معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1475
معماری کوچک مقیاس   - 21
منظر شهری   - 1443
معماری و گیم   - 21
نظریه معماری   - 1088
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 1004
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
سازه های شهری   - 926
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
تکنولوژی ساخت   - 912
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
معماری حوزه عمومی   - 855
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 835
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 786
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
نظریه شهری   - 782
شهرهای در حرکت   - 15
المان شهری   - 766
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری و سیاست   - 711
معماری ـ موسیقی   - 15
کلان سازه   - 643
معماری بایومورفیک   - 15
معماری مدرن   - 621
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
معماری پایدار   - 565
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
منتقدان معماری   - 530
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
آرمان شهرگرایی   - 523
معماری جنگلی   - 12
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 501
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 12
روح مکان   - 500
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
طراحی صنعتی   - 487
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 481
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری تندیس گون   - 478
بی ینال ونیز   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 473
درس گفتارهای اتووود   - 9
آینده گرایی   - 446
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماری شمایل گون   - 438
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 421
طراحی مُد   - 9
هنر مدرنیستی   - 415
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
توسعه پایدار   - 399
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 362
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 351
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماریِ توسعه   - 341
معماری بیابانی   - 8
معماری سبز   - 336
معماری خوانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 324
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 323
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
اتووود کلاسیک   - 291
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
تغییرات اقلیمی   - 283
طراحی و پناهجویان   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 267
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 267
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری محلی   - 264
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ارزان   - 259
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 255
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری تجربی   - 249
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 240
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 238
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 236
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 224
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 215
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 210
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 209
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 205
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 194
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 175
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 167
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 148
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 140
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
ترسیمات معماری   - 133
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 133
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
معماری و فاجعه   - 124
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری ایران   - 119
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
بلندمرتبه ها   - 116
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 92
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماری مذهبی   - 87
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 84
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 83
عبور از مرحله جنینی   - 5
اکسپو   - 79
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اقتصادِ فضا   - 79
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 72
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 70
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
فیلوکیتکت   - 69
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 68
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
اتووودْ آبزرور   - 4
ویرانه ها   - 64
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 56
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری پراجکتیو   - 55
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری فضای داخلی   - 54
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 52
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
زاغه نشینی   - 52
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و رسانه   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 49
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
پداگوژی انتقادی   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 44
باشگاه مشت زنی   - 3
جنبش متابولیسم   - 42
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 2
باهاوس   - 41
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
هنر روسیه   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری و روانشناسی   - 37
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معماری و هوش مصنوعی   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و نقاشی   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
طراحی پارامتریک   - 30
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
شهرْخوانی با اتووود   - 1
معماری و ادبیات   - 26
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 24
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری مجازی   - 23
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
آنتروپوسین   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 33
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 43
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 6
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 57
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 27
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 11
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییجی مورتی   - 1
باک مینستر فولر   - 12
لوییس بورژوا   - 8
برنارد چومی   - 33
لُکُربُزیه   - 148
برنارد خوری   - 2
لیام یانگ   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 57
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 35
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 30
هرزوگ دی مورن   - 30
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 6
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جونیا ایشیگامی   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 13
جیمز استرلینگ   - 1
ولف پریکس   - 1
جین جیکوبز   - 2
ونگ شو   - 8
چارلز جنکس   - 7
ویتو آکنچی   - 12
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز کوریا   - 15
ک. مایکل هیز   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کارلو اسکارپا   - 13
حسن فتحی   - 6
کازو شینوهارا   - 2
حسین امانت   - 3
کازیو سجیما   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کالین روو   - 1
داریوش آشوری   - 1
کامران دیبا   - 13
داریوش شایگان   - 13
کامرون سینکلر   - 11
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستفر الکساندر   - 2
دنیس اسکات براون   - 10
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کریم رشید   - 5
دیوید رُی   - 2
کلر استرلینگ   - 2
دیوید گیسن   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنت فرمپتن   - 14
رابرت نوزیک   - 2
کنزو تانگه   - 9
رابرت ونتوری   - 30
کنستانتین ملنیکف   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کنگو کوما   - 47
رضا دانشمیر   - 5
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رم کولهاس   - 106
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رنزو پیانو   - 31
کوین لینچ   - 7
ریچارد مِیر   - 8
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریموند آبراهام   - 1
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رینر بنهام   - 2
یان گِل   - 9
رینهولد مارتین   - 5
یو ان استودیو   - 32
ریکاردو بوفیل   - 5
یورگن هابرماس   - 15
زاها حدید   - 192
یونا فریدمن   - 5
زیگموند فروید   - 20
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -814
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -402
گالری   -87
فرهنگی   -336
هتل   -77
پاویون   -268
ورزشی   -65
موزه   -256
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -233
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -165
ویلا   -8
تفریحی   -163
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -138
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -106
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
هنر گفت و گو ـ دیزاین بوم با جی یونگ لی
اتووود سرویس خبر:   فرناز جاسمی (تحریریه اتووود)
1395/03/15
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
تعداد بازدید : 2146

نزدیک به ده سال است که جی یونگ لی هنرمند کره ای، اتاق چهار مترمربعی خود را تبدیل به یک دنیای تخیلی کرده است. اتاق منحصری که شامل یک سری پیچیدگی ها و تخیلات است که بینندگان را به سوی یک رویا و افسانه می برد. جایی که گل های بسیار بزرگ، گیره های کاغذ غول پیکر و برگ هایی بسیار بادوام که به همه جا نفوذ کرده اند. در ساخت این مجموعه استادانه، نیاز به صبر و بردباری فوق العاده و موادی با خلاقیت فراوان می باشد، چرا که هر عنصری به عنوان صنایع دستی باید نیاز کم تری به اصلاحیه پس از تولید(پست پروداکشن)داشته باشد. این ترکیبات هنری به عنوان یک نمایش بصری از خیالات و ناکامی ها هنرمند است، اگرچه او در هر صحنه حضور دارد اما حضور او به معنی یک تصویر(پرتره)از خود نیست بلکه به جای جستجوی هویت، به دنبال یک اشتیاق برای درون نگری شخصی و اکتشافات ذهن خود است.

ما با جی یونگ لی در مورد روش خلق این فضا، موضوعات، ایده ها و مفاهیمی که او در جستجوی آن ها بوده تا بیان کند و جاذبه ای متداول که در کارهای خلاقانه او است، صحبت کردیم.

دیزاین بوم:چه مراحل ابتدایی برای خلق یک ترکیب نیاز است؟برای طراحی از کجا الهام می گیرید؟

جی یونگ لی:قبل از ساخت یک ترکیب، ایده های خود را یکپارچه می کنم. در طی این فرایند، من طرح های ابتدایی و اتودهای زیادی می زنم و چندین بار آن ها را تغییر می دهم تا زمانی که به نظر منطقی و قابل اجرا شوند. هم چنین مصالح و مواد مختلفی که در بازار موجود است را جستجو می کنم تا مناسب ترین آنها را برای ساخت مجموعه انتخاب کنم و آزمایش های مختلفی را روی آن ها انجام می دهم. برای مثال نقش و نگارهای اصلی طرح "دل شکسته 2011"، سنگ ها و تخم مرغ ها تشکیل می دهد. پس از آنکه طرح اصلی را انجام دادم، متوجه شدم که چگونه سنگ ها و تخم مرغ ها در کنار یکدیگر قرار گیرند. من شکل ها، بافت ها و رنگ های تخم مرغ و سنگ را مطالعه کردم، سنگ ها می بایست نور کافی بر روی دیوار بیندازند و تخم مرغ ها نیز صاف و مات باشند. در هنگام آزمایش، دو نکته مهم وجود داشت:یک، زرده تخم مرغ که به طرز دلپذیری با ژلاتین و رنگدانه زرد نشان داده شده و موضوع دیگر، پوسته تخم مرغ بود که با مصالحی ترکیبی و تشکیل شده از خمیر کاغذ که با بتونه پوشیده شد، به آرامی سمباده خورد و در نهایت رنگ آمیزی شد.

وی ادامه داد، نقطه محوری الهام بخش در کارهای من، در اطراف من است. من همیشه برای شروع داستان ها، از تجربه های شخصی خود استفاده می کنم و لحظات زندگی ام را برای جهان بیرون طراحی می کنم. هر چیزی که در اطراف من است شامل:تجربیات، احساسات، واقعیت ها و موقعیت های کنونی من، رویدادهای کوچک و بزرگ در زندگی من، خاطرات دوران کودکی و رویاها، همه تبدیل به نقش و نگارها می شوند. هم چنین از ادبیات، هنر و رسانه های جمعی که در حافظه ی من ذخیره شده اند، استفاده می کنم.

دیزاین بوم:می توانید در مورد برخی از مفاهیم و موضوعاتی که به دنبال آن ها می گردید، صحبت کنید؟

جی یونگ لی:کار من برگرفته از تجارب شخصی من است، پس همه ی آن در مورد زندگی شخصی من می باشد. هر شخصی، رویدادها و وقایع متفاوتی در زندگیش دارد اما همه ی ما رشد می کنیم و به وسیله ی تجربیات و رنج های مختلف بالغ می شویم، در گذر زندگی راه می رویم و احساساتی چون شادی، خشم، غم، اندوه و خوشی را، که ما کره ای ها چهار حس اولیه در نظر می گیریم، تجربه می کنیم. کار من در مورد همه ی زوایای زندگی می گوید. من دوست دارم که کار من به حالت کنایه آمیزی، امید و ناامیدی را القا کند.

دیزاین بوم:چه جنبه های چالش برانگیزی در کار شما تحقق پیدا کرده اند؟

جی یونگ لی:موضوعات عملی مثل بودجه و محدودیت های فضایی، مسائلی هستند که من هنگام اجرای کار با آن ها رو به رو می شوم. صحبت از فضا، انجام کارها و ساخت و ساز مجموعه همه در استودیو من انجام می شود. پس از قرار دادن مجموعه ای در استودیو، تمام کارها را در داخل استودیو انجام می دهم. این مجموعه شامل دیوارهای متحرک می باشد که چرخ هایی برای تنظیم سایز اتاق در پایین آن ها تعبیه شده است. ابعاد فضای استودیوی من می تواند با عرض متغیر بین 4در 4 تا 8 متر و ارتفاع 4/2 متر باشد. من نمی توانم فراتر از این مجموعه حرکت کنم، این بدان معناست که من گاهی اوقات در برابر زوایا و نور تسلیم می شوم. کار من معمولا فشرده و سخت است اما این موضوع برای من مهم نمی باشد. من معمولا از تقاضای فیزیکی تکراری لذت می برم اما برای کامل کردن هر عکس حدود دو ماه زمان نیاز است، که باید اعتراف کنم این مسئله بسیار چالش برانگیز است.

دیزاین بوم:آیا قطعه خاصی است که مورد علاقه شما باشد یا اینکه برای شما برجسته باشد؟

جی یونگ لی:می توان به مجموعه اضطراب2013 اشاره کرد، چون که این قطعه برای من یک مجموعه تجربی بود. در حالی که بخشی از کار من، در نهایت در یک تصویر نهایی عکاسی می شود. یک ویدیو و یک عکس در دو قاب، دو بخش مجموعه اضطراب را تشکیل می دهد. هدف هنرمند در این مجموعه، بیان کردن بخشی از هوشیاری و عدم هوشیاری بوده است. در این ویدیو که یک پرفورمنس صوتی است، هنرمندی به نام مین هی بخش اصلی پرفورمنس را در مجموعه اضطراب تنظیم و اجرا می کند. عکس ها معمولا حرکات و احساسات انسان را پنهان می کنند در حالی که ویدیو به وضوح احساسات را از طریق عملکرد نشان می دهد. به طور خاص در این ویدیو صحنه ای وجود دارد که اجرا کننده به دوربین خیره شده است، من معمولا ترجیح نمی دهم که چهره ها در عکس های من، توجه بینندگان را جلب کنند، اما برای این صحنه ی فیلم به منظور تعامل بیشتر بین بینندگان و جهان بیرون، این روش را امتحان کردم.

دیزاین بوم:چه کسی یا چه چیزی بیشترین تاثیر را در این مدت بر کار شما گذاشته است؟

جی یونگ لی:من رشته ارتباط بصری در طراحی را در مقطع لیسانس و عکاسی را در مقطع کارشناسی ارشد مورد مطالعه قرار داده ام. من همیشه رویای یک طراح یا کارگردان هنری را داشتم. در مقطع کارشناسی، به یک باشگاه ساخت فیلم به نام dromapic پیوستم، ما در آنجا موزیک ویدیو و فیلم های کوتاه می ساختیم. من مسئول بخش هنر بودم و نقش من، ساخت مجموعه ها و امور هنری بود. در حال حاضر، من به تنهایی سازنده تمام مجموعه عکس های خود هستم. تجربه های گذشته، تاثیر بسیار زیادی بر من داشته است. من به مدت یک سال و نیمه وقت به عنوان دستیار در یک شرکت تولید کننده تبلیغات تلویزیونی کار می کردم. کار کردن در آنجا سخت و طاقت فرسا بود اما قطعا در دراز مدت مفید بوده است.

دیزاین بوم:کدام دوران هنری را بیشتر درک می کنید؟

جی یونگ لی:هنر معاصر، دلیل اینکه من، آن را بیشتر درک می کنم این است که سبک هنری در هنر معاصر نسبت به آنچه که ما هنر می نامیم، لایتناهی است. این بسیار شگفت انگیز است که ببینید چگونه هنرمندان روش خود را انتخاب و از رسانه های خودشان برای بیان داستان هایشان استفاده می کنند، البته این هنر معاصر است، به این معنی که بهترین زمان برای انعکاس آن زمانی است که در آن زندگی می کنیم.

دیزاین بوم:در حال حاضر چه چیزی شما را مجذوب کرده و چگونه بر کار شما تاثیر می گذارد؟

جی یونگ لی:سرگرمی اخیر من، غواصی آزاد و غواصی با تجهیزات مورد نیاز می باشد. به طور طبیعی من به جهان زیر آب و هم چنین به ترسیم جهان میکروسکوپی و اینکه چگونه مواد فیزیکی و شیمیایی در طول زمان تغییر می کنند علاقه مند هستم. قطعا خیلی زود جزئیات این علایق در آثار من منعکس خواهند شد. 

فصل بادهای موسمی ـ 2011


جستجوی گنج ـ 2010


بازیکن ـ 2011


رستاخیز ـ 2011


جویای عشق ـ 2014


عاشقانه ی شیمیایی من ـ 2013


شام آخر ـ 2011


آرزوی شیرین ـ 2009


قلب شکسته ـ 2011


سفر دریایی ـ 2009


برمی گردم ـ 2010


کابوس ـ 2010


دخترک کبریت فروش ـ 2010


زنجیره ی غذایی ـ 2008


رسیدن به ستاره ـ 2009


کافی نیست ـ 2012


اتاق وحشت ـ 2010


اضطراب ـ 2013




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group