معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1436
معماری مجازی   - 23
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1428
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه معماری   - 1074
جشن نامه اتووود   - 21
طراحي داخلي   - 993
معماری کوچک مقیاس   - 21
سازه های شهری   - 922
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
تکنولوژی ساخت   - 906
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری حوزه عمومی   - 849
پردیس ویترا   - 18
مرزهای معماری   - 830
معماری و گیم   - 18
نظریه شهری   - 770
معماری و ادبیات   - 17
نگاه نو به سكونت   - 770
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
المان شهری   - 762
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
معماری و سیاست   - 695
شهرهای در حرکت   - 15
کلان سازه   - 640
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری مدرن   - 606
معماری ـ موسیقی   - 15
معماری پایدار   - 556
معماری بایومورفیک   - 15
منتقدان معماری   - 527
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
آرمان شهرگرایی   - 509
معماری و هوش مصنوعی   - 14
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 494
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
روح مکان   - 493
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
طراحی صنعتی   - 480
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری تندیس گون   - 475
معماری جنگلی   - 11
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 472
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
معماری منظر   - 472
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری شمایل گون   - 435
بی ینال ونیز   - 10
آینده گرایی   - 414
درس گفتارهای اتووود   - 9
باز زنده سازی   - 413
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
هنر مدرنیستی   - 401
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 392
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
معماری یادمانی   - 361
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 343
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماریِ توسعه   - 339
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
معماری سبز   - 332
معماری بیابانی   - 8
طراحی نئولیبرال   - 322
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 316
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 286
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 273
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 268
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 260
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 260
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 258
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 254
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 249
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 245
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 238
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 231
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 230
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 222
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 207
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 206
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 198
طراحی مُد   - 7
عکاسی   - 196
معماری تخت جمشید   - 7
معماری ـ سینما   - 192
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
هنر انتزاعی   - 189
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
گرافیک   - 169
طراحی و پناهجویان   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 164
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 151
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 147
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
طراحی مبلمان   - 139
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری ژاپن   - 131
معماری خوانی   - 6
ترسیمات معماری   - 127
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری ایران   - 118
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری و فاجعه   - 115
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 113
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 91
معماری مصر   - 5
معماری مذهبی   - 87
فرهنگ نفت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری فاشیستی   - 83
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
اکسپو   - 79
شهرسازی کوچک مقیاس   - 4
اقتصادِ فضا   - 79
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدرنیته؛ از نو   - 78
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 68
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 67
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
گفت و گو با مرگ   - 66
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 66
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
معماری چین   - 66
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 4
فیلوکیتکت   - 62
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
ویرانه ها   - 61
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
مدارس معماری   - 55
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
معماری پراجکتیو   - 52
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
زاغه نشینی   - 51
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
پداگوژی   - 50
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری دیجیتال   - 48
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری فضای داخلی   - 48
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 46
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و رسانه   - 44
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 42
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
جنبش متابولیسم   - 42
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
باهاوس   - 41
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
هنر روسیه   - 36
پداگوژی انتقادی   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
جهان علمیْ تخیلی   - 32
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
طراحی پارامتریک   - 30
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
بحران آب   - 29
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری و روانشناسی   - 29
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری و نقاشی   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
ده پرسش از هشت معمار   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 23

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ژان بودریار   - 10
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان نوول   - 22
آرشیگرام   - 7
ژاک دریدا   - 18
آرکی زوم   - 6
ژاک لوگوف   - 4
آلبرت پوپ   - 4
ژیل دلوز   - 30
آلدو روسی   - 14
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 27
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 5
سو فوجیموتو   - 11
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 42
سوزان سانتاگ   - 9
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 33
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 15
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 49
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 46
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 13
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 5
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 37
گونتا اشتلزل   - 1
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 22
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 56
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 26
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
ایلین گری   - 8
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایوان لئونیدوف   - 4
لوسی رای   - 15
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لویی کان   - 39
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 12
لُکُربُزیه   - 146
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 30
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 4
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 68
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 8
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 54
پییر ویتوریو آئورلی   - 11
نائومی کلاین   - 4
تئودور آدورنو   - 6
نورمن فاستر   - 35
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 9
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 30
توماس هیترویک   - 30
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 6
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 27
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 6
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 12
جونیا ایشیگامی   - 3
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 9
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 29
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 22
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 101
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 31
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 6
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 4
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 191
یوهانی پالاسما   - 12
زیگموند فروید   - 16

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -800
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -393
گالری   -87
فرهنگی   -335
هتل   -76
پاویون   -267
ورزشی   -65
موزه   -255
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -232
حمل و نقل عمومی   -39
مسکونی ـ تجاری   -163
ویلا   -8
تفریحی   -161
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -137
مجموعه های مسکونی   -4
صنعتی   -105
عناصر یادمانی شهری   -1
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
رنسانس؛ جغرافیای جدید اندیشه و امکان های گسترده تر فکر
اتووود سرویس خبر:   تيم اتووود
1396/09/03
مـنـــــــبـع : کتاب فلسفه نوشته دیو رابینسون و جودی گراوز با برگردانی از امیر نصری از انتشارات شیرازه
تعداد بازدید : 1528

حوادث فرهنگی و تاریخی پیچیده ای که در شمال ایتالیا در قرن چهاردهم میلادی به وقوع پیوست به عنوان آغاز دوره تجدید حیات (رنسانس) شناخته شده است. این جریان در طول دو قرن در سراسر اروپای غربی گسترش یافت. 
یکی از محصولات فکری رنسانس، انسانگرایی humanism است، انسانگرایی بدان معناست که حال فیلسوفان قادرند تا درباره دستاوردها و تصورات بشری فکر کنند و کمتر بر روی مسئله وجود و ماهیت خدا متمرکز شوند. 
در این دوره جامعه فئودالی تدریجا از بین رفت. شهرها از اهمیت بیشتری برخوردار شدند و اعضای طبقه تجار جدید نظریات جدیدی در زمینه علوم تجربی و تکنولوژیک ارائه کردند؛ از جمله به این دلیل که این نظریات پولساز بودند. تغییر اساسی دیگر پیدایش جنبش اصلاح دینی بود که به فیلسوفان کشورهای پروتستان اجازه پرسش در مورد مسائل اساسی علم، سیاست و اخلاق را می داد. 



حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
زهرا خلیفه ( 1396/09/08 ) :
رنسانس یا نوزایی یک جنبش مهم به سمار می آمد که معماران از ساخت بناهای کلیسا به سوی ساخت ساختمان های شهری غیر مذهبی روی آوردند.ظهور دوره رنسانس در قرن14-15میلادی و خواستگاه آن شهر فلورانس میباشد.از عنصر های اصلی شهری دوره رنسانس میتوان به خیبان های خطی.میدان.خانه های مسکونی و غیره اشاره کرد.در اصل دوره رنسانس احیای معماری رم و یونان است.
سهيلا افشار سرشت ( 1396/09/10 ) :
رنسانس مفهوم طراحي شهرها را در قرن١٥ميلادي تا ١٧ميلادي ايجاد كردشهرها نه تنها به دليل كاركرد بلكه تحت تاثير عوامل زيباشناسي توانستند برنامه ريزي شوند به بياني ديگر زيبايي شهر به تناسب فرم و عملكرد كرد مورد توجه قرار گرفت.بزرگترين ويژگي شهر سازي اين دوره نگاه به شهر همچون يك ماده مصنوع بشر و ساخته دست انسان بود.از اين رو رعايت تقارن،پرسپكتيو،تناسب تاثير عميقي بر ساخت شهر و بناها گذاشت.ميدان و خيابان و خانه هاي چند طبقه و مجسمه ارايي در ميادين و ستونها و اذين خيابانها با گلها و درختها از دستاورد اين دوره ميباشد..اولين بار در اين دوره منابع اب به خانه ها وصل شدو سيستم فاضلاب نيز هم.
کسرا زهادت ( 1396/09/11 ) :
رنسانس ------> نهضتی هنری - ادبی و فلسفی.
رنسانس <-------> شهر فلورانس
متاثر بر تمدن غرب و باور های ذهنی قرون وسطی و جهان سنت
* زندگی دباره * واقع گرای در نقاشی و مجسمه سازی * اعتقاد به توانایی های انسان * خرد گرایی
معصومه نصيري ( 1396/09/12 ) :
‎با آغاز قرن پانزدهم ، قرون وسطی‌کاملاً به پایان رسید . در این قرن در ایتالیا ، دوره‌ای از تمدن بشری آغاز می‌شود که به ‌آن رنسانس یا نوزایی‌ می‌گویند

‎در این دوران ، علاقه زیادی نسبت به هنر و علوم انسانی پدید آمد ، به طوری که تأثیر آن بر برنامه‌ریزی ‌شهری ‌بیشتر هنری ‌بود تا این که ‌اصولی ‌باشد . در نتیجه ، شکل اصلی و الگوی ‌شهر‌ها بدون تغییر باقی ‌ماند و توجه به زیبایی‌ داخلی کلیساها و ساختمان‌های عمومی ‌معطوف گردید
هستی فضلی ( 1396/09/12 ) :
Hasti Fazli:
با رنسانس در شهرسازی ما با یک نهضت زیباسازی شهری مواجه هستیم .
شکل اصلی شهر تغییر نمیکند ولی در این دوره ساختمان ها با نماها و تزیینات کلاسیک آراسته می شوند .
در این عصر با احیای علاقه به سبک کلاسیک و رعایت تقارن و پرسپکتیو و تناسبات مواجه هستیم و در واقع ارجاع به دوران روم باستان و نظم کلاسیک ، خطوط افقی و نظم هندسی و ریتم ، منطق و ریاضیات را میبینیم . لئورناردو از افرادی است که در این عصر به طراحی شهری می پردازد .
خیابان ها عمدتا سرراست با میدان های مستطیلی طراحی شدند .
در دوره رنسانس ایدئولوژی اومانیستی شهری را به این معنا که شهر محصول و ساخته دست بشر و در کنترل آن است عنوان میکند و شهر را یک ماده مصنوع و یک اثر هنری بشری میداند .
هنر و علوم انسانی در این عصر بر برنامه ریزی شهری به شدت تاثیر گذار بوده است .
سبک شهرسازی محوری است و یک خط مرکزی سازمان دهنده دارد ، فضاهای باز و میدان های رسمی در شهر های این دوران دیده میشود .
در برنامه ریزی شهری این دوران زیبایی در قالب تناسبات فرمی و عملکردی مورد توجه قرار میگیرد .
در عصر رنسانس ما بازساخت و بازسازی را داریم .
خیابان های پهن و مستقیم با دیدها و منظرهای شهری و الگوهای شطرنجی شهر کلاسیک و استفاده فراوان از میدان ها نه صرفا به عنوان یادمان یا محل بازار بلکه به عنوان فضای مسکونی و تعاملاتی و طراحی فضاهای تردد ، مسکونی و پیاده از طرفی و نیز طراحی های دلیرانه نما و میادین از ویژگی های طراحی های شهری این دوران است .
پژمان دمیری ( 1396/09/12 ) :
رنسانس تلاقی علم و عمل بود.زمانی که علمی کسب میشد اون رو عملی میکردن.و شهر ها به سمت و سویی رفتن که مکانیزم زندگی انسان ها رو با نحوه مواجه ما با شهر و زندگی شهری رو تحت شعاع قرار داد.این باز سازی شهر ها و مکانها بود که به زندگی انسان ها سمت و سو داد.این بار علم و هنر انسان بود ک در کانون توجهات بود
پژمان دمیری ( 1396/09/12 ) :
رنسانس تلاقی علم و عمل بود.زمانی که علمی کسب میشد اون رو عملی میکردن.و شهر ها به سمت و سویی رفتن که مکانیزم زندگی انسان ها رو با نحوه مواجه ما با شهر و زندگی شهری رو تحت شعاع قرار داد.این باز سازی شهر ها و مکانها بود که به زندگی انسان ها سمت و سو داد.این بار علم و هنر انسان بود ک در کانون توجهات بود
پژمان دمیری ( 1396/09/12 ) :
رنسانس تلاقی علم و عمل بود.زمانی که علمی کسب میشد اون رو عملی میکردن.و شهر ها به سمت و سویی رفتن که مکانیزم زندگی انسان ها رو با نحوه مواجه ما با شهر و زندگی شهری رو تحت شعاع قرار داد.این باز سازی شهر ها و مکانها بود که به زندگی انسان ها سمت و سو داد.این بار علم و هنر انسان بود ک در کانون توجهات بود
پژمان دمیری ( 1396/09/12 ) :
رنسانس تلاقی علم و عمل بود.زمانی که علمی کسب میشد اون رو عملی میکردن.و شهر ها به سمت و سویی رفتن که مکانیزم زندگی انسان ها رو با نحوه مواجه ما با شهر و زندگی شهری رو تحت شعاع قرار داد.این باز سازی شهر ها و مکانها بود که به زندگی انسان ها سمت و سو داد.این بار علم و هنر انسان بود ک در کانون توجهات بود
میلاد ابراهیم پناه ( 1396/09/12 ) :
رنسانس به معنیه تولد است
در این دوره تفکرات کلیسایی و مذهبی کنار گذاشته میشود و انسان گرایانه تر میشود
در معماریه این دوره می‌بینیم که تناسبات و ابعادها بسیار انسان گرایانه‌‌تر از دوره گوتیک است. فردگرایی به این جهت که بالا رفتن توجه به استعدادهای فردی و مسئولیت فردی در قبال تصمیم‌ گیری‌ها را دراین دوره می‌توان دید. در این دوره هنرمند و اثر هنری به نام هنرمند دارای ارزش می‌شود. تکیه جامعه بر کلیسا و مسائل دینی در دوران رنسانس به حداقل می‌رسد،در این دوره شهر سازی متاثر از نظم‌هندسی و فضایی و تفکرات شهر آرمانی بود
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
پریسا زارع ( 1396/09/12 ) :
رنسانس (به فرانسوی: Renaissance) یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد.
وره ‌رنسانس در تاریخ شهر نشینی ‌با آغاز این حرکت در اوایل قرن پانزدهم در ایتالیا شروع و تا پایان قرن هجدهم ادامه می‌یابد . شهرسازی رنسانس بتدریج از ایتالیا به ‌سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت . هفتاد و پنج سال طول کشید تا این سبک شهرسازی و معماری ‌به فرانسه برسد و ۸۵ سال بعد از آغاز رنسانس ، این سبک شهرسازی و معماری ‌در انگلستان رایج شد . شهر رنسانسی ( شهر زیبا ) ، در قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی ‌در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دو قرن بعد با تفاوت‌های ‌مظاهرش به ‌سایر نقاط اروپا رسید .
ر طراحی‌ شهر، "سبک محوری" مقدم شد ، به ‌این معنی که شکل شهر یک خط مرکزی سازمان ‌دهنده داشت . همچنین استفاده ‌از فضاهای ‌باز ، میدان‌های رسمی و … رواج یافت . رنسانس مفهوم طراحی ‌شهر را ایجاد کرد ، به‌این معنی که شهرها نه تنها به دلایل کارکرد ، بلکه تحت تأثیر عوامل زیبایی‌شناختی ‌می‌توانند برنامه‌ریزی ‌شوند . به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی شهری باید زیبایی را به تناسب فرم و عملکرد مورد توجه قرار دهد.
عناصر اصلی در شهرسازی رنسانس : 1- خیابان اصلی مستقیم 2- مناطقی با شبکه شطرنجی 3- فضاهای بسته
*شهرهای رنسانس :
فلورانس – پالمانوا – وین – نانسی – زوریخ ( سویس )
خلاصه شهرسازی رنسانس :
سیستم های حصاربندی
الحاق مناطق جدید مسکونی
کاخ ها و ویلاهای اشرافی
باز زنده سازی بخش هایی از شهر با ایجاد فضاهای عمومی جدید و خیابان های مربوط
طراحی و بنای تعداد محدودی نوشهر
ساخت کلیسای جدید
محمد نصیری نژاد ( 1396/09/12 ) :
رنسانس پایه های اقتصادی سیاسی هنری وعلمی تمدن های کنونی غرب را ساخت .مهمترین دستاورد ان اهمیت به انسان است .رنسانس یا همان نوزایش با الهام گرفتن از میراث گذشته و با ارزش یونان و روم با دیدی تازه تر به جهان نگاه کردند .در دوره رنسانس ما شاهد اختراعات جدید تری هستیم مثل باروت و قطب نما و..... جهان چرخید.یکی از بزرگترین قاره های زمین یعنی امریکا کشف شد ....صنعت چاپ بذر دانش را کاشت.باروت انقلابی در روش جنگ پدید اورد .دست نوشته های باستانی احیا شدند.این ها همگی گواه پیروزی رنسانس هستند .
اولین بحران وجدان انسان غربی این بود که فهمید زمن در مرکز هستی قرار ندارد زیرا فکر میکردند انسان موجودی بود در کیهان بیکران ....شاخص ترین متفکر دوره رنسانس گالیله است
گالیله عبم فیزیک را سکولار کرد و ان را از الهیات مستقل دانست ...تکیه گاه علم فیزیک از ان پس خرد انسان بود
بهمن عزیزی ( 1396/09/13 ) :

درمعماری رنسانس پنج نوع فرآورده معماری پدیدآمد که می توان به صورت مختصر چنین ذکر کرد.
بناهایی که در طول بررسی معمول بیشتر مورد توجه قرار می گیرنند مانند کلیساها، نمازخانه ها و مقابر . دستورها و قواعد تنظیم و تدوین فضای معماری در این رده ساختمانها ، همه جا به گونه ای آزاد از سنت های موجود و نه در پیروی صرف از آنچه معماران پر توان شکل داده وبه کار برده اند می نمایند .
همه جا چنین عنوان می شود که فضای معماری در دوران رنسانس ایتالیا، به دست معماران ، به شکل موجودیتی در آمد که ، در درونش ، طراحی معماری ، برنامه ریزی دیدی یا بصری می شد. که تازگی این امر در شکل اجرایی آن بود که بعدها دورنمایی پرسپکتیویه به آن افزوده شد که معماران متناسب با توان نظری خویش ، از آن بهره می گرفتند.
در این دوران معماران چه در داخل و چه در خارج بنا به دنبال یک وحدت شکلی بودند که در گذر زمان از فضای درونی به بیرون بنا و در باز شناسی روحیه ای که درون بنا را هویت و شخصیت بخشیده و در تطبیق شکلی و معنوی و نمادین آن با روحیه ای از حجم بنا قابل درک تواند بود که چگونگی شکل پوسته میانی این دو ، نقشی اساسی دارد که می تواند نقطه حرکت طراحی معماران این دوره محسوب گردد
بهراد ذبیحی نیا ( 1396/09/13 ) :
رنسانس
(Renaissance)
Nouvelle vie(زندگی جدید)
Nouvelle vigueur(نیروی جدید)
Nouvel essor(رشد جدید)
Renouveau(تجدید ساختار)
نخستین بار، واژهٔ رنسانس را فرانسوی‌ها در قرن ۱۶ میلادی به‌کار بردند.
رنسانس در زبان فرانسوی به معنای احیا، تمدید، تقویت، تجدید و استقرار مجدد است.
یا دورهٔ نوزایش یا دورهٔ نوزایها، جنبش فرهنگیِ مهمی بود که آغازگر دورانی از انقلاب علمی و اصلاحات مذهبی و پیشرفت هنری در اروپا شد. دوران نوزایش، دوران گذار بین سده‌های میانه (قرون وسطی) و دوران جدید است.
آغاز دورهٔ نوزایش را در سدهٔ ۱۴ میلادی در شمال ایتالیا می‌دانند. این جنبش در سدهٔ ۱۵ میلادی، شمال اروپا را نیز فراگرفت.
رنسانس، یک تحول اساسی ۳۰۰ساله است که از فلورانس در ایتالیا آغاز شد و تحت تاثیر تفکرات دکارت در تجدید حیات و انتقال فلسفه از قرون وسطی به دنیا جدید ادامه یافت (از دیگر اندیشمندان موثر بر رنسانس می توان از دانته شاعر و ادیب نامدار ایتالیایی یاد کرد) و به عصر روشنگری در اروپا انجامید.
رنسانس به واسطه جنگ، بازرگانی و اندیشه در اروپا منتشر شد.
علیرضا رستمی ( 1396/09/16 ) :
به جرات می توان گفت:
رنسانس در فلورانس شکل گرفت و پایه و اساس این دوره در این شهر شروع به اجرا کرد.
این پایه و اساس مهم این دوره تحت تاثیر انسان های چند بُعدی رنسانس ازجمله؛ برونلسکی که مهندسی جسور و به موازات آن مجسمه سازی هنرمند بود دانست.
شیوه زندگی معماران رنسانسی را میتوان مهندسی های چند بُعدی در نظر گرفت،که در آن بدون شک استعداد یک معمار در یک حرفه و رشته خاص و واحد صرف نمی شود.
از پیش تازان و پیشروترین استادان بزرگ این دوره می توان،مازاچو جوان که در ۲۵ سالگی با اجرا نقاشی دیواری ((تری نی نی)) در سانتا ماریا نوولا،در فلورانس در حدود ۱۴۲۵ شناخت که هنوز این اثر به صورت بدی همچنان باقیست،این نقاشی را می توان شروع و شیوع رنسانس در معماری خواند به آن علت که در زمان ترسیم و اتمام این کار هنوز هیچ کدام از قسمت های داخلی رنسانس صورت نگرفته بود و نمودار اولین موفقیت در تجسم احساس دوره رنسانس با عوامل معماری گشته بود.
از جمله ریشه های شکل گیری معماری این دوره که میتوان تجلی روح رنسانس را درآن یافت ایوانی است کار برونلسکی که در فلورانس ساخته شد.
از نمونه های شخصیت کامل این دوره میتوان ((فرانچسکو دی جورجو))را نام برد.
نمی توان پرسپکتیو که عنصر مبین این دوره خاص و از طرفی جوابی بر تصور فضایی در این عصر می باشد،را به شخص واحدی وابسته دانست اما می توان از پیش گامان بزرگ این اختراع برونلسکی را نام برد.
اگر بخواهیم پیشرفت اصل مهم پرسپکتیو در هنر را بیابیم میتوانیم خط تسلسلی رسم کنیم که نقاشی دیواری مازاچو در آغاز آن،نقاشی برامانته در میان و کلیسای سنت پطر در راس آن جای می گیرد.
پس از شروع رنسانس به ادامه حیات این دوره با فرانچسکو دی جورجو می توان ادامه داد که ترکیب تخیّل و ابتکار با حقیقت از طبیعت این نقاش بوده است،و نقشه شهری چند ضلعی از این شخصیت و نقشه شهر فلورانس از لئوناردو که شبیه خانه های شطرنج بر روی یک رود در نظر گرفته شده است.
به دیده این عصر طرح شهر ستاره ای شکل کاملاً منطقی بوده است زیرا؛
پرسپکتیو در این دوره صرفاً به فاصله معینی محدود است و در باب این موضوع می توان کارهای آخرین میکل آنجلو((پرتاپیا))در رم یافت که معرف این منطق در این عصر می باشد.
می توان نظام خیابان ها و بعضی از المان های خطی شهرسازی نو را متاثر از رنسانس دانست و حتی بعضی دیگر از المان های شهری که هنوز به یادگار از رنسانس در روح شهر سازی معاصر جریان دارد.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group