تیت مدرن: نمایشگاه
تاریخ:5 فوریه – 27 آپریل
تیت بریتانیا از برگزاری نمایشگاهی بزرگ از برنده ی "جایزه ی ترنر" ریچارد دیکان مجسمه ساز پیشرو بریتانیایی که با فرم های باز بزرگ مقیاس و شاعرانه اش شناخته شده، خرسند است. دیکان در این حرفه بیش از چهار دهه محدود شده است. ریچارد در آثارش از مصالحی مانند چوب و پلی کربنات روکش شده از چرم، پارچه و خاک رس استفاده کرده است. نمونه هایی از این آثار در نمایشگاه دیده می شود. او بر مقیاس های بزرگ و کوچک با ترکیبی از فرم های ارگانیک و عناصر مهندسی کار کرده است.
روش های مداوماً در حال تغییر از ساخت نتیجه ای از توسعه در این رهیافت تندیسی هستند. که با استفاده ی او از چوب موج دار و خم شده، فولاد پیچشی و سرامیک جلا یافته بازتاب یافته اند. این نمایشگاه در تیت مدرن با علاقه ی دیکان به مصالح و ساخت آنها برجسته شده است. نمایشگاه شامل آثاری مانند "بعد از 1998" یک اثر چوبی بزرگ پیچیده در تعادل حجم و فضا و همچنین آثار کوچک مقیاس با مجموعه مصالح غنی " هنر برای دیگر مردم 1982 " را می باشد. که مفهوم هنر معاصر که هرکسی از آن لذت می برند، را بررسی می کند
. نکته ی ویژه ترسیمات اخیر دیکان " این اورفئوس است، که در اینجا آواز می خواند، 1978 " مجموعه ای از نقشه های ساخته شده از منحنی های پیچیده ی ترکیبی، چنانچه از فرم های ارگانیک مجسمه های او و مجسمه ی فولد بزرگ، شش بخشی با سرامیک سبز ساخته شده در سال 2012 تأثیر گرفته، می باشد. در سرتاسر حرفه ی خود دیکان به همان اندازه بر مادیتی که آن را عینیت می بخشد، تأکید دارد؛
که بر زبان آن مؤکد است . این رویکرد بازتابنده ی علاقه ی شدید او که ریشه ای عمیق در خواندن شعر،فلسفه و دیگر متون دارد؛ است. آثار بینهایت متنوع و مداوماً در حال تغییر او در گالری لینبری تیت مدرن با 45 نمونه به نمایش درآمده است. دیکان خودش را دربند یک سبک یا سوژه تعریف نمی کند. او تنها به اصول یک صنعت کار و تأکیدی که بر تجربه با دست در سرتاسر حرفه اش داشته، پایبند مانده است. در حالی که هم زمان در جایگاه یک نویسنده و آموزنده ی برجسته مورد تحسین قرار گرفته است.