینو و خانه کیتروهِن بین سال های 1922 ـ 1920 بر پایه این باور بود که گونه شناسی کمال یافته طراحی مسکن می تواند فرموله شود . او این باور خود را در جمله مشهورش " خانه ماشینی برای زندگی " در مجله روح نو در سال 1921 بیان کرد .

اگر بخواهیم این جمله را کاملا اشتباه تفسیر کنیم که تنها پایه ای کارکرد گرا دارد، می توان نتیجه گرفت که یک خانه فقط می تواند در غالب محصولی منطقی همچون دیگر گونه های اشیا تلقی شود . در مجله به سوی معماری لُکُربُزیه در جواب می نویسد " اگر ما مفیاهیم سفت و سخت خانه را از قلب هایمان پاک کنیم و به این پرسش از نقطه نظری انتقادی و عینی بنگریم، به ناچار به " خانه ـ ابزار " می رسیم که محصول مسکن جمعی با دسترسی همگانی، سالم تر از این کهنگی (حتی اخلاقی) و تاثیر پذیری از زیبایی شناسی ابزارهای کاربردی زندگی روزانه مان است " . این ماشین خانه سازی جهانی می خواست هم زیبایی شناسی خوشایند و هم سودمندی کارکردی و محیط پیرامونی سالمی را فراهم کند .

خانه های دومینو در طی جنگ در فلاندر ساخته نشد و به کارگیری اصولش در غالب خانه سازی اقتصادی در سال 1928 در فرانسه با پروژه روچه لا آغاز شد که هدفش ساخت یونیت های مسکن ارزان قیمت با متراژکل 200،000 متر مربعی بود . در ضمن، اصول خانه سازی دومینو، برای ویلای زیبای اسووب در لا چائوس ـ دی ـ فوندز در سوئیس (1916) هم به کارگرفته شد که به شکلی موفق پتانسیل اسکلت های هِنِبیک و عناصر سبکی ترسیم شده در نقاط دیگر طراحی را ترکیب کرده بود . این یکی از اولین ویلاهای اسکلت بتنی در اروپا است . خانه سازی دومینو، پیش از این در طراحی خانه کیتروهن هم استفاده شده بود که در گالری آتِمن دی در سال 1922 به نمایش گذاشته شد . خانه کیتروهن به شکلی پیچیده تر از خانه سازی دومینو طراحی شده بود و برای اولین بار یک طراحی دوبلکس به همراه فضای زندگی با ارتفاعی دو برابر، یک نیم طبقه و اتاق های بچه ها در پشت بام را ارائه کرد . این موضوع پیشرفت پایه ای یکی از رویکردهای خاص لُکُربُزیه را نشان می دهد که همان پیوستار فضاهای گوناگون، به تناسب ارتفاعشان است . این دوبلکس های اضافه شده با تبدیل دو به یک فضای داخلی، پلکان های مارپیچی و بام باغ ها توانست زمینه قابل ارجاع بسیار قوی باشد و همچنین به شکل بلوک های ویلایی شهری معاصری برای سه میلیون سکنه (1922) هم به کار آید . این گونه شناسی از هنرمندی آکادمیک، در قرن 19 و مِگارون در معماری مدیترانه ای الهام گرفته بود .

خانه های لُکُربُزیه تا سال 1935 از سازه خانه سازی دومینو و خانه کیتروهِن بهره برد که شامل ستون های مستقل و اسلب های معلق طبقات بود . همچنین بیشترین خانه کیوبی شکل ، خانه کوک (1962) بوده و یکی از قابل توجه ترین پروژه های این دوره بود که تناسبات مکانیکی و زیبایی شناسی نقاشی های پیوریست را با هم ترکیب کرده بود . ویلا استین (1927) در گارچِز با فضای بیرونی بی همتایی طراحی شد که نیمی برون و نیمی درون بود و پتانسیل اسکلت دومینو را به منظور تبدیل شدن به چینش متفاوت لایه هایی اضافی یا روی هم آمده در خانه کاملا بر هم زد و همچنین، پلان اوربوس (1932) از خانه دومینو کوچکی برای اتاق کار تشکیل شده بود . لُکُربُزیه فرمول خودش از فرم های اساسی شامل ستون و اسلب خالص را همواره در غالب مفاهیم اصلی زندگی حرفه ای اش در نظر داشت .

خانه کیتروهن ـ لُکُربُزیه


خانه کیتروهِن ـ لُکُربُزیه


لُکُربُزیه در حال کار




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

کلایو مک کارتی; باززایی یک خانه/ گالری از دل کارگاهی صنعتی
تراشه های کانسپچوال ـ لوکوربوزیه به روایت روبرتو گاریانی؛ یک پروژه ناتمام
خانه Rishikesh
پارک مرکزی ژان نوول در سیدنی؛ اسمان خراش نا محسوس
بیست بنا ... ـ کورش رفیعی ـ خانه مقواییِ پیتر آیزنمن
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group