معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1411
جهان علمیْ تخیلی   - 22
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1377
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1050
معماری مجازی   - 22
طراحي داخلي   - 969
جشن نامه اتووود   - 21
سازه های شهری   - 907
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 891
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 823
معماری کوچک مقیاس   - 19
مرزهای معماری   - 815
معماری و نقاشی   - 18
نگاه نو به سكونت   - 751
پردیس ویترا   - 18
نظریه شهری   - 748
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 745
معماری و روانشناسی   - 17
معماری و سیاست   - 658
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
کلان سازه   - 632
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 570
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 544
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 512
شهرهای در حرکت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 493
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
روح مکان   - 484
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 477
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
طراحی صنعتی   - 473
معماری و گیم   - 12
معماری تندیس گون   - 469
معماری و هوش مصنوعی   - 12
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 462
معماری و ادبیات   - 11
معماری منظر   - 461
معماری جنگلی   - 11
معماری شمایل گون   - 431
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
باز زنده سازی   - 406
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 389
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
توسعه پایدار   - 385
بی ینال ونیز   - 10
هنر مدرنیستی   - 382
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری یادمانی   - 358
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
معماریِ توسعه   - 335
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
تراشه های کانسپچوال   - 334
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 327
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 316
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 291
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 274
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 268
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 262
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 253
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 244
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 235
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 225
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 208
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 203
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 196
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 194
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 187
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 186
معماری تخت جمشید   - 7
هنر انتزاعی   - 180
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
گرافیک   - 165
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 152
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
مسکن روستایی   - 146
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
هنر گفت و گو   - 144
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری ژاپن   - 130
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 128
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 115
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 112
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
ترسیمات معماری   - 109
معماری خوانی   - 6
معماری و فاجعه   - 102
منبع شناسی اتووود   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 89
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
معماری مذهبی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 80
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
اکسپو   - 79
فرهنگ نفت   - 5
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اقتصادِ فضا   - 67
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 66
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
معماری هند   - 66
بلوپرینت   - 4
معماری چین   - 65
اتووودْ آبزرور   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 64
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 63
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ویرانه ها   - 59
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 58
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 53
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
زاغه نشینی   - 49
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
پداگوژی   - 49
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری پراجکتیو   - 45
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری دیجیتال   - 43
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
فیلوکیتکت   - 42
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 41
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
باهاوس   - 39
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
هنر روسیه   - 36
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری فضای داخلی   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
طراحی مُد   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و رسانه   - 29
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 22

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 5
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 13
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 41
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 13
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 28
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 17
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 25
الیس راستورن   - 111
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 54
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 25
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 7
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 38
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 142
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 29
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 1
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 24
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 58
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 7
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 47
پییر ویتوریو آئورلی   - 9
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 5
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 28
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 4
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 5
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 5
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 30
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 190
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 13

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -786
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -378
صنعتی   -103
فرهنگی   -333
گالری   -84
پاویون   -265
هتل   -76
موزه   -254
ورزشی   -65
اداری ـ خدماتی   -232
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
مسکونی ـ تجاری   -161
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -156
ویلا   -7
اموزشی   -134
زاغه نشینی   -5
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
گالری باهارات باهاوان از چارلز کوریا؛ ساختمانی مدرن با مصالح بومی هند
اتووود سرویس خبر:   نگار زارعى (تحریریه اتووود)
1396/08/06
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
تعداد بازدید : 1303

اواخر دهه 1970 دولت هند هدف ساخت یک موسسه در هر مرکز استان داشت  تا بازده فرهنگی و خلاقانه ملی را جشن بگیرد.

اگر چه این طرح تا حد وسیعی نا موفق بود اما یک مثال پر افتخار همچنان وجود دارد : بارات باوتن (خانه هند) که در بوپال قرار دارد.

این مرکز هنری چند منظوره که توسط چارلز کوریا ستاره معماری هند طراحی شده برای اولین بار در سال 1982 بازگشایی شد.بیش از 30 سال بعد همچنان تجهیزات فرهنگی بسیاری را در خود جای داده و میزبان بسیاری از رویدادهای هنری است.

طراحی این مجموعه در واقع محصول ماموریت کوریا برای ایجاد یک ساختار معماری مدرن منحصر به کشور هند و متمایز از نوگرایی اروپایی است.کوریا در بارات باوان با استفاده از مواد اولیه فراوان که توسط میراث معماری غنی کشور او فراهم شده  یک ساختمان برای دوره مدرن طراحی کرد که ریشه محکم در رسوم محلی گذشته هندوستان دارد.

این مجموعه در دامنه کوهی که به سمت یک دریاچه میرور ساخته شده که دارای تعدادی بهارخواب و حیاط میباشد.در هنگام ورود بیننده میتواند مسیر تراس ها را که به سمت دریاچه میروند دنبال کنند یا از حیاط هایی که اجازه دسترسی به حداکثر تجهیزات فرهنگی را میدهد پایین برود. این امکانات فرهنگی شامل : گالری های هنر معاصر . موزه هنر های قبیله ای . تالار کنفرانس . کتابخانه اشعار هندی . مغازه چاپ و یک استودیو برا اقامت هنرمندان است.

در حیاط ها دریچه های شیشه ای ساختمان نشان میدهند که برنامه های هنری هم از لحاظ لفظی و هم ا لحاظ مجازی برای عموم آزاد است. در پایین این مجموعه یک آمفی تئاتر وجود دارد که  در آن نمایش های روباز اجرا میشود که دریاچه نیز پرده پشت صحنه طبیعی برای آن است.

مسیر میان تراس ها حرکت به سمت سطح شیب دار طبیعی را ممکن میسازد که حیاط ها فضاهایی آرامش بخش برای استراحت فراهم میکنند.ارتباط میان این دو جزء یک جریان رفت و آمد انرژی را در اطراف مجموعه ایجاد مبکندکه کوریا از آن به عنوان مسیر تجهیزات یاد میکند. او ادعا میکند مراسم مذهبی دنبال کردن یک مسیر مقدس در واقع یک انگیزه جهانی است که در تمام فرهنگ ها و مذهب ها وجود دارد.

کوریا معنویت این مسیرها را با کشیدن خطوط موازی که در معماری مذهبی نیز مشاهده میشود مورد اهمیت قرار میدهد که شامل : معابد خورشید پرستی در مکزیک و معابد هندو در بالی میشود که دارای مسیرهای معنوی به سمت بالای دامنه کوه هستند.

کوریا همچنین به مثال های دنیوی از مسیرهای معنوی اشاره کرد مانند قصر شهر فاتح پورسیکری  و ساختارهای معماری گردشگری کوربوزیه اگر چه او ادعا کرد که مورد دوم فقط یک عبارت دنیوی (عامی) برای ابراز آنچه در واقعیت یک ذات عمیق و مقدس است.

در بارات باون پله های میان تراس ها معماری هندی سنتی را نشان میدهند در حالی که تقدس این مسیر را دلالت میکند.پله ها یادبود کوه های گات هستند.پله های موجود در شهر های هندی که به آبهای مقدس میرسند مانند پله های کوریا رهگذران را به سمت دریاچه هدایت میکند.در واقع کوریا کوه های گات را در بستر رودخانه کنگ به عنوان یک اعتبار ادبی قرار داد. در بارات باون پله ها رهگذران را به دریاچه هدایت میکنند.معانی مذهبی که تاکیید بر ماهیت مقدس این مسیر دارند.

نوگرایی اروپایی تاثیر بسیار زیادی بر معماری مدرن در هندوستان در قرن بیستم داشت. کوریا تا حدودی در طی این روند محتاط بود وقصر لوکوربوزیه انجمن چاندیگرا را برای نداشتن تهویه مناسب  نور ناکافی و نامناسب بودن آن برای آب و هوای گرم و مرطوب هند مورد انتقاد قرار داد.

معماری کوریا برخلاف آن توسط محیط اطراف آن شکل گرفته که کنترل آب و هوا مهمترین موضوع در طراحی های اوست.در واقع این امر یک ضرورت است و اکثر کارهای اولیه او شامل پروژهایی برای اقامتگاه ها بوده که ساکنین ابزاری برای پرداخت هزینه ها ی تهویه هوا نداشته و مجبور بودند بر خود ساختمان تکیه کنند تا دما را تنظیم کنند.

علاوه بر ورود سایه های مهرو موم شده ی معماری اروپایی که در هوای سردتر مناطق غربی ضروری بود کوریا فضاهای روباز را طراحی کرد.او مشاهده کرد که در آب و هوای گرم بهترین مکان در اواخر بعد از ظهر و صبح های زود فضای روباز خارج از ساختمان میباشد . حیاط های فرو رفته بارات باون از آفتاب میان روز و سوزان سایه ای مناسب درست میکنند در حالی که تراس های مرتفع هوای تازه و و فضا مناسب در زمان های خنک تر از روز فراهم میکند.این راه حل برای کنترل شرایط آب و هوایی از تاریخچه معماری هند به طور مستقیم گرفته شده است و از حیا ط ها ئ تراس های رد فورت در آگرا الهام گرفته است.

آسمان برای کوریا حکم نیروی معنوی و افسا نه ای داشت که از آن به عنوان خانه خدایان یاد کرده است که منبع نور بوده که نخستین محرک برای حواس ما میباشد.هدف او استفاده از قدرت آسمان برای ایجاد یک تجربه متافیزیکی از طریق معماری بود و ادعا داشت که هیچ چیز مانند حضور در فضای باز و احساس کردن آسمان بزرگ در بالای سر خود اینقدر عمیق و محرک نیست.

در بارات باوان هدف این است که هر فردی که از گالری به حیاط ها وارد میشود تجربه فضایی یکسانی بدست آورد.

آسمان با فضاهای داخلی ساختمان به هم پیوسته شده همراه با لایه های به هم پیوسته در بالای ساختمان که به نور و هوا اجازه ورود به دریچه های مدور میدهد.از فضای بیرون این لایه ها به نظر میرسد که یکی دیگر از ویژگی های هنر معماری هندوستان را توصیف میکند، چتر های تزئینی که در اصل ، بالای قصر های راجاستانی قرار می گرفتند.

فضاهای بیرون در بارات باوان در واقع نمود های فیزیکی از مفهوم فضای خالی هستند، یک مضمون تکرار شونده در فرهنگ بصری هندوستان، به ویژه در فلسفه هند جدا از فعالیت های موجود در ساختمانها ، حیاط ها یک فضای خالی را برای تعمق و تامل فراهم میکنند که مجسمه ها در مرکز آن قرار دارند. این مکانها به عنوان نقاط مرکزی میانجی برای بیننده عمل میکنند که بیشتر شبیه تک درخت هایی هستند که در مرکز حیاط های ژاپنی پیدا میشوند.کاربرد این فضای خالی به عنوان یک ابزار معماری توسط کوریا به عنوان یک عمل غیر ساختمانی تعریف شده است . او از قابلیت پوچی حیرت زده شد که در واقع عجیب به نظر میرسد انسان از ابتدا از ناکارآمد ترین و بی جان ترین مواد و مصالح استفاده کرده است مانند آجر و سنگ ، فولاد و آهن تا آنچه عمیقا او را تکان میدهد ابراز کند.

موفقیت طولانی بارات باوان تا حد زیادی به دلیل شهرت دیرینه آن در ساکنین محلی است.

حیاط ها فضاهای همگانی فراهم میکنند همراه با پله هایی در اطراف حاشیه ها که مکانی برای نشستن ساکنین برای ملاقات و ایجاد ارتباط  درست کرده است . تراس ها بسیار از جانب خانواده هایی که بعد از ظهر های خود را با پیاده روی در کنار آب و لذت بردن از محصولات فرهنگی این مجموعه میگذرانند مورد توجه قرار گرفته و پر طرفدار شده است. کوریا در ایجاد یک ساختمان مناسب نیازهای جامعه معاصر در حالی که از اصول معماری شناخته شده استفاده میشود، سعی در آشتی دادن نوگرایی و سنت دارد. که یک قدم مهم به سمت هدف بزرگ او در ایجاد یک روند نوگرایی هندی مجزا می باشد.

 













حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

نمایشگاه چاپ و لیتوگرافی؛ فرانک گهری
ویترا از نگاه اتووود ـ دروازه و گالری موزه طراحی ویترا ـ فرانک گری
آیلین گری در هفت پرده به روایت آلیس راستورن . قسمت دوم
رویا-خانه؛ مأمنی برای معماری و دنیای سورئال
طراحی فوق العاده ؛ توماس هیترویک
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group