زیر سقف پاویون فنلاند در نمایشگاه جهانی 1939 نیویرک دسته ای از پره های چوبی هواپیماهی ساخت فنلاند در باد می چرخیدند، آلتوها این پره ها را انجا قرار داده بودند تا نبوغ و موفقیت صنعت فنلاند را به رخ بکشند و البته امکان چرخش هوا درون فضای پاویون را نیز فراهم اورند. این پاویون برای ان ها تبلوری از فنلاند مدرن است. دیواره مواج پاویون در چهار تراز شکل گرفته بود، چهارمین تراز به حومه ها و روستاهای فنلاند اختصاص داشت، تراز پایین تر به خود فنلاندی ها و عاداتشان اختصاص پیدا کرده بود، تراز پایین تر به نقش کار در شکل گیری کشور و طبقه هم کف محصولات متنوعی از فنلاند را به نمایش می گذاشت. آلوار آلتو نمایشگاه را با یک فروشگاه عمومی مقایسه می کند که تجمیعی از همه چیز کنار هم است برای نمایش، همه چیزهایی که البته طبقه بندی شده اند:"من تلاش کردم که چگال ترین تراکم ممکن از اشیا را به نمایش گذارم، فضایی پر از محصولات، در کنار و در بالا و زیر یکدیگر، محصولات کشاورزی و صنعتی ان هم در فاصله ای کم از هم، اصلا کار ساده ای نبود که عناصری مجزا را به یک سمفونی تبدیل کرد." البته تلاش های چالشی آلتوها جواب داد و دیواره های مواج چوبی پاویون فنلاند، تمامی محتوای پاویون را به خوبی در خود جای داد و به نمایش گذاشت و عملا غرفه فنلاند را به جواهر نمایشگاه جهانی 1939 تبدیل کرد که مورد تشویق همگان قرار گرفت و تفسیر ارگانیک آلتوها از مدرنیسم را در مقیاسی جهانی بسط داد.