معماران معاصر ایران, اتووود - بزرگترین سایت معماری
ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما |  تبلیغات




موضوعـات مــعـماری
معماری و دیگر حوزه های فکر   - 1726
سینما ـ طراحی صحنه ـ معماری   - 16
منظر شهری   - 1598
رابرت ونتوری در بیست و پنج روایت   - 15
طراحي داخلي   - 1172
اینستالیشن های شهری   - 15
نظریه معماری   - 1136
معماری خاورمیانه   - 15
سازه های شهری   - 1084
شهرهای در حرکت   - 15
تکنولوژی ساخت   - 1076
مسابقه مرکز اجتماعی شهر صدرا   - 15
معماری حوزه عمومی   - 1070
معماری بایومورفیک   - 15
مرزهای معماری   - 1057
ویلا ساوا ـ لوکوربوزیه   - 14
نگاه نو به سكونت   - 923
معماری و دشت   - 13
المان شهری   - 869
معماری و غذا   - 13
نظریه شهری   - 839
فیلم پارازیت ساخته بونگْ جونْ هو   - 13
معماری و سیاست   - 806
معماری و جنگ   - 11
معماری مدرن   - 776
ده کتاب که هر معمار باید بخواند   - 11
معماری پایدار   - 751
معماری خوانی   - 10
کلان سازه   - 734
ده پروژه کمتر شناخته شده لوکوربوزیه متقدم   - 10
روح مکان   - 678
کنگو کوما ـ استادیوم ملی توکیو   - 10
آینده گرایی   - 674
کلیسای رونشان ـ لوکوربوزیه   - 10
معماری منظر   - 637
بی ینال ونیز   - 10
برنامه ریزی شهری و منطقه ایی   - 627
درس گفتارهای اتووود   - 10
آرمان شهرگرایی   - 593
معماری و انسان شناسی   - 10
طراحی صنعتی   - 582
فمینیسم   - 10
معماری تندیس گون   - 571
معماری آمریکای جنوبی   - 9
توسعه پایدار   - 570
معماری و فضای زیرساخت های نرم   - 9
منتقدان معماری   - 560
اتوره سوتساس به روایت آلیس راستورن   - 9
معماری شمایل گون   - 559
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه دوم   - 9
نوسازی و بهسازی بافت های شهری   - 548
ده زن برتر تاریخ معماری مدرن   - 9
معماریِ توسعه   - 525
لیوینگ آرکیتکچر   - 9
باز زنده سازی   - 497
معماری تخت جمشید   - 8
هنر مدرنیستی   - 437
شهرسازی کوچک مقیاس   - 8
معماری یادمانی   - 393
معماری بلوک شرق ـ جهان در حال محو شدن   - 8
طراحی نئولیبرال   - 391
شارلوت پریاند به روایت آلیس راستورن   - 8
معماری سبز   - 386
مسابقه دانشجویی اتووود ـ دوردوم. مسابقه اول   - 8
تغییرات اقلیمی   - 376
تز 1400   - 8
معماری ارزان   - 365
جنتریفیکیشن   - 7
تراشه های کانسپچوال   - 359
طراحی و ضایعات به روای آلیس راستورن   - 7
معماری پست مدرن   - 353
ردلف شیندلر به روایت الیس راستورن   - 7
معماری محدود   - 335
گونتا اشتلزل به روایت آلیس راستورن   - 7
بنای محدود   - 327
مینت د سیلوا به روایت آلیس راستورن   - 7
گرمایش زمین   - 320
جنبش "جانِ سیاهان مهم است" و مسئله‌ی طراحی به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری محلی   - 309
ریچارد نویترا به روایت آلیس راستورن   - 7
اتووود کلاسیک   - 305
طراحی در زمانه بحران به روایت آلیس راستورن   - 7
محوطه سازی   - 298
کارلو اسکارپا به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری تجربی   - 286
عبور از مرحله جنینی   - 7
کتابخانه ی اتووود   - 278
آلوار و آینو آلتو به روایت آلیس راستورن   - 7
بدنه سازی شهری   - 277
هشت کوتاه نوشته در مورد پوپولیسم   - 7
معماری انتقادی   - 277
طراحی و پناهجویان   - 7
اقتصادِ فضا   - 276
آیلین گری به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری ـ سینما   - 275
باوهاوس به روایت آلیس راستورن   - 7
زنان و معماری   - 255
لوسی رای به روایت آلیس راستورن   - 7
فضای منفی   - 255
مارسل بروئر به روایت آلیس راستورن   - 7
عکاسی   - 246
چارلز رنه مکینتاش به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن حومه شهری   - 237
باکمینستر فولر به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری های تک   - 235
طراحی در بازی و تاج و تخت به روایت آلیس راستورن   - 7
هنر انتزاعی   - 229
سائول باس به روایت آلیس راستورن   - 7
گرافیک   - 220
میس ون در روهه به روایت آلیس راستورن   - 7
مسکن عمومی   - 210
معماری و عکاسی به روایت آلیس راستورن   - 7
طراحی مبلمان   - 209
طراحی روی بام به روایت آلیس راستورن   - 7
معماری و فاجعه   - 205
پاویون ایران ـ بی ینال ونیز 2016   - 7
معماری فضای داخلی   - 193
رقابت مجتمع چندعملکردی شهید کاظمی قم   - 7
معماری و رسانه   - 190
معماری مصر   - 7
معماری ژاپن   - 181
منبع شناسی اتووود   - 7
مسکن روستایی   - 181
صد و بیست و یک تعریف معماری   - 6
پروژه های دانشجویی از سراسر جهان   - 178
پنج پروژه لوکوربوزیه متاخر که هیچگاه ساخته نشدند   - 6
ترسیمات معماری   - 173
مسابقه ویلا 1400   - 6
معماری ایران   - 169
فرایند تکامل معماری مدرن هند   - 6
هنر گفت و گو   - 165
ورنر پنتون به روایت آلیس رستورن   - 6
بلندمرتبه ها   - 140
معماری پساصنعتی   - 6
اتووود ـ ایران معاصر   - 123
ده پرسش از دو معمار   - 6
معماری کوچک مقیاس   - 114
زنان، آشپزخانه، مقاومت   - 5
ویرانه ها   - 107
سایبورگ   - 5
معماری آسیا   - 106
معماری استرالیا   - 5
مدرنیته؛ از نو   - 101
تناقض هاوپیچیدگی ها:تئوریهای پیچیدگیِ ونتوری وجیکوبز   - 5
معماری چین   - 100
اکنی استودیو   - 5
معماری اروپا   - 97
گزارش فرانسویِ وس اندرسون   - 5
معماری مذهبی   - 90
کتاب هایی در باب یوتوپیا   - 5
معماری فاشیستی   - 89
رادایکالیسم ایتالیایی در سیزده روایت   - 5
معماران و چالش انتخاب معماری   - 87
چهار یادداشت برای علی اکبر صارمی   - 4
معماری جنگلی   - 86
اتومبیل در چهار روایت کوتاه از بری ریچاردز   - 4
اکسپو   - 85
بلوپرینت   - 4
معماری پراجکتیو   - 81
اتووودْ آبزرور   - 4
گفت و گو با مرگ   - 81
شهر ژنریک و نامکان ها   - 4
ویروس کرونا و معماری   - 80
اکسپوی دبی. 2020   - 4
فیلوکیتکت   - 79
چالش های اخلاقی ریاضت ورزی در معماری به روایت پیر ویتوریو آئورلی   - 4
معماری و هنر انقلابی   - 79
چگونه یوتوپیا در روسیه انقلابی مدفون شد   - 4
جهان علمیْ تخیلی   - 77
فرایند خلاقیت چهار پیشگام معماری مدرن   - 4
معماری دیجیتال   - 75
همه ما سایبورگ هستیم   - 4
معماری هند   - 70
فرهنگ کمپ به روایت سوزان سانتاگ   - 4
پالپ نیوز ِ اتووود   - 68
اختلال های تشخیصی معماران مدرن   - 4
بحران آب   - 66
سایبرنتیک   - 4
مدارس معماری   - 65
معمای حبابی   - 4
طراحی مُد   - 63
متاورس   - 4
معماری و نقاشی   - 61
مدرنیسم هیپی   - 4
پداگوژی   - 60
معماری آفریقا   - 3
معماری و روانشناسی   - 59
معماری مدارس   - 3
معماری و رنگ   - 58
اتووودْ باکسْ آفیس   - 3
زاغه نشینی   - 57
سایبرفمینیسم   - 3
آنتروپوسین   - 56
داریوش شایگان و هنر ایرانی   - 3
معماری و هوش مصنوعی   - 55
باشگاه مشت زنی   - 3
معماری بیابانی   - 55
بازپس گیری حریم خصوصی مان به روایت آنا وینر   - 3
معماری و ادبیات   - 55
ژان بودریار؛ شفافیت، ابتذال و آلودگی رابطه   - 3
معماری و آب   - 54
اندیشیدن از مجرای پاسخ های کووید 19 با فوکو   - 3
معماری کانستراکتیویستی   - 54
فیلم پدر ساخته ی فلوریان زلر   - 3
معماری اوایل قرن بیستم روسیه   - 47
شش پروژه شاخص معماری پست مدرن   - 3
هنر روسیه   - 45
رقابت آسمانخراش ایوُلو 2016   - 3
جنبش متابولیسم   - 45
آینده کجاست؟ روایتی از رولینگ استون   - 3
معماری و گیم   - 45
لویی کان به روایت آلیس راستورن   - 2
طراحی در وضعیت پندمیک به روایت آلیس راستورن   - 45
اسمیتسن‌ ـ رابین هود گاردنز   - 2
باهاوس   - 44
کودتایی که در مورد ان صحبت نمی کنیم   - 2
معماری و سلامت   - 37
فیلم های اتووود   - 2
درگذشت زاها حدید   - 35
یوتوپیاهای سیاره ای . نیکیتا داوان با آنجلا دیویس و گایاتری اسپیواک   - 2
طراحی پارامتریک   - 35
تعییرات زیست محیطی ـ انقلاب یا انهدام   - 2
معمارْستاره ها به روايت اتووود   - 34
جودیت باتلر مارا به تغییر شکل خشم مان فرا می خواند؛ گفت و گویی با ماشا گِسِن   - 2
معماری آمریکا   - 34
برج سیگرام چگونه جهانی شد؟   - 2
اکسپو شانگهای 2010   - 33
زیستْ ریاضت و همبستگی در فضای اضطراری   - 2
معماری مجازی   - 31
فیس بوک، گوگل و عصر تاریک سرمایه داری نظارتی   - 2
پاویون های سرپنتین   - 29
شهرهای پیشاصنعتی   - 2
اکسپو میلان 2015   - 28
رابرت نوزیک، یوتوپیا و دولت حداقلی   - 2
معماری و کوه   - 27
نمایش های مد پرادا   - 2
طراحی جزییات   - 27
معماری و کودک   - 2
معماری پس از یازدهم سپتامبر   - 25
مطالعات پسااستعماری   - 2
معماری؛ خیر مشترک و امید اجتماعی   - 24
معماری و ورزش   - 2
جشن نامه اتووود   - 21
معماری برزیل   - 1
زاها حدید از نگاه معماران ایرانی   - 21
معماری به مثابه منظر   - 1
معماری و آسمان   - 21
شهرسازی داخلی   - 1
زنانِ معمارِ ایرانی و سقف شیشه ای در نوزده روایت   - 20
دوازده متفکر فمینیست و معماری   - 1
فرهنگ نفت   - 19
ان اف تی   - 1
معماری ـ موسیقی   - 19
فیلمْگفتارهای معماری و پداگوژی معماری   - 1
شانزده کتاب برای ورود به جهان اِی آی و عصر آنتروپوسین   - 19
تابْ آوری دفاتر نوپای معماری   - 1
پداگوژی انتقادی   - 19
پیتر آیزنمن و خانه شماره یک به روایت روبرت سومول   - 1
سینما به ترتیب الفبا به روایت هاوارد سوبر   - 18
ده پرسش از هشت معمار   - 1
پردیس ویترا   - 18
چهل نکته در باب هایدگرْخوانی   - 1
20 بنا که هرگز ساخته نشد   - 17
شهرْخوانی با اتووود   - 1
کارگاهْ مسابقه قوام الدین شیرازی   - 16

طــراحــــــــــــــان
آر ای ایکس   - 3
زاها حدید   - 197
آراتا ایسوزاکی   - 17
زیگموند فروید   - 19
آرشیگرام   - 8
ژان بودریار   - 11
آرکی زوم   - 6
ژان نوول   - 22
آلبرت پوپ   - 4
ژاک دریدا   - 19
آلدو روسی   - 15
ژاک لوگوف   - 4
آلفرد هیچکاک   - 5
ژیل دلوز   - 34
آلوار آلتو   - 19
سائول باس   - 7
آلوارو سیزا   - 9
ساسکیا ساسن   - 9
آن تینگ   - 4
سالوادور دالی   - 2
آنتونی گائودی   - 28
سانا   - 5
آنتونی وایدلر   - 5
سانتیاگو کالاتراوا   - 14
آنتونیو نگری   - 6
سدریک پرایس   - 3
آنسامبل استودیو   - 2
سو فوجیموتو   - 18
آنیش کاپور   - 8
سوپراستودیو   - 9
آی وِی وِی   - 34
سورِ فِهْن   - 6
آی/ تری   - 2
سوزان سانتاگ   - 10
اُ ام اِی   - 61
شاشونا زوبوف   - 4
اتوره سوتساس   - 8
شیبیک و کریستوف   - 2
ادریان لابوت هرناندز   - 5
شیگرو بان   - 34
ادوارد برتینسکی   - 2
عبدالعزیز فرمانفرمایان   - 4
ادوارد سعید   - 19
فدریکو بابینا   - 30
ادوارد سوجا   - 10
فرانک گهری   - 50
ادواردو سوتو دی مُرِ   - 18
فرانک لوید رایت   - 45
ادولف لوس   - 9
فرای اوتو   - 10
ارو سارینن   - 30
فردا کولاتان   - 2
اریک اوون موس   - 14
فردریک جیمسون   - 4
اریک هابسبام   - 2
فرشید موسوی   - 3
استن آلن   - 4
فمیهیکو ماکی   - 4
استیون هال   - 32
فیلیپ جنسن   - 7
اسلاوی ژیژک   - 18
گابریل کوکو شنل   - 2
اسنوهتا   - 7
گایاتری چاکراوارتی اسپیواک   - 8
اسوالد متیوز اونگرز   - 7
گرگ لین   - 7
اسوتلانا بویم   - 5
گونتا اشتلزل   - 1
اسکار نیمایر   - 39
لئوپلد بانچینی   - 2
اف او اِی   - 9
لئون کریر   - 2
ال لیسیتسکی   - 5
لبس وودز   - 26
الیس راستورن   - 112
لوئیس باراگان   - 2
اِم اِی دی   - 25
لوئیس مامفورد   - 1
ام وی آر دی وی   - 74
لودویگ لئو   - 3
اماندا لِــوِت   - 4
لودویگ میس ون دروهه   - 29
اورهان پاموک   - 4
لودویگ هیلبرزیمر   - 4
اویلر وو   - 9
لودویگ هیلبرزیمر   - 1
ایال ویزمن   - 1
لوسی رای   - 15
ایلین گری   - 9
لویی کان   - 39
ایوان لئونیدوف   - 4
لوییجی مورتی   - 1
بئاتریس کُلُمینا   - 10
لوییس بورژوا   - 8
بال کریشنادوشی   - 4
لُکُربُزیه   - 153
باک مینستر فولر   - 13
لیام یانگ   - 4
برنارد چومی   - 36
لینا بو باردی   - 4
برنارد خوری   - 2
مارتین هایدگر   - 32
برنو زوی   - 7
مارسل بروئر   - 7
بنیامین برتون   - 8
مارشال برمن   - 16
بوگرتمن   - 1
مانفردو تافوری   - 16
بی یارکه اینگلس   - 69
مانوئل کاستلز   - 3
پائولو سولری   - 4
ماکسیمیلیانو فوکسِس   - 10
پائولو فریره   - 2
مایکل سورکین   - 4
پاتریک شوماخر   - 3
مایکل گریوز   - 6
پال گلدبرگر   - 1
محمدرضا مقتدر   - 4
پرویز تناولی   - 2
مخزن فکر شهر   - 1
پری اندرسون   - 3
مـَــس استودیو   - 3
پل ویریلیو   - 28
معماران آر سی آر   - 5
پیتر آیزنمن   - 59
معماران مورفسس   - 16
پیتر برنس   - 5
موریس مرلوپنتی   - 2
پیتر زُمتُر   - 69
موشه سفدی   - 12
پیتر کوک   - 10
میشل سر   - 3
پیر بوردیو   - 5
میشل فوکو   - 59
پییر ویتوریو آئورلی   - 14
نائومی کلاین   - 5
تئودور آدورنو   - 7
نورمن فاستر   - 36
تادو اندو   - 13
نیکلای مارکوف   - 1
تام مین   - 13
هانا آرنت   - 10
تام ویسکامب   - 10
هانری لفور   - 24
تاکامیتسو آزوما   - 3
هانی رشید   - 5
توماس پیکتی   - 5
هرزوگ دی مورن   - 31
توماس هیترویک   - 31
هرنان دیاز آلنسو   - 18
تیتوس بورکهارت   - 2
هنری ژیرو   - 3
تیموتی مورتُن   - 2
هنریک وایدولد   - 1
تیو ایتو   - 25
هنس هولین   - 5
جاشوا پرینس ـ رامس   - 2
هوشنگ سیحون   - 14
جان برجر   - 2
هومی بابا   - 2
جان هیداک   - 8
واسیلی کاندینسکی   - 2
جف منن   - 2
والتر بنیامین   - 30
جفری کیپنس   - 3
والتر گروپیوس   - 18
جورجو آگامبن   - 8
ورنر پنتون   - 5
جوزپه ترانی   - 2
ولادیمیر تاتلین   - 13
جولیا کریستوا   - 2
ولف پریکس   - 1
جونیا ایشیگامی   - 8
ونگ شو   - 8
جیمز استرلینگ   - 1
ویتو آکنچی   - 12
جین جیکوبز   - 2
ویوین وست وود   - 6
چارلز جنکس   - 7
ک. مایکل هیز   - 2
چارلز رنه مکینتاش   - 7
کارلو اسکارپا   - 13
چارلز کوریا   - 15
کازو شینوهارا   - 2
چاینا میه ویل   - 4
کازیو سجیما   - 2
حسن فتحی   - 6
کالین روو   - 1
حسین امانت   - 3
کامران دیبا   - 13
خورخه لوئیس بورخس   - 2
کامرون سینکلر   - 11
داریوش آشوری   - 1
کریستفر الکساندر   - 2
داریوش شایگان   - 13
کریستین نوربرگ ـ شولتز   - 15
دانیل لیبسکیند   - 24
کریم رشید   - 5
دنیس اسکات براون   - 10
کلر استرلینگ   - 2
دورته مندروپ   - 3
کلود پَره   - 3
دیلرـ اِسکـُـفیدیو+رِنفرو   - 23
کنت فرمپتن   - 14
دیوید رُی   - 2
کنزو تانگه   - 10
دیوید گیسن   - 2
کنستانتین ملنیکف   - 3
دیوید هاروی   - 25
کنگو کوما   - 47
رابرت نوزیک   - 2
کوپ هیمِلبِلا   - 23
رابرت ونتوری   - 32
کورنلیوس کاستوریادیس   - 3
رُدولف شیندلر   - 7
کوین لینچ   - 7
رضا دانشمیر   - 5
کیانوری کیکوتاکه   - 1
رم کولهاس   - 119
کیتیو آرتم لئونیدویچ   - 1
رنزو پیانو   - 34
کیشو کـُـروکاوا   - 8
ریچارد مِیر   - 8
یان گِل   - 9
ریچارد نویترا   - 7
یو ان استودیو   - 32
ریموند آبراهام   - 1
یورگن هابرماس   - 15
رینر بنهام   - 2
یورن اوتزن   - 1
رینهولد مارتین   - 5
یونا فریدمن   - 5
ریکاردو بوفیل   - 7
یوهانی پالاسما   - 12

کـاربـــــــری هـا
مسکونی   -880
گالری   -97
زیرساخت های شهری   -479
هتل   -84
فرهنگی   -387
ورزشی   -70
پاویون   -307
حمل و نقل عمومی   -39
موزه   -273
بیمارستان و داروخانه و کلینیک   -38
اداری ـ خدماتی   -256
ویلا   -28
تفریحی   -194
مجموعه های مسکونی   -10
مسکونی ـ تجاری   -173
زاغه نشینی   -6
اموزشی   -159
سرویس بهداشتی عمومی   -5
صنعتی   -116
عناصر یادمانی شهری   -5
معماری مذهبی   -108
تجاری   -3
حامی اتووود
مقـــــــــــالات
    دیوید هاروی و شهر در قامت فهمی انسانْ تولید
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    پهنه ی معلق تهران؛ شاه عبدالعظیم یا شهر ری
        علی رنجی پور
    دیوید هاروی و شهرســــــــــــــــــــــــــــــــــازی آلترناتیو
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
    هنر گفت و گو ـ جان بریسندن و اد لوییس با دیوید هاروی
        آرش بصیرت "سردبیر اتووود"
چنـــــد پــــروژه
مجموعه مسکونی شاه پریان
طراح : علیرضا امتیاز "مدیر اتووود"
منزل شخصی دکتر دلیر - خیابان ولیعصر کوچه 8
طراح : محمود امیدبخش
مجموعه ي تجاري و پاركينگ طبقاتي شقايق
طراح : امين حشمتی
خانه شعر ، پايان نامه معماري كارشناسي ارشد
طراح : م معيت
گذرگاه همیابی
طراح : محمود امیدبخش
کاریــــــــــــابی
   کاریابی
   لیست درخواست ها ی قبلی شما
   لیست کاندیدها به تفکیک استان
   لیست فرصت های کاری به تفکیک استان
وبـــــلـاگ هـــــا
آرشیتکت نمونه
مدیر : مسعود زمانیها
معماری به مثابه ساخت-سجاد نازی
مدیر : سجاد نازی
فتوت نامه معماران
مدیر : اخوان الصفا
مجله معماری Architecture Foolad City
مدیر : مسعود پریوز
معــــرفی کتــــــاب
رهیافت پدیدارشناسی در اندیشه پیتر زومتور
نویسنده :  .
انتشارات : علم معمار

حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
هنر گفت و گوـ آرک دیلی با تیاگو کلافکی
اتووود سرویس خبر:   سام شيخي
1400/12/19
مـنـــــــبـع : https://www.archdaily.com/938307/from-backdrop-to-spotlight-the-significance-of-architecture-in-vide
تعداد بازدید : 668

ما از خوانندگان آرک دیلی پرسیده ایم که کدام بازی ویدیویی از نظر تجسم معماری بیشتر آنها را تحت تأثیر قرار داده است و چرا. پس از صدها پاسخ مختلف، مشخص شد که تنها یک عنصر نیست که یک بازی ویدیویی را متمایز می کند، اما محیط مجازی تقریباً همیشه یک عامل کلیدی در نحوه تجربه بازی است.

در بازی‌های ویدیویی، معماری نقشی بسیار بزرگ تر از اینکه صرفاً پس ‌زمینه یک شهر مجازی یا تصویری معتبر از یک شهر موجود باشد، ایفا می‌کند. در واقع یک جزء اساسی برای قرار دادن گیمرها در دنیای مجازی است که به اندازه دنیای حقیقی واقعی است، اما با آدرنالین بیشتر.

(هشدار: فیلم ها و تصاویر ارائه شده در این مقاله ممکن است به طور بالقوه باعث تشنج در افراد مبتلا به صرع حساس به نور شود)

وقتی از تیاگو کلافکی، هنرمند ارشد محیط در بلیزارد اینترتینمنت در مورد اهمیت معماری در بازی‌های ویدیویی پرسیده شد، دیدگاه‌های خود را به صورت اختصاصی با آرک دیلی به اشتراک گذاشت:

کلافکی: من معتقدم کار یک هنرمند محیط انتقال موقت بیننده به واقعیت دیگری است. یک محیط با کیفیت قدرت انتقال موارد بسیار ظریف مانند عواطف و احساسات را دارد. این غوطه ور شدن را می توان ماهرانه با استفاده از ترکیبی از تکنیک هایی انجام داد، که برای چشم آموزش ندیده چندان آشکار نیست. از آنجایی که در بازی‌ها، ما معمولاً در حال ساختن جهان‌های ساختگی هستیم، آزادی کامل داریم تا فضاهای خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که نیازهای روایت را تقویت کنند. ما می‌توانیم چیزها را جابه‌جا کنیم، ساختمان‌ها و مصالح غیرممکن را طراحی کنیم و صحنه‌ها را طوری ترکیب کنیم که لزوماً منطقی نباشد، اما آنچه را که می‌خواهیم بیان کنیم، منتقل کنیم. این موقعیت بسیار حساس است. اگر فضاهایی را ایجاد کنید که دیوانه وار به نظر برسد، طلسم شکسته می شود.

کلافکی: با این حال، در بیشتر مواقع، بازیکنان زمانی توجه بیشتری به محیط دارند، که به دنبال راهنمایی برای پیدا کردن مسیر خود هستند. گاهی اوقات این راهنما می‌تواند یک نورافکن تنها در گوشه‌ای تاریک باشد و گاهی اوقات یک ساختار با ابهت در پس‌زمینه است. هیچ چیز در یک بازی آزاردهنده تر از این نیست که ندانید کجا باید بروید! از دیگر مواقعی که بازیکن واقعاً برای تمرکز روی یک محیط متوقف می شود، زمانی است که زیبایی محیط او را جذب می کند. برای یک ثانیه، تمام ناباوری به حالت تعلیق در می آید و بازیکن خود را در دنیای دیگری غوطه ور می یابد و صرفاً به زیبایی آن می اندیشد. این امر می تواند برای هر کسی که یک بازی عالی را برای مدت طولانی انجام می دهد اتفاق بیفتد و برای من، تماشای زمانی این اتفاق برای دیگران می افتد همیشه جادویی است.

به طور قطع، بازی ها کم و بیش معمارانه اند، زیرا آنها "محیط های ساخته شده" هستند. مانند هر پروژه معماری، بازی ها با متریال و بافت ساخته و پردازش می شوند. ارزش فضاها به این نیست که شهر چقدر دقیق است یا بازی کیفیت HD دارد یا خیر، اگرچه اگر منصفانه بگوییم، آنها تجربه بازی را به روش های خارق العاده ای ارتقا می دهند، در واقع ارزش آن در داستان سرایی است: سفر و تجربه رفتن از نقطه A به نقطه B و تعامل با محیط ساخته شده توسط طراحان. از طریق ساختار ساختمان هاست که درگیری فرد با ترکیب شهری باز‌سازی شده ایجاد می شود.

با فناوری‌های امروزی و نرم‌افزارهای پیشرفته، طراحان در حال آزمایش بازنمایی‌ها و فرمول‌بندی مجدد چیزی هستند که ما به‌عنوان معماری تعریف می‌کنیم. در طراحی بازی، از معماری برای انتقال یک حالت یا محیط خاص استفاده می شود. به گفته بنجامین کوردرو، توسعه‌دهنده پشتیبان آرک دیلی و طراح سابق بازی‌های ویدیویی، معماری مجازی از ترکیبی بین آنچه واقعی است، آنچه می‌تواند واقعی باشد و آنچه تخیلی است ناشی می‌شود. تفاوت زیادی بین حضور فیزیکی و مجازی وجود دارد و مشکل در نحوه استفاده از معماری به عنوان یک تجربه طراحی است که این تفاوت را بهبود ‌دهد و اینکه چگونه می‌توان بدون مداخله در تجربه بازی کاربر را هدایت کرد. هدف این است که با تحریک هرچه بیشتر حواس، بازیکن را تا حد امکان در محیط بازی غوطه ور کرد و با انجام این کار، شکاف بین آنچه ممکن است شخص در زندگی واقعی احساس کند و احساس آن در فضای مجازی کاهش یابد.

چگونه معماری می تواند به طراحان بازی کمک کند تا به حال و هوای مورد نظر خود برسند و فضاها را ارزشمند کنند؟

یکی از راه‌های انجام این کار، مشاهده گونه‌شناسی شهرها (فضا، گردش، توجه بصری و راحتی فیزیکی) و نحوه عملکرد مردم در آنها است. در ظاهر، گونه‌شناسی شهر به فضاهای مثبت و منفی تقسیم می شود. ساختمان‌ها عناصر مثبت و جاده‌ها عناصر منفی هستند. جاده‌های خالی به اندازه ساختمان‌ها مهم هستند، به‌خصوص اگر طراح سعی در انتقال حالتی از "معما" یا "ابهام" داشته باشد. برای مثال یک صحنه حومه شهر در Walking Dead یا Assassin’s Creed: Renaissance را در نظر بگیرید. طراحان می‌خواهند بازیکنان در مورد اینکه کجا می‌خواهند بروند، احساس عدم اطمینان کنند، بنابراین به جاده‌ها و چیدمان شهری اهمیت یکسانی می‌دهند و به گیمرها اجازه می‌دهند کاوش کنند. از سوی دیگر، جهت نیز به همان اندازه مهم است، بنابراین طراحان نحوه گردش را دستکاری می کنند یا عناصر وسوسه کننده را به معماری اضافه می کنند. برای مثال، طراحان عرض جاده‌ها را محدود می‌کنند یا جزئیات ماورایی را اضافه می‌کنند تا کنجکاوی بازیکن را برانگیخته و گیمر ها را به سمتی خاص دعوت کنند. تقریباً در تمام بازی های ویدیویی، از جزئیات برای داستان سرایی محیطی استفاده می شود. ویژگی‌های متریال مانند وزن، بافت و پرداخت‌ها همگی در درک گیمرها از فضاها نقش دارند. اگر می‌خواهید حس قدرت را ایجاد کنید، بازیکن را با ساختارهای بزرگ احاطه می کنید و یا اگر می‌خواهید عنصری را برجسته کنید و به آن ارزش بیشتری بدهید، آن را با محیط اطرافش متضاد می کنید. اینجاست که طراحی داخلی وارد عمل می شود. از آنجایی که طراحان به جای گرافیک دوبعدی با ترکیب بندی های سه بعدی سروکار دارند، اصول طراحی داخلی به درک فضا و نحوه گردش افراد در آن کمک می کند. نظم (جهت گیری/تعریف فضایی؛ چیدمان عناصر به گونه ای که بازیکن بفهمد در کجای فضا قرار دارد)، غنی سازی (پیچیدگی / دستکاری فرم؛ ارتقای ایده اصلی بودن در داخل فضا) و بیان (ارتباط/روایت؛ محیط باید به گونه ای باشد که حس و داستان را انتقال دهد) همه این اصول باید به هم متصل شوند تا محیط درست کار کند.

کلافکی: برای اینکه یک هنرمند محیط سه بعدی باشید نیازی به مدرک معماری ندارید، اما داشتن این مدرک مزیت بزرگی است! در فضای سه بعدی، شما آزادی کامل دارید تا هر نوع ساختاری را که ذهنتان می تواند به آن فکر کند، بدون نگرانی در مورد گرانش، هزینه های مواد، نیروی کار و غیره ایجاد کنید. شما می توانید به سرعت ایده ها را نمونه سازی کنید، در فضاهای خود قدم بزنید و آنها را به دیگران نشان دهید. آن را با واقعیت مجازی ترکیب کنید و می بینید که امکانات بی پایان هستند! من واقعاً این موضوع را به عنوان یک مهارت مکمل به هر معمار پیشنهاد می کنم. این امر حقیقتا تخیل شما را از قید و بند رها می کند. اگر می خواهید این حرفه را شروع کنید، منابع زیادی در اینترنت موجود است، اما اگر ندانید از کجا می خواهید شروع کنید، می تواند گیج کننده باشد. با فکر کردن به این موضوع، یک آموزش به نام "محیط اداری را در Unreal 4 بسازید". ایجاد کردم. من کل فرآیند خود را قدم به قدم ضبط کردم. بنابراین هر کسی می تواند آن را دنبال کند. من مفاهیمی مانند مدولار بودن، نورپردازی و نحوه ایجاد مطالب تاثیر گذار در فتوشاپ را آموزش می دهم.

بازی های ویدیویی به رسانه های اکتشافی برای معماران رادیکال تبدیل شدند. طراحان با الهام گرفتن از پروژه های محقق نشده در گذشته، به نحوه استفاده این پروژه ها از فضا به روش های آوانگارد و بهره برداری از آنها در پروژه های واقعیت مجازی پرداختند. ساندرا یوکهانا و لوک کاسپار پیرسون از استودیوی طراحی معماری You+Pea پس از انجام برخی تحقیقات در مورد نقش معماری در بازی‌ها دریافتند که حتی واقعی‌ترین بازی‌ها "واقعیت را حول یک روش بسیار خاص برای دیدن و درگیر شدن با فضا تغییر می‌دهند. به این معنا که آنها قطعاتی از معماری مجازی برنامه ریزی شده هستند، حتی زمانی که سعی می کنند طبیعی یا غیرمعمارانه جلوه کنند. مسئله عاملیت کاربر، زمان و شیوه وجود در یک فضا به طور مستقیم زیر سوال می رود، ما بازی ها را راهی برای طراحی دنیاهای جدید با سیستم های قابل بازی می بینیم که ممکن است برای نقد شهرهای فیزیکی خود و به چالش کشیدن ساختارهای قدرت آنها استفاده کنیم. استودیو You+Pea یک برنامه کارشناسی ارشد یک ساله را با عنوان "شهرسازی بازی های ویدئویی" راه اندازی کرد که از فناوری های بازی برای مفهوم سازی و تحقق پروژه های طراحی شهری استفاده می کند.































حامی اتووود
نظـــــــر اعضــــــــا
هنوز نظری برای این خبر ثبت نشده است.

ثبــــــــت نظـــــــر

 
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :
رمز عبـور :

درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group