اکونومیست، نه تنها منبع بسیار خوبی برای
آنالیز بحران کوویدـ19 میباشد، بلکه از مشکلات کلیدی ناشی از این پاندمی،
تصویرسازی های بسیار فصیحی نیز ارائه میدهد. اکونومیست از هفته ی گذشته، گزارشی
هفتگی به نام "داستان جلد"، که گزارشی درباره ی تفکر پشت هر جلد، که شامل ترسیمات
اولیه و کانسپت های رد شده میباشد، برای مشترکین ایمیل میکند. "داستان
جلد" دوم که در روز گذشته منتشر شد، دو جلد طراحی شده برای نسخه ی این هفته،
که هر کدام به جنبه های متفاوتی از بحران کووید 19 میپردازند را مورد بررسی قرار
داده است. جلدی که در بریتانیا و آمریکای شمالی به فروش رسید، به نقش دولت ها در
این پاندمی پرداخته و جلد دیگر که در سایر نقاط جهان به فروش رسیده است، تاثیر
کووید 19 را بر اقتصادهای نوظهور مورد بررسی قرار میدهد. سردبیر مجله، زانی مینتون بدوز درباره ی
این جلدها میگوید: "ما میخواستیم با تصویرسازی، تهدیدهای در حال پیدایش این
ویروس را نشان دهیم. این کار به طرز خطرناکی فریبنده به نظر میرسید... پژوهشگر
تصویرگری ما دست به کار شد و این عکس را پیدا کرد، که بعلت رنگ صورتی هشدار دهنده
ی تجهیزات محافظتی زن در مقابل آن تی-شرت سبزرنگ بیمارگون، و همچنین کلاستروفوبیای
ناراحت کننده ی موجود در آن، حیرت انگیز است. به راحتی میتوان دید که چقدر جلوگیری
از شیوع، کار سختی خواهد بود." او درباره ی جلد مربوط به نقش دولت نیز میگوید:
"موضوع مورد بحث در سرمقاله، طراح ما را به فکر شرایط جنگی انداخت ـ رتوریکی
که بسیاری از رهبران در خلال پاندمی به آن متوسل شده اند. او ابتدا از تصویر یک
پلیس استفاده کرد، که خوب به نظر میآمد، اما اشاره ای بیش از حد مستقیم بود. سپس
به یاد یک پوستر آمریکایی متعلق به زمان جنگ جهانی دوم افتاد. به این صورت، به طرح
اولیه ای که برای لوکا د اوربینو ـ هنرمندی که برحسب اتفاق در میلان، مرکز بیماری
در اروپا زندگی میکندـ فرستاده شد رسیدیم. ایده های لوکا پیچیدگی خودش را داشت، و
پس از دیدن کانسپت این ایده ها تراوش شدند. پس از طراحی بیست و شش نسخه ی متفاوت،
پس از کمی رنگ آمیزی و آزمون و خطا بر سر عنوان جلد، به این تصویر قابل توجه برای
توصیف این روزهای سوررئال دست یافتیم." پس از اتمام این پاندمی، "داستان
جلد"، ایده ای ساختارشکنانه و جالب برای روند طراحی خواهد بود.