از طریق برنامه ریزی شهری و ساختمانهای مدنی، چاندیگار نمایانگر یک
قطعه نمادین از معماری مدرنیستی
است. این مرکز اقتصادی و اداری برای نشان دادن پیشرفت های هند تازه مستقل شده
دهه ۵۰ بود. برای برنامه ریزی شهر، دولت معمارانی چون آلبرت مایر و متیو نوویکی و
تیم هایی متشکل از لوکوربوزیه،
پیر
ژانرت، مکسول فرای و جین درو را مامور قرار داد.
آنها با چندین همکار هندی نیز همراهی شدند، زیرا این پروژه فرصتی
برای معماران محلی نیز بود تا با ایده ها و مفاهیم معماری مدرن، خود را آزمایش کنند. طرح
جامع و نهایی، ارزش های جنبش شهر باغ را منعکس می کند، که توسط یک شبکه شطرنجی از
جاده ها، تفکیک ترافیک و بخشی به عنوان ماژول اولیه یک محله خود کفا، تعریف شده است.
این مقاله تصویری که توسط معمار و عکاس، روبرتو
كنته نوشته شده است، انواع ساختارهای مدرنیستی را در سراسر چاندیگار، شهری كه
همچنان به عنوان یك منبع الهام بصری و معماری عمل می كند، ثبت می كند. کونته یک
عکاس اهل میلان است که در کارش به معماری قرن بیستم می پردازد و پروژه های عقل
گرایانه، سازنده و آوانگارد، بروتالیسم و مدرنیسم شوروی را مستندسازی می کند.