ثبت نام عضو جدید ایمیل آدرس: رمز عبور : رمز عبور را فراموش کردم

به جامعترین سامانه ارتباطی و اطلاع رسانی معماران معاصر ایران خوش آمدید خانه |  ثبت نام |  تماس با ما |  درباره ما |  قوانین سایت |  راهنما | تبلیغات




جدیــد ترین پــــــروژه هـا
تاری
طراح : محمدرضا محمودی
ارارات
طراح : پویا خلج
پارک علم و فناوری
طراح : سجاد نوری
طراحی مدرسه سبز
طراح : سجاد نوری
حامی اتووود
مسابقه دانشجویی اتووود
تـازه هـــــــــای معمـاری
گل های آینده از تُنکین لیو ؛ ملاقات صنعت با طبیعت
۱۸ اموزه ی از قرنطینه شهری در وضعیت جهانْ گیریِ کرونا به روایت بنجامین برتون
عكس هايي از آثار آدريان ويلار روجاس ؛‌به دنياي خاك رس خوش آمديد
لئو اشتراس و زبانِ فکر، زبانِ فرهنگ و زبانِ خاک در اروپا
کامنـــــــــت پــــروژه ها
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
بعد گفتند بی دلار و ارتباط با ان دوستان معماری اسلامی بنده با اجازه شما از ایمیلتان برای ریجستر استفاده کردم ا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه مجتمع مسکونی حیات نوشته است:
نظر قبلی من توسط غیر رباتیک سانسور شد که نقد و بیهوده بودن معماری اسلامی از این دست بود سال شصت و نه سران معما ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
پایداری سازه عالیه جناب دکتر عالی پور ما راه کرد معماری کمونیستی روسیه رو نرفتیم اما اینکار اونهاست خوب ما شرا ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه ویلا بتنی نوشته است:
این کار عالیه چون مثل کارهای استاد عالی پوره اما ببینید این سایت رو دوستان رادیو هنر دکتر منشی زاده و زنگنه را ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
بفهمند بقول شما اقایی که در رادیو هنر بمن زنگ زدی در چه گندی بدنیا امدیم انهم گناوه گناوه معماری دارد ...
دکتر کمال کمال زاده منقرض در مورد پروژه خانه مادری نوشته است:
شهر سازی مزخرف دیبا و مقلدانش سازه خشک سه تا سنگ بیرون امده بی پایداری شد ابادان و تهران و اینهمه زلزله اقا ای ...
اعضـا با بیشترین پـــروژه
    ایمان زارع
    مجید معزی
    سامان نیرومند
    شرکت استودیو معماران مادو

  
مهرداد ایروانیان
 ارسال نظر بازگشت به لیست پروژه ها گزارش خطا اشتراک پروژه
    نمایش عکس ها
    خانه شماره 14
    دانشـــــــــــگاه :
    سال طـــــراحی : 1384
    مـــــــــــــــــکان : بولوار نیایش
    کـــــارفـــــــــرما : آقای توتونچی
    تـــــــــــاریخ ثبت : 1388/10/22
    مســــــــــــاحت : 1400
    تعـــداد بازدیـــــد : 15753
    محــــدوده سنی : 45_50
    نــــوع کاربـــــری : مسكوني
    مرحـــــــــله اجرا : اجرا شده
    همــــکاران طرح :
     ایده های طراحی : سطوح با محدودیت مرزها به فردیت می رسند. در ابنان سطوح، مرزها تنها در تغییر جهت حاصل می شوند. بعد از همه تغییر مسیرها، بعد از همه همجواري سطوح، معنای همنشینی افق پیش می آید یعنی یک غلظت دیگر. بنظر می آید تمام تغییر مسیرها بدنبال دست یافتن همجواری با افق وغلظت دیگر است یعنی شکل ماحصل اقتصاد برافق است. اقتصاد سطوحی برای حیات یافتن در یک بی سلسله مراتبی و عدم توفق، مگر که شرایط فضا تقدم و تاخر را تعریف کند. در واقع تقدم و تاخر نتیجه یک عمل و عکس العمل بین دو سیستم اقتصادی یعنی سطح و فضاست. این نگرش به تعریف سر فصل نوین سطوح پارانوئید می پردازد. سطوح پارانوئید به تعریف تدریجی تغییر مسیر دست می زنند وهماره از ارائه یک کاراکتر با سیستم تقابل اقتصادی مشخص پرهیز می کنند. سیستم سطوح پارانوئید به مجموعه پیچیده اقتصادی با چندگانگی شیزوفرنیک خود متکی است. معنای شیزوفرنیک به حد اقتصاد آن توسعه می یابد. در میان معادله شکل و عملکرد تابع اقتصاد، پارامتر شیزوفرنیک به همه اعضاء اضافه می گردد یا از هر دو سوی معادله کسر می گردد. یعنی اقتصاد شیزوفرنیک شکل و عملکرد پارانوئید را بوجود می آورد. آیا این است نتیجه یک بنیاد فیثاغورثی و اتکاء کلاسیک بر صور معلوم و پیش سامان از برای احتراز از اقتصاد تارتاروسی که فرم را و عملکرد را به ماده بی شکل تبدیل می کند و به هم می آمیزد و خمیره خنثی با تراکم زیاد را پیش روی می آورد. خمیره ای که اقتصاد، شکل و عملکرد، هر سه در آن به ایستائی رسیده اند: یعنی پایان اقتصاد، پایان شکل، پایان عملکرد و پایان نیروهای شیزوفرنیک. پس سامان کلاسیک شکل به تبلیغ یک نوع اقتصاد ساده می پردازد که تغییرات شگرف را در دستورکار خود ندارد و تا ابد روانه است. شکل در قالب سبک ها هم ناشی از این نوع نگرش یعنی پایداری اقتصاد و تبادل میان شکل و عملکرد آن تعریف خاص اقتصادی است که صورت می پذیرد. در این جا سوال مطرح می گردد که آیا معماری پایدار به چه معنی است و آیا امکان پذیر است؟ آیا همه تلاش دیدگاه کلاسیک یا سامانه های پیش قراردادی ناشی از این بی اعتقادی به پایداری معماری نیست. یعنی عدم پایداری اقتصادی و یا بالطبع شکل و عملکرد و داشتن یک سامانه معماری برای جاودانه ساختن شکل و عملکرد فارغ از اقتصاد؟ و باز آیا پایداری چه چیز، آیا اقتصاد؟ انتخاب سرفصل white monotheism به كمتر كردن استقلال سطوح می پردازد که هویت توده سطوح را به نمایش گذارد هر چند در پشت صفحه این همایش ولومتریک گرایشات با اقتصادهای کوچک دیده می شود. مونوکروم به تغییر جهت ها به صورت ساده می پردازد و از محدودیت عواقب نه چندان پیچیده می گوید. یعنی سودای وسواس. وسواس دانستن همه حوادث یعنی محدود ساختن روابط میان اجزاء یعنی کنترل اشیاء یعنی رویای شخصیت واحد یعنی فرار از اسکیزوفرنی یعنی واحد بنیادین یعنی موناد. یعنی چرخه قابل درک. گریز از پلی کروم به مونوکرم انتقال قاب های متعدد (ویرانی) به پایداری فردیت است. یعنی عاقبت مونوته ایسم سفید.

پروژه های دیگر طراح
نظـــــــر اعضــــــــا
عبدالوهاب زنگنه ( 1388/10/23 ) :

کلا  صحبت کردن روی کار آقای مهندس  خیلی جسارت می خواد  به خصوص اگه شاگرد ایشون باشی و از طرفداران 

ولی الان که فرصتش پیش اومده خیلی دلم میخواد سوالی که مدت هاست ذهن منو مشغول کرده ازشون بپرسم و اونم راجع به تجربه زندگی در چنین فضا هایی به عنوان منزل مسکونی که کلا با تصاویر ذهنی ما (نه جامعه ما)متفاوته

متاسفانه بجز پایان نامه من هیچ وقت فرصت تجربه طراحی کنار ایشون را نداشتم وخیلی دوست دارم دیدگاهشونو به عنوان فردی که شاید شاخص ترین خانه های دوره ما را طراحی کرده اند نسبت به منزل مسکونی بدونم

ممنون

آرش بصیرت "سردبیر اتووود" ( 1388/10/23 ) :

تمامی گزاره های پی امده مبتنی بر اسناد ارائه شده، ریخت گرافیکی ان ها و ایده پردازی مکتوب تدوین شده اند:

ـ جدا از ان که در "غالب اثر بودگی" و فهم از مرز، ان گونه که در ایده پردازی امده است، بیش از اندازه، غیر یونانی ماب است و این مسلک را می توان، صرفا، انتخابی فلسفی برای مواجه با واقعیت عینی ایی تحت عنوان "ابژه ی محدود معماری" دانست گذر از این فهم و رسیدن به "افق" یا ان "غلظت" جدید بی نهایت سلیس صورت بندی شده است.  

ـ اگر اقتصاد را تخصیص بهینه منابع محدود بین نیازهای نامحدود بدانیم هسته ایی درخشان، البته کلامی، در بسط تعامل میان سطح و فضا خواهیم یافت، هر چند این تعامل با توجه به اسناد ارائه شده وجهی عینی به خود نگرفته است، عبور از این بسط تئوریک به پارانویای حاکم بر سطوح نیز چندان تبلور نیافته است و از نظر من می توان هم چینی این سطوح را بیشتر تکه پردازی یا تکه دوزیی دراماتیک و سرمایه مابانه دانست که واجد پرداختی کم و بیش درخشان می باشد، که المان پارانوید به سبب ذات همگان ترسش به سختی کمپزیسیونی هر چند "باز" را تشکیل می دهند حال ان که اثر، باز هم مبتنی بر اسناد ارائه شده، هم مداری/ هم محوری را نیز حمل می کند، گذر از سطوح پارانوید به سیستم پیچیده شیزوفرن نیز بیشتر تابع الگوی حذف بسط شیزوفرن از دو سوی معادله است تا القای ان به تمامی عناصر بنا؛ اگر چه قاب های معطل، متقلب، بعضا زائد ،از درون تهی و ناقص شده تبلور همین امکان ایده پردازی شده را به درستی، و بعضا خوب، نمایان می سازند.

ـ اگر مُــــنــُــتیزم را "تک خدای قادر" بدانیم، پرداخت این گونه ی بنا عبور از "انگاره مـُـــنتیزم سفید مقدس پرکشند مدرن" را تداعی می کند که در این اثر به درستی به بیشتر کردن وابستگی سطوح در راستای فائق امدن بر ضدیت به ذات موجود در "شیزوفرنیک بودگی" و تفوق "رانه این همان کننده مطلوب طراح" در یک تعامل عمیق با اقتصاد تاکید دارد.

ـ اگر بپذیریم در این پس زمینه نظریِ متراکمِ معنایی فاصله گذاری میان شکل و فرم به وضوح رعایت نشده است و به همین سبب ریخت بندی بنا قابل صورت بندی نیست، تراکم متفکر واژگانی هم چون ولومتریک، مناد و مونکروم تمامی تلاش طراح برای عبور از تناقض به ذات اما خودخواسته موجود در اثر را تصویر می کند، گویی اثر از "سنجه پذیری" چه در شمایل فرمال و چه اکانامیکش می گریزد و طراح می کوشد این گریز گرایی را کنترل کند، در این جدال هر دو پیروز شده اند هم طراح و هم اثر؛ تقریبا مطمئن هستم که هر طراحی برای تولید هر اثری باید با احتمال شاید هم ترس تولید یک فرانکن اشتاین کنار اید؛ مهرداد ایروانیان و تیم طراحش ، در وجهه تکست مدار داستان، این تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند.              

ميثم رحماني ( 1388/10/24 ) :

خیلی زیبا و جذاب.ولی ببخشید خیلی دوست دارم منظور و هدف استاد از این صفحه کرو و ساز مخالفش با بقیه خطوط که به این نظم و انسجام درونی در کنار هم قرار گرفته و نمیتوان انهارو از هم جدا کرد چیه؟؟ببخشید به قول یکی از استادا:معماریه و فضولی...

حسین پورنگ ( 1388/12/13 ) : والا من جرات جسارت ندارم.فقط می تونم بگم جالبه.
ایشالا بتونم یه جایی استادو تنها ببینم و ازشون در مورد سبک و دلیل کاراشون مفصل سوال کنم.
خیلی قدرت تخیلم بالاست نه؟
تيم اتووود ( 1388/12/07 ) : معمار گرامی
با توجه به برگزاری همایش تحلیل آثار معماری در اسفند ماه هرگونه انتقاد یا نظرات سازنده در زمینه نحوه برگزاری و انتخاب آثار را میتوانید در فورم نقد در لینک زیر بیان فرمایید.
http://www.etoood.com/Security/Forum/PostList.aspx?trfkey=81&frmfkey=19
محسن اکبرزاده ( 1389/06/30 ) : ایشون در توضیحات هم همچنان اتود می زنن
علي پارسايي ( 1389/12/19 ) : با درود فراوان به استاد گرانقدر عرصه ی معماری فارس.مثل همه ی کاراتون عالیه.من از طرفدارای شما هستم مهندس و بارها در دوره ی دانشجوییم از کارهای شما دفاع کردم...دوستتون دارم.
یوسف بهدری ( 1390/05/23 ) : بنده به جناب آقای ایراونیان احترام زیادی دارم و پروژه موزه نساجی ایشان را واقا دوست دارم...
اما در مورد این پروژه باید عرض کنم... به نظر بنده ... خیلی صنعتی به نظر میرسه .... حس یک خانه دنج و راحت را به من منتقل نمی کنه .. البته این نظر بنده هست .
با تشکر
عاطفه تاکی ( 1390/06/11 ) : allllli boooood.
mahsa kashani ( 1390/08/07 ) : میشه نقشه های کامل این کارو بذارید
آرش خداپرست ( 1390/12/06 ) : عالیه مهندس. من چند تا نقشه درمانگاه میخواهم.مرسی
حسین حسینی ( 1391/01/27 ) : ostad hamisha karshon alee boda va hast STOH ROY HAM BA JASARAT MELAGHZAND VA OFOGH BA ZAMIN PEVANDI JARF BARGHARAR MIKONAD.
آرش خداپرست ( 1391/02/06 ) : vaghen aali bOd.
معصومه كفشي ( 1391/04/22 ) : زیبا بود ولی پروژه رو کامل معرفی نمیکرد چون تصاویر کم بود.
طیبه نیک کردار ( 1391/07/10 ) : آقای مهندس ایروانیان من هیچ حرفی در باره کاراتون نمی زنم. ولی فکر کنم صحیح نیست که هیچ جوابی به نظرات نمیدید..!!؟
محمد رضا مهرابي ( 1391/12/09 ) : نماي بيروني ساختمان به يك مجسمه شبيه است به نظرم فرم حدافل در نمايي بيرون ،در خدمت خلق فضا نبوده
محمد رضا مهرابي ( 1391/12/09 ) : عناصري در نما وجود دارد كه مي توان كم يا زياد كرد و به ساختار نما لطمه اي وارد نشود.تمام عناصر نما در اين طرح ساختاري نيستند
hamid mohammadi ( 1391/12/10 ) : چهار چیز ذهن منو مشغول کرده یکی اینکه ایا این کاراهای ایروانیان را خودشون میزارن تو سایت دوم اینکه ایا اگر اسم ایروانیان رو از این پروژه برداریم بازم اینقدر مورد تفقد قرار میگیرفت سوم اینکه موندم این آقای بصیرت با 5تا عکس از این پروژه که دوتاش نمای بیرونی دوتاش نمای داخلی که میتونه تو هر پروژه ای باشه و یه تصویر دست ابنقدر مطلب فهمیده ؟؟؟؟ و اینکه آقای بصیرت اصلا این پروژه رو اصلا نگاه نکرده یه مطلبی براش نوشته که به قول شاعر هرکس از ظن خود شد یار من و ارتباط متنش به این پروژه رو گذاشته به عهده ما کشف کنیم ما که نفهمیدیم میشه یکی توضیح بده آقای بصیرت خلاصه و مفید چی گفته ؟ و سوال اخری که به ذهن میرسه اینه که ایا آقای ایرونیان اصلا موقع طراحی این پروژه به این مطالب گرانبهای اقای بصیرت فکر کرده و از این تفکر به این پروژه رسیده خلاصه همه پروژه یه طرف این اقای بصیرت یه طرف اینقدر که این اقای بصیرت برام جالب بود این پروژه نه
ساناز غلامی ( 1392/02/09 ) : بر اساس چند عکس مبهم هیچ نظری نمیشه داد.
احمد صابری ( 1392/04/10 ) : آقای ایروانیان کارای شاخص و عناصری دارند که مثه امضا تو کاراشون!و مهمتر این که خیلی به فاز 2 و جزییات توجه میکنند!اماگاهی اصرار تو این کارا پروژه رو از امتیاز 5 دور میکنه مثه اون فرم کروی که دادند!!!تفاوت یه معمار عامه پسند مثه ایشونو با یه معمـــار واقعا حرفه ای تو پروژه مرکز اسناد ملی استان فارس میشه دید!جایی که کار ایشون کنار کار استاد میرمیران قرار گرفته و تفاوت نگاه ها و دیدها معلوم میشه!هرچند کارآقای ایروانیان تو اون مجموعه از نظر متریال شناسی و ترکیب جزییات جزو بهترین کاراشونه !
کلا اقبالی که به کارای ایشون تو شیراز دیده میشه یه جور مد یا تز روشن فکریه!!مثه کسایی که پاواراتی گوش میدن بدون اینکه بدونن چیه!(البته بلا تشبیه)
کلا این مد هم بیشتر به نفع خود آقای ایروانیانه چون هرروز بیشتر کارمیکنن و سایر معمارای شیراز نظاره گر! :/
lمریم کریمی ( 1392/08/13 ) : یک سوال در ذهن من آمده که واقعا اگر زیر این کار می نوشتن آقایx یا خانم x همه این طور نظر میدادند؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر نمیکنم که یک معمار با 4عکس که دوتا داخلی و دوتا خارجی هست بتواند قانع شود!!!!!!
زهرا بختیاری ( 1393/10/11 ) : سلام ب اعضای اتود.دوستان من پروژه این ترمم خانه شعروموسیقی اصلامبحثی دراین موردپیدانمیکنم اگه میشه راهنماییم کنیدممنون میشم
اریان مجیدی ( 1394/01/17 ) : عکسا خیلی مبهم هستند نمیشه نظر داد
محمد امیرخانی ( 1394/08/02 ) : با سلام به آقای ایروانیان میخواستم بگم مجبورین اینقد سخت صحبت کنید . دوران فلاسفه و چرندیاتشون تمام شده .در حال حاضر پرشکوه ترین پیشرفت های بشر با زبان گویا بیان میشود . این طرز بیان و گفتگو مخصوص عقب مانده هاست .
حامی اتووود
 رسانه ی تخصصی معماری و شهرسازی میم زون
ثبــــــــت نظـــــــر
جهت ارسال نظر باید وارد سیستم شوید. / عضو جدید
ایـمـــیـل :  
رمز عبـور :  
 
درباره معماران معاصر ایران :
این گروه در سال 1386 با هدف ایجاد پل ارتباطی بین معماران ایرانی معاصر گرد هم آمد.با شروع کار این وب سایت معماران متقاضی در محیطی ساده وکارآمد به تبادل پروژه ها ومقــــالات خود خواهند پرداخت ودر فضای فروم به بحث وگفتگو می پردازند.
خانه | ورود | ثبت نام | درباره ما | تماس با ما | قوانین سایت | راهنما | تبلیغات
© کلیه حقوق این وب سایت متعلق به گروه معماران معاصر می باشد.
Developed by Tryon Software Group