معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1603
جشن نامه اتووود   - 21
منظر شهری   - 1509
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
نظریه معماری   - 1103
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
طراحي داخلي   - 1067
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
سازه های شهری   - 963
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
تکنولوژی ساخت   - 941
پردیس ویترا   - 18
معماری حوزه عمومی   - 895
معماری ـ موسیقی   - 18
مرزهای معماری   - 872
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
نگاه نو به سكونت   - 845
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16
المان شهری   - 810
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
نظریه شهری   - 802
شهرهای در حرکت   - 15
معماری و سیاست   - 768
معماری بایومورفیک   - 15
کلان سازه   - 675
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
معماری مدرن   - 653
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری پایدار   - 618
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 13
آرمان شهرگرایی   - 550
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
روح مکان   - 536
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 11
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 535
معماری اروپا   - 11
منتقدان معماری   - 534
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
معماری منظر   - 533
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 527
بی ینال ونیز   - 10
طراحی صنعتی   - 523
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 505
درس گفتارهای اتووود   - 9
معماری تندیس گون   - 488
معماری خوانی   - 9
معماری شمایل گون   - 453
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
توسعه پایدار   - 451
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
باز زنده سازی   - 450
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
هنر مدرنیستی   - 428
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
معماریِ توسعه   - 384
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری یادمانی   - 374
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تراشه های کانسپچوال   - 358
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 356
معماری تخت جمشید   - 8
طراحی نئولیبرال   - 351
منبع شناسی اتووود   - 7
معماری پست مدرن   - 334
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
تغییرات اقلیمی   - 333
طراحی و پناهجویان   - 7
اتووود کلاسیک   - 302
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 286
فرهنگ نفت   - 7
گرمایش زمین   - 282
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری محلی   - 277
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 276
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 274
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 274
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ارزان   - 270
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 257
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 255
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 255
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری انتقادی   - 251
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 234
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 232
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 228
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
مسکن حومه شهری   - 216
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
هنر انتزاعی   - 203
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 202
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 194
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 186
عبور از مرحله جنینی   - 7
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 165
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 7
معماری و فاجعه   - 164
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن روستایی   - 162
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 157
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر گفت و گو   - 156
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ژاپن   - 147
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
ترسیمات معماری   - 144
پداگوژی انتقادی   - 6
معماری ایران   - 137
مسابقه ویلا 1400   - 6
اقتصادِ فضا   - 128
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 125
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
معماری و رسانه   - 121
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 113
شهرسازی کوچک مقیاس   - 5
معماری فضای داخلی   - 99
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 89
معماری مصر   - 5
معماری فاشیستی   - 87
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری مذهبی   - 87
اکنی استودیو   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 86
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
اکسپو   - 83
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 76
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 4
فیلوکیتکت   - 75
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 75
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
گفت و گو با مرگ   - 75
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
ویرانه ها   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری چین   - 72
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
معماری هند   - 67
اتووودْ آبزرور   - 4
معماری پراجکتیو   - 64
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 61
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
مدارس معماری   - 59
بلوپرینت   - 4
پداگوژی   - 57
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
معماری دیجیتال   - 56
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
زاغه نشینی   - 54
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 51
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری و روانشناسی   - 47
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 45
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اکسپوی دبی. 2020   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 45
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
بحران آب   - 44
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
جنبش متابولیسم   - 44
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
معماری و نقاشی   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
باهاوس   - 43
فیلم های اتووود   - 2
معماری جنگلی   - 42
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
آنتروپوسین   - 41
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
هنر روسیه   - 41
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری و ادبیات   - 40
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
معماری کوچک مقیاس   - 40
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
درگذشت زاها حدید   - 34
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 33
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی مُد   - 33
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
طراحی پارامتریک   - 32
ده پرسش از هشت معمار   - 1
اکسپو میلان 2015   - 28
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
معماری و گیم   - 28
شهرْخوانی با اتووود   - 1
پاویون های سرپنتین   - 27
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
معماری بیابانی   - 26
شهرهای پیشاصنعتی   - 1
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
معماری مجازی   - 24

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زیگموند فروید   - 19
آراتا ایسوزاکی   - 16
ژان بودریار   - 10
آرشیگرام   - 7
ژان نوول   - 22
آرکی زوم   - 6
ژاک دریدا   - 19
آلبرت پوپ   - 4
ژاک لوگوف   - 4
آلدو روسی   - 15
ژیل دلوز   - 34
آلفرد هیچکاک   - 5
سائول باس   - 7
آلوار آلتو   - 19
ساسکیا ساسن   - 9
آلوارو سیزا   - 9
سالوادور دالی   - 2
آن تینگ   - 4
سانا   - 5
آنتونی گائودی   - 28
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونی وایدلر   - 5
سدریک پرایس   - 3
آنتونیو نگری   - 6
سو فوجیموتو   - 13
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
اُ ام اِی   - 51
سوزان سانتاگ   - 10
اتوره سوتساس   - 7
شاشونا زوبوف   - 4
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 1
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 17
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 8
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 29
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 5
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 7
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 37
لئون کریر   - 2
اف او اِی   - 9
لبس وودز   - 26
ال لیسیتسکی   - 5
لوئیس باراگان   - 2
الیس راستورن   - 112
لوئیس مامفورد   - 1
اِم اِی دی   - 22
لودویگ لئو   - 3
ام وی آر دی وی   - 69
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایلین گری   - 8
لوسی رای   - 15
ایوان لئونیدوف   - 4
لویی کان   - 39
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییجی مورتی   - 1
بال کریشنادوشی   - 4
لوییس بورژوا   - 8
باک مینستر فولر   - 13
لُکُربُزیه   - 150
برنارد چومی   - 33
لیام یانگ   - 4
برنارد خوری   - 2
لینا بو باردی   - 4
برنو زوی   - 7
مارتین هایدگر   - 31
بنیامین برتون   - 8
مارسل بروئر   - 7
بوگرتمن   - 1
مارشال برمن   - 16
بی یارکه اینگلس   - 68
مانفردو تافوری   - 16
پائولو سولری   - 4
مانوئل کاستلز   - 2
پائولو فریره   - 2
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل سورکین   - 4
پال گلدبرگر   - 1
مایکل گریوز   - 6
پرویز تناولی   - 2
محمدرضا مقتدر   - 4
پری اندرسون   - 3
مخزن فکر شهر   - 1
پل ویریلیو   - 28
مـَــس استودیو   - 3
پیتر آیزنمن   - 59
معماران آر سی آر   - 4
پیتر برنس   - 5
معماران مورفسس   - 16
پیتر زُمتُر   - 69
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر کوک   - 8
موشه سفدی   - 12
پیر بوردیو   - 5
میشل سر   - 3
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
میشل فوکو   - 59
تئودور آدورنو   - 6
نائومی کلاین   - 4
تادو اندو   - 13
نورمن فاستر   - 36
تام مین   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام ویسکامب   - 10
هانا آرنت   - 9
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانری لفور   - 24
توماس پیکتی   - 5
هانی رشید   - 5
توماس هیترویک   - 31
هرزوگ دی مورن   - 31
تیتوس بورکهارت   - 2
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیموتی مورتُن   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیو ایتو   - 25
هنریک وایدولد   - 1
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هنس هولین   - 5
جان برجر   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان هیداک   - 6
هومی بابا   - 2
جف منن   - 2
واسیلی کاندینسکی   - 2
جفری کیپنس   - 3
والتر بنیامین   - 29
جورجو آگامبن   - 8
والتر گروپیوس   - 18
جوزپه ترانی   - 2
ورنر پنتون   - 5
جولیا کریستوا   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جونیا ایشیگامی   - 4
ولف پریکس   - 1
جیمز استرلینگ   - 1
ونگ شو   - 8
جین جیکوبز   - 2
ویتو آکنچی   - 12
چارلز جنکس   - 7
ویوین وست وود   - 6
چارلز رنه مکینتاش   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز کوریا   - 15
کارلو اسکارپا   - 13
چاینا میه ویل   - 4
کازو شینوهارا   - 2
حسن فتحی   - 6
کازیو سجیما   - 2
حسین امانت   - 3
کالین روو   - 1
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامران دیبا   - 13
داریوش آشوری   - 1
کامرون سینکلر   - 11
داریوش شایگان   - 13
کریستفر الکساندر   - 2
دانیل لیبسکیند   - 24
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دنیس اسکات براون   - 10
کریم رشید   - 5
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کلر استرلینگ   - 2
دیوید رُی   - 2
کلود پَره   - 3
دیوید گیسن   - 2
کنت فرمپتن   - 14
دیوید هاروی   - 25
کنزو تانگه   - 10
رابرت نوزیک   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
رابرت ونتوری   - 31
کنگو کوما   - 47
رُدولف شیندلر   - 7
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رضا دانشمیر   - 5
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رم کولهاس   - 115
کوین لینچ   - 7
رنزو پیانو   - 34
کیانوری کیکوتاکه   - 1
ریچارد مِیر   - 8
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
ریچارد نویترا   - 7
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریموند آبراهام   - 1
یان گِل   - 9
رینر بنهام   - 2
یو ان استودیو   - 32
رینهولد مارتین   - 5
یورگن هابرماس   - 15
ریکاردو بوفیل   - 6
یونا فریدمن   - 5
زاها حدید   - 194
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -841
معماری مذهبی   -105
زیرساخت های شهری   -445
گالری   -94
فرهنگی   -344
هتل   -79
پاویون   -280
ورزشی   -67
موزه   -262
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -40
اداری ـ خدماتی   -239
حمل و نقل عمومی   -39
تفریحی   -173
ویلا   -24
مسکونی ـ تجاری   -170
مجموعه های مسکونی   -6
اموزشی   -143
زاغه نشینی   -5
صنعتی   -107
عناصر یادمانی شهری   -2
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
کانال تلگرامی اتووود
پدر؛ معماریِ متغیرِ فضاهای داخلی هزارتوی ذهن خسته ی پیرمرد
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1400/02/29
مـنـــــــبـع : https://filmandfurniture.com/2021/03/the-deliberately-disorientating-decor-of-the-father/
تعداد بازدید : 248

فیلم پدر، به صورت زیرکانه ای از طراحی داخلی متغیر برای مغشوش کردن ذهن ما، در حالی که در دنیای جنون آنتونی هاپکینز فرو می رویم، استفاده می کند. این یک نمونه کامل از چگونگی انتخاب دکوراسیون داخلی و مبلمان در فیلم است که می تواند روایت پنهانِ داستانِ جاری را منتقل کند و ما را در داستان فرو برد یا از آن دور کند. ما با پیتر فرانسیس، طراح تولید، در مورد این طراحی صحنه هوشمندانه فیلم صحبت کردیم.

بر اساس داستانی نمایشی به همین نام، پدر اولین کارگردانی نمایشنامه نویس فرانسوی و برنده جایزه، فلوریان زلر است. این فیلم روایتی دل انگیز از روابط یک پیرمرد (آنتونی هاپکینز) و دختر میانسالش (اولیویا کلمن) است، در حالی که نقش آنها از والدین و فرزند به وابسته و سرپرست تبدیل شده است و مشکلات سازگاری آنها با شرایط عاطفی جدید را بیان می کند. در کنار برندگان اسکار، هاپکینز و کلمن، بازیگران دیگری متشکل از مارک گاتیس، ایموژن پوتز، روفوس سیول و اولیویا ویلیامز نیز در این فیلم حضور دارند.

فرانسیس می گوید: خود صحنه فیلم نیز یک شخصیت کلیدی است. صحنه بخشی جدایی ناپذیر از داستان است. ما فقط یک پس زمینه ایجاد نمی کردیم بلکه شخصیتی دیگر برای کمک به روایت داستان ایجاد کردیم و همانطور که می توانید تصور کنید کار کردن روی آن سراسر هیجان بود.

در حالی که آنتونی بازیگوش و کاملاً مستقل ۸۱ ساله در اطراف عمارت بزرگ خود در لندن سرگردان است، بعد از مدت کمی احساس سردرگمی می کنیم و متعجب می شویم که "آیا این آپارتمان او است، یا در واقع آپارتمان دخترش است؟اگر به طراحی داخلی حساس باشید، فکرتان مشغول می شود"آن نور سقف و آن رنگ دیوار برای یک پیرمرد بیش از حد مدرن به نظر می رسد، شاید من صحنه را بد درک کرده ام"، بعد با خودتان می گویید، "من مطمئنم که طراحی آشپزخانه تغییر کرده است"، و" یک لحظه صبر کنید، واقعاً دخترش کیست؟" در بعضی مواقع صحنه دنج و راحت است، در بعضی مواقع ناآشنا و ناراحت کننده است.

مبلمان و دکوراسیون آپارتمان کاملاً از صحنه به صحنه ای دیگر تغییر می کند، چه چراغ رو میزی یا نقاشی روی دیوار و ما را وادار می کند تا درک خودمان را زیر سوال ببریم. به تدریج متوجه می شویم که جهان را از دیدگاه آنتونی که به طور فزاینده گیج شده است، می بینیم. ما با او در میان سفر زندگیش همراه می شویم و در یک در هم ریختگی گیر می کنیم، در حالی که سعی می کنیم تار و پود واقعیتی را که ارائه داده شده، در کنار یکدیگر قرار دهیم.

زلر در این فیلم به طریقی که گویی از اداره کردن بیننده نمایش لذت می برد با مخاطب بازی می کند. وی می گوید: "مخاطب باید احساس کند که گویی باید راه خود را در یک هزارتو پیدا می کند.

این "هزارتو" با همان فضای معماری ایجاد می شود که به تدریج از آپارتمان خود آنتونی، به خانه دخترش، به دفتر پزشک و در نهایت یک آسایشگاه تغییر می کند. هر روز از فیلمبرداری، گروه چند چیز را تغییر می داد؛ گاهی رنگ، گاهی تناسبات و گاهی مبلمان. زلر می گوید: "شما به اندازه کافی احساس می کنید که هنوز در همان مکان هستید، اما چیزی تغییر کرده است. این روشی بود برای بازی با صحنه و ایجاد گمراهی در مخاطب".

ایجاد دنیای فیزیکی آنتونی نوعی چالش برای فرانسیس بود، کسی که دانش خود را از کار با برخی از معتبرترین طراحان محصول و طراحان جزییات و طراحان صحنه جهان یعنی استوارت کریگ در سری هری پاتر، پیتر لامونت در فیلم تایتانیک و سه فیلم جیمز باند به دست آورده بود. کل تجربه کار در فیلم پدر تأثیر متفاوتی بر او و همراهانش، یعنی؛ بن اسمیتارد به عنوان فیلمبردار، آنا مری اسکات رابینز به عنوان طراح صحنه و لباس و نادیا استیسی به عنوان گریمور گذاشته است.

فرانسیس می گوید: "کل داستان در آپارتمانی در حال تغییر اتفاق می افتد و من می دانستم که این یک چالش فنی است. معماری ثابت باقی می ماند اما پوشش صحنه و احساس، به طور مداوم تغییر می کند. این یک فیلمنامه عالی بود، یک کارگردان عالی و یک بازیگر عالی و همه اینها به ندرت همه با هم جمع می شوند. فلوریان مردی باورنکردنی است، بسیار متعهد، درست در چشمان شما نگاه می کند و به چیزهایی که می گویید، گوش می دهد. شخصیت گرم و اعتماد به نفس او در پروژه بسیار کمک کننده بود. همه ما با این حال که می دانستیم او قبلا فیلمی کارگردانی نکرده، به او ایمان داشتیم. این یک روند آسان و روان برای همه بازیگران و خدمه بود".

فرانسیس می گوید: هنگامی که برای اولین بار با او ملاقات کردم، یک طرح پیشنهادی ترسیم کردم و با خجالت گفتم: "من طرحی از چگونگی آن ترسیم کرده ام. فلوریان پاسخ داد: شما طرح خودت را نشان بده، من هم طرح خودم را نشان شما خواهم داد و به محض اینکه آن را روی میز گذاشت، فهمیدیم که دقیقاً یکسان هستند! بنابراین ما از روز اول به معنای واقعی کلمه در یک مسیر بودیم.

نمای خارجی آپارتمان آنتونی یک عمارت در مایدا ولی لندن است. فرانسیس تصور کرد که این مهندس سابق مدتها در آنجا زندگی کرده و بر همان اساس، در زمینه توسعه فضای داخلی کار کرد. ما می دانستیم که چنین عمارتی، سقف های بلند دارد و من می خواستم به دلیل دوره این عمارت که در حدود ۱۹۱۰-۱۹۰۰ بود و همچنین علاقه خاص خودم به معماری هنری، هنر و مهارت را در آن به کار برم.

هنگام طراحی فضایی، فرانسیس در ذهن داشت که چگونه مردم آگاهانه یا ناخودآگاه از اتاقهایی که در آن هستند تاثیر می گیرند. فرانسیس توضیح می دهد که: ما فضا را بسته به رنگ، وسایل، نقاشی ها و لوازم جانبی درک می کنیم. ما در هر اتاق مبلمان های مختلف را در مکان های مشابه قرار دادیم و حتی اگر، به عنوان مثال، نقاشی ها از یک آپارتمان به آپارتمان دیگر تغییر می یافت، آنها را با همان ترتیب آویزان کردیم تا بلافاصله بیننده متوجه آن نشود.

فرانسیس یاداوری می کند: هنگامی که ما معماری را شکل دادیم، پس از آن، رنگ نقش مهمی در تغییر تدریجی مکان ها داشت. ما تصور می کردیم که آنتونی حدوداً ۴۰ سال در همین آپارتمان بوده است، بنابراین این امر منجر به ایجاد یک پالت زرد، از طلایی، کرم، اُخرایی با کمی رنگ سبز شد. من یک نقل قول خواندم که می گفت رنگ اخرایی، یک "زرد بالغ" است که به نظر من با آنتونی کاملا هماهنگی داشت، اما من نمی خواستم بیش از حد یکپارچه به نظر برسد، بنابراین ترکیبی از دکوراسیون را به وجود آوردیم که احساس کنیم با گذشت زمان تکامل یافته است.

آپارتمان آن، با رویکردی کمی مدرن تر به آبی کدر متمایل می شود. دکوراسیون او، سن و سبک او و کسی که ممکن است وسایل را در طول زمان و به صورت موروثی جمع کرده است، نشان می دهد و یک فرم راحت و دنج را به وجود می آورد.

هنگام مقایسه تصاویر اتاق نشمین، تغییر رنگ دیوارها از کرم به سبزْآبی را مشاهده خواهید کرد، مبل طلایی به دو صندلی با چوب قرمز رنگ از اواسط قرن تبدیل می شود و پیانو با یک کابینت نوشیدنی جایگزین می شود. همچنین ممکن است متوجه شده باشید که تصاویر روی دیوار تغییر کرده اما با پیکربندی های مشابه آویزان شده اند.

رنگ آبی آپارتمان آن نیز ارتباط خوبی با دفتر پزشکان دارد که در واقع همان آبی است اما به میزان کمی متفاوت است. بخش آسایشگاه با رنگ های سرد و نور شدید کمی متفاوت است.

درها و راهروها قسمت مهمی از طراحی مجموعه فیلم بودند. بسیاری از اتاق های متصل به هم وجود دارند که به ایجاد احساس هزارتوی و حس عمق کمک می کنند. در هر اتاق می توانید از دری به اتاق های دیگر و همچنین پنجره های انتهای آن ها دید داشته باشید. اتاق نشیمن دارای سه درب به اتاق مطالعه، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری است که امکان حرکت شخصیت ها به داخل و خارج از فضاها را فراهم می کند.

طراحی درها عمداً گرافیکی بوده و در هر اتاق به وضوح خود را نشان می دهند.

در اواخر فیلم، همان فضا به آسایشگاه تغییر می کند. از خود می پرسید که آیا ما واقعاً تمام مدت در این آسایشگاه بوده ایم؟ آیا اتاق های دیگر فقط بارقه هایی از خاطرات آنتونی هستند که با زوال عقل او با هم ادغام شده اند؟

زلر می گوید: "تئاتر و فیلم ها به شما یادآوری می کنند که شما بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. علیرغم ویژگی های هزارتوی آن ، یک احساس متمایز از لذت در مورد این نمایش وجود دارد که می خواستم آن را حفظ کنم".

پدر برای طراحی تولید در اسکار و همچنین در BAFTA برای طراحی تولید، بهترین فیلم، فیلم برجسته بریتانیا، فیلمنامه اقتباسی، بازیگر نقش اول: آنتونی هاپکینز و تدوین نامزد شده است. همچنین برنده سه BIFA برای بهترین تدوین، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه شده است. ما مطمئن هستیم که نامزد جایزه های بیشتری در آینده خواهیم شد. 



















حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

  
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group