مشاور: دفتر معماران شمال و جنوب
معماران: ايمان رئيسي و تارا طولمي مقدم
گروه طراحي: كتايون حسينيان، شادي حاجيان، نويد غفاري، مازيار قاسمي نيا، تينا مجدري، معين نيك آيين، امير راثي، سارا راثي، علي اكبر اكبري
مدل سازي و رندر: پيمان نظري
پست پروداكشن: پیمان نظری، احمد صفار
گرافیک: احمد صفار
مشاور سازه: بابك خداييان
مشاور تاسيسات: حميد عليشاهي
پروژه ای که در مقیاس جهانی قابل طرح باشد باید ایده ای ساده و شاخص داشته باشد تا به راحتی به ذهن سپرده شود. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سه مقیاس جهانی، ملی و منطقه ای حائز اهمیت است و مفاهیم و ایده های زیر در طراحی مد نظر قرار گرفته است:
مقیاس جهانی:
ایده ی دیوار: انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطفی در جنبش های استقلال طلبی دنیا تاثیرگذار بوده است. دیوار به مثابه نماد استقلال/ دیوار به عنوان کهن الگوی دفاع همواره مطرح بوده است: دیوار به مثابه نماد دفاع
مقیاس ملی: استفاده از الگوهای معماری ایرانی مانند صحن، فضای داخلی زیر گنبد، درونگرایی در سوئیت های مهمانسرا مفهوم نور به مثابه نماد شهدا (انقلاب و جنگ تحمیلی): "شهدا شمع محفل بشریت اند." و استفاده از هشت نوار نور بر بدنه ی دیوار
مفهوم زره به عنوان نماد مقاوت و استفاده از بافت زره های قدیمی جهت طراحی بافت خارجی دیوار و استفاده از مصالح فولادی و مسی که در اثر مرور زمان کهنه می شود، در راستای ایجاد لحن شایسته ی معماری موزه با توجه به مناطق جنگی
مفهوم شهدای گمنام که از طریق دو آیتم کلاه های فلزی رزمندگان در سرسرا و نیم پلاک ها در محوطه بازنمایی شده است. ضمنا نیم پلاک ها در راستای محور حرم حضرت امام و خرمشهر سازماندهی شده اند.
مقیاس منطقه ای: توجه به حرکت سریع سواره در بزرگراه تهران- قم و سازماندهی دیوار مرتفع جهت خوانایی مطلوب موزه استفاده از شماره های ردیف و ستون قبر شهدای گمنام در بهشت زهرا جهت سازماندهی الگوی ورونوی در سایت توجه به برگزاری مراسم مذهبی و عاشورا با در نظر گرفتن صحن اصلی و سکوهایی جهت نشستن و تماشای مراسم توجه به برگزاری رژه های نظامی در بلوار مجاور سایت و در نظر گرفتن مکانی جهت احداث پلکان موقت در ضلع ورودی اصلی به صحن