مسابقه دانشجویی اتووود
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1362
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1243
فیلوکیتکت   - 24
نظریه معماری   - 1007
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
طراحي داخلي   - 925
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 880
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 20
تکنولوژی ساخت   - 856
معماری مجازی   - 20
مرزهای معماری   - 795
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 773
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نظریه شهری   - 713
پردیس ویترا   - 18
المان شهری   - 712
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 701
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 612
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 582
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 523
معماری بایومورفیک   - 14
معماری مدرن   - 518
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 494
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری تندیس گون   - 456
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 14
آرمان شهرگرایی   - 453
معماری فضای داخلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 453
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 446
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 445
جهان علمیْ تخیلی   - 10
روح مکان   - 444
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 434
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 425
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 383
بی ینال ونیز   - 9
توسعه پایدار   - 358
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
معماری کوچک مقیاس   - 9
هنر مدرنیستی   - 325
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 316
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 8
معماری سبز   - 309
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 303
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 286
معماری و روانشناسی   - 7
اتووود کلاسیک   - 267
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 255
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 254
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 249
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 249
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 248
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 248
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 246
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 242
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 211
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 192
معماری تخت جمشید   - 7
مسکن عمومی   - 189
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری انتقادی   - 184
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
زنان و معماری   - 171
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
عکاسی   - 164
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ـ سینما   - 155
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 147
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
هنر گفت و گو   - 133
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
گرافیک   - 127
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
فضای منفی   - 125
منبع شناسی اتووود   - 6
طراحی مبلمان   - 122
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 121
معماری و هوش مصنوعی   - 5
معماری ایران   - 110
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
بلندمرتبه ها   - 106
معماری مصر   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
فرهنگ نفت   - 5
معماری مذهبی   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 76
معماری خوانی   - 4
معماری فاشیستی   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
ترسیمات معماری   - 71
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 62
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
گفت و گو با مرگ   - 55
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
ویرانه ها   - 53
معماری بیابانی   - 4
مدارس معماری   - 48
معماری و ادبیات   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 47
ویروس کرونا و معماری   - 4
زاغه نشینی   - 44
معماری جنگلی   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
معماری و گیم   - 3
پداگوژی   - 38
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 3
معماری دیجیتال   - 38
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 37
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
باهاوس   - 37
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 35
شهرسازی کوچک مقیاس   - 3
مدرنیته؛ از نو   - 35
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
معماری و نقاشی   - 2
طراحی پارامتریک   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
اقتصادِ فضا   - 29
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
هنر روسیه   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و فاجعه   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 16
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 28
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 36
سوزان سانتاگ   - 7
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 9
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 2
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 30
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 73
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 51
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 7
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 37
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 138
باک مینستر فولر   - 11
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 33
مارتین هایدگر   - 27
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 6
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 21
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 57
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 3
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 67
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 44
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 3
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 7
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 23
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 17
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 1
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 9
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رضا دانشمیر   - 5
کوین لینچ   - 7
رم کولهاس   - 97
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 13
ریکاردو بوفیل   - 3
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 187
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 10

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -760
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -359
صنعتی   -101
فرهنگی   -320
گالری   -84
پاویون   -255
هتل   -73
موزه   -250
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -230
بهداشتی   -38
مسکونی ـ تجاری   -158
حمل و نقل عمومی   -37
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -132
ویلا   -3
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
آکادمی علوم کالیفورنیا از رنزو پیانو ؛ تعریفی نوین از معماری پایدار
اتووود سرویس خبر:   ندا باقری "دبیر تحریریه اتووود"
1393/02/01
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 5606

آکادمی علوم کالیفورنیا با طراحی معمار ایتالیایی، رنزو پیانو، با فرم دهی به 2.5 هکتار بام سبز در سال 2008 به پایان رسید و جهت بازدید عموم افتتاح گشت. این ساختمان که تا این زمان دو بار بازسازی گشته است، در طراحی رنزو پیانو با سازه ای جدید، ادغام گردیده است؛ سازه ای در واقع بسیار شفاف، که ساختمان موزه را به صورت بصری به گلدن پارک متصل می نماید و از ایده های تاریک موزه های گذشته فاصله می گیرد. دور این ساختمان را سایبان هایی که محل قرارگیری پنل های خورشیدی می باشند، سایه اندازی می کنند.

توسعه ی پایدار، یکی از جنبه های کلیدی مطرح شده در این طرح می باشد. این پروژه که در آن زمان یکی از ده " ساختمان سبز " دپارتمان محیط زیست سان فرانسیسکو بوده است با هدف کسب گواهینامه پلاتین LEED ساخته شده است و نه تنها موفق به دریافت این گواهینامه که جایزه ULI موسسه زمین های شهری امریکای شمالی و جایزه نقره ای هولکیم برای ساختمان های پایداررا نیز کسب نموده است. در حقیقت، این ساختمان، 30 الی 35 درصد کمتر از میزان مورد نظر در این گواهینامه، انرژی مصرف می نماید.

این پروژه دو دیوار از سنگ آهک باقی مانده از ساختمان اولیه آکادمی در سال 1934 را حفظ نموده و برای جایگذاری کلکسیون های این آکادمی، مجهز به یک افلاک نما، یک زیستگاه جنگل های بارانی، یک آکواریوم عظیم و چندین فضای نمایشگاهی گشته است. افلاک نما و حبابی که شامل زیستگاه جنگل بارانی ست، با فرم دو کره، پشت بام سبز ساختمان را شکل می دهند.

پشت بام مجموعه، به لندسکیپی برای گونه های گیاهی کالیفورنیا بدل شده است؛ که نیاز به رطوبت و یا آبیاری بیشتر ندارند. این بام سبز، به طور کامل در دسترس بازدیدکنندگان نیست و آن ها تنها می توانند از مسیری کوتاه بر روی بام، آن را مشاهده نمایند.

 

اصول معماری سبز که در این ساختمان استفاده شده است:

گرما و رطوبت

ـ گرمایش تابشی کف، 5 تا 10 درصد، انرژی مورد نیاز را کاهش می دهد.

ـ سیستم بازیابی گرما، گرمای حاصل از تجهیزات HVAC را جمع آوری و دوباره مصرف می نماید و انرژی گرمایی مصرفی را کاهش می دهد.

ـ سقف سبز، یک لایه عایق حرارتی برتر را می سازد و باعث کاهش انرژی مورد نیاز برای تهویه هوا می گردد.

ـ شیشه های مرغوب با عملکرد بالا، در سراسر ساختمان استفاده شده اند تا سطح تبادل گرمایی با محیط بیرون را کم نمایند.

ـ استفاده از سیستم های رطوبت به روش اسمز معکوس، با حفظ رطوبت ثابت لازم جهت حفظ مجموعه های پژوهشی، مصرف انرژی مورد نیاز برای رطوبت را 95 درصد کاهش می دهند.

نور طبیعی و تهویه

ـ حداقل 90 درصد از فضاهایی که به طور منظم مورد مصرف قرار می گیرند، به نور روز و چشم انداز خارجی دسترسی دارند؛ این امر باعث کاهش انرژی مورد استفاده جهت روشنایی و حرارت به دست آمده از روشنایی الکتریکی خواهد گردید.

ـ خط آسمان مواج بنا، هوای خنک را به پلازای مرکزی وارد نموده و هوای محیط های اطراف پلازا را به صورت طبیعی تهویه می نماید. نورگیرهای سقف به طور اتوماتیک باز و بسته می گردند و هوای گرم را از قسمت اوج گنبد به بیرون می رانند.

ـ در قسمت های جنگل بارانی و صخره های مرجانی، نورگیرهایی به صورت راهبردی نصب گشته اند تا نور طبیعی را به این بخش ها برسانند.

ـ پنجره های دارای موتور که به طور اتوماتیک باز و بسته می گردند، هوای خنک را وارد ساختمان می نمایند. این پنجره های قابل کنترل، در دفاتر کارمندان نیز استفاده شده اند.

ـ در پاسخ به میزان نور روز وارد شده به ساختمان، فوتوسنسورهایی در سیستم روشنایی قرار گرفته اند تا میزان نور روشنایی الکتریکی را تنظیم نمایند و میزان انرژی مصرفی جهت روشنایی فضاهای داخلی را کاهش دهند.

ـ استفاده از انرژی های تجدید پذیر.

ـ سایبان های خورشیدی در دور تا دور ساختمان، با 60 هزار سلول فتوولتائیک، میزان 230 هزار کیلووات انرژی پاک که در حدود 5 درصد از انرژی مورد نیاز مجموعه می باشد را تولید می کنند و از انتشار بیش از 405 هزار پوند گاز گلخانه ای تولید شده در طول سال، جلوگیری می نمایند.

ـ سلول های مولتی کریستالی استفاده شده در این ساختمان، پر بازده ترین سلول موجود در بازار بوده و دارای راندمانی 20 درصد بالاتر از دیگر سلول ها می باشند.

ـ در سرویس های بهداشتی، با هر بار استفاده از آب، توربین هایی که در شیرهای آب، گذاشته شده اند، به حرکت درآمده و انرژی الکتریکی ذخیره می نمایند.

بهره وری آب

ـ با جذب آب باران، سقف زنده ی آکادمی می تواند با جمع آوری 3.6 میلیون گالن آب، از حمل مواد آلاینده به اکوسیستم جلوگیری نماید.

ـ آب دوباره تصفیه شده ی شهر سانفرانسیکو  برای استفاده مجدد به فلاش توالت های این مرکز هدایت می شود و میزان آب سالم مصرفی را تا 90 کاهش می دهد.

ـ با استفاده از شیر آلات کم فشار و آب بازیافتی، میزان آب مصرف شده در این مرکز 30 درصد کمتر از میزان پایه خواهد بود.

ـ برای به حداقل رساندن میزان آب مصرفی، جهت پر کردن آکواریوم، آب شور از اقیانوس آرام با لوله کشی به این مجموعه منتقل می شود. ضایعات نیترات این آب پس از استفاده تصفیه شده و اطمینان حاصل می گردد که آب آکواریوم را نیز بتوان دوباره تصفیه و استفاده نمود.

بام سبز

ـ سقف زنده ی آکادمی کالیفورنیا، لینکی تازه به سوی محیط زیست وحشی بوده است؛ این سقف با داشتن 9 گونه ی گیاهی بومی کالیفورنیا از هرگونه آبیاری مصنوعی بی نیاز می باشد. مساحت این سقف بیش از 2.5 هکتار بوده و بزرگترین نوار پوشش گیاهان بومی در سانفرانسیسکو می باشد.

ـ در حدود 1.7 میلیون گیاه در این سقف زندگی می کنند.

حمل و نقل

ـ ساختمان جدید آکادمی دارای پارکینگ های امنی در ورودی های جلو و پشت مجتمع و همچنین یک ایستگاه شارژ اتومبیل های برقی می باشد. کارمندان آکادمی در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی پاداش دریافت می نمایند.

ـ متريال های و محصولات استفاده شده در مجموعه، اصولا بومی بوده و 20 درصد از این متريال های ساختاری در ساختمان تا فاصله ی 500 مایلی از آکادمی قرار داشته اند. این مسئله، موجب کاهش اثرات حمل و نقل و حمایت از اقتصاد منطقه ای گشته است.

 

اتووود پیش از این در این خبر نیز به آکادمی علوم کالیفورنیا پرداخته است.

.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

نگاهی به وُید موزه گوگنهایم : طرحهای پیشنهادی سازگار با طبیعت
خانه تبعید چارلی چاپلین تبدیل به موزه می شود
موزه هنری الی و ادیت براد ـ کوپ هیمِلبِلا ؛یک صورت بندی شهری
موزهْ شیدایی در چین، هم بندی توسعه، غرور ملی و لیبیدوی فرم
موزه ی مرسدس بنز از یو ان استودیو
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group