برنارد مونینو هنرمند چندرسانه ای فرانسوی در دهههای
1970 و 1980مجموعهای از نقاشیها با جوهر، مداد رنگی و اکریلیک از گلخانهها را
بر اساس حالتهای مختلف ارائه، از تصویرسازی های آکسونومتری گرفته تا نمای بیرونی متمرکز
یا نمای داخلی، تولید کرد.
گلخانهها در ترسیمات برنارد مونینو در قامت
قلمروهای خودْآیینی تصویر میشوند که تضاد قابل توجهی بین شکل هندسی و پوسته شفاف
و ماهیت ارگانیک محتوای درون شان یعنی گیاهان دارند.
گلخانهها هرگز در بافت بزرگتری که در ان
مستقرند و همچنین به عنوان نمادهای کشاورزیِ صنعتی معاصر نشان داده نمیشوند. آنها
بیشتر همچون کلیساهایی منزوی و کمی رو به اضمحلال به نظر می رسند که نظم داخلی شان
توسط سازه های فلزی منظم فراهم شده است.