رم کولهاس در ویلا دالْ آوا برخی استعاره های ویلا سَوُوایِ لوکوربوزیه را به بازی می گیرد، هدف کولهاس می تواند آچارکشی مجدد حساسیت ها و تعصبات معماری مدرن باشد و به موازات آشکارسازیِ کمبودهای حسیِ فرم های بدیلی که زیر چتر منطق عقلگرای پنج نکته لوکوربوزیه برای معمار مدرن تئوری پردازی شده اند و بروز فهم مشترک [و همگانی از معماری را] مختل کرده اند. کولهاس سازمان دهی منسجم و تک جعبه ایِ خانه لوکوربوزیه را می شکند و ان را به یک سازمان دهیِ حجمیِ دوهسته ای تبدیل می کند، جدا از این، شبکه کارتزینیِ سازه های لاغر سفیدی که ویلا سووای روی ان سوار شده اند را به یک سازمان دهی افراطی از "پیلوت های مست و خراب" بدل می کند که به گونه ای غیرعقلانی در جهت های مختلف کج و معوج اند و با طیف متنوعی از تونالیته خاکستری رنگ شده اند. کولهاس استخر مجموعه را هم روی سقف می برد و ان را با یک فنس نارنجیِ ناپایدار باقی مانده از مصالحی که حین ساخت پروژه اضافه مانده اند محاط می کند، کولهاس اینجا هم یکی دیگر از نکات پنج گانه لوکوربوزیه را به صورتی طنزالود و در قالب برخردی انتقادی به عاریه می گیرد و تقلید می کند؛ استخرْبام پارودیِ باغْ بام است، کولهاس نشان می دهد انتقال برنامه "طبقه هم کف به سقف" تا چه حد پوچ، بعضا ناممکن و احتمالا غیرعملی و تاحدودی خنده دار است.