کتاب مدرنیسم هیپی هنر، معماری و طراحی ضدِفرهنگ دهه 60 و
اوایل دهه 70 را می ازماید. تجربیات رادیکالی که هنجارهای اجتماعی را به چالش می
گیرند و سرخوشانه به بنا کردن یوتوپیاهای سیاسی، اکولوژیکی و تکنولوژیکال برمی
خیزند.
کتاب مشتمل بر ضد طرح های پیشنهادی ویکتور پاپانک و ضد طرح های جدلی گلوبال تولز
است. چشم اندازهای رادیکال ارشیگرام، سوپراستودیو، اونیکس و هاوس ـ راکرـ کو،
اینستالیشن های کن ایساکس، جوان هیلز، مارک بویل، هلیا اویتیسیسا، فیلم های تجربی
جردن بلسن، بروس کونر و جان ویتنی و پوسترهای اموری داگلاس، کوریتا کنت و مستنداتی
از اجراهای دایگرز و کتاب های مارشال مک لوهان و باک مینستر فولر بخش های مختلف
کتاب را تشکیل می دهند.
اگرچه بحران های دهه 60 بسیار بررسی شده اند، اما محصولات فرهنگی ان دوره همچنان
ناشناخته و محل منازعه باقی مانده اند، ویراستاران این کتاب را به ترکیبی برامده
از جریان های ضد طراحی و معماری رادیکال متبلور در شمال امریکا و اروپا بدل کرده
اند. کتاب که برامدی است از انقلاب در چاپ کتاب و تصویرسازی فرم های جدیدی از کنش
فرهنگی ای که تئاتر خیابانی را با سیاست های رادیکال ترکیب می کند در زیرین ترین
ساختارهای خودش به کاوش بر تلاقی اخلاق ضدفرهنگی و تمایلات مدرنیستی برای همْ جوش
ساختن هنر و زندگی می نشیند.