معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1417
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1388
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22
نظریه معماری   - 1053
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 973
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
سازه های شهری   - 910
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 894
معماری کوچک مقیاس   - 20
معماری حوزه عمومی   - 829
معماری و نقاشی   - 19
مرزهای معماری   - 817
معماری و روانشناسی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 755
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 754
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 747
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 671
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
کلان سازه   - 632
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری مدرن   - 576
معماری بایومورفیک   - 15
معماری پایدار   - 546
شهرهای در حرکت   - 14
منتقدان معماری   - 513
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 498
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
روح مکان   - 485
معماری و هوش مصنوعی   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 482
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
طراحی صنعتی   - 475
معماری و گیم   - 12
معماری تندیس گون   - 471
معماری و ادبیات   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 466
معماری جنگلی   - 11
معماری منظر   - 465
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری شمایل گون   - 431
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
باز زنده سازی   - 408
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
آینده گرایی   - 395
بی ینال ونیز   - 10
توسعه پایدار   - 388
درس گفتارهای اتووود   - 9
هنر مدرنیستی   - 386
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماری یادمانی   - 359
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماریِ توسعه   - 337
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 327
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 320
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 295
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 275
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 263
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 257
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 254
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 236
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 211
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 205
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 198
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 196
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 190
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 189
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
هنر انتزاعی   - 182
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 165
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
فضای منفی   - 154
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
مسکن روستایی   - 147
طراحی و پناهجویان   - 7
هنر گفت و گو   - 145
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 132
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ژاپن   - 130
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
معماری ایران   - 115
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 110
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 106
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
طراحی مُد   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 81
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 68
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 66
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 65
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 65
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
گفت و گو با مرگ   - 63
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
ویرانه ها   - 60
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
مدارس معماری   - 54
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
زاغه نشینی   - 51
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
پداگوژی   - 50
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری کانستراکتیویستی   - 46
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری دیجیتال   - 45
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
فیلوکیتکت   - 43
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 39
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری فضای داخلی   - 38
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
هنر روسیه   - 36
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معماری و رسانه   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پداگوژی انتقادی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
جهان علمیْ تخیلی   - 24
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری مجازی   - 23
ده پرسش از هشت معمار   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 14
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 54
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 38
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 144
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 27
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 47
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -789
صنعتی   -103
زیرساخت های شهری   -381
گالری   -86
فرهنگی   -333
هتل   -76
پاویون   -266
ورزشی   -65
موزه   -254
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -161
ویلا   -7
تفریحی   -156
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -135
عناصر یادمانی شهری   -1
معماری مذهبی   -105
مجموعه های مسکونی   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
"بی بی رمس" و کارآموزی در دنیای کوچک معماری
اتووود سرویس خبر:   مينا ارجمند
1394/05/12
مـنـــــــبـع : www.Archdaily.com
تعداد بازدید : 3096

دنياي معماري دنياي كوچكي است. آنقدر كوچك است كه در بسياري از پروژه هايي كه در سرتاسر جهان توسط رم كولهاوس طراحي شده؛ معماران سرشنايي مثل زاها حديد و بيارکه اینگلس هم حضور داشتند. در مقاله بي بي رمس كه مجله متروپوليس تنظيم كرده، تاثير الگوي خاص و مانيفست كولهاوس بر تاريخچه ي ا ام اي را نشان مي دهد.

اين پديده، با لزوم و رواج كاراموزي براي پرورش معماران، بر دنياي معماري حكمفرما بوده است. پاتريك سيسون در مقاله اخيري كه براي كوربد نوشته است، به تاريخچه ي كاراموزي هاي معماران سرشناس و ارتباط هاي باورنكردني بين آنها مي پردازد. با كمك ليست سيسون ما ليست ذیل که نام متوليان معماري است را كامل كرده ايم.

ميس ون دروهه براي پيتر بهرنس كار مي كرد :بهرنس استاد معماران زمان خود بود.علاوه بر ميس، لوكوربوزيه و والتر گروپيوس هر سه در دفتر بهرنس كار مي كردند. طي آن مدت با بهرنس، ميس بر روي طراحي كارخانه توربين آ ا گ در آلمان كار مي كرد. گفته مي شود كه تاثير زيبايي شناسانه شعار ميس ( كم تر، بيش تر است) در اين كارخانه ديده مي شود .

جوزپ لوئيس سرت براي لوكوربوزيه كار مي كرد: معمار اسپانيايي، جوزپ لوئيس سرت در بارسلونا اموزش ديده بود. وي پروژه های شخصي خود را در سال ١٩٢٩ و قبل از دريافت دعوتنامه براي كار با لوكوربوزيه ( بدون حقوق) در استوديوي پاريسيان انجام داده بود. علاقه به كار با بتن در لوئيس سرت در سالهايي كه با لوكوربوزيه همكاري ميكرد، شروع شد . گفته شده كه مهارت وي در طراحي مسكوني در كنار لوكوربوزيه شكل گرفته شده است.

جسي ريزر براي آلدو روسي كار مي كرد: روسي اولين ايتاليايي بود كه جايزه پريتزكر را برنده شد كه افرادي مثل جسي ريزر را در دوران كاراموزي معماري پرورش داد. ريزر پايه گذار شركت ريزر+يومموتو ميباشد. ريزر در حال حاضر استاد طراحي معماري در دانشگاه پرينكتون ميباشد.

رنزو پيانو براي لوئيس كان كار مي كرد: ازسال ١٩٥٦ تا ١٩٧٠ پيانو عضوي از اتليه كان بود . وي همزمان با كار در پروسه اجراهاي عظيم ساختماني، درك معمارانه خود را ارتقاء داد. پيانو كروكي هاي اوليه براي نورپردازي يكي از كارخانه هاي طراحي شده توسط كان را شروع كرد. گفته شده كه اين پروژه تاثير زيادي بر كاربرد نور در طراحي هاي پيانو داشته است. اخيرا پيانو الحاقيه اي به موزه هنر كيمبل ( كه طراحش كان بود) در تگزاز را طراحي كرده است.

ماريو بوتا براي كارلو اسكارپا كار مي كرد: معمارايتاليايي ايكونيك گرا، كارلو اسكارپا براي بوتا فراتر از يك صاحب كار بود، وي استاد راهنماي پايان نامه بوتا بود. در سال ١٩٦٣، اسكارپا همزمان با بازسازي فوندازيون كوريني استامپاليا ، استاد راهنماي بوتا در دانشگاه آي يو اي وي ونيز بود. بوتا براي اسكارپا در پروژه هايي كه در شمال ايتاليا بخصوص در منطقه ي ونتو بود، كار مي كرد.

آراتا ايسوزاكي براي كنزو تانكه كار مي كرد: قبل از انكه ايسوزاكي شركت خود را در سال ١٩٦٣ تاسيس كند، زير نظر يكي از اساتيد بزرگ معماري مدرن ژاپن، كنزو تانكه آموزش ديد. در طي اين مدت ايسوزاكي بشدت تحت تاثير سبك اينترسكشنالي تانكه بود . بعد از مدتي ايسوزاكي سبك ايكونيكي مدرنيتي ژاپني خود را ثبت كرد.

فرانك گهري براي ويكتور گرون كار مي كرد: در سال ١٩٥٠، گروه ويكتور گرون يكي از شركتهاي معتبر كاليفرنياي جنوبي بود كه در حال رقابت با ريچاد نيوترا و رادلف اسشيندلر بود. در اين سالها هنگامي كه گهري فارغ التحصيل شده بود؛ به گرون پيوست. گهري كه در حال رشد بود و از كار خود راضي نبود اين شركت را به قصد سفر به پاريس و يادگيري كارهاي لوكوربوزيه، ترك كرد.

شيگرو بان براي آرتا ايسوزاكي كار مي كرد: در سال ١٩٨٣ بان در اواسط تحصيلش در كوپر يونيون در نيويورك، براي كار در دفتر ارتا ايسوزاكي بسوي زادگاهش رهسپار شد. بعد از يك سال كار در اين دفتر طراحي، قبل از اينكه بان شركت خود را در سال ١٩٨٥ در توكيو تاسيس كند؛ به امريكا بازگشت تا تحصيلش را ادامه دهد.

جوشوا پرينس براي رم كولهاوس كار مي كرد: قبل از انكه ا ام اي در نيويورك برپا گردد، پرينس با ا ام اي در روتردام كار خود را آغاز كرد. وي بر روي بسياري از پروژه هاي معروف مثل سالن تئاتر وي لي در دالاس، گوگنهايم لاس وگاس و كتابخانه مركزي سياتل كار كرده است. در سال ٢٠٠٦ پرينس- راموس با هدف پايه گذاري ريكس همراه با همكارش ارز الا، ا ام اي را ترك كرد و رهسپار نيويورك شد.

بياركه اینگلس براي رم كولهاوس كار مي كرد: هرچند اینگلس مدت زمان محدود دو سال (از سال ١٩٩٨ تا سال ٢٠٠٠) در ا ام اي مشغول به كار بود اما در رزومه ي وي يكي از كارهاي شاخص اين شركت ، به نام كتابخانه مركزي سياتل به چشم مي خورد. در سال ٢٠٠١ بعد از دوره فورماتيوي كه با كولهاوس داشت، اینگلس دفتر پلات كه پيش مقدمه اي بر دفتر بيگ بود را پايه گذاري كرد.

زاها حديد براي رم كولهاوس كار مي كرد: به محض فارغ التحصيل شدن از آركيتكچورال اسوسييشن (اي اي) در سال١٩٧٧، حديد در پروژه هاي اوليه ي ا ام اي بامديريت اليا و زو زگهيليس و همكلاسي سابقش رم كولهاوس كار مي كرد. در سال ١٩٨٠ حديد با هدف شروع اتليه شخصي خود بنام معماران زاها حديد، اين شركت را ترك كرد.

ويني مااس و جاكوب ون ريج هردو براي رم كولهاوس كار مي كردند: دو شخص از پايه گذاران شركت ام وي آر دي قبل از پايه گذاري شركتشان در سال ١٩٩٣، كاراموز رم كولهاوس بودند. مااس و ريجز قبل از ترك شركت ا ام اي و همكاري با ناتالي دي ويرس (مكانو سابق) و پايه گذاري شركت روتردامي شان، هر كدام نقش كليدي در بسياري از پروژه هاي ا ام اي ايفا كردند.

جين گنگ براي رم كولهاوس كار مي كرد: معمار فعال امريكايي، جين گنگ فعاليت حرفه اي خود را با شركت ا ام اي آغاز كرد. وي به عنوان طراح در يكي از پروژه هاي مهم اين شركت به نام مايسون بوردكس نقش داشت. وي در سال١٩٩٧ دفتر كولهاوس را ترك كرد تا شركت شيگاگويي استوديو گنگ را بنيان كند.

الكساندر زايرا- پولو براي رم كولهاوس كار مي كرد: رئيس سابق دانشگده معماري پرينكتون زايرا- پولو در سالهاي ١٩٩١-١٩٩٣ به عنوان معمار مبتدي در شركت ا ام اي شروع به كار كرد. وي بعد از مدت كوتاهي كه تحصيلاتش را در دانشكده طراحي هاروارد به اتمام رساند؛ به شركت كولهاوس ملحق شد. او بعد از مدتي اين شركت را براي پايه ريزي دفتر معماران خارجي و (بعد از آن آزپمل) ترك كرد.

اوله اسشيرن براي رم كولهاوس كار مي كرد: در دفتر معماري ا ام اي در پکن، اسشيرن بعنوان معمار ارشد اين شركت در پروژه دفتر مركزي تلويزيون چين فعاليت داشت. اسشيرن در سال ٢٠١٠، در حركتي مشابه با خروج جوشا پرينس- راموس از كولهاوس براي پايه ريزي بيرو اوله اسشيرن در همان سال، جدا شد.

گرگ لين براي پيتر آيزنمن كار مي كرد: پرفسور گرگ لين، معمار كانسپت گرا، فعاليت هاي حرفه اي اوليه خود را در شركت نيويورك فايو پيتر ايزنمن آغاز كرد. وي پس از مدتي گرگ لين تينك تانك استوديو را در ونيز پايه ريزي كرد. گفته شده كه در زمان همكاري لين با آيزنمن، تمايلات به معماري تجربي در وي شكل گرفت.

ريچارد ماير براي مارسل برور و اسكيدمور، اوينگز و مريل كار مي كرد: ماير معمار فعال مدرنيست، مدتي پس از فارغ التحصيلي از دانشگاه كورنل و قبل از كار براي مارسل برور در نيويورك براي اسكيدمور، اوينگز و مريل كار ميكرد. ماير قبل از انكه در سال ١٩٦٣ شركت خودرا پايه ريزي كند، به مدت ٣ سال با برور كار كرد. در اين سال ها سبك معماري سفيد و ايزومتريكي وي شكل گرفت. از وي به عنوان عضوي از نيويورك فايو در سال ١٩٧٢ نام برده شد.

فرانك لويد رايت براي لويس ساليوان كار مي كرد: فرانك لويد رايت به مدت ٦ سال زيرنظر پدر مدرنيسم امريكايي و موسس دانشكده شيكاگو ، لويس ساليوان كار كرد. نقش رايت در دفتر وي ، نقش كليدي بود كه از نظر ساليوان، "قلم طراحي" شركت بوده و تاثير قابل چشم گيري برروي پروژه هاي ايكونيك مثل سالن تئاتر شيكاگو داشته است.

ريچارد نوترا براي فرانك لويد رايت كار مي كرد: بعد از فعاليت و تلاش براي ملاقات رايت در مراسم خاكسپاري ساليوان، نوترا توانست در دفتر رايت كاراموز شود. گفته مي شود كه كار با رايت ، تاثيري عميقي بر جنبه هاي زيبايي شناسي طرح هاي نوترا داشته است. مشابهت هايي كه به وضوح در آثار خلق شده توسط وي با آثارطراحي استادش ديده ميشود گواه چنين تاثيراتي ميباشد.

تام ويسكومب براي كوپ هيملباوو كار مي كرد: تام ويسكومب طراح فوتوريستي و لس انجلسي و بنيانگذار شركت معماري تام ويسكومب ، كار خود را با معماران استراليايي كوپ هيملباوو با سرپرستي ولف دي پريكس آغاز كرد. در مدت زمان فعاليت وي در اين شركت، ويسكومب مركز نمايشگاهي براي گروه بينوه با عنوان ولت بي ام دبليو را طراحي كرد.

پائلو سولري براي فرانك لويد رايت كار مي كرد: سولري در تورين ايتاليا به دنيا آمد و تحصيلات خود را در معماري در همان جا به اتمام رسانيد. وي شيفته طراحي هاي فرانك لويد رايت بود. به همين دليل در دسامبر ١٩٤٣ به امريكا سفر كرد و به مدت يك سال و نيم در استوديوي اريزوناي رايت كاراموزي كرد. طرح هاي سولري عميقا تحت تاثير رايت مي باشد.

ا دونل+ توومي هردو براي جيمز استرلينگ كار مي كردند: همزمان شيلا ادونل و جان توومي در آتليه لندن معمار ايكونيكي ، جيمز استرلينگ ، كار مي كردند. بعد از مدتي آنها همكاري با يكديگر را در دوبلين آغاز كرده و پروژه هاي حائز اهميتي در سرتاسر جهان را طراحي كردند. درك معمارانه دونل و توومي تحت نظر استرلينگ پرورش پيدا كرد؛ به طوريكه تاكنون پنج مرتبه نامشان در ليست جوايز استرلينگ قرار گرفته است.

فرشيد موسوي براي رنزو پيانو و رم كولهاوس كار مي كرد: فرشيد موسوي قبل از آنكه شركت معماران خارجي را با الكساندر زائيرا - پولو در سال١٩٩٣ تاسيس كند، در آتليه رنزو پيانو و ا ام اي بر روي ارايه پروژه ها كار مي كرد. همزمان با آنكه مرسوي به عنوان پرفسور در دانشكده طراحي هاروارد شروع به كار كرد، در دفتر رم كولهاوس بعنوان مدير داخلي فعاليت داشت.

کارخانه توربین آ اِ گ بهرنس ، میس وندروه در زمان کار با بهرنس


پاویون در موزه هنر کیمبل لویی کان، رنزو پیانو


سالن تئاتر ویلی ، کار مشترک جوشا پرینس- راموس و رم کولهاوس


جین گنگ و کار بروی پروژه مایسون بردوکس


پروژه دفتر سی سی تی وی ، در زمان فعالیت اوله اسشیرن در ا ام ای


ساختمان گورانتی در بوفالو نیویورک، لوئیس سالیوان


بی ام دبلیو ولت، تامب ویسکومب در زمان کار با کوپ هیمبلاوو




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group