معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1345
بحران آب   - 28
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1185
هنر روسیه   - 28
نظریه معماری   - 979
اکسپو میلان 2015   - 27
طراحي داخلي   - 912
پاویون های سرپنتین   - 24
سازه های شهری   - 869
باهاوس   - 24
تکنولوژی ساخت   - 845
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
مرزهای معماری   - 780
فیلوکیتکت   - 22
معماری حوزه عمومی   - 755
جشن نامه اتووود   - 21
المان شهری   - 702
معماری مجازی   - 20
نظریه شهری   - 697
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
نگاه نو به سكونت   - 687
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
کلان سازه   - 601
مدرنیته؛ از نو   - 18
معماری و سیاست   - 551
پردیس ویترا   - 18
معماری پایدار   - 517
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری مدرن   - 487
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
منتقدان معماری   - 486
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری تندیس گون   - 452
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 445
معماری ـ موسیقی   - 15
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 441
معماری بایومورفیک   - 14
آرمان شهرگرایی   - 437
شهرهای در حرکت   - 14
روح مکان   - 435
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری منظر   - 427
اقتصادِ فضا   - 12
معماری شمایل گون   - 422
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
طراحی صنعتی   - 422
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 380
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
توسعه پایدار   - 352
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری یادمانی   - 337
درس گفتارهای اتووود   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 333
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری سبز   - 306
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 8
معماریِ توسعه   - 304
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
هنر مدرنیستی   - 300
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 272
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
آینده گرایی   - 272
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 263
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
بدنه سازی شهری   - 254
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 250
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ارزان   - 246
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری محدود   - 243
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 243
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 239
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 239
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 232
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 177
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 164
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 157
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 156
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 148
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 134
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
مسکن روستایی   - 133
منبع شناسی اتووود   - 6
هنر گفت و گو   - 131
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
گرافیک   - 117
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 6
طراحی مبلمان   - 113
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ژاپن   - 113
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 108
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری ایران   - 107
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 102
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 88
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری فاشیستی   - 69
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
ترسیمات معماری   - 66
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری هند   - 65
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 61
مینته د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 3
گفت و گو با مرگ   - 51
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 51
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 46
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
زاغه نشینی   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 40
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری پراجکتیو   - 37
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری دیجیتال   - 36
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی   - 35
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری کانستراکتیویستی   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1
طراحی پارامتریک   - 29

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 187
آراتا ایسوزاکی   - 16
زیگموند فروید   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان بودریار   - 3
آرکی زوم   - 4
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 16
آلدو روسی   - 13
ژاک لوگوف   - 4
آلوار آلتو   - 19
ژیل دلوز   - 27
آلوارو سیزا   - 9
سائول باس   - 7
آن تینگ   - 4
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی گائودی   - 27
سالوادور دالی   - 2
آنتونی وایدلر   - 5
سانا   - 5
آنتونیو نگری   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنیش کاپور   - 8
سدریک پرایس   - 3
آی وِی وِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اُ ام اِی   - 34
سوپراستودیو   - 9
اتوره سوتساس   - 7
سورِ فِهْن   - 6
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سوزان سانتاگ   - 3
ادوارد برتینسکی   - 1
شاشونا زوبوف   - 2
ادوارد سعید   - 13
شیگرو بان   - 33
ادوارد سوجا   - 10
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فدریکو بابینا   - 30
ادولف لوس   - 7
فرانک گهری   - 49
ارو سارینن   - 28
فرانک لوید رایت   - 45
اریک اوون موس   - 13
فرای اوتو   - 9
اریک هابسبام   - 2
فردا کولاتان   - 2
استن آلن   - 4
فردریک جیمسون   - 2
استیون هال   - 30
فرشید موسوی   - 3
اسلاوی ژیژک   - 17
فمیهیکو ماکی   - 4
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
فیلیپ جنسن   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسکار نیمایر   - 33
گرگ لین   - 7
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 3
لبس وودز   - 23
الیس راستورن   - 50
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ میس ون دروهه   - 23
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اویلر وو   - 9
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 7
لویی کان   - 37
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییس بورژوا   - 8
بئاتریس کُلُمینا   - 9
لُکُربُزیه   - 134
بال کریشنادوشی   - 4
لیام یانگ   - 4
باک مینستر فولر   - 11
مارتین هایدگر   - 27
برنارد چومی   - 33
مارسل بروئر   - 7
برنو زوی   - 7
مارشال برمن   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانفردو تافوری   - 16
بوگرتمن   - 1
مانوئل کاستلز   - 2
بی یارکه اینگلس   - 68
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو سولری   - 4
مایکل سورکین   - 1
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 21
معماران مورفسس   - 16
پیتر آیزنمن   - 57
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر برنس   - 2
موشه سفدی   - 12
پیتر زُمتُر   - 67
میشل سر   - 3
پیتر کوک   - 7
میشل فوکو   - 44
پیر بوردیو   - 5
نائومی کلاین   - 4
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نورمن فاستر   - 35
تئودور آدورنو   - 3
نیکلای مارکوف   - 1
تادو اندو   - 13
هانا آرنت   - 7
تام مین   - 13
هانری لفور   - 23
تام ویسکامب   - 10
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 23
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 1
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 16
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 10
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 1
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 5
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 5
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 8
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 22
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلود پَره   - 3
دیوید رُی   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید گیسن   - 2
کنزو تانگه   - 9
دیوید هاروی   - 25
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت نوزیک   - 2
کنگو کوما   - 47
رابرت ونتوری   - 28
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 96
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 30
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریموند آبراهام   - 1
یو ان استودیو   - 32
رینر بنهام   - 2
یورگن هابرماس   - 13
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 3
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -754
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -346
صنعتی   -101
فرهنگی   -318
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -248
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -157
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
هنر گفت و گو ـ فرشاد مهدی زاده؛ سيستم آموزشي ما به هنر اهميت نمي‌دهد.
اتووود سرویس خبر:   پوریا فرخی
1393/09/13
مـنـــــــبـع : روزنامه اعتماد - شماره ۳۱۲۳
تعداد بازدید : 3421

پويان فراصتي/ تا چه حد با دنياي معماري آشنا هستيد؟ تمام سطح شهر‌هاي ما از ساختمان‌هاي سياه و سفيدي پر شده است كه براي هيچ كس جذابيت بصري ندارد اما بالاخره فردي در ايران پيدا شد و اين قاعده را به هم زد و اثري را خلق كرد كه باعث شد تا جايزه فستيوال جهاني معماري "W A F" ٢٠١٤ را دريافت كند. مردم انگلستان ضرب المثلي دارند كه مي‌گويند "خارج از جعبه فكر كن" كه در حقيقت به اين معناست كه محدوديت‌هاي فكر خود را كنار بگذاريم و سعي كنيم كه كمي خلاقيت داشته باشيم. فرشاد مهدي‌زاده فردي است كه به اين ضرب المثل عمل كرده است و به راستي در حرفه خودش موفق بوده است. براي مثال مجموعه شهر رويايي اصفهان و ساختن يك ساختمان مسكوني بسيار خاص در آبادان نشان‌دهنده اين خلاقيت است. با او گفت‌وگوي كوتاهي درباره شيوه كار و نحوه موفقيتش انجام داديم.

ابتدا از ورودتان به اين حوزه و شروع فعاليت‌تان توضيح دهيد ؟

من در سال ١٣٨٧ از دانشگان آزاد اصفهان در رشته معماري فارغ‌التحصيل شدم. سپس عازم تهران شدم و در شركت مشاوره حركت سيال شروع به كار كردم. براي كسب تجربه كار در عرصه بين‌المللي در سال ١٣٨٩ به استراليا رفتم و در شركت معماري Lab Studio به مدت دو سال مشغول به كار شدم كه اين تجربه كاري براي من بسيار مفيد بود. سپس براي ادامه تحصيل به مدرسه عالي معماري كاتالونيا (iaac) در شهر بارسلونا به اسپانيا رفتم و بعد از گذراندن يك دوره فوق‌ليسانس ديگر در زمينه طراحي شهري به‌ايران برگشتم و كار حرفه‌يي خودم را در ايران به طور مستقل شروع كردم. البته در تمام اين مدت به فعاليت‌هاي آكادميك مانند تدريس در ورك‌شاپ‌ها و دانشگاه‌هاي بين‌المللي هم مشغول بودم.

آيا زماني كه شروع به كار كرديد تصور چنين موفقيتي را در اين سطح داشتيد؟

راستش زماني كه فارغ‌التحصيل شدم تنها يك آرزو داشتم. آرزوي من اين بود كه بتوانم روزي كنار يك استاد معماري با تجربه و حرفه‌يي كار كنم.

براي خيلي از معماران جوان اين سوال مطرح است كه شما چگونه وارد بازار كار شده‌ايد؟ لطفا كمي روند موفقيت و سير تحولي كار خود راتوضيح دهيد. بسياري از معماران جوان در اين سرگشتگي به سر مي‌برندكه چه زماني مي‌توانند به طور مستقل كارخود را شروع كنند؟

ورود من به كار حرفه‌يي با ارايه پروژه‌هاي دانشجويي بود كه با حوصله و ظرافت بالايي طراحي شده بودند. يكي از بزرگ‌ترين مشكلات قشر جوان معمار بي‌انگيزگي در دوران دانشجويي است، كه البته به نظر من دليل آن گسترش بي‌رويه مراكز آموزشي معماري بي كيفيت و بدون امكانات دركشور ما است. علاقه به كار حرفه‌يي كاملا منطقي است ولي حرفه‌يي‌ترين ‌‌‌و مهم‌ترين مقطع معماري دوران دانشجويي است كه بايد به صورتي كاملاجاه طلبانه و با حرفه‌يي ديدن پروژ‌ه‌ها سپري شود. چراكه هر پروژه‌ دانشجويي پتانسيل تبديل شدن به اثري بين‌المللي را دارد و امروزه شاهد پروژه‌هاي دانشجويي بسيار مطرحي در سطح بين‌المللي هستيم. ولي درايران هميشه تصور بر اين است كه بعد از اتمام درس ‌‌و در بازار كاراتفاقي خاص رخ مي‌دهد كه از نظر من اصلا اين طرز فكرصحيح نيست. نه‌تنها در ايران بلكه در تمام دنيا پروژه‌هاي دانشجويي پروژه هايي خلاقانه‌تر، بكر‌تر و دور از محدوديت‌هاي بازار كار هستند. پروژه‌هاي دانشجويي بستري مناسب براي رشد خلاقيتند.

شما جايزه بسيار ارزشمندي را گرفتيد، سوال ديگر اين است كه در اين بنا تا چه حد از معماري ايراني استفاده كرديد؟

هر زماني كه يك معماري در بستر خود و با هدف پاسخگويي به اقليم ونيازهاي مردمان آن منطقه شكل بگيرد مي‌توانيم اذعان كنيم كه اين اثرمعماري متعلق به آن شهر يا كشور است. با توجه به اينكه مجموعه تجاري شهر روياها پاسخي درست به بستر و با توجه به فرهنگ خريد و تفريح مردم اصفهان طراحي شده است در نتيجه معماري اين اثر نه‌تنها درسطح بين‌المللي يك معماري ايراني (البته چهره نوين معماري ايراني) است بلكه در سطح ايران هم يك شخصيتي كاملا اصفهاني دارد.

سبك معماري شما چيست؟

امروزه در دنياي ‌معماري ديگر سبكي وجود ندارد و شخصيت هر اثر معماري وابسته به معمار، بستر و جغرافياي آن معماري است. بهتر بگويم معماري من معماري فرشاد مهدي‌زاده است و البته در مورد اثر مجموعه تجاري شهر روياها معماري فرشاد و رهاست.

شما در اين كار از ظرفيت‌هاي جالبي مثل گنبد استفاده كرديد، آيا اين ظرفيت‌ها مفهوم خاصي نيز دارند؟

در حقيقت ما از طاق استفاده كرديم و به طور كامل‌تر از مدل چهارطاقي استفاده كرديم كه در ايران قدمتي هزاران ساله دارد. هدف اصلي استفاده از اين طرح رسيدن به فضايي نزديك به شخصيت بازار اصفهان بوده است تا نه‌تنها به عنوان يك مركز تجاري بلكه به عنوان يك فضايي براي سرگرمي دركنار شهر روياها عمل كند. به همين خاطر ما مدل چهارطاقي را جايگزين مدل معمولي و متداول ساختمان بتني موجود كرديم.

چرا ما آثار بيشتري را مانند كار‌هاي هنري شما در سطح شهر نمي‌بينيم؟ ساختمان‌هايي كه در شهرهاي ايران ساخته مي‌شوند معمولا يك شكل هستند و جذابيت بصري ندارند.

معماري هر كشور و شهري نتيجه خواسته و ديد ساكنانش نسبت به معماري است. معماري بايد به مردم آموزش داده شود نه در دانشگاه بلكه از مقاطع ابتدايي. در سيستم آموزشي ما هيچ اهميتي به معماري، موسيقي و كلا هنر داده نمي‌شود، بنابراين مردم يعني كساني كه شهرها را مي‌سازند ايده‌يي نسبت به يك معماري خوب ندارند براي همين است كه ما در شهرهاي ايران معماري‌هايي مثلا با تزيينات كلاسيك اروپايي مي‌بينيم در صورتي كه هيچ‌وقت در پاريس شما يك ساختمان بلندمرتبه كه تزيينات صفوي داشته باشد نمي‌بينيد چون در درجه اول مردم آن را يك عنصر غلط براي شهرشان مي‌دانند و در مرحله بعد ارگان‌هايي مثل شهرداري اين وظيفه را دارند كه در راستاي زيبا‌سازي شهر‌ها تلاش كنند و براي ساختن بناها از طرح‌هاي معماران خلاق استفاده كنند.

در نهايت به عنوان آخرين سوال، آينده معماري ايران را چگونه مي‌بينيد؟

فكر مي‌كنم مراكز آموزشي معماري ايران از مراكز آموزشي ايالات متحده هم بيشتر است و اين از نظر من نكته مثبتي نيست. من مطمئن هستم كه ما اين تعداد استاد معماري نداريم كه بخواهيم به اين اندازه دانشجو پرورش دهيم. دانشجويان معماري در ايران كاملا نسبت به اتفاقات و جريان‌هاي معماري در دنيا بيگانه هستند و اين به دليل بيگانه بودن اساتيد معماري نسبت به آموزش معماري است و ما شاهد تاثير اين سيستم آموزشي غلط بر چهره شهرها خواهيم بود.



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
احسان کاویانی ( 1393/09/14 ) :
با سلام
جناب فرخی عزیز،تصاویر بیشتر مرتبط با پروژه را در کدام قسمت سایت می توان دید? و همچنین شرح کامل ایده
پوریا فرخی ( 1393/09/14 ) :
#احسان جان /سلام http://iranian-architect.ir/project-0026#more-2752
احسان کاویانی ( 1393/09/23 ) :
بسیار ممنون
محمدرضا میکائیل زاده ( 1394/08/23 ) :
ببینید.. موفقیت یا شکست هر پروژه ای را زمان تعیین میکند که آیا پروسه درست طی شده است یا خیر. نه جایزه هایی که به دلایل سیاسی دریافت میکند.
آقای مهدیزاده معماری در تامین کردن نیازها تعریف نمیشود. بلکه در مرحله بعد از آن متولد میشود.



ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group