معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1329
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1136
اکسپو شانگهای 2010   - 33
نظریه معماری   - 949
معماری کانستراکتیویستی   - 33
طراحي داخلي   - 893
معماری پراجکتیو   - 32
سازه های شهری   - 858
طراحی پارامتریک   - 29
تکنولوژی ساخت   - 839
بحران آب   - 28
مرزهای معماری   - 767
هنر روسیه   - 28
معماری حوزه عمومی   - 725
اکسپو میلان 2015   - 27
المان شهری   - 693
پاویون های سرپنتین   - 24
نگاه نو به سكونت   - 682
پداگوژی   - 24
نظریه شهری   - 679
باهاوس   - 22
کلان سازه   - 598
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
معماری و سیاست   - 523
جشن نامه اتووود   - 21
معماری پایدار   - 513
معماری مجازی   - 20
منتقدان معماری   - 482
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری تندیس گون   - 448
فیلوکیتکت   - 20
معماری مدرن   - 447
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 432
پردیس ویترا   - 18
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 431
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
آرمان شهرگرایی   - 428
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
معماری منظر   - 422
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری شمایل گون   - 418
مدرنیته؛ از نو   - 15
روح مکان   - 415
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
طراحی صنعتی   - 408
معماری ـ موسیقی   - 14
باز زنده سازی   - 370
معماری بایومورفیک   - 14
توسعه پایدار   - 351
شهرهای در حرکت   - 12
معماری یادمانی   - 333
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
تراشه های کانسپچوال   - 333
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری سبز   - 304
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماریِ توسعه   - 300
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
هنر مدرنیستی   - 275
درس گفتارهای اتووود   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
طراحی نئولیبرال   - 260
اقتصادِ فضا   - 9
بدنه سازی شهری   - 251
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 248
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 7
معماری ارزان   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری محدود   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
معماری تجربی   - 241
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
محوطه سازی   - 237
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
بنای محدود   - 220
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 218
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری پست مدرن   - 208
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 204
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 187
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 160
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 158
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 146
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 142
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 132
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 131
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 128
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر انتزاعی   - 124
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 111
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 110
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
طراحی مبلمان   - 95
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
اکسپو   - 75
بلوپرینت   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری فاشیستی   - 63
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 4
معماری هند   - 62
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
معماری چین   - 61
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ترسیمات معماری   - 58
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
گفت و گو با مرگ   - 49
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
ویرانه ها   - 48
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
معماری و هنر انقلابی   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
جنبش متابولیسم   - 41
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
مدارس معماری   - 39
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
زاغه نشینی   - 39
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری دیجیتال   - 34
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 43
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 45
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 8
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 133
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 19
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 5
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 20
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -339
صنعتی   -101
فرهنگی   -304
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
فیلوکیتکت ـ معماری به روایت جیانی واتیمو
اتووود سرویس خبر:   نیلوفر امینی (تحریریه اتووود)
1395/06/12
مـنـــــــبـع : بازاندیشی در معماری ـ نیل لیچ
تعداد بازدید : 1809

 

اتمام مدرنیته، اتمام معماری؟

 نکته ی قابل توجه عنوان این مقاله، در واقع، علامت سوالش است. کسی‌ نمی‌تواند به سر رسیدن مدرنیته را هم ارز اتمام معماری بداند. من پیشنهاد می‌‌دهم، برای بحث در مورد وضعیت معماری از کلمه ی “پست مدرن” استفاده کنیم. هرچند که “پست مدرن” بر اساس موقعیت ژئو گرافیک ا‌ش معانی متنوعی خواهد داشت. من معتقد هستم که هنوز در موقعیت‌های جدی ما خود را در وضعیت پست مدرن خواهیم یافت. برای تعریف کلی‌ از کلمه ی پست مدرن من تمایل دارم اشاره‌ای به شعر هلدرلین داشته باشم، که غالباً توسط هایدگر نیز مورد اشاره قرار میگرفت؛  

“مملو از شایستگی، اما همچنان شاعرانه، انسان بر روی زمین زندگی‌ می‌کند.”

این جمله ی هلدرلین موقعیت انسان امرزین در هنگام انتقال به عصر پست مدرن را مشخص می‌کند. می‌توان مدرنیته را به عنوان سکنی گزینی “مملو از شایستگی” و فعالیت تعریف کرد. متقاعد کننده‌ترین تعریف مدرنیته این است که انسان مدرن “ اصالت وجود” دارد و تقدیرش ، به دست خودش رقم خواهد خورد. این دیدگاه مدرنیته که پایه گزارش کانت بوده است تعریف مدرنیته در شعر هلدرلین است که با عبارت “ همچنان شاعرانه “ قلع به پست مدرن شده است. در اینجا تمایل دارم اشاره کنم که سکنی گزینی “ شاعرانه “ به معنای سکنی گزینی وابسته به شعر نیست، بلکه نیازمند احساس و دستیابی به ناممکن است. به دیگر سخن ، گذشتن از مرز بین واقعیت و خیال. گذر از مدرنیته به پست مدرن گذر از مرز واقعی‌ و غیر واقعی‌ و یا حداقل گذر از مرز واقعیت است. با در نظر گرفتن این توضیحات، ایده ی طراحی معمارانه به وسیله‌‌‌ی معیارهای قوی زیبایی‌ شناسانه تعریف میشود، ایده ی “زیبا “ در اینجا به زیبایی‌ شناسی‌ کانت ارجاع داده نمی‌شود، همانطور که زیبایی‌ به وسیله ی معیارهای ابژکتیو تعریف نشده و برایش مدلی‌ وجود ندارد که قابل اندازه گیریش کند- بر عکس مدلهایی که در کلاسیسیزم وجود داشته است- پس چه چیزی ملاک قرار خواهد گرفت؟ چگونه، موقعیت به وسیله ی دیدی فلسفی‌ و جامعه شناختی‌ تعریف خواهد شد، در حالی‌ که به ندرت به صورت مستقیم خود را مرتبط با فعالیت طراحی معمارانه کرده است؟

تنها ملاک در اینجا آنگونه که هایدگر عنوان کرده است “ به ارث گذاشتن “ است. به این معنا که در فلسفه همچون معماری ما هیچ چیز نداریم که به ما جهت مشخصی‌ دهد مگر نشانه‌هایی‌ “ موروثی “ که از گذشته برای ما به جای مانده است. مفهوم “ به ارث گذاشتن “ را می‌توان به دو صورت تعریف کرد:

اولا “به ارث گذاشتن“ منحصراً به گذشته اشاره ندارد بلکه اشاره به تمام اجتماعاتی دارد که در آن سهمی دارند یا به عبارتی آنگونه که ریکور بیان کرده است؛ “ پیچیدگی‌‌های ادراکی که در آن زندگی‌ می‌کنیم.” در نتیجه ، مشروعیت طرح معمارانه نه تنها ریشه در یک شالوده ی متافیزیکی ندارد بلکه نشأت گرفته از جوامع مختلفی‌ است، که نه تنها در ارتباط با گذشته بلکه در ارتباط با حال نیز سخن میگویند. در اینجا تفاوت میان دیدگاهی که من در سطرهای بعدی بیان خواهم کرد و معیار “زیبایی “ بروز می‌کند این است که، ایده ی زیبایی‌ شناسی‌ معمارانه همچون همزیستی‌  با مفهوم طراحی، به عنوان قرارداد یا میانجی، است  با ذائقه ی که در تاریخگرایی ریشه دوانده است. به عبارت دیگر برای ساختن یک بنای خوب معمار باید بنا را ارجاع دهد به یک جامعه معین از بین دیگر جوامع. به عنوان یک ملاک قابل دسترس، زیبایی‌ شناسی‌ طرح معمارانه از سنّت زیبایی‌ شناسی‌ متافیزیکی غرب نشأت می‌گیرد و به صورت خاص از هگل. که همچنان قابل اجرا است. هگل بیان می‌کند که کار هنری به صورت مجرد در قالب تاریخ گرایی باز تولید میشود، به عبارت دیگر در قالب جامعه تاریخ گرا. کار هنری زمانی‌ کلاسیک خوانده میشود که یک تمامیت بیان کننده از جهان‌بینی جامعه‌ای باشد که خود را در کار هنری قابل تشخیص می‌کند.

ثانیاً، نکته ی دوم ریشه در “ تندیس گرایی “ دارد؛ توانائی گوش دادن به گذشته و حال به یک میزان، میتواند خود را در “ تندیس گرایی “ جدیدی بیان کند، یا در فرم‌ای جدید از مجموع ویژگی‌‌های قابل تشخیص. در این وضعیت نیاز به تزئین به وجود میاید و “ آرایشی‌ “ که موجب بحثی‌ جدلی بین بسیاری از معماران عملکرد گرا و منطق گرا شده است.

ما باید بدانیم که این “تزینات “ حیاتی نیست و جنبه ی سمبولیک دارد. زمانی‌ که معمار، دیگر، عملکرد گرا و منطق گرا نباشد و جهان بینی‌ تفسیر کننده‌ای نداشته باشد، بلکه، خود مامور جامعه‌ای باشد که سعی‌ بر آن دارد که مفهوم درون جامعه را جبران کند، در نتیجه طرح معمارنه ی معمار بسیار پیچیده و غیر قابل تعریف خواهد شد. به این ترتیب طرح معمارنه یک قرارداد خواهد بود، نه چیزی که فورا قابل اجرا در شهر باشد. بلکه یک “ اتوپیا “ است، که پروژه‌های آینده را راهنمای خواهد کرد، اما خودش هیچگاه قابل اجرا نخواهد بود. در این قاعد، پروژه معماری فرمی ''شاعرانه'' خواهد بود و تمام سنّت‌های فرهنگی‌ مختلف در جامعه را تصحیح و فعالیت‌های معماران و طراحان معاصر را بر دیگر باز تعریف خواهد کرد.

 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
تورج شش بلوکی علمداری ( 1395/06/13 ) :
درگیری بیش از حد با تئوری و فراموش کردن حقیقت معماری و طراحی ، واژگانی مثل پست مدرن ، مدرن که در حال حاضر مدرن هم بخشی از تاریخ شده است و همینطور اتو پیا ، دیگر در بیان و زبان معماری معاصر کاربرد عملی و استراتژیک حود را از دست داده است.جریان فکری قوی تر از این واژگان کهنه در معماری معاصر جریان دارد که صرفا در نقد و تئوری قابل درک نخواهد بود بلکه در عمل نمود آن بود خواهد شد . معماری که حاصل درک و مکاشفه هستی، هنر ، مهارت و ساختن ، ادراک و فلسفه در ارتباط با علوم رفتاری ، انسانی و در کل زندگی است. دنیای امروز حاصل باز تعریف مفاهیم تاریخ ، فلسفه و دانش و.... است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group