معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
منظر شهری   - 1338
معماری کانستراکتیویستی   - 33
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1150
طراحی پارامتریک   - 29
نظریه معماری   - 966
هنر روسیه   - 28
طراحي داخلي   - 903
بحران آب   - 28
سازه های شهری   - 865
اکسپو میلان 2015   - 27
تکنولوژی ساخت   - 843
پداگوژی   - 26
مرزهای معماری   - 771
پاویون های سرپنتین   - 24
معماری حوزه عمومی   - 735
باهاوس   - 23
المان شهری   - 697
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 22
نظریه شهری   - 689
جشن نامه اتووود   - 21
نگاه نو به سكونت   - 683
معماری مجازی   - 20
کلان سازه   - 600
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
معماری و سیاست   - 527
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 20
معماری پایدار   - 517
فیلوکیتکت   - 20
منتقدان معماری   - 484
پردیس ویترا   - 18
معماری مدرن   - 470
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 18
معماری تندیس گون   - 452
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 438
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 437
مدرنیته؛ از نو   - 15
آرمان شهرگرایی   - 430
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
روح مکان   - 425
شهرهای در حرکت   - 14
معماری منظر   - 425
معماری ـ موسیقی   - 14
معماری شمایل گون   - 421
معماری بایومورفیک   - 14
طراحی صنعتی   - 415
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 14
باز زنده سازی   - 377
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 11
توسعه پایدار   - 352
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری یادمانی   - 335
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
تراشه های کانسپچوال   - 333
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری سبز   - 306
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماریِ توسعه   - 301
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
هنر مدرنیستی   - 288
اقتصادِ فضا   - 9
اتووود کلاسیک   - 263
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی نئولیبرال   - 260
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
آینده گرایی   - 259
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 253
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 249
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 246
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 7
معماری محدود   - 243
معماری تخت جمشید   - 7
معماری تجربی   - 243
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
تغییرات اقلیمی   - 241
بی ینال ونیز   - 7
محوطه سازی   - 239
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 235
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 220
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 7
معماری پست مدرن   - 219
طراحی و پناهجویان   - 7
معماری های تک   - 218
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 205
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 189
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 187
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 169
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 161
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 152
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 150
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 135
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 133
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 129
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 6
هنر گفت و گو   - 129
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
گرافیک   - 114
منبع شناسی اتووود   - 6
معماری ژاپن   - 113
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 6
معماری ایران   - 106
جهان علمیْ تخیلی   - 5
طراحی مبلمان   - 103
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
فضای منفی   - 102
معماری مصر   - 5
بلندمرتبه ها   - 101
فرهنگ نفت   - 5
اتووود ـ ایران معاصر   - 86
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 5
معماری مذهبی   - 86
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
معماری خوانی   - 4
اکسپو   - 75
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
بلوپرینت   - 4
معماری فاشیستی   - 63
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری هند   - 62
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری چین   - 61
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
ترسیمات معماری   - 60
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 3
گفت و گو با مرگ   - 50
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
ویرانه ها   - 49
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و هنر انقلابی   - 44
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 3
جنبش متابولیسم   - 41
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
زاغه نشینی   - 40
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
مدارس معماری   - 39
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 34
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
درگذشت زاها حدید   - 34
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری پراجکتیو   - 34
شهرسازی کوچک مقیاس   - 1
معماری دیجیتال   - 34
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو شانگهای 2010   - 33
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
شهرْخوانی با اتووود   - 1

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
ریکاردو بوفیل   - 3
آراتا ایسوزاکی   - 16
زاها حدید   - 187
آرشیگرام   - 7
زیگموند فروید   - 10
آرکی زوم   - 4
ژان بودریار   - 3
آلبرت پوپ   - 4
ژان نوول   - 22
آلدو روسی   - 13
ژاک دریدا   - 13
آلوار آلتو   - 19
ژاک لوگوف   - 4
آلوارو سیزا   - 9
ژیل دلوز   - 25
آن تینگ   - 4
سائول باس   - 7
آنتونی گائودی   - 27
ساسکیا ساسن   - 9
آنتونی وایدلر   - 5
سالوادور دالی   - 2
آنتونیو نگری   - 3
سانا   - 5
آنیش کاپور   - 8
سانتیاگو کالاتراوا   - 13
آی وِی وِی   - 34
سدریک پرایس   - 3
اُ ام اِی   - 34
سو فوجیموتو   - 11
اتوره سوتساس   - 7
سوپراستودیو   - 9
ادریان لابوت هرناندز   - 5
سورِ فِهْن   - 6
ادوارد برتینسکی   - 1
شیگرو بان   - 33
ادوارد سعید   - 12
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سوجا   - 10
فدریکو بابینا   - 30
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک گهری   - 49
ادولف لوس   - 6
فرانک لوید رایت   - 44
ارو سارینن   - 28
فرای اوتو   - 9
اریک اوون موس   - 13
فردا کولاتان   - 2
اریک هابسبام   - 2
فردریک جیمسون   - 1
استن آلن   - 4
فرشید موسوی   - 3
استیون هال   - 30
فمیهیکو ماکی   - 4
اسلاوی ژیژک   - 17
فیلیپ جنسن   - 5
اسوالد متیوز اونگرز   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 5
اسوتلانا بویم   - 4
گرگ لین   - 7
اسکار نیمایر   - 33
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 23
ال لیسیتسکی   - 3
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 47
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ میس ون دروهه   - 22
ام وی آر دی وی   - 49
لودویگ هیلبرزیمر   - 3
اماندا لِــوِت   - 3
لوسی رای   - 15
اویلر وو   - 9
لویی کان   - 37
ایلین گری   - 7
لوییس بورژوا   - 8
ایوان لئونیدوف   - 4
لُکُربُزیه   - 134
بئاتریس کُلُمینا   - 8
لیام یانگ   - 4
بال کریشنادوشی   - 4
مارتین هایدگر   - 27
باک مینستر فولر   - 11
مارسل بروئر   - 7
برنارد چومی   - 33
مارشال برمن   - 16
برنو زوی   - 7
مانفردو تافوری   - 16
بنیامین برتون   - 6
مانوئل کاستلز   - 2
بوگرتمن   - 1
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
بی یارکه اینگلس   - 68
مایکل سورکین   - 1
پائولو سولری   - 4
مایکل گریوز   - 6
پاتریک شوماخر   - 3
محمدرضا مقتدر   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مخزن فکر شهر   - 1
پرویز تناولی   - 2
مـَــس استودیو   - 3
پری اندرسون   - 3
معماران مورفسس   - 16
پل ویریلیو   - 20
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر آیزنمن   - 57
موشه سفدی   - 12
پیتر برنس   - 2
میشل سر   - 3
پیتر زُمتُر   - 67
میشل فوکو   - 44
پیتر کوک   - 7
نائومی کلاین   - 4
پیر بوردیو   - 5
نورمن فاستر   - 35
پییر ویتوریو آئورلی   - 4
نیکلای مارکوف   - 1
تئودور آدورنو   - 3
هانا آرنت   - 6
تادو اندو   - 13
هانری لفور   - 23
تام مین   - 13
هانی رشید   - 5
تام ویسکامب   - 10
هرزوگ دی مورن   - 27
توماس پیکتی   - 5
هرنان دیاز آلنسو   - 18
توماس هیترویک   - 30
هنری ژیرو   - 3
تیتوس بورکهارت   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیموتی مورتُن   - 2
هنس هولین   - 4
تیو ایتو   - 23
هوشنگ سیحون   - 14
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هومی بابا   - 2
جان برجر   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 1
جان هیداک   - 4
والتر بنیامین   - 26
جف منن   - 2
والتر گروپیوس   - 16
جفری کیپنس   - 3
ولادیمیر تاتلین   - 10
جورجو آگامبن   - 4
ولف پریکس   - 1
جوزپه ترانی   - 2
ونگ شو   - 8
جونیا ایشیگامی   - 3
ویتو آکنچی   - 12
جیمز استرلینگ   - 1
ویوین وست وود   - 6
جین جیکوبز   - 1
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز جنکس   - 7
کارلو اسکارپا   - 5
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کازیو سجیما   - 2
چارلز کوریا   - 15
کالین روو   - 1
چاینا میه ویل   - 4
کامران دیبا   - 13
حسن فتحی   - 5
کامرون سینکلر   - 11
حسین امانت   - 3
کریستفر الکساندر   - 2
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
داریوش آشوری   - 1
کریم رشید   - 5
داریوش شایگان   - 8
کلر استرلینگ   - 2
دانیل لیبسکیند   - 22
کلود پَره   - 3
دنیس اسکات براون   - 10
کنت فرمپتن   - 14
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 22
کنزو تانگه   - 9
دیوید رُی   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنگو کوما   - 47
دیوید هاروی   - 24
کوپ هیمِلبِلا   - 21
رابرت نوزیک   - 2
کوین لینچ   - 7
رابرت ونتوری   - 28
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رُدولف شیندلر   - 7
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رضا دانشمیر   - 5
کیشو کـُـروکاوا   - 6
رم کولهاس   - 95
یان گِل   - 8
رنزو پیانو   - 30
یو ان استودیو   - 32
ریچارد مِیر   - 8
یورگن هابرماس   - 13
ریموند آبراهام   - 1
یونا فریدمن   - 5
رینر بنهام   - 2
یوهانی پالاسما   - 12
رینهولد مارتین   - 5

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -752
معماری مذهبی   -104
زیرساخت های شهری   -340
صنعتی   -101
فرهنگی   -315
گالری   -84
پاویون   -254
هتل   -73
موزه   -247
ورزشی   -64
اداری ـ خدماتی   -228
بهداشتی   -37
مسکونی ـ تجاری   -156
حمل و نقل عمومی   -35
تفریحی   -150
زاغه نشینی   -5
اموزشی   -129
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
  مسابقه دانشجویی اتووود
چهار اصل هنری اثبات‌شده که می‌تواند در خلق معماری بهتر کمک کند
اتووود سرویس خبر:   رویا مراد
1396/09/11
مـنـــــــبـع : archdaily.com
تعداد بازدید : 1193

4  اصل هنری اثبات‌شده که می‌تواند در خلق معماری بهتر کمک کند.
جِرمیا اِک شریک بنیان‌گذار معماران اِک/مَکنِکی مستقر در بوستون است که متخصص در خانه‌ها و مدارس خصوصی است. او عضو موسسه آمریکایی معماران، نویسنده، نقاش منظره و مدرس مدعو دانشگاه هاروارد است و همچنان در آنجا به سمینارهای خود ادامه می‌دهد.
متن پیش رو 4  اصل هنری اثبات‌شده را که می‌تواند در خلق معماری بهتر کمک کند، از دید او بیان می کند. 
به‌راحتی می‌توان گفت که معماران، دانشگاهیان، منتقدان و حتی عموم مردم در مورد صلاحیت سبک معماری، قرن‌ها استدلال کرده‌اند. حتی در طی دوره حرفه‌ای خود، شاهد جنگ‌های بی‌وقفه‌ای میان سبکهای کلی تری همچون سبک معاصر در برابر سبک سنتی نیز بوده‌ام. خوب یا بد، سبک معاصر عموماً به‌صورت پیش فرض در اکثر مدارس و نشریات برنده این جدال بوده است، احتمالاً به‌واسطه‌ی ارائه‌ی سرگرمی بصری محض و شایستگی‌های پرمنفعت دو فرزندخوانده‌ی خود، یعنی نشان تجاری (برندینگ) و تبلیغات.
من می‌خواهم موضع دیگری را پیشنهاد کنم: به‌جای هر سبک موقت و با تأکید بر موقتی بودن آن‌ها، باید هدف واقعی معماری ما اصول پایدار هنر باشند. این پیش‌فرض بدان معنی است که وقتی بحث سبک‌ها می‌شود شما باید بی‌طرف باشید و هرگونه تفکر ایدئولوژیکی در مورد درست و غلط بودن سلیقه‌ی معماری خود را کنار بگذارید. البته کسانی هستند که می‌گویند تصور کردن اینکه "هنر من" بهتر از هنر دیگران است یا حتی اینکه در وهله اول هنر واقعی را می‌توانم تعریف کنم، حکم احمقانه‌ای است.
اما من این‌طور فکر نمی‌کنم.
هنر خوب، درواقع قابل‌تعریف است و خلق معماری خوب یک مهارت است. این نکته بدین معناست که از هر سبکی می‌توان پیروی کرد و بهترین معماری را می‌توان با اصول هنر خوب تعریف کرد و نه توسط سبک صحیح. توجه داشته باشید که بحث من "زیبایی" نیست، زیبایی یک اندیشه‌ی موقت است. زیبایی ممکن است در چشم بیننده باشد، اما استدلال من این است که مهارت این‌طور نیست.
پیشینه: من یک معمار با 40 سال تجربه و یک نویسنده هستم، اما من نقاش منظره هم هستم؛ بنابراین من چیزهایی در مورد معماری و هنر خالص نقاشی می‌دانم. در طی سال‌ها، من مفهوم میان رابطه‌ی این دو را به دست آورده‌ام. در ابتدا مهم است که بگویم قوانین اساسی انکارناپذیری در نقاشی وجود دارد. آخرین باری که نگاه کردم، رنگ‌های مکمل هنوز مکمل بودند و اگر در پالتم رنگم رنگ زرد و آبی را مخلوط کنم، به من رنگ سبز می‌دهد. بسته به خالص بودن و مقدار این دو رنگ اصلی، به رنگ¬های سبز متفاوتی خواهیم رسید. به همین دلیل من هیچ رنگ سبزی در جعبه‌ی رنگ خود ندارم. به خاطر اینکه طیف رنگی سبزهایی که در دنیا مشاهده می‌کنیم بسیار وسیع است و نمی‌توانیم تنها بر یک رنگ سبز تکیه کنیم؛ و اگر من قرمز (رنگ مکمل) را با سبز مخلوط کنم، به ما سبز کدری خواهد داد. یا اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، آن را تبدیل به خاکستری می‌کند. این اصل در حال حاضر درست است و همیشه همین‌طور بوده است. (به‌عنوان یک موضوع جالب، چیزی به اسم رنگ کاملاً خالص وجود ندارد. این واقعیت باعث می‌شود ترکیب رنگ‌ها جالب‌تر نیز باشد.)
من تصور می‌کنم اصول مشابه دیگری نیز وجود دارد که شامل معماری و نقاشی است. ابتدا با ترکیب‌بندی و ارزش شروع کنیم. در نقاشی، ترکیب‌بندی به پیکربندی یا چارچوب یک قطعه اشاره می‌کند، درحالی که ارزش به معنای رابطه ی میان روشنایی یا تاریکی در یک ترکیب‌بندی است. هر نقاشی شاخصی یا حتی هر نقاشی خوبی هر دو را در بردارد و من فکر می‌کنم این مهم در مورد معماری هم صدق می‌کند. برخلاف یک نقاشی ایستا (استاتیک)، شما در فضای معماری حرکت می‌کنید؛ بنابراین یک ترکیب‌بندی و ارزش خوب باید پویا باشد و این مسئله تلاش بیشتری برای ترکیب بندی و ارزش خوب در داخل یک بنای معماری مضاف بر نمای خارج آن می طلبد. با این اوصاف، ما می‌توانیم معماری‌ را که هر دو را در بردارد تشخیص دهیم. کنسول‌های عظیم یا سقف‌های چند وجهی ممکن است باعث به وجود آمدن عکس‌های جالبی باشند، اما لزوماً ترکیب‌بندی یا ارزش خوبی ندارند. به همین ترتیب، یک ترکیب‌بندی ایستا (استاتیک) که مشابه یک معبد یونانی طراحی شده است، لزوماً ترکیب‌بندیِ خوبی را ایفا نمی‌کند، گرچه ارزش آن ممکن است کاملاً مهیج (دراماتیک) باشد.
در طی این سال‌ها اصول متعدد دیگری نیز کشف کرده‌ام. لبه‌ها یکی از این اصول است. در نقاشی، لبه محدوده‌ی نازک میان دو قسمت بزرگ نقاشی است که می‌تواند تأثیر فوری و جادویی‌ در مورد چگونگیِ ارتباط این دو ناحیه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، لبه‌ی بین افق و آسمان. در معماری، اصل مشابهی اعمال می‌شود. همه ی ما قطعاً ساختمان هایی را دیده ایم که اگر به خاطر ماهیت خام لبه‌ی سقف آن نبود می توانست جالب با‌شد. لبه‌های بین سقف و دیوار، یا دیوار و زمین تأثیر بزرگی بر کیفیت کلیِ تجربه¬ی بصری دارند.
شاید واضح‌ترین اصل و (اگر ترتیبی وجود داشته باشد) مهم‌ترین اصل، فضا و نور است. بدون این هر دو و تعامل ظریف میان آن‌ها، نه‌تنها یک نقاشی بلکه یک اثر معماری هم نمی‌تواند واقعاً معنادار باشد. استفاده هنرمندانه هر دو توسط نقاشان و معمارانی چون جُرج اینِس، ویلِم دِ کوونینگ، اِدوین لوتیِنز و تادائو آندو که مطعلق به سبک‌ها و زمان‌های گوناگونی هستند نشان می‌دهد که شاید این دو، یکی از مهم‌ترین اصولی است که می‌توانیم در مورد شایستگی یک کار خوب معماری در نظر بگیریم. برخی از نقاشان و معماران حتی طبیعت نقاشی و معماری را با استفاده از کلمات "فضا" و "نور" یا تعامل آن‌ها تعریف کردند؛ آی اِم پی یک‌بار گفته است: "ماهیت معماری فرم و فضا است و نور عنصر ضروری است."

اصل مورد علاقه ی من این است: تمام نقاشی‌های بزرگ یک لحظه دارند. منظور من این است که همه نقاشی‌های بزرگ، ما را در مکان یا زمان خاصی قرار می‌دهند، یا شاید به ما کمک کنند تا بازتابی از برخی حقایق مرسوم و فناناپذیری را که در وجود همه‌ی ما وجود دارد، مشاهده کنیم. در مورد یک اثر معماری ماهرانه نیز می‌توان همین را گفت. نقاشی‌ها و معماری‌های مطرح، فراتر از هر زمان و مکان می‌روند و یک حس متعالی را دربردارند. آن‌ها زمان را به همان اندازه که می‌پرستند، تعریف می‌کنند. من در اینجا مؤسسه ی سالک لوئی کان را به یاد می‌آورم. ایستادن در آن حیاط بیرونی ما را به مکان دیگری منتقل می‌کند که در مورد سبک معماری نیست، بلکه در مورد هنر تجربه کردن است. این لحظه حتی شگفت‌انگیزتر هم می‌شود به علت شفافیت کامل ترکیب‌بندی و ارزش، لبه‌های آن و استفاده از فضا و نور.
من مطمئناً اولین شخصی نیستم که هنر را به معماری یا سایر شاخه‌های هنر مانند شعر ربط می دهم یا حتی معماری را «موسیقی یخ‌زده» بنامم همانند گوته. اما گاهی اوقات ما باید از تعاریف درون رشته‌ای خود دور شویم و به خودمان یادآوری کنیم که اصولی ساده‌ و پایدار اغلب بهترین هستند. معماری، به‌هرحال، یک تمرین ذهنی است و نیاز به‌نوعی نظام روشن دارد. این موضوع باعث می شود که ما با داشتن نگاه تازه ای که اثر معماری خوب را با استفاده از اصول پایدار هنر تعریف می کند قدری توانمندتر باشیم. 













ترکیب بندی و ارزش




حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group